Tvorba deskových her + nápad

Zdravím hráče zkušené i nezkušené, učně i mistry, prostě všecky.
Mám 2 dotazy: 1) mohli by jste mi doporučit programy na tvorbu komponent k deskovym hrám př. Karty, hrací desky, atd. Budu vděčen za jakýkoliv nápad ( magic editor na karty už znám) a jak to máte s nápady na grafiku třeba obrázky..

A 2) mám nápad na hru s prvky stavění mapy ze sestihranych karet, z jedné strany třeba logo a z druhé mapa, třeba pumpa, les, tábořiště atd. Je to dobrý nápad?
5.8.2018 15:55:21

LordGabriel
Předně je potřeba vyzdvihnout, že grafika hry by měla být až poslední věc. Důležitá je hratelnost a zábavnost. Pokud hra někde drhne, zaměř se hlavně na to. Každý, kdo nějakou hru vymýšlel, zjistil po testování, že ji musí několikrát od základu překopat. Proto se na grafiku na začátku kašle a všechno se tak nějak "proxuje". Jestli už máš hru hotovou, jakože chceš, aby se na ní nic neměnilo, a zároveň ji chceš vydat, oslovil bych vydavatele. Ti si s grafikou poradí sami. Jestli to chceš jen na hraní s kamarády, nebo sdílet s komunitou jako free to play, tak bych taky oslovil někoho, kdo má zkušenosti.
Zabývat se grafikou na začátku je asi jako když si parta kluků založí kapelu, vymyslí geniální název, ale ještě ani neumí na hudební nástroje hrát. (Takhle jsme s kamarádem založili kapelu "Tak zejtra už teda začnem")
Co se týče hexové mapy, špatný nápad to není. Používá to většina her s variabilním plánem, kde se staví mapa.

5.8.2018 17:44:59

Tabletopia
https://tabletopia.com/workshop
Na tomto serveru lze vytvořit prototyp hry, karty, figurky plán a dá se pak i "hrát" (jestli jsem to dobře pochopil jde pouze hýbat s komponenty ale pravidla musí člověk hlídat sám...
Bez placení premia umožňuje jen jeden prototyp.
Jinak asi jakýkoliv vektorový editor, já třeba používám free inkscape...

5.8.2018 17:47:27

Nápad
Bylo by možné, s váma hráči, prodiskutovat možnou hru jenž se mi rodí v hlavě? A sdělit i vaší kritiku?

5.8.2018 18:57:00

LordGabriel
Vůbec se ničeho neboj a syp to sem :) Ale pozor, kritika bývá často hodně kritická a ne každý ji dobře nese. Například, když ti celou hru někdo pohaní s tím, že to už existuje, že je to plagiát, a nebo že to je prostě špatně vymyšlené, nic si z toho nedělej, je to zpětná vazba a je lepší to zachytit včas. Přesto jsou autoři, kteří si ze zpětné vazby nic nedělají a jedou si to svoje. Takže vážně směle do toho.

5.8.2018 19:38:30

Re: nápad

Uvažoval jsem právě o stavění mapy ze sestihrannych desek. Počáteční pozice by si hráči zvolili, pak bych ještě uvažoval nad ohranicenim. Trocha matiky, velikost desek, jednalo by se o zajímavě velkou mapu. Vícedruhove desky, čím více ziskovejsi tim nebezpečnější. Pak na hráčích by byla volnost jestli chtějí nebezpecnou ci ne. V tom samozřejmě by byli lokace. Potom zisky, jídlo, palivo, léky zbraně a možná i dopravní prostředky. Pohyb po mapě po tazích. Vice karet postav. Premyslel jsem o kooperaci, i všichni proti všem a pokus i o jednotlivcem moznosti hraní... hraji si s myšlenkou o scenarich, úkolech. ..jen jak ale udržet hráče, dle mého dlouhá doba hraní. Vliv počasí pri cestování. A teď překážka - zombie nebo nějaká nákaza, či ufo, post-apo nevím, jen aby takových témat nepřátel už nebylo tolik a neopakovala se. Pak musím ještě vymyslet jak na útoky, myšleno ubiranim zdraví, hody kostkou? Nejlepe nejspíše. A CÍL hry, aby neunavil a stále lákal hrát. Už první tahak ohledně mapy :-) a další, i karty události, útoky na hráče, možná i prvky tahání karet, a dávání před sebe bonusove :-) možná i vylepšování bunkru tedy, prvky stavění a vylepšování, výpravy - zisky nebo ztráty, nalézání prezivsich by nebylo možná i špatn e, utrácení zdrojů, hlaaad.... hodně možnost i způsobu hry...tak to je něco už z vymýšlení o mé hře

6.8.2018 18:49:01

Šestiúhelníky
Jen taková drobná poznámka - šestiúhelníky se dost blbě vyrábí, vyřezávat je je fakt práce pro vraha. Zejména pokud mají navazovat a pokud mají mít stejný revers.

----------
Člen hnutí "Jednorožce s duhou do záhlaví Zatrolenek"

6.8.2018 20:18:46

Aby nenudila...

Tak ten tvůj nástřel nápadu je fakt hodně nekonkrétní, já jsem si pod tím nepředstavil nic a zároveň asi 20 jiných her, z toho tak 6 mám ve vlastním šuplíku jako vlastní nápady. A všechny jsou momentálně odložené, protože NUDILY. Takže můj poznatek z mých betatestů mých nápadů. Představa, že si hráči napřed podle nějakých pravidel budou stavět šestiúhelníkovou mapu a budou u toho zažívat hroznou bžundu je lichá. Navíc pokud máš představu, že pak ještě po té mapě budou prohánět v tazích nějaké pajďuáky a ty se budou snažit vyexpit (vylepšovat) a ještě s nima bojovat a tak. Nefunguje to. Chápu, že toužíš po komplexní hře, ale hráči neví, na co se soustředit. Navíc, pokud nebude vyvážený systém při stavění mapy a následném pohybu po ní, tak se to složí, protože buď nebude mít smysl se nějak hloubavě zabývat stavbou mapy, protože se stejně systémem soubojů postav situace na plánu rapidně změní a frustrace hráčů naroste, nebo najdou mechanismy, jak vybudovat svůj úsek mapy tak, aby se na něm pak zabetonovali a on jim dával, co potřebují a pak jde zase vniveč systém posunů a bojů. Já být tebou, buď se vydám cestou, kdy konečná mapa je cíl a je nějak vyhodnoceno její sestavení, případně expení (třeba něco jako Alhambra), nebo se vydám cestou hotové mapy a vyladím ten systém soubojů a posunů. Alespoň pro fázi prvních testů bych vytvořil pevnou mapu, která bude vyvážená a s ohledem na soubojový a posouvací systém si zodpověděl otázku, jestli je pokaždé jiná mapa důležitá pro hru. Až odladíš souboje a posuny postav, tak se vždycky dá mapa rozsekat na dílky a nechat podle nějakých pravidel hráče mapu sestavit. Já třeba toužil po něčem podobném v mém Khazad-dumu. Ve finále jsem zjistil, že fáze sestavování mapy podzemí je frustrující. Nepodařilo se mi vytvořit atmosféru, kdy by měli hráči radost z objevování nových kousků podzemí a nijak nedokázali zužitkovat to množství práce a času, který věnovali odkrytí/sestavení celé mapy. Takže ve finále je to tak, že mapa se staví z jednotlivých hexů a je tedy pokaždé jiná, ale její podoba se tvoří při setupu hry a nikoli během hry. Hráči se tak musí vypořádat pokaždé s jinou mapou, ale soustředí se na úkoly na ní.

25.9.2018 13:39:54

řešíš příliš mnoho věcí
připomíná mi to moje dávné nadšení a moje nápady,nikdy jsem žádnou svoji hru nedotáhl ani do beta testu a teď, když to vidím jinak a mám dostatek zkušeností a nadhledu zas nemám času nazbyt, ale naučil jsem se jedno: nejde řešit tolik věcí na jednou - je to nehratelné. Soustřeď se na jednu věc která je pro hru nejdůležitější, tu pořádně vypiluj a pak na ni postupně nabaluj další věci. Např si zvolím že hra bude stát na soubojích - v tom případě vypiplám tento systém ze všech stran, na různých úrovních v různém počtu hráčů atd, pak k tomu začnu přidávat vybavení dovednosti atd a opět musím provést nesčetně testů v různých kombinacích abych se ujistil že to funguje a až budu mít tohle budu řešit další. Pokud rozjedeš moc věcí najednou zjistíš že je něco překombené, nedotažené a že vlastně 3/4 nápadů byla ztráta času a jako celek je to k ničemu. Pokud chceš postavit hru na stavění mapy začni seznamem terénů, pak jejich vzájemnou kombinací atd, čeho vlastně hráč dosáhne touto kombinací a jestli je to vůbec zábavné, co z toho má atd, pak můžeš přidat pohyb.......

25.9.2018 15:55:52

Cesta hrdinů
Zdravím všechny hráče. Hledám v okolí Hradce Králové další blázny do deskových her jako jsem já. Preferuji fantasy hry typu Descent, Mage Knight atd. a s tím se váže i to že bych rád sehnal další lidi co by se mnou zkoušeli moji hru Cesta hrdinů. Třeba by se povedlo ji někam dostat. Už rok tu hru sám vyvíjím. Hra je zpracovaná doma ale je plně hratelná a převážně sám ji testuji. Je to fantasy desková plně kooperativní hra pro 1-4 hráče kde se vydáváte za hrdiny plnit různé úkoly... Hrál jsem ji už se třemi kamarády ale času moc nemají takže pokud by někdo z okolí Hradce chtěl vyzkoušet tak to uvítám. Rád bych slyšel další názory a rady...

22.11.2018 07:28:55

Cesta hrdinů
Ahoj, doporučil bych to nějak dodělat do formy na tisk, a dát tady k tisku lidem a hrací skupina na vyzkoušení a na testing se najde raz dva i se zpětnou vazbou :)

25.11.2018 18:41:21

Vybíráme z Bazaru

Noc upírů
Noc upírů
Akt. cena: 550 Kč
Končí za: 5 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas