Maladum

Dungeon Crawler s větvící se kampaní a nádhernými papírovými terény.

https://www.kickstarter.com/projects/battlesystems/maladum-dungeons-of-enveron

Je možno pořídit základní hru se základním terénem (za 100 liber) a k tomu případně i pokročitelší terén (dohromady 175 liber). DPH a clo by mělo být v ceně. 

Vychází to ze systému Core Space, který si hráči chválí.

Podrobný popis a detaily jsou zkompilovány zde: https://boardgamegeek.com/thread/3039064/what-maladum-dungeons-enveron

15.3.2023 14:14:33

Ještě to musím pořádně projít, ale u té hry za 99 je přes 100 kusů terénu a u toho pledge za 79 je těch kousků přes 300. Možná je zajímavější volba ten terén jak ta hra.

15.3.2023 15:00:47

Tohle jsem fakt nepotřeboval vidět. Teď mě svrbí prachy na účtu :D

_______________________________________
Můj seznam her na prodej (pište SZ):
https://www.zatrolene-hry.cz/uzivatel/havelock-1536/seznam-her/na-prodej-3681/

15.3.2023 15:19:00

@Havelock  nápodobně :). Tady budu mít co dělat, abych se udržel a našel důvody to nemít :).

15.3.2023 15:37:09

Tak jsem to zkouknul, v tom 99 librovém pledgi je 37 ks nábytku a 2D danž budete stavět z nějakých 40 stěn, na fotkách je z toho nějakých 13 místností, z toho tak 3 haly. Tohle je myšleno asi na DnD. Úplně se mi nevybavuje nějaká wargame, která by vyloženě uživila ten dungeon.

Ten pledge za 79 obsahuje 37 ks nábytku a 141 ks terénu…těch přes 300 ks je marketingový kec a obsahuje 140 ks plastových fufníků, abyto drželo pohromadě. Těch 141 ks terénu slouží k tomu, abyste plán udělali dvojpatrový a ještě něco na tom plánu taky viděli..asi to nebude sranda skladovat. Terén typický pro skirmisch wargame - no a tady mi není jasný ten rozměr 60x60, třeba mně nějaký wargamista vyvede z omylu, ale co jsem mrknul - frostgrave 90 x 90, warcry 55 x 75, to same middle earth battle companies…na spoustu her to asi nebude úplně moc ,resp. terénu je na té ploše patrně zbytečné kvantum. aby vypadalo, že je toho tam hodně, ale ten neopren 60 x 60 asi není úplně štastný rozměr

+ k tomu SG

Díval jsem se ještě na jeich terén, je k mání k prodeji i u nás https://www.fyft.cz/battle-systems--frontier-core-set/ tohle je scifi verze

Něco o hře, odkaz z update

https://battlesystems.co.uk/blog/maladum-rules-preview/

 

 

15.3.2023 17:50:47 | Upraveno autorem (porovnej)

Tak ono je to dělané hlavně pro jejich účely, není to asi něco co by šlo hned 100% napasovat na ostatními wargame, ale s trochou improvizace by to snad jít mělo (např. ten Frostgrave bych s tím chtěl někdy zkusit…)

Battlesystems mají pestou paletu terénů - středověkké / vikingské vesnice, hrady… Pak kopu modulů do Core Space… viz toto video z jedné výstavy:

https://www.youtube.com/watch?v=Yj2yZVRndUo

A již dříve jsem někde zahlédl informaci, že do budoucna by chtěli pro Maladum po vzoru Core Space vytvořit pokračování, nové kampaně, eventuelně propojit s dalšími terény (např. s fantasy vesnicí…).

Jinak nějaké skladování terénů řeší např. tady: https://www.youtube.com/watch?v=8i_HlRSbxFE

15.3.2023 21:50:44 | Upraveno autorem (porovnej)

Neopren 60x60 je hlavně na čtvercovym gridu. Pro hry, kde grid není, to dáš dál od sebe a voilá. Jak je to dvoupatrový a hondě nahňácaný, tak to vypadá spíš jako diorama, než hratelné prostředí :D

_______________________________________
Můj seznam her na prodej (pište SZ):
https://www.zatrolene-hry.cz/uzivatel/havelock-1536/seznam-her/na-prodej-3681/

15.3.2023 22:28:49

@MikeDundee Koukal jsem na gameplaye a ten terén jako takový mi přijde výrazně zajímavější než ta hra, která mi nepřijde nijak výjimečná.Myslím si, že jediným důvodem, proč ten playmat i pro tu terénní pledge má 60 x 60 jsou výrobní náklady, jinak toho terénu je tam namáčkáno až zbytečně moc. Škoda, že to nejde vzít bez toho “malého” playmatu.Díky za to video z výstavy, pocitově mi přijde jakoby ty terény co tam mají měly dvě měřítka. Jedny jsou “výrazně dvoupatrové” a druhé takové nižší. Škoda, že třeba ten terrain pledge nestál vedle těch ruin vesnice či co to je, má to taky sice sem tam dvě patra, ale pocitově je to úplně jiné a nejsem si jist, že půjde cokoliv dát vedle sebe. Tak hráči dračáku by si vystačili třeba i s tím addonem za 45 liber. U poštovného se tváří, že rozdíl mezi jednou bednou a kombinovaným pledgem jsou dvě libry. 

Hádám, že tady nikdo retailer pledge brát nebude.

Kampaň má solidní odpich, 1850 backerů a 300k dolarů za první den, to je proti těm jejich předchozím úspěch.

@Havelock Tak v zásadě o nic nejde, ten playmat se dá střelit.

15.3.2023 23:16:36 | Upraveno autorem (porovnej)

@czechImenhotep Tak on ten playmat 60x60 není nic nestandardního. Pokud se nepletu, tak Deadzone od Manticu se taky hraje na 60x60 cm playmatech. A asi se tak trochu počítá s tím, že když to člověka chytne, tak bereš další tři kusy a stavíš plochu 120x120 což už je Mordheim standard :) … a na Mordheim je toho terénu pak tak akorát, aby nedominovaly střelecké gangy.

No prostě krásně se na to dívá - herně by to chtělo zkusit a zažít :)

16.3.2023 07:31:25

@Tangram Koukám se na jejich minulou kampaň na fantasy terén. Tam nabízejí několik druhů těch playmatů 60 x 60 a jednu 90 x 90, předchozí corespace je 60x60. Takže to prostě mají takto, aby jejich podporovatelé mohli ty díly využívat i u jiných her a fakt pokud to člověk chce jako wargaming terén tak se úplně nepočítá s jednou sadou :). 

Z chatu 

We haven't finalised all the upcoming stretches yet as it depends how the campaign goes, but the intention is to offer similar value to the First Born campaign by the end, so somewhere in the region of 50% off RRP.

You'll see in the shipping section that the increase from a single pledge to the combined pledge is relatively small (or in some cases nonexistent), and the same will apply to additional pledges or anything else you add.

 

16.3.2023 11:31:50 | Upraveno autorem (porovnej)

@czechImenhotep Nabídku gamematů mají na stránkách. Cenově mi to přijde docela v pohodě. Tuším že při objednávce na 100 liber je doprava zdarma a idkyž je to Británie, tak se neplatí clo a DPH (to platí oni).

https://battlesystems.co.uk/product-category/accessories/

Pozn. škoda že ty playmaty nemá v nabídce FYFT, když nabízí některé jejich terény…

16.3.2023 11:40:56 | Upraveno autorem (porovnej)

@MikeDundee Mně na té kampani překvapuje, že většina lidí bere ten combipledge. Ten herní pledge se soustředí primárně na dungeon, samozřejmě v chatu je svaté nadšení, jak to všechno zkombinují s veškerým obsahem, včetně předchozí kampaně, ale nepřipadá mi, že by ta hra byla na to vymyšlená (dvojpatrové ruiny, vesnice, hrad apod.). To už je podle mně lepší vzít buď dva boxy terénu nebo počkat co se tam odemkne za addony/vzít k hernímu pledge za 45 ještě jednou ten dungeon.

16.3.2023 21:42:56

Nevím. V dnešním update tvrdí, že je hra velice modulární, že by stačilo přidat sadu karet generující události např. pro vesnici…

Každopádně zatím jsou questy (mělo by jich být snad 20) určeny primárně pro ten menší dungeon (dodávaný spolu s tou hrou). Pro ten větší dungeon terén se tvůrce vyjádřil, že můžeme očekávat tvorbu dalších misí (které používají prvky tohoto terénu), které bude umísťovat na jejich stránky. Koukal jsem, že pro Core Space to dělají:

https://battlesystems.co.uk/downloads/   (záložka "Missions")

Je možné, že nějaké questy pro ten větší terén udělají i v rámci této kampaně (alespoň je po tom poptávka v diskuzích), nechme se překvapit…

17.3.2023 08:11:38 | Upraveno autorem (porovnej)

@MikeDundee Z chatu jsem dovodil, že si něco schovají na příští kampaň. Z toho co jsem načetl se domnívám, že zachovají podobnou strukturu současné kampaně jako u core space. Takže pokud někdo bude chtít hlavně tu hru, čekal bych ještě figurková rozšíření po 30 librách. Hra je dělaná primárně na boj z blízka, pro pár hrdinů, a podle mně tomu odpovídá ten dungeon a zmínky o tom, že v budoucnu plánují tu hru dostat na povrch. Nejsem přesvědčený o tom, že je to primárně děláno ala Mordheim do nahuštěného dvoupatrového města na souboj dvou part, kde se víc projeví střelba. Resp. kdyby tu hru primárně dělali i na tu terénovou pledge, tak kampaň vypadá od začátku jinak. Je to docela škoda, v tom 3D by toho šlo vymyslet, od šplhajících monster, střelcích na věžích, míst, které musíte zlikvidovat střelbou z nějakého bodu, shazování žebříků, příšer co umí prolézt skrz strop…ale na to ta hra dělaná primárně evidentně není. Chápu, že to potřebují prodat, tak prohlásí, že je to sandbox ale lze s tím cokoliv od solo, přes pvp po dungeon crawling…chybí už jim tam jen bitvy v masivním měřítku. Backovat to tak si vyberu, buď tu hru, anebo ten terén pro jiné wargame. A toho bych se držel i v budoucnu, pokud tedy nechcete zbankrotovat :) Samozřejmě nic jim nebrání tam dodatečně dodat scénáře, ale spíš bych to viděl smysluplně jako modul, který dokáže pravidlově využít, že máte dvoupatrové město.

Prostě mi ta jednopatrová kobka a přehuštěné dvoupatrové zbořené město nepřijdou jako vzájemná nutnost, a ani mi nepřipadá, že by při vývoji hry to někdo takto uvažoval (že tam dodatečně dohodí nějaké scénáře pro terén to neřeší). U toho terénu podle mně budete chtít o něco větší  plochu, u toho dungu budete chtít asi další moby/NPC.  

EDIT: z chatu

Question about movement: How are they handled on areas without squares (the dungeon bridge, the floor of the Fantasy village buildings, etc.)?

If it is consistent with Core space, one square is one inch so simply measure it and move accordingly. There is a small note in rulebook about this, but essentially movement is as Carsten states, and characters are considered to be in contact and-or engaged when bases are touching, rather that being in orthogonal squares.

U tehle kampaně se to týká pár dílků, u té předchozí mi přijde, že velká část těch budov nemá tu čtvercovou síť.

17.3.2023 09:29:51 | Upraveno autorem (porovnej)

@czechImenhotep  Jen pro info - dá se stáhnout preview rulebook a na straně 52 je pár pravidel týkající se 3D terénu - šplhání, skákání, pád… Co se týče lukostřelby - nejsem si tím úplně jistý - ale nejde použít to pravítko k určování vzdálenosti i diagonálně ? (tj. změřím vzdálenost od mé figurky ve 2. patře směrem k potvoře v 1. patře ? (nebo naopak)).

O shazování žebříků či pohybu příšer mezi patry jsem nic nenašel.

U toho kombinovaného pledge se nově objevila informace: “Included bonus quests for larger gaming areas”.

18.3.2023 09:18:12 | Upraveno autorem (porovnej)

Ahoj ,půjde ten dungeon terén dobře  využít pro hry např: Descent nebo Zombicide černý mor? A nemáte obavu že ten karton moc dlouho nevydrží? 

18.3.2023 11:52:06

@Pavel66 Využitelnost v těch hrách nevím, ale nedávno jsem se o jejich terény zajímal a našel tohle video, kde to někdo nezávislý recenzuje a posuzuje různé aspekty:

https://www.youtube.com/watch?v=ugJvPxNQTQE

(a mezi nimi právě hodnotí i odolnost kartonu - od času 15:30)

18.3.2023 12:03:59

@MikeDundee V aktuálním update č. 12 je to vysvětleno. Nepočítali s tím, dodělají scénáře. Zatím je to vpohodě, bez toho předražného addonu za 22 liber se dá žít. 

@Pavel66 To by rozměry těch terénů musely odpovídat rozměrům místností v zombicide, musel bys mít navíc dost dílků, abys přesně okopíroval rozměry zdí v zombicidě v dostatečném počtu, které budou rozdílné pro různé scénáře. Nebudeš chtít zdi, které nebudou lícovat s poli. Takže za mně je dost nepravděpodobné, aby ten dungeon šel smysluplně využít v jiné deskovce. Navíc pokud máš nějaké scénáře, kde jsou úzké chodby, malé místnosti, tak při výšce těch stěn by to mohlo být na obtíž. Podívej se na velikost místností v tom dungeonu. Podobně ten terén nebude asi úplně dělaný tak, aby si ho na každou hru úplně rozdělal a složil znovu a udělal z něj to co zrovna rozměrově potřebuješ, byla by s tím slušná práce.

EDIT:Autor v chatu zmiňuje přesně to co jsem měl na mysli níže. Jsem rád, že identifikovali podstatu problému, fakt to není jen o tom prsknu tam další terén, protože ho ho mám z kombipledge a protože jsou ty scénáře v dungu dělané prakticky na jakékoliv rozložení terénu, tak to bude vpohodě. Nestačí tam vhodit bonusové scénáře pro terénní pledge, protože to prostě nebude fungovat bez změn v základních pravidlech. Bylo by docela fajn vymyslet k čemu tam to druhé patro vlastně bude. The core campaign has been designed around the scenery that comes in the box. It may be tricky to find the balance between the added scenery increasing the difficulty of the scenario and the added scenery simply being superficial (e.g. why go upstairs if I don't need to), but we'll look into it and see what we can do. Even if we don't, one of our playtesters has done exactly this for Core Space (the new maps are available in the Facebook group) and I believe he's planning to do the same again for Maladum.

21.3.2023 07:12:52 | Upraveno autorem (porovnej)

Z chatu

Our shipping hub is in Germany so the rates are very low - they only increase by a few pounds every 5kg. Shipping for the combined pledge (where the vast majority of the weight is) is £15 so for everything it'd be around £18-20 I imagine? We'll get the exact rates sorted for the pledge manager.

29.3.2023 11:21:53

Fakt nevím jestli vůbec něco vzít a pokud ano tak co.

Už nějakou dobu se zaobírám, že pořídím 3d tiskárnu na tisk terénů. Mám už k tomu postahovanou tunu kvalitních 3D modelů. Ale bude s tím práce (tisk, barvení), pak řešit skladování… Nabarvené to bude ale určitě vypadat lépe a plastičtěji než ty papírové terény.

Battle systems terény jsou prakticky bez práce, vypadají hezky, na to pseudo 3D (nerealistická tloušťka stěn…) se asi dá zvyknout. Je otázka, co bude stabilnější (plast má větší váhu, ale Battle Systems to má zase pospojované pomocí spojek tak, že by to jako celek mohlo solidně držet). Výhodou Battle Systems je, že to bude o dost variabilnější (stavím z menších stavebních prvků). Ale to je zároveň i hlavní nevýhoda co proti tomu mám - časová náročnost výstavby určitého terénu - než najdu všechny dílky a pospojuji, tak to může dost dlouho trvat. Taky si nejsem jist, nakolik je to přívětivé pro “volné skládání” dle fantazie (nejen podle návodu, kde už tvůrce vyladil které prvky k sobě dát, aby tvořily určité větší celky). Zatímco z plastu z větších modulárních celků rychleji postavím to co chci (ikdyž pro větší variabilitu bych musel vytisknout vícero variant určité stavební části).

Láká mě i ta samotná hra Maladum, ale mám tucty miniatur z jiných her a až budu mít nějaké terény, tak jsem nejdřív chtěl zkusit Frostgrave… Otázka, jestli bych na obě hry měl čas… A taky jak vlastně bude dobrá ta příběhová kampaň Maladum…

30.3.2023 22:53:01

@MikeDundee U toho terénu si u základní pledge kupuješ velmi výraznou časovou úsporu. Postavíš z toho jednou celky, které už necháš složené. A můžeš rovnou hrát a místo řešení terénu barvit figurky. Gratuluji pokud máš nabarvené figurky a máš čas řešit terén tiskem, barvením apod.

U té hry si podle mně kupuješ systém, u kterého se počítá s tím, že jej budeš rozšiřovat. V té základní herní pledge toho není málo, ale není toho tam ani přehnaně moc. Včetně SG tam vidím 12 druhů nepřátel, to mi na 20 misí nepřijde výrazně moc, toho terénu na dungeon tam není nedostatek, ale také ani výrazně mnoho. Vpodstatě tam platíš za herní systém, terén, figurky a podložku, tak logicky ničeho nemůže být přehnaně moc.

Nicméně obojí vybočuje z klasické KS lajny. Teď třeba frčí dungeon saga origins od manticu, což mi přijde lehce obšlehlý heroquest. Pak bude další zombicide. Vybavuji si nějaké kampaně na plastový terén, tam mě vždy spolehlivě odradila cena. Takhle postavené si nic podobného nevybavuji - myslím terén na fantasy dung/mordheim město.

Mně na té hře odrazuje, že to od pohledu vypadá jako časožrout.

30.3.2023 23:53:08 | Upraveno autorem (porovnej)

Já to nakonec z několika důvodů vzdal a backnul jsem radši tu Dungeon Sagu :).

 

@MikeDundee - vidím, že sledujeme stejnou stopu :). Já tiskárnu už i pořídil dávno, ale moc s ní nekamarádím, takže sem terény zatím nenatisknul. 

 

31.3.2023 09:05:11

@Tangram Můžu se zeptat, proč si upřednostnil tu dungeon sagu?

31.3.2023 09:08:00

@czechImenhotep Čistě pocitově. Moc už to rozumově nejsem schopen zpracovávat. Ale tak zhruba: dobrá cena, dobrý termín dodání, dobré herně - všechno subjektivní dojmy. Navíc od Manticu jsem pár her hrál a vím co od nich čekat - je to prostě moje krevní skupina - nic složitého, funkční, rychlé.

31.3.2023 09:27:53

Maladum parádně vypadá - ale až se v tom začnou lidi hrabat rukama při hře a lovit v tom terénu ty figurky - už to taková paráda nebude. Popisovat fixama karty a pak to mazat - další věc, co nemám rád. Herně - podle videa - nakonec pro mě zbytečně složité. Mám spoustu jiných skirmišovek, které tohle všechno dělají líp a už do nich nemusím cpát peníze. Tady zaplatím docela dost peněz, protože to budu chtít mít “komplet”. Budu čekat dva roky  nebo víc na dodání. Negativní pocity zvítězily a jdu od toho. O pár let dřív to měli vydat :).

31.3.2023 09:31:30

Budete někdo něco brát z této kampaně ? Přemýšlím jenom  o terénu, v aktualizaci 26 je video, jak  jde hrát např. Zombicide s tímto terénem. Vypadá to moc dobře, jenom si nejsem jist co to bude dělat při hraní , posunování figurek atd. Hru nechci protože neumím Anglicky a překlad asi nikdo dělat nebude, tak si hru stejně nezahrajem . Ale máme čtyři vnuky  a pár her , kde by se ten terén dál trochu využít a ty hry s tím terénem hodně oživit.

2.4.2023 12:45:49

Vybíráme z Bazaru

Keep the heroes out!
Keep the heroes out!
Akt. cena: 1325 Kč
Končí za: 8 hodin

Nejnovější otázky

další >>

Offcanvas