mini recenzia

Autor: yros | 6.2.2022 | 6

Pozdravujem všetkých. Píšem moje prvé skúsenosti s touto hrou.

Čo sa týka kvality, tak či karty alebo kartónové komponenty mi prídu ako veľmi kvalitná tlač – kvalitná v zmysle nezošúcha sa. Pevná krabica aj základné hracie dosky.

Pravidlá sú napísané zrozumitelne – aj keď trošku nezáživne, bez obrázkov pri príkladoch, ale príklady tam boli označené inou farbou. Texty pekne po odstavcoch oddelené. Mne ten štýl vyhovuje, ale kto hladá niečo rýchle, tak možno bude sklamaný, ale já nemám problém si spojiť text napr. typu: so strani 6, so s stranou 13, kde sa téma rozvíja do hĺbky.

Čo sa týka samotného hrania, treba si hneď na začiatku uvedomiť, že to nieje Eurohra ale Ameritrash. Takže dominantná je tu téma. Zakladné pravidlo je hod kockou, a to na pohyb po Rokforde a okolí. Hadže sa kockou aj pri metlobale, podla toho máte počet akcii, ktoré váš tým môže zahrať. Ale zas až také bezcielne a náhodné to nieje, vždy sa možete rozhodnúť kam pojdete, ktorým smerom a či si vezmete ten alebo iný predmet, či skončíte niekde skôr alebo na akom políčku budete chcieť skončit, či si doberiete kúzlo, či lektvar alebo spustíte nejakú udalosť či natrafíte na Severusa Snapa, ktorý vám vezme body.

Cielom hry je nazbierať určité množstvo víťazných bodov pre svoju fakultu do školského pohára. Počet si určíte na začiatku, podľa toho sa predpokladá dĺžka hry. Body získate za splnenie misii, ktoré si vylosujete na začiatku alebo za spravenie skúšky z určitého predmetu. Na výber máte niekoľko variánt hry a to solo, týmová hra, alebo istý skirmish, každý proti každému. Pretože keď sa stretnete po ceste s niekym, kto nieje s vami, musite bojovat v dueli. Super varianta je hra Harryho, Hermiony, Rona a dalších proti Voldemortovi a jeho smrtožrútmi. My sme hrali dvaja spolu o body.

Hra na mňa pôsobí velmi dobre. Čo sa týka pravidiel, na zahraničných fórach sa dosť píše, že sú neucelené, ale určite tieto nové od Blackfire majú hlavu a pätu je to prepracovanejšie. Ak by vám aj niečo nevyhovovalo, tak si ich môžete prispôsobiť. Áno, táto hra nieje turnajová ale super spoločenská, ponúka skvelé tématické spracovanie a má v sebe obrovský potenciál. Ked si spomenie ako sme pred rokmi vyrabali a dopĺnali karty udalostí a rôzne varianty do hry „Hry o tróny“ myslím, že aj táto hra môže nadšencov velmi nadchnúť. Z 3D tlače alebo z papierových modelov dorobiť niekore komponenty, napr. vežičky pri metlobale a pod.

Odporúčam každému, kto sa chce pri hre baviť, kto sa nebojí aj vlastných domácich pravidiel (domáce pravidlá niesu nutné ale hra ponúka veľa možností na prispôsobenie aby vyhovovala). Baví ho téma Harryho Pottera – to tam úplne cítit, ako chodíte po Rokforde a učíte sa kúzla, lektvary a riešite záhady.