nepřihlášený

přihlásit

registrovat

popis společenské hry

Autor: NakashiObDen | 24.2.2019 | 0

Nahlédněte zvědavým okem do kulatých okének našeho Makroskopu a hádejte, co se skrývá uvnitř. Rozeznáte nosorožce od pizzy podle několika čar? Dobře si prohlédněte částečně odkrytý obrázek, tipujte co na něm je, a získejte body! Čím méně okének budete potřebovat odkrýt k uhodnutí obrázku, tím více bodů získáte, Nejbystřejší hráč vyhrává!

Příprava hry:

Položte makroskop doprostřed stolu. Vezměte balíček s kartami a vložte ho do makroskopu tak, aby karta s pizzou byla nahoře. Karty si neprohlížejte, jinak si zkazíte zábavu ze hry! Zakryjte balíček karet děrovaným krytem. Strana karet s černou šipkou musí být vidět. Šipka ukazuje správnou pozici obrázku na kartě. Libovolně rozmístěte v každém kole žetony na kulatá okénka makroskopu. Opatrně, (abyste nechtěně makroskop nepřevrhli nebo z něj nevysypali karty) vyndejte z balíčku karet v makroskopu horní kartu s pizzou a dejte ji zpět do krabice. Položte počítadlo kol vedle makroskopu. Postavte figurku na políčko číslo 1 na počítadle. Doprostřed stolu položte kostky. Každý hráč začíná hru se 2 žlutými krystaly (vítěznými body), zbývající krystaly položte na místo, kam dosáhnou všichni hráči. Makroskop umístěte tak, aby na něj všichni hráči dobře viděli. Zvolte hráče, který bude začínat. Hra pak pokračuje po směru hodinových ručiček.


Průběh hry:

Když je hráč na tahu:

  1. Otočí makroskop tak, aby na něj dobře viděl. Šipka na kartě musí směřovat od něj.
  2. Hodí kostkami. Za každé číslo hozené na kostce můžeš odebrat z makroskopu žeton s odpovídajícím číslem. Pokud na makroskopu již neleží žeton s odpovídajícím číslem, můžeš místo něj odebrat jakýkoli jiný žeton. (Existuje i varianta bez kostek – hráč odebere jeden nebo dva libovolné žetony.)
  3. Po odebrání jednoho žetonu z makroskopu může hráč odebrat ještě jeden nebo zkusit uhodnout obrázek nebo nechat hrát dalšího hráče. Pokud hráč nehádá, vezme si ze zásoby 1 žlutý krystal za každé okénko, které na makroskopu v tomto kole otevřel. V případě, že nechce hádat ani žádný jiný hráč, je na řadě hráč po jeho levici.

Hádání obrázku:

  • Pokud chce hráč na tahu hádat, co je na obrázku, musí to ostatním hráčům oznámit a nahlas říct, co si myslí, že na obrázku je.
  • Pokud si některý ze spoluhráčů myslí něco jiného, může hráče na tahu vyzvat na souboj (pokud se chce souboje účastnit více hráčů, hádá jako první ten z nich, který má nejvíce bodů – při shodě v počtu bodů, rozhodne o pořadí hráč, kterého ostatní vyzývají, tedy hráč na tahu). Vyzyvatel musí vyzývanému zaplatit 2 žluté krystaly a nahlas říct, co je podle něj na kartě za obrázek.
  • Následně spočítejte, kolik políček na makroskopu je ještě zakryto žetony – tolik vítězných bodů hráč získává (pokud hádal správně), nebo ztrácí (pokud hádal špatně).
  • Rozmístěte libovolně všechny žetony na okénka makroskopu (připravíte jej na nové kolo). Potom opatrně vyndejte z hromádky makroskopu horní kartu (neobracejte ji) a podívejte se na obrázek.
  • Hráč, který uhádl obrázek, dostane tolik krystalů, kolik okének bylo při hádání zakryto. Každý hráč, který hádal chybně, ztrácí stejný počet krystalů. Pokud některý z hráčů žádné body nemá, neztrácí nic. Pokud má méně, než musí odevzdat, odevzdá všechny, které mu zbývají.
  • Po skončení bodování posuňte figurku na počítadle kol o jedno políčko vpřed.

-        Pokud jsou odkryta všechna políčka, ale nikdo nezkusil uhádnout obrázek, zakryjte znovu okénka žetony, vyndejte kartu, odložte ji do krabice a použijte další. Začněte nové kolo posunutím figurky na počítadle kol.

Konec hry:

Když je figurka na políčku 10 na počítadle kol, hrajte ještě jedno závěrečné kolo. Vyhrává hráč, který má po odehrání deseti kol nejvíce krystalů (vítězných bodů)!

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Přidat komentář

Tato funkce je dostupná pouze přihlášeným uživatelům!

Můžeš se přihlásit nebo registrovat.