Malý princ – Udělej mi planetu! (recenze z Mfantasy.cz)

Autor: PepaK | 5.12.2015 | 2

Pokud máte pocit, že hra Malý princ je pro děti, mýlíte se stejně, jako byste to tvrdili o knižní předloze. Hra pochází od tvůrců Antonie Banda a Bruno Cathala a nejen vizuálně, ale i obsahově se zakládá na knize od Antoina de Saint-Exupéryho. „Udělej mi planetu“, tak zní jediná prosba od křehkého chlapce. Za své poselství si vezmete vytvořit planetku posetou různými artefakty a přírodními krásami. Úsilí, které vynaložíte, zhodnotí čtyři průvodci vesmírem.

Hra je určena až pro pět hráčů. Skládá se z 80 dílků potřebných ke stavbě planetek. Samotná krabice slouží jako deska k počítání bodů, které probíhá pomocí až pěti různobarevných žetonů. Kolik jich budete potřebovat, samozřejmě závisí na počtu stavitelů.

Každý hráč se snaží vytvořit svoji planetu a doufá, že s ní Malý princ bude co nejvíce spokojen. Postupně získáváte jednotlivé čtverce s různým obsahem. Ty poté kompletujete do konečného tvaru. Základem jsou dílky s průvodci, mezi kterými vám nebude chybět lampář, pijan ani samotný Malý princ. Ty umístíte do rohů svého malého vesmírného prostoru. Zbytek vyplňujete okraji a vnitřními dílky. Celkem tedy potřebujete čtyři druhy po čtyřech kusech. Nejmladší hráč si vybere z jedné kupy tolik dílků, kolik je hráčů. Poté si vybere sobě nebo již vybranému průvodci nejmilejší a určí dalšího hráče, který bude na tahu. Poslední z nich začíná další kolo.

Ano, stvořili jste planetu. První cíl hry máte splněn. Jestli jste ale splnili svá očekávání a byli lepší, než vaši konkurenti, zjistíte právě podle jejího obsahu. Vaši průvodci určí, kolik bodů si zasloužíte. Lampář se samozřejmě neobejde bez lamp. Malý princ má ze všeho nejraději bedýnky a beránky. Aby to nebylo tak jednoduché, musíte se vyhýbat sopkám, které vaše úsilí srazí k zemi. Nezapomínejte ani na baobaby. Pokud budete neopatrní a necháte na povrchu pučet velké množství těchto (ač krásných) stromů, budete nuceni kácet (chápejte otáčet kartičky) a tím ztratíte i vše, co kolem nich klidně odpočívalo.

Hra je nenáročná, ale přesto zábavná. Oceňuji především respektování knižní předlohy v každém detailu. O dokonalosti ilustrací se lidstvo přesvědčilo již před více než sedmdesáti lety. Příjemný, lehký a vcelku klidný průběh hry věrně kopíruje atmosféru knihy. Planetku postavíte během 20 minut a věřte, že váš den bude obohacen o lehký a příjemný zážitek. Náhodě se však nevyhnete. Dílky k výběru jsou předurčeny pořadím v balíčku. Moc, kterou vám dává možnost výběru dalšího hráče, hře dodává nádech taktizování. Pokud o to nestojíte, můžete si pořadí určit předem.

Tato na první pohled dětská hra mě samotnou ohromila. Doporučuji ji určitě vyzkoušet. Přesvědčíte se sami.

Kateřina Vondráková

Recenze i s fotkami původně vyšla na http://www.mfantasy.cz/2015/05/maly-princ-udelej-mi-planetu-recenze/