"Reforma" bodování příspěvků

Ahoj, nevím, jestli jsem jediný, koho trápí náš aktuální systém bodování příspěvků. Jak se ale říká, lepší zapálit alespoň malý plamen, než proklínat temnotu ;-) A jelikož jsem tak trochu pyroman...

Ale k věci. Poměr mezi hodnocením články:fotky, překlady: články a překlady:fotky je, dle mého názoru, nespravedlivý, nejednotný a demotivující.

Proč nespravedlivý? Dostat rovnaký počet bodů za tři hodiny psaní článku jako za 5 minut scanování obrázků? Dostat rovnaký počet bodů za několikadenní smolení překladu jako za 30 minut scanování, respektive focení foťákem? Netvrdím, že úprava fotek nějaký ten čas nezabere, to překlad v grafice ale taky.

Proč demotivující?
6 bodů za popis (60-120 min)= 3 fotky (5-10 min)
Proč jsem dostal tak málo bodů? Udělal jsem něco špatně? Ok, podívám se do návodu, jak psát popisky a zlepším to. Zase 6 bodů? To je ale divné, strukturu popisku jsem dodržel a bylo to lepší než posledně... Zase 6 bodů, to radši vezmu zase foťák, proč se vůbec namáhat...

No, třeba nejsem sám, kdo by uvítal menší reformu ;-)
1.3.2015 11:09:25

naprosty souhlas
taky to nechapu, na druhou sranu to nedelam kvůli bodum, ale protože chci. Kdyby bylo v systemu bodovani nejaky + , který uz tam visi slibeny nevim jak dlouho, tak bych se taky ozval...
Ale tady jde max. o ikonku před nickem, jinak nic. Takze je mi jedno kolik bodu mam nebo nemam. Puvodne jsem chtěl prispivat co nejvic (v době kdy jsem honil body), ted uz je mi to jedno a občas sem proste něco hodim, ale uz ne, ze bych to delal kvůli bodum, pac to fakt nemá smysl...

1.3.2015 15:00:25

Body za obrázky
Ať také použiju úsloví; žádnému kritikovi ještě nebyl postaven pomník. Takže nějaký konkrétní návrh řešení? Resp. jak byste to řešili vy, kdyby to bylo jen na vás?

1.3.2015 18:42:29 | Upraveno autorem (porovnej)

body
Osobně bych to bral z časového hlediska (pracnosti, cca 1 bod = 10 min práce) a kvality + bonus (například za 1. obrázek u hry, 1.recenze u hry, překlad u hry který si někdo přál....)
Obrázek 1-3 body
Popis hry 3-12 bodů
Recenze 10-30 bodů
Překlad (vždy za 1 stranu):
- herní materiál v grafice 6-12
- pravidla - prostý text 10-20
- pravidla - v grafice 15-25
+ bonusy
-např. 1.obrázek u hry 10b
- 1. recence u hry 20b
- překlad na přání +5b na stranu
A hlavně dodělat ikonu u fotografa a bylo by určitě pěkné kdyby se ikony všech tří "profesí" objevovali u avatara hráče v diskuzích, nejen v profilu.

1.3.2015 19:28:48

spatnak
ja bych dal pevnou taxu - za jeden obrazek. za jednu stranku textu, za jednu stranku v grafice a tak. Pak by bylo si myslim celkem spravedlivy to, ze za prelozeni pravidel bez grafiky by bylo méně nez za preklad v grafice a počet bodu by byl odvozen od poctu stran nebo slov (coz není tak tezke z dokumentu zjistit), protože chápu,ze na nektere strance je třeba jen par vet a jina stranka je plna textu. Třeba ja prelozil zimbie psi (zombicide) a dostal jsem 5 bodu a byla to jedna stranka, za pravidla pro wh: diskwars jsem dostal bodu 50, ale stranek bylo prez 20...
Bodovani popisu her uprimne nevim, to by muselo byt podle obsahu. Proste je tu velkej, opravdu velkej nepomer v bodovani.
U obrazku je to tusim napsane, ze za první 3 obrazky je po 2 bodech a za další uz po jednom.
Ale jak říkám, ja to nedelam kvůli bodum,ale protože chci, takze je mi to tak nejak jedno. Navíc pro me body nejsou odmenou, nejlepší odmena pro me je když mi někdo třeba napise podekovani nebo ze si diky tomu tu danou hru poridi. U WH:Diskwars jsem mel takove ohlasy a potesilo to vic nez kdybych dostal dokonce zaplaceno :)

Jinak jak jsem řekl - kdyby bylo k bodum nejake + (třeba soutěž o hru nebo neco), tak bych to MOZNA resil, takhle jsem jen napsal, ze kvůli bodum to nedelam :)

1.3.2015 19:32:48

ps
pisu z mobilu,tak snad to bude citelny :)

1.3.2015 19:33:16

sasa
tak to bys musel s pridanim souboru napsat i kolik casu ti to zabralo :D a pak by ti to musel schvalujici verit a tak. A každému to urcite nezabere stejne casu, to by pak byli ve velke vyhode ti, kteří nepisou vsema deseti protože logicky by jim to trvalo dele a dostali by vic bodu nez někdo kdo dokaze psat fakt rychle...
Pevny taxy, to by bylo jedine reseni a casu at to zabere kolik chce.

1.3.2015 19:43:02 | Upraveno autorem (porovnej)

peet
Oni to v podstatě pevné taxy jsou. Schválně bych tam nechal ale rozmezí. Schvalovatel pozná dle kvality jestli to dotyčný "odfláknul" nebo to mu věnoval více času.

1.3.2015 19:58:50

sasa
jo,to jo. ta moje reakce byla spise na to 1bod/10 min práce. To by slo tezko dokazovat :)
jinak s tim systémem souhlasim. Ještě by ho to chtelo vypsat třeba hned k systemu bodovani - kolik bodu jaka hodnost a pak kolik bodu za co.

1.3.2015 20:31:49

Prior
Naprosto souhlasím. Když jsem se dopeklila s prvním překladem a zjistila, kolik je za něj bodů, tak mě to taky velice překvapilo, taky jsem srovnávala s focením (i když, pravda, fotím blbě a radši jsem toho nechala). Ale jelikož body stejně vlastně nic neznamenají, tak to neřešim. To, co navrhuje sasa mi přijde jako rozumný návrh. Já když dělám překlad v grafice, tak se u toho tak trápim, jako by mi někdo vrážel špendlíky pod nehty :) Potom ty body vážně neodpovídají. Vlastně bych já osobně měla dostat ještě body navíc za to trápení ;))

1.3.2015 22:06:53

:-)
Špatňák: Rozhodně jsem to nemyslel jako kritiku bodování obrázků. Ty jsou, myslím, bodovány zcela přiměřeně ;-) Spíše jsem chtěl vyzdvihnout zjevný nepoměr mezi obrázky a zbylými dvěma kategoriemi.

sasa: Přesně něco takového jsem měl na mysli. Jasně daný systém bodování. Jen bych možná za překlady/články/popisy/recenze dával ještě o něco více bodů.

Ikri: Souhlas, překlady jsou rozhodně bodově podhodnoceny a to nejžalostněji z uvedených kategorií. Živě si pamatuji, že jsem se něco namořil s překladem Quest Compendium k Descentu. Tehdy jsem ještě body honil a docela mě mrzelo, jak málo jich za to bylo. Po pravdě, o body mi dnes rozhodně nejde, jsem přece jen o něco starší, ale člověk si připadá i tak trochu nedoceněn :D Rozhodně aktuální systém nikterak nemotivuje ;-)

1.3.2015 23:50:46

Jak praví klasik:
"Souhlasím a podepisuji v plném rozsahu."

A klidně přiznám, že mně o body nejde. Jde o ně mému egu...

2.3.2015 00:54:37

body
Reforma bodů má, ale význam jen pokud počty bodů budou někde jednoduše vidět. Ideálně pod avatarem v diskuzích. Určitě se mi nelíbí systém který je na BGG, nebo DŽ kdy se za body dají koupit odznáčky, raději bych byl aby bylo vidět kdo a čím přispěl na ZH. Proto podle mně bude nutná reforma "titulů" a jednotlivých kategorií - přispěvovatel atd....

2.3.2015 07:35:55

aradraug
Trefa :D

2.3.2015 08:30:38

sasa
jj, bylo by pěkné vidět, kdo hodně například překládá, když už se překlady nezobrazují v profilu uživatele. Rozhodně se mi líbí i tvá myšlenka se zobrazováním miniikonek v diskuzích ;-)

2.3.2015 08:33:35

bodování
Ano, taky si myslím, že je v bodech nepoměr. Sašův návrh řešení mi přijde docela schůdný. Nesouhlasím teda s výší bonusů za první příspěvky, tam mi to přijde docela přestřel - podle mě, pokud něco, tak dejme tomu 1-2 body za první obrázek (čili jako by vložil jeden navíc), 5-10 bodů za první recenzi (ono jich je tady stejně málokde víc) a překlad na přání, pokud se zvednou body takhle radikálním způsobem, tak dejme tomu 2-3 body za stranu.

2.3.2015 09:36:43

Obrázky
Moje poznámka o kriticích nebyla myšlena zle. Bylo to pobídnutí k připomínkám, protože zbytečné reptání by nás neposunulo. Proto jsem rád, že jste to tak kreativně uchopili.

Za obrázky. Odměňují se v rozmezí 1-3:

3 = kvalitní, hezky seřazené skeny. Nebo extra kvalitní fotky, kde je vidět, že si s tím autor dal práci, provedl dodatečnou úpravu na PC a/nebo připojil popisky (za oba poslední body dohromady bych asi mohl dát i 4, ale nestalo se).
2 = kvalitní fotka, nebo odfláknutý sken (neseřazené karty).
1 = fotka, která nedala práci, nebo má jen malou hodnotu (insert, zadní strana atp.)

Tohle už snížit nelze. Navíc je potřeba vzít v úvahu, že kvalitní nafocení žere dost času. Vyřešit světlo, naaranžovat, pak udělat 8-10 fotek jednoho a toho samého, vybrat tu správnou, upravit na PC, seřadit.
Jedna hra o 20ti obrázcích zabere klidně 2-3h. Odměna je průměrně 50 bodů, pokud bylo opravdu vše naprosto vyšperkované.

Druhá stránka mince je jak odměňovat přispěvatele. Nerad bych viděl situaci, kdy mi někdo nahodí 3 obrázky jedné figurky, jen aby dostal více bodů. Přičemž ji jde nafotit z různých úhlů, spojit a vystavit najednou.

4.3.2015 20:28:02

Špatňák
Problém není v bodování obrázků, tkví spíše ve zbývajících kategoriích. Bohatě by stačilo zavést podobnou tabulku, jakou navrhuje sasa.

6.3.2015 12:29:03

Krátké summary (mého postoje)
Toto téma (nespravedlnost v bodování) je staré jako ZH samy a stále platí, že na obecných principech neplánuji nic zásadního měnit. I když chápu, že někteří lidé to mohou brát jako nefér (ale je to obdobné jako v reálném životě, kdy různí lidé za svých 8 hodin denně v práci dostávají rozdílnou mzdu, přičemž z pohledu času je investice těhcot lidí totožná).

Mé názory jsou IMHO dostatečně popsány v jedné z historických diskusí na toto téma: http://www.zatrolene-hry.cz/diskuse/namety-a-pripominky-1/kritika-systemu-hodnoceni-prispevku-1202/

Jinak ale souhlasím s tím, že ty ikonky v profilu uživatele (pero, štětec a bez ikonky) jsou silně neatraktivní. A co bych rád uvedl v život je kromě hlavní ikonky (na té nic zásadního měnit neplánuji) je systém odznáčků, které by lidé mohli získávat za různou aktivitu na ZH. Návrh (v agličtině) můžete shlédnout zde: https://docs.google.com/document/d/1YsbNib3mKZxuEJ8d9TbDrITH5QJcgwYC5TBgJH0-eW4/pub

Bohužel aktuálně dojíždíme na nedostatek schopných grafiků, kteří by byly ochotni pomoci s nakreslením daného systému odznáčků. I proto je popis v angličtině, protože chci vyzkoušet komunitní tržiště, kde se teoreticky daí sehnat grafici z celého světa i za ceny jako 100 Kč/hodina.

9.3.2015 21:23:13

Mluvím ale o systému obecně...
Níže napsaný příspěvek je ale o bodovacím systému obecně a netvrdím, že všechna hodnocení jsou dokonale odměřena. I já sám jsme podle mého hodnotil trochu odlišně v dny, kdy jsem měl dobrou náladu a jinak v dny, kdy jsem ji měl "méně dobrou".

Takže samozřejmě můžete zkusit získaný počet bodů reklamovat, ale nerad bych se dostal do stavu, kdy bych měl přezkumovat každé udělené body. Pokud by se toho dělo příliš, tak tuto svou nabídku stáhnu.

9.3.2015 21:25:50

Zeus
Doufám, že se neurazíš, když důvody, které uvádíš pro stávající systém bodování v citované, cca 5 let staré diskuzi, vnímám jako nepostačující. Po pravdě, tehdy mi tvé postoje nevadily jen proto, že jsem se honil za body a k tomu mi foťák stačil více než bohatě...

Nechci tu rozepisovat bod po bodu vlákno, na které odkazuješ. Zamysli se ale sám, nakolik jsou tvé argumenty aktuální a na kolik pokročilo řešení adekvátnosti "odměňování" překladatelů/recenzentů. Řekl bych, že věta: "Zatím to beru tak, že to dělám pro sebe a ostatní, ale občas to zamrzí :-(" stále platí, čehož je živoucím důkazem Deskožrout...

10.3.2015 14:58:02

Zeus
Tak jsem si tvůj historický příspěvek přečetla a říkám si, že pokud ty body nemotivují (a mně tedy při mordování s překladem rozhodně těch pár bodů nemotivuje - naopak, spíš na to raději nemyslím, páč bych se jedině naštvala :)...), tak už vůbec nechápu, k čemu jsou. Argument s objemem dat chápu, pak by třeba bylo řešením dát větší množství bodů jako paušál za překlad nebo řekněme za první stránku a za další stránky to nechat tak jak to je. Aby tam byl opravdu nějaký odskok od těch fotek a zároveň byl rozdíl v bodech podle rozsahu překladu.

11.3.2015 10:02:16

Vybíráme z Bazaru

Fotosyntéza
Fotosyntéza
Akt. cena: 600 Kč
Končí za: 8 dnů

Offcanvas