Recenze DESKOFOBIE (Káča): Sails of Glory

Autor: KáčaDF | 25.7.2017 | 8

:-(
Srdce plesá, opravdová nádhera

25.7.2017 10:40:05

Co oči nevidí...
Káčo, nesnáším Tě. O existenci téhle hry jsem vůbec nevěděl a teď jí chci. Kde na to mám furt brát peníze? Takhle budu muset obnovit prodej mladých dívek do otroctví nebo začít znovu prodávat heroin na základních školách. Vidíš, co děláš.

Aspoň že díky Tvé minulé recenzi jsem z her, které by mě zajímaly, definitivně vyřadil Zombicide: Černý mor.

25.7.2017 20:19:19

...srdce nebolí :)
No vidíš, to je podle mě rozumné. Tyhle hry se vyplatí spíš přes KS, byť v aj. Jinak Sails of Glory je fakt parádní simulace. Baví mě mnohem víc než Xwing ,od té doby co vím, že ve vesmíru se nedá brzdit :) )Jen bych chtěla upozornit, že modrý mořský ubrus není součástí hry.

Děkuju za přízeň a užívej léto.

26.7.2017 10:22:27

Cholerus
Ano ano, vypadá to božsky :)

26.7.2017 10:24:31

ubrus
Teď se zeptám jako úplný kretén. Kouknul jsem se na pár obrázků na netu, abych teda viděl, jak vypadá herní deska a viděl jsem spoustu různých variant. Pak jsem si pustil unboxing na YouTube a nějak jsem tu desku přehlédl. Chápu to dobře, že ta hra žádnou nemá?

Jinak ten ubrus je fakt krásnej (v životě by mě nenapadlo, že tohle někdy napíšu). Teď chci i ten. Fakt mě štveš ;-).

26.7.2017 12:20:05

Abe

Sr, X-wing je X-wing
Rovnou přiznávám, že jsem fanouškem Star Wars, takže tohle téma mě táhne víc než lodičky. V tomto ohledu stále čekám na lokalizaci od Blackfireu. Tuším, že jí oznamovali cca před rokem u Kačky v pořadu, ale stále nic a ticho po pěšině :( No nic, kdo si počká, ten se dočká, sázím raději na osvědčenou kvalitu FFG ;)

26.7.2017 20:09:35

Série
To Matt: S otrokařením bych počkal až na další sérii, která přinese lodě Východoindické společnosti. Ono se do bachraté obchodní lodi vejde víc otroků do Nového světa než na fregatu.

Recenze velni vydařená, nemít hru doma, už si jí googlím.
Bohužel KS edice byla kvůli poštovnému peklo, které mi hru oddálilo tak o tři roky. Ale teď už to šlape dobře :-)

26.7.2017 23:10:09

ubrus ve videu
Jen informativní: ubrus ve videu je "vykraden" z jiné lodičkové hry a to konkrétně z Dreadfleet. Přímo Ares prodává své vlastní herní podložky, které mají i vyznačené směry vetrů pro snažší navigaci.

27.7.2017 11:23:37

Abe

Sails of Glory nabízí stejně obsahu jako X-Wing, a
Dal jsem si tu práci a kouknul na unboxing a vyGooglil obsah balení. Je zcela srovnatelné s X-Wingem. Namísto 3 stíhaček, jsou zde 4 lodě, to je celé. Obsah balení může mást insertem, podobně jako ve Splendoru, kdy si hráč koupí velkou krabici, ale dostane v podstatě jen 90 karet, 10 žetonů šlechticů a pokerové žetony drahokamů. Nicméně má dobrý pocit, že za své peníze toho dostal hodně. Co se pak ještě může zdát jako větší obsah v Sails of Glory jsou kartónové průvodní karty lodí. V X-Wingu je toto řešeno standardními kartami pilotů a vylepšeními (kterých je opravdu řada a i ve Starteru jde namodelovat několik zajímavých kombinací). To je celé. To samé platí i pro zmiňované kampaně. V Sails of Glory jsou 5, v X-Wingu hned 7. Kurňa, tak kde je tedy problém? Jaká je tedy výhoda Sails of Glory oproti X-Wingu, který Kačka zmiňuje a porovnává s ním? Proč mám platit za stejný obsah dvojnásobnou cenu? Chvilku mi to trvalo, ale přišel jsem na to :) X-Wing je čistý Ameritrash, kdežto Sails of Glory je Euro a ty Kačenka ráda :) V tom je celý zakopaný pes

27.7.2017 18:22:38

Možná jsem to v hodnocení vysvětlila ne úplně jasně :) Bylo to myšleno spíš tak. že s obsahem krabice Sails of Glory je mnohem víc zábavy než se starterem X-Wing. Spravovat dvě lodě v SoG je mnohem náročnější, než "blbnout" s jedním X-Wingem nebo dvěma TIE figtery. I proto, že v SoG plánuješ v podstatě ještě o kolo napřed. Navíc starter X-Wing obsahuje jen tři lodě, takže ve čtyřech si nezahraješ na rozdíl od SoG, kde každý může hrát za jednu loď a práce má i tak dost. X-Wing má v sobě určitě víc kartonu, protože pravítka a celkově provedení FFG, ale herně má SoG podle mě určitě navrch. Záleží jestli preferuješ řachandu nebo spíš simulaci. Nevím, kde jsi přišel k tomu, že mám ráda víc Euro než AT :) Stále se považuju za univerzálního hráče. X-Wing je taky super, nicméně loďky mě oslovily více.

27.7.2017 19:13:10

Abe

Vysvětlení beru
Nicméně pokud bych měl brát poměr výkon cena, tak za 1 Sails of Glory (cena lehce přez 2.000,-) si můžu kouput 2x X-Wing (balení cena 900-1.000,-). A najednou mám stíhaček 6 a můžu vesele hrát taky ve 4 hráčích. Takže tenhle argument není úplně relevatní. Naopak je mi víc sympatické, když si můžu za minimální částku hru vyzkoušet a následně se rozhodnout, zda chci do ní dál investovat.

Nevím v kterém videu to od tebe zaznělo, ale bylo to: "To je Euro a ty já ráda." Možná to bylo v recenzi hry Nippon, kterou jsi zamilovala a nekriticky vychválila (pokud se nepletu tak dostala od tebe 10/10). Přesně odtud mám ten pocit :)

27.7.2017 19:35:01

poměr cena / výkon
Problém je, že ani dva startery nejsou pro X-Wing úplně plnohodnotné a plně srovnatelné se Sails of Glory, ale chápu tě. X-Wing se dá ozkoušet, než se rozhodneš do něj sypat peníze, to u SoG úplně nejde a prvotní investice není úplně malá. Ostatně... v recenzi také zaznělo, že lodičky prostě jsou drahé. Za mě musím říct, že se mi víc líbí přístup Aresu, SoG je v jejich podání taková poctivější hra. Z X-Wingů příliš okatě kouká, jaká je to mašina na peníze.

27.7.2017 19:44:55

Abe

Začínám bý paranoidní :)
To je nějaká nová aliance, všichni proti FFG a CMON? Chápu (a myslím to upřímně), že někdo má rád složitější hry. To ale neznamená, že když je nějaký herní mechanismus méně složitý, je automaticky horší. Asi sám víš, jak je těžké (skoro až nemožné) dostat ke složitým hrým (kolikrát jsou zbytěcně herně překombonované) občasné hráče. A ani se jim nedivím. Plavou pak v pravidlech a nastoupí zbytečná frustrace. Není náhodou, že je trend her nebýt pravidlově přehlceny, ale přitom přinést silný herní zážitek s dostatečnou variabilitou. Dobrým příkladem jsou hry Blood Rage nebo Zombicide Černý mor, které jsou pravidlově opravdu přístupné a přitom nic neztrácejí z celkového herního zážitku. Teď jsem ale odbočil, vrátím se X-Wingu. To, že tahle hra má přístupná flexibilní pravidla je jenom plus :)

27.7.2017 20:05:40

Téma
Já si myslím, že ono bude hodně záležet na tom, jak hráče osloví téma hry. Pro mě je obrovským kladem, že se jedná o historické námořní bitvy. Proto jsem ochotný o této hře uvažovat, narozdíl od X-Wing. Protože téma Star Wars už mi vážně leze krkem. Podobně jako zombie, Cthulhu nebo fantasy. A smutný je, že obzvláště v oblasti AT her není před těmito tématy prakticky úniku.

27.7.2017 20:15:47

Abe

Petr a X-Wing
Je to dlouhé, stačí přeskočit na 44 min, určitě stojí za to :)

27.7.2017 20:26:51

X-Wing vs. SoG
Mě u X-Wingu vždycky vadilo, že je to 2D. Vesmírná taktická bitka znamená, že se lítá v prostoru. Kdežto u SoG to dává smysl? Herně to posoudit nemohu, ale pokud bych chtěl hru, která má simulovat skutečnou bitvu, SoG k tomu může mít hodně blízko.
Jinak co se týče Star Wars, tak jak píše MattRicks. Byl jsem nadšený z Imperial Assault, zkupoval jsem co vyšlo. Herně super, ale kam jsem vlezl, všude Star Wars, Darth Vader, Yoda atd. Pak mám doma vytáhnout krabici Star Wars, to už prostě nešlo. Do toho tam nasypou postavy ze Star Wars Rebels a tím to u mě pohřbili úplně. Sails of Glory je taky pumpa, ale pro mě alespoň originální.

27.7.2017 22:05:46

Dawn of Peacemakers
Dawn of Peacemakers