Dizajn na karty

Ahoj

Potrebujem urobiť dizajn na karty a ja neviem pracovať v kresliacom programe tak kdo by vedel náhodou pracovať v nejakom kresliacom programe napíšte prosím a potom cez email sa dohodneme
12.7.2016 14:36:05

dizajn
Ahoj,
neviem presne čo si pod tým dizajnom kariet predstavuješ. Chcelo by to popísať možno trochu podrobnejšie.
Každopádne ak ti môžem poradiť tak najjednoduchšia zázračná trojkombinácia pre ÚPLNÉHO laika sú štandardné programy:
1. Malování
2. MS-Office Picture Manager
3. MS-Word
BEZ potreby drahých softvérov, nutnosti ovládať daný program a "veľkého umeleckého talentu". Človek by sa niekedy divil, čo všetko sa s tým dá vykúzliť - samozrejme nikdy to nebude ako od profesionálneho grafika.
1. to je klasika...
2. jednoduché zmeny svetlosti, kontrastu, farieb, veľkosti obrázkov, orezávanie...
3. možnosti vkladania automatických tvarov, editovateľné rámiky s textom, zoskupovanie, prekrývanie (poradie objektov), možnosť nastavenia priehľadnosti objektov alebo jednej farby vloženého obrázka...

Ak by sme sa bavili konkrétne o tvorbe karty - vložíš aut. tvar obdĺžnik so zaoblenými rohmi, nastavíš veľkosť, farbu pozadia (stiahneš nejakú textúru z netu), na to umiestníš rámček s obrázkom, ďalšie rámčeky s názvom karty, textom karty (bez pozadia a orámovania aby neostal biely rámik) atď, atď...

Prípadne medzitým print screen obrazovky, upraviť/doladiť v malování a šup späť do wordu... Čím menší bude vo finále výsledný produkt (karty, žetóny), tým lepšie bude vyzerať:)

Ako príklad môžem uviesť počeštenú promokartu ku hre Vládce Tokia, ktorú som práve takto urobil (samozrejme základom bol obrázok pôvodnej karty):
http://www.zatrolene-hry.cz/spolecenska-hra/king-of-tokyo-promo-cards-2455/k-stazeni/promokarta-5700/

12.7.2016 17:14:00

Ďakujem
Ďakujem za rady, v skicáry som to ešte neskúšal ale díky za typy

A ten odkaz som si pozrel

No a ten dizajn som myslel samotnü kartu

12.7.2016 18:46:27 | Upraveno autorem (porovnej)

skicár
primárne robím vo worde, skicár som používal len na nejaké menšie úpravy, prípadne na takú jednoduchšiu retuš (odstránenie pôvodného textu na jednofarebnom bielom pozadí..., keď sa s tým človek chvíľku babre).

Inak ostáva už asi len Photoshop alebo taká jednoduchšia lokálna varianta Gimp a naučiť sa v tom robiť. V mojom prípade by vstupné náklady a úsilie ďaleko prevyšovali výstupný produkt:) preto tak...

12.7.2016 21:23:40

ruy

mas spravu
:)

13.7.2016 11:30:57

NANDeck
jedna se o frreware, kde kartu navrhnes pomoci skriptu, sw ti pak vygeneruje pdf. Sveho casu jsem to celkem pouzival.

13.7.2016 20:58:30

Dík
Díky za radu

13.7.2016 21:04:08

Grafika
Grafika je jedním z mích koníčků. Pokud hledáš něco, kde bude za málo peněz hodně muziky, doporučuji ti využít aplikace na tabletu. Obecně grafické tablety jsou hodně drahé. Nicméně používám klasický tablet s velkým rozlišením, kvalitní stylus. Základem jsou programy umožňující vrstvit jednotlivé části kresby. To se hodí na karty, kdy základem je prázdný formát karty na kterém pak v jiné vrstvě přidáváš text, grafiku apod. Osobně používám všechno možné včetně placených programů (Android). Nic jednoznačně nejlepšího neexistuje. Každý program má svá pro a proti. Přesto u mě asi vede Artflow, ale nic nemám ani proti celé řadě scetchbooků. Celá řada programů na úpravu fotek pak umí vytvořit z fotografie malovaný obrázek. Každopádně tablet je ideální nástroj. Od ilustraci ke knize, komiksu, dětských ilustrací zatím všechno v pohodě. Není to tak pohodlné jako profi grafické tablety, ale jestli u této práce netrávíš denně půl dne, pak si troufám tvrdit, že je to ideální řešení.

17.7.2016 17:04:16

Dík
Ahoj

Na tablete to som ešte neskúšal vlastne aj preto lebo ho nemám ale mal som a raz som mal aj grafickú aplikáciu ale neúspešne já asi na také aplikácie niesom ale keby si mohol môžeš my napísať ohľadne tohto zprávu

19.7.2016 00:13:02

Program na karty
Já osobně se se také rozhodl pro vlastní deskovku. Konkrétně desko-karetní a tak jsem řešil stejný problém a poradil si programem. Magic set editor. Je zdarma ke stažení a je to vlastně program na výrobu karet do Magic the Gathering. A musím říct že je to přesně to co jsem hledal ale bohužel nezvládá některé znaky třeba Č a Š a podobně a taky se občas peru s délkou textů... Záleží jaký styl karty si vybereš ale pro mou hru je to dokonalé. Jo a ještě jsme nezkoušel jestli funguje tisk. Nemám tiskárnu :P Tu si koupím až bude hra hotová abych jí mohl vytisknout a začít testovat.

15.12.2016 17:59:32

design karet
Doporučuju Paint.NET, je to free SW a je to v podstatě něco mezi photoshopem a malováním. Jednoduchý intuitivní ovládání, rychle se v tom dá naučit. Zároveň to umí dobře pracovat s vrstavama a i vkládat texty.
Takhle dopadla moje práce v něm:
http://www.zatrolene-hry.cz/spolecenska-hra/andor-dobrodruzne-legendy-2960/k-stazeni/vlastni-hrdina-ashtendril-druid-ze-stribrolesa-6683/

A nebo je super excel. Krásně se daj udělat rámečky - úzký sloupce a řádky obarvený třeba na černo. Dá se krásně pracovat s textem. Sice tam nebudeš mít zaoblený rohy, ale na to doporučuju sehnat si někde vykrajovátko na rohy, protože stříhat to potom nůžkama je brutál a každej rádius je jinej. A já sem pro ránou fázi hry použil kliparty. Na netu je jich hafo a klidně se daj i najít v podobným stylu různý obrázky. Na "testovací verzi" hry to postačí.

16.12.2016 07:34:34

Joe

design kariet...
Ja by som skôr na karty volil vektorový program ála Inkscape (zadarmo), práve kvôli rôznym tvarom, rámčekom apod. Plus presné umiestňovanie/zmena objektov číselnými súradnicami...

Samozrejme doplniť o Paint.NET alebo ešte lepšie Gimp (tiež zadarmo) pre samotné retušovanie fotiek/obrázkov.

Ale gro sádzania karty spraviť v Inkscape. Tak to robím už roky rokúce a ide to najsamlepšie.

Moja voľba teda je Inkscape + Gimp. A nepotrebuješ žiadny Photoshop, ani Illustrator.

16.12.2016 10:26:56

Photoshop a grafika řízená daty
Ahoj.
Po létech se vracím sem na Zatrolenky, tak snad nebudu pranýřován za to, že jsem kdysi slíbil příspěvek, který popisuje, jak pomocí Photoshopu generovat jednoduše celou sadu karet...

Takže moje první rada zní:
Najdi si nějakou spřízněnou duši, která umí grafiku v nějakém programu líp než ty.
Ušetříš tím spoustu času a zároveň se na konci tvorby prototypu nezasekneš na problému, že hra už potřebuje "profi" grafiku, ale ty jsi na spoustu věcí, které jsi do té doby "zplodil" tak pyšný, že se ti jakýkoli cizí zásah do tebou navržené grafiky bude zdát jako topení vlastních koťat.

Moje druhá rada zní:
Najdi si nějakou spřízněnou duši, která umí grafiku ve Photoshopu a zvládá dovednost Photoshopu zvanou Grafika řízená daty!
V tu chvíli se tvůj problém s laděním karet (jednotlivé parametry postav a podobně) smrskne na úpravu parametrů v excelovské tabulce, která může sloužit jako zdroj pro Grafiku řízenou daty a vygenerování celé sady karet s jinými, pozměněnými parametry, je otázkou několika minut. Z toho vyplývá, že je třeba od začátku přistupovat k tvorbě karet myšlenkově tak, že co jde na kartě parametrizovat nebo zobrazovat podle nějakých podmínek, to je třeba dělat jako Grafiku řízenou daty.

Photoshop umožňuje tři druhy automatizovaného generování grafiky na základě dat:
1) nastaví viditelnost nebo neviditelnost daného prvku podle přijatých dat. To je vhodné tehdy, když se třeba na jednom místě karty mění několik symbolů. U symbolu, který má být vidět, se nastaví jeho viditelnost, u ostatních jejich neviditelnost. Předpokládám obrázky nepravidelných tvarů s průhledným pozadím, u kterých pokud by byla nastavena viditelnost, tak by se překrývaly na jednom místě a byl by vidět celý jen ten, co je v nejvyšší vrstvě ze všech, z ostatních by byly vidět jen fragmenty.
2) změní obsah textového prvku podle přijatých dat. Tohle je snad jasné, že se to hodí pro jedinečné texty u každé karty, které jsou na stejném místě. Názvy jednotek, popisy dovedností apod.
3) do vyhrazeného prostoru načíst konkrétní obrázek. To je ideální pro jedinečná pozadí karet nebo pro zobrazení konkrétní bojové jednotky či hrdiny.

Snad je z uvedeného zřejmé, že se vyplatí už při tvorbě prototypu uvažovat "velkoryse" ve smyslu "udělat si to co nejjednodušší do budoucna, až budu potřebovat měnit spoustu věcí, které podle testování nefungují a jsou třeba změnit".
Viděl jsem dost prototypů, které skončily na tom, že do jejich první verze vložil autor moře práce a hodin a přistupoval individuálně ke každému hernímu prvku - kartě, žetonu apod. Pak se testováním zjistí, že prvky nefungují a jsou třeba změny. Ale ta představa opakovaného množství práce a času, které by tomu musel opět věnovat, autora "zlomí" nebo ten čas už prostě nenajde.

22.1.2017 23:30:29

Vybíráme z Bazaru

Euthia: ToR + Legendary Collection Box
Euthia: ToR + Legendary Collection Box
Akt. cena: 3250 Kč
Končí za: 6 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas