JOUOB.CAST@23 - ROZHOVOR: Michal Šmíd & David Rozsíval – Míšové z Albi

Autor: alladjex | 23.4.2017 | 3

Přitlačen ke zdi pod pohrůžkou věčného deskovkářského zatracení jsem byl přinucen slíbit, že náš středeční rozhovor nebude na všepohlcujícím internetu před začátkem Albi Game Day v sobotu 22.4. Já ale klukům rozumím, protože bych je připravil o radost z představení her, které chystají na letošní rok.

A tak ani já nebudu prozrazovat, o čem všem jsem si povídali. Nechám na vašich ušiskách, aby se pokochaly návratem Albi do první deskovkářské ligy.

@lladjex

JOUOB - kanál na Youtube

JOUOB - Facebook

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Škoda
Velká škoda, že to Albi kazí podivnou politikou zvýhodňování některých odběratelů oproti jiným - zůstává silná pachuť v ústech

23.4.2017 13:02:14

Ne
Nezůstává.

23.4.2017 13:40:25

Albi
Musim reagovat na prispevek koumese, bohuzel. Mam uz leta svuj oblibeny obchudek, kde nakupuju deskove a jine hry. Po koumesove prispevku, že Scythe nebude vsude v e-shopech to ve me hlodalo a kontaktoval jsem svuj obchudek jak to tedy je. Vicemene potvrdili, ze nemaji zatim moznost objednat hru u dodavatele Albi. Pokud je tedy pravda to co pisete, ze hra bude mesic pouze v e-shopu Albi a u vyvolenych odberatelu, je to spatne. Ja samozrejme i pres tuto situaci zustavam verny svemu obchodu, i kdyz je mozne ze hru budu mit az treba za mesic. Mam doma dost her a stejne bych se na Scythe dostal az tak za mesic, takze nevadi. - Ono kdyz u Albi ve velkem objednavaji e-shopy hry to jsou jim dobri, ale kdyz by jim meli dat kdyzpozici novinku jako je Scythe, to uz je nepotrebuji? Jestli je to pravda, byl by to od Albi vuci nim podraz. Stale ale verim, ze by to neudelali.

23.4.2017 17:32:05

Bohužel
Je to tak . Vyvolení hned, oststní až od 1.6. Možná to bylo vymyšlený s dobrým záměrem ale výsledek je z pohledu těch co nemůžou prodávat velmi tristní.

23.4.2017 18:15:07

David Rozsíval

Distribuční politika - Scythe
Dobrý den,
jsme si vědomi toho, že naše současná distribuční politika leckoho nenechá šťastným. Bohužel jsme mezi mlýnskými kameny, protože zejména cenová politika některých e-shopů pro změnu nedělá šťastnými spoustu z našich odběratelů, kteří našim hrám věnují spoustu péče. Proto jsme se rozhodli vyzkoušet omezenou časovou exkluzivitu pro partnery, s nimiž máme v tomto ohledu lepší zkušenosti.

Práce pana Hellera si nesmírně vážím, spolupráce s klubem deskových her, který vede, je příkladná a vím, že pro naše hry dělá opravdu hodně. Bohužel volí takovou cenovou politiku, kterou jednoznačně nemůžeme podporovat. Pokud je doporučená maloobchodní cena hry 1999 Kč a prodejce ji nasadí na 1650 nebo 1670 Kč, nemůžeme to jen tak přejít. Samozřejmě chápeme, že marži si může stanovit každý obchod sám a netvrdíme, že se musí za každou cenu držet MOC, ale musí to mít své hranice. Pevně věříme, že důvodem, proč si hráči ke koupi své oblíbené hry vyberou konkrétního prodejce by mělo být, že prodejce nabídne servis navíc - hru vysvětlí, doporučí apod. a ne, že podrazí cenu. Pokud, vzhledem k tomu, že někdo podstřeluje cenu, nemohou mít všichni závodníci rovné podmínky, podpoříme raději ty, kteří se snaží hrát podle pravidel. Je to o to smutnější, že jinak by obchod pana Hellera jednoznačně spadal do kategorie partnerů, s nimiž je radost spolupracovat.

Je mi líto, pokud Váš oblíbený obchůdek zatím spadá do kategorie zákazníků, kteří hru dostanou až 1.6., ale mějte prosím na paměti, že jde o první exkluzivitu tohoto druhu, seznam vybraných partnerů se bude postupně rozrůstat, a pokud hraje obchod fér, určitě se na něj dostane. Stále hledáme cestu, jak podporovat ty, kteří se o rozvoj deskovek u nás opravdu zasazují a věřím, že i přes počáteční problémy se propracujeme do stavu, který oceníme jak my, naši odběratelé, tak hlavně zákazníci.

Zároveň bych rád zdůraznil, že jde o exkluzivitu časově omezenou a i na další obchody se tak postupem času dostane.

Díky za pochopení,
David Rozsíval,
Albi

23.4.2017 19:47:51

Cena
Je to poprvé co slyším, že problémem je cena. A dozvídám se to na ZH. Vo víc na to napsat ?Hodně práce poslat mail, zavolat. A jak se mám dozvědět jaká cena je ještě přijatelná a jaká už ne ?
Už nemám moc chuť to dál rozebírat, spolupráci si prostě představuji jinak. Když bude mít Albi zájem, můžeme si o tom někdy na některé herní akci popovídat.

23.4.2017 20:11:10

David Rozsíval

Cena
Naprosto souhlasím. Nejenom, že si tom můžeme popovídat, ale dokonce bychom i měli. Protože jsme v kontaktu, věřím, že se nějak domluvíme a všechno si to vyjasníme.

David

23.4.2017 20:26:07

Poznámka na závěr
Ještě bych rád oddělil obchod a klub. Spolupráce tady je, ale je potřeba to odlišovat. Velmi nerad bych aby klub měl nějaké problémy kvůli obchodu. Klub s tím nemá nic společného. A ani ho nevedu, jsem jen členem. To jen tak pro upřesnění.

23.4.2017 20:32:25

David Rozsíval

Poznámka na závěr
Znovu zdůrazňuji, že spolupráci s klubem si nemůžeme vynachválit.

David

23.4.2017 20:37:47

David Rozsival
Dekujeme za odpoved,
Ale jak k tomu prijdou obchody, ktere meli treba predobjednavky za snizene ceny (ne vylozene extremne nizke), par jich prodali a ted jim je nedodate. Alespon tohle by melo byt pokryto.

Mrknete na dobre-knihy, Scythe tam maji za 1596kc, tyto by jste meli bloknout a ne zacinajici obchod jako jsou domovher apod. Jim staci rict at upravi cenu a urcite to radi udelaji, ale dobre knihy a nespecializovane obchody co nabizi domaci potreby a michaji do to levne deskove hry, to jsou ti spatni.

23.4.2017 20:54:35

Tomax
BINGO

23.4.2017 20:57:18

David Rozsíval

Tomax
Dobrý den,
pokud obchod nemá od dodavatele jistotu, kdy, jestli vůbec a za kolik zboží bude, měl by na to zákazníky upozornit. Scythe se neobjevil v B2B shopu - jinými slovy vůbec nebyl v nabídce. Pokud obchodník udělá předobjednávky na zboží, které pro něj v danou chvíli není dostupné, činí tak na vlastní riziko.

Dobré knihy, které zmiňujete, patrně udělaly obdobnou chybu jako pan Heller a přijímají objednávky na zboží, které jim dosud nikdo nenabídl. I pro ně bude Scythe k dispozici až od 1.6.

David

23.4.2017 21:22:26

..
dostal jsem na dotaz odpověď s cenou mailem i s přibližným datumem dodání, nikde nic o tom že bych hru po vydání nedostal. Dokonce na b2b hra nějakou dobu byla k dispozici. Proto jsme vůbec netušili, že je nějaký problém. A kdybych ve čtvrtek nevznesl dotaz, nevěděl bych to do dneška. A tím to opravdu ukončuji za nás, kontakt máte. A všem hráčům ať se Scythe líbí!!!!

23.4.2017 21:30:37

David Rozsíval

..
Pokud to tak je, tak se opravdu velice omlouvám, nejspíš došlo ke špatné komunikaci mezi námi a někým z obchodního týmu. Vážně mě mrzí, že to má takové nepříjemné důsledky. Doufám, že se nám do budoucna podaří systém vychytat tak, aby tohle bylo poslední podobné nepříjemné nedorozumění.

23.4.2017 21:38:23

Startovní pozice
Chci se taky přidat do diskuze a reagovat na vyjádření pana Rozsívala o stejných startovních podmínkách. Myslíte si, že když to může prodávat někdo dřív a někdo později, tak se jedná o rovné podmínky? Pochybuji, že malý obchod má větší slevu než ti velcí. Takže i velcí nemají problém se dostat na takovu cenu přeci. Píši proto, že také mám objednán Scythe a nevím zda hru dostanu už teď v týdnu nebo až za měsíc. Dodavatel to také neví, protože prý od Vás žádnou infomaci o nedodání her nemá. Tímto trošku poškozujete hlavně hráče. Měl jsem předobjednávku a chtěl jsem být mezi prvníma, ale teď budu řešit zda můj dodavatel bude mezi vyvolenýma nebo budu hledat někoho dalšího. Nebo prostě budu držet basu s obchodem a podržím ho v této situaci.

23.4.2017 22:30:11

David Rozsíval

Startovní pozice
Proto jsem psal, že když už nemůže být rovná startovní pozice z pohledu cen, tak raději podpoříme ty, kteří se pravidel drží. A je jasné, že řešením není cenová válka protože "velcí nemají problém se dostat na takovou cenu" - protože e-shopy, které často žijí v podstatě jenom z poštovného jsou schopné tu cenu dostat podstatně níže, než kamenné prodejny. A přitom právě v kamenné prodejně vám můžou hru ukázat a doporučit. Často pak slýcháme, že lidé přijdou do obchodu, nechají si všechno vysvětlit, ukázat a pak si hru koupí na internetu, u někoho, kdo si s cenou neláme hlavu.

Je mi jasné a taky je mi vážně líto, že to poškodí i některé, kteří si to nezaslouží. Ale musím jen zopakovat dva body, které píšu - věřím, že to jsou porodní bolesti systému, který se bude zlepšovat tak, aby do něj mohly ty obchody, které hrají podle pravidel do budoucna naskočit, to za prvé. A za druhé platí, že si sypu popel na hlavu za to, že jsme patrně nebyli schopni odběratelům výslovně zdůraznit, jak to se hrou bude. Zároveň si však stojím za tím, že pokud odběratel umožní předobjednávky na zboží, u nějž nemá záruku, že ho dostane (neudělal nebo nemůže udělat objednávku, nezná datum dodání, doporučenou cenu), pak tak činí na vlastní nebezpečí.

Jinak bych poprosil Vás i kohokoli dalšího, abyste mi případné náměty na prodejce, kteří podle Vás propagují deskovky a zároveň nebojují s ostatními nefér cenou, posílali na e-mail david.rozsival@albi.cz - to bude ten nejlepší způsob, jak s touhle ošemetnou situací něco dělat.

S pozdravem,
David

23.4.2017 22:45:50

Davide
píšete cosi o pravidlech....já jsem doteď o žádných pravidlech ohledně prodeje neslyšel. Je potřeba je nám prodejcům říct a já je budu rád a s úctou dodržovat. Pokud někoho trestáte za to, že nedodržuje pravidla, musí ale být ta pravidla řečena. Já popravdě nevím co přesně mám dodržovat.....

23.4.2017 22:50:29

Akce na hry
Teď budu asi vypadat trochu zaujatě, bo Planeta mezi samozřejmě mezi vyvolenýma je, ale znám několik vydavatelství, které mají speciální akce pro brick and mortar shopy (prostě kamenné krámy). Čistě proto, že tyhle kamenné krámy mají prostě speciální roli, s hráčema daleko víc pracují, jsou s nimi víc v kontaktu, "vychovávají si je"...
Ona celá ta diskuze je dost složitá, já na Planetě živím několik lidí, platím za ně sociální, zdravotní a politika některých garážovek, kde to má někdo jako total vedlejšák a útočí na zákazníky jen cenou, je prostě v tomto ohledu ne dvakrát fér... (teď spíš než o malých obchůdcích provozovaných nadšenci z komunity mluvím o obchodech, které nemají ke hrám žádný vztah, zákazníkům neposkytují nic navíc...) Bojujeme s tím i s REXhrama, kde jsme už s několika eshopama komunikovali, ať si to hodí aspoň trochu do pořádku. U některých to bylo docela bez reakce a to pak můžete max utnout přísun her. Nás nikdo nedistribuuje v Čechách, takže jiný přístup než přes nás není...
Osobně neznám klíč, podle kterého kluci z Albi šli, ale pokud je to hlavně podpora kamenných krámů, mám pro to pochopení, protože vůbec to uživit není žádná sranda...

23.4.2017 22:52:30

David Rozsíval

Davide
Dobrý den,
ještě jednou se omlouvám, že jsme si to nevyjasnili včas. A pokud používám sportovní terminologii a říkám "pravidla" přeložte si to třeba jako "podnikatelská etika".

Nicméně, rád bych zdůraznil, že my se nesnažíme nikoho trestat, smyslem téhle akce je naopak podpořit. A co se týče, že by pravidla nejsou řečena - to nám trochu křivdíte, protože doporučená maloobchodní cena je řečená naprosto jasně. Je mi jasné, že na e-shopech je cena nižší kvůli kompenzaci faktu, že zákazník platí ještě za poštovné - trvalá 20-25% sleva oproti MOC je ovšem dost velká (nemluvím samozřejmě o jednorázových akcích) a nemyslím si, že to je něco, co je třeba explicitně vysvětlovat - to je prostě obecný úzus.

Musím ještě zdůraznit, že pokud zboží 1.6. uvedete za cenu, kterou jste uváděl původně, nebál bych se, že by si na něj nikdo nebyl ochoten počkat.

23.4.2017 23:04:49

aneken, david
Já to to dokážu pochopit. Tady konkrétně mi byla řečena koncová cena 1999, já si dal slevu 18%, což uznávám není málo, jako akci na předprodej. Pokud by někdo stanovil minimální cenu, ctil bych to. A bral jsem to jako mimořádnou akci, u ostatních her takový slevy nemáme. Existuje spousta cest, jak zvýhodnit kamenné prodejny - lepší marží, promo materiálama, podporou na svých webech atd. Ale neumožnit někomu tu hru prodávat mi prostě nepřišlo fér.
Taky bojujeme s cenama, spousta her se dá na netu sehnat pod našima nákupkama! Prodej koncovému zákazníkovi! A pak já nemám šanci jakkoli prodat.
Ještě k té podnikatelské etice. Pohybuju se přes 20 let v IT. A nikdy by si tam nikdo nedovolil několika odběratelů dodat všemi očekávanou novinku o 5 týdnů dřív. Kamenné prodejny mají velký problém ve všech oborech, deskovky se tomu prostě nevyhnou. A řešit to tímhle způsobem mi přijde nešťastné. A kontraproduktivní. A ještě malou poznámku - kdyby jste podpořili kamenné prodejny, nevadilo by mi to. Pokud ale s těmito prodejnami jsou propojené eshopy, pak mi to vadí. Protože tyto eshopy to prodají stejně jako já - bez toho přímého kontaktu.
A už to asi opravdu stačilo, hezký cečer :-)

23.4.2017 23:22:12

David Rozsíval

aneken, david
Je dobře, že to chápete. Jsem si jist, že byste souhlasil s tím, že obchody jako tady zmíněné dobre-knihy.cz by hru možná dostávat neměly. Bohužel pro nás není snadné odfiltrovat ty, kteří skutečně cenami škodí a ty, u nichž jde jen o shodu okolností. Sešlo se několik špatných faktorů - naše chyby v komunikaci, vaše sleva, kterou jsme nepochopili jako speciální předobjednávkovou a bylo vymalováno. Na druhou stranu, pokud se pod naším FB příspěvkem, kde oznamujeme cenu objeví, že to nabízíte o 350 Kč levněji, také jsme se nad tím trochu pozastavili, stejně tak nad tím, jakým způsobem jste se rozhodl svoje rozčarování z našeho rozhodnutí řešit.

Nevím, jak je to v IT, ale v řadě oborů je naprosto běžné, že se produkty dostávají k odběratelům ve vlnách - ať už je řeč o automobilech nebo čokoládových tyčinkách.

Je mi líto, že to tak musím říct, ale za naši hlavní chybu nepovažuji rozhodnutí, dodávat některým odběratelům přednostně, ale špatnou komunikaci tohoto rozhodnutí, která vedla k vašemu rozčarování. Ještě jednou se za ni omlouvám.

23.4.2017 23:39:58

bonusy
Zdravím, jako zákazník bych určitě uvítal výše zmiňovaný "bonus" pro vybrané prodejce v podobě nějakého toho exluzivního materiálu ke hře u kamenných prodejen. Nevím sice jak moc by to pro vás bylo cenově náročné ale přijde mi to jako dobrá cesta spolu s nějakým seznamem doporučených prodejen který by byl u vás veden.

24.4.2017 09:32:15

David Rozsíval

Bonusy
Dobrý den,
bonusové karty budou v těchto vybraných kamenných prodejnách k dispozici. Aby si je zapromovali, to už je ovšem na prodejnách samotných.

David

24.4.2017 11:12:21

cenová válka
Pokud někdo hlásá, že může prodávat hry pod cenou, protože ho ve skutečnosti neživí... je zcela v pořádku, že ho vydavatel alespoň na čas odřízne, aby dal šanci prodejcům, kteří nekurví ceny a jsou skutečným přinosem pro komunitu. Jsem rád, že se Albi nebojí takto razantního kroku. Můžeme se bavit nad tím, jak něco takového komunikovat a realizovat, ale z celkového pohledu je dobře, že se Albi pokouší o ochranu ohrožených obchodů.

24.4.2017 17:30:51

Cena
A nešlo by to řešit tak, že prostě Albi bude monitorovat ceny na českém trhu? Nemyslím si, že by těch prodejců bylo tolik, aby se nešlo dohodnout přímo s nimi na nějakých podmínkách nebo minimální ceně. A kdo to nebude respektovat, tak prostě nebude moci ty hry prodávat. Pamatuji se, jak jsem kdysi viděl nabízet Zimu mrtvých u obchodu, který primárně nabízí drogerii, za velmi nízkou cenu oproti konkurenci. Pro zajímavost jsem se kouknul na jejich nabídku dnes a ceny jsou srovnatelné nebo spíše vyšší než má konkurence. Jediné vysvětlení tak je tlak vydavatele. Já pracuju v jiném segmentu, ale hlídání ceny dodavatelem nebo oficiálním distributorem je normální věc. Je to boj, ale to, že se dá jen měsíc exklusivita na prodej a pak se bude dodávat stejně všem nic neřeší. Pokud je to problém, tak by se to tedy mělo hlídat stále. Jinak osobně mi to může být jedno. Jsem obyčejný hráč, který si hru pořídí tak jako tak. Nemám žádné vazby na obchod ani jiné vydavatele, takže je to jen můj pohled, jak to funguje jinde.

24.4.2017 18:07:48

nechápu nic
Píšu jako kupující:

Za prvé mě udivuje,že pokud tato akce měla být podpora kamenných obchodů,tak proč se hra objeví i v eshopech jak píše koumes.
Já vždy myslel ,že podnikání je o prodeji. Albi určitě neprodává komisním prodejem. Tzn. že dodá hry prodejcům za pevnou cenu a prodejci prodávají podle své marže.
A hold pokud jsou eshopy levnější ,tak s tím v této době už nikdo nic nenadělá a brečet nad tím v roce 2017 je trošku divné.
Já osobně budu kupovat v eshopu,kde můžu zároveň koupit třeba obaly na karty,tzn. že třeba u Albi bych přímo nikdy nic nekoupil.
A můžu panu Rozsívalovi za sebe napsat,že rozdíl v ceně 200-300 kč u mě nehraje roli a budu kupovat tam kde jsem zvyklý a spokojený i když budu na Scythe třeba měsíc čekat .
Vždyť i u vás v eshopu je cena o 200 kč menší než vámi doporučená 1999 kč( což můžou někteří prodejci brát jako podraz a cenu 1999 kč nenasadí).



24.4.2017 18:08:34

David Rozsíval

nechápu nic
Dobrý den,
ano, Albi prodává hry za pevně stanovenou cenu a prodejci prodávají podle své marže. Jenomže kamenné obchody deskovým hrám pomáhají daleko více i tím, že si hru můžete nechat vysvětlit, doporučit, kolikrát i vyzkoušet. E-shopy, které bojují pouze cenou pak jen tyjí z jejich úspěchu. Smyslem téhle akce bylo hlavně podpořit ty, kteří pro hry něco dělají na úkor těch, kteří se jenom vezou a využívají toho, že díky relativně nižším nákladům na provoz mohou nasadit nižší cenu. A pro nás to ve výsledku znamená ztrátu, protože bude ubývat subjektů, kteří podporují průmysl jako celek na úkor těch, kteří se na něm jenom přiživují. K čemu to vede? Někteří odběratelé nemohou takovým cenám konkurovat, zavřou krám a nebo vyřadí naše produkty z portfolia o což samozřejmě nestojíme právě z těch důvodů, které jsem uváděl - bez nich by deskoherní komunita ani průmysl nebyl tam, kde je.
Oceňuji, pokud jste loajální zákazník, který s koupí počká, aby podpořil oblíbený obchod. Je však spousta takových, kteří nakoupí tam, kde jim to heuréka po zaškrtnutí "nejlevnější" vyhodí nejvýše.
Ano, na e-shopu je cena nižší, ale to je standardní politika, kterou vyvažujeme, že si zákazník musí připlatit za poštovné. A v byznyse prostě existuje obecné porozumění, kde zhruba končí rozumná sleva z marže a začíná cenový boj. Chápeme, že krátkodobě to pro zákazníka má přínos, ale dlouhodobě vidíme spíše negativní dopady.
A jinak, doufám, že neprozradím něco, co bych neměl, ale i s panem Hellerem jsme si situaci, která vznikla z naší nedobré komunikace, vyjasnili a i jeho obchod v krátké době Scythe naskladní. Jak říkám, chceme zkrátka podpořit ty, kteří pro hry něco dělají a ne se jen vezou.

David

24.4.2017 18:55:07

p.Rozsíval
Byla tu zmíňka o etice.
Dám malý příklad z jiného odvětví.
Jsem velký fanda do autodráhy.Je italský výrobce Slot.it,který nic sám neprodává ,ale má distributora.
Tento distributor nemá vlastní eshop ,ale jen dodává dalším prodejcům.
Ja si psal s manažerem ,potřeboval jsem něco koupit.
On se mi velice slušně omluvil,ale prostě strategie firmy je taková ,že pouze prodávají prodejcům.
Tím narážím na to, že vy máte svůj eshop, kde už se hra dá koupit.
Tak mi to vaše vysvětlení o podpoře některých prodejců ,přijde postavené na hlavu,když si na netu každý může ,už teď,koupit hru u vás.

24.4.2017 20:22:31

David Rozsíval

p. Rozsíval
Tomu nerozumím. My jsme jak velkoobchodní, tak maloobchodní prodejce. Prodejny, o kterých se bavíme, mají možnost naskladnit zboží stejný den jako Albi prodejny - tj. zítra. Stejně tak už u nich běží předobjednávky, které na Albi e-shopu vůbec neběžely. Samozřejmě, že si zákazník, chce-li, může koupit hru u nás. Ale my se na e-shopu i na prodejnách držíme doporučené ceny (na e-shopu s paušální desetiprocentní slevou), takže našim odběratelům rozhodně v tomto ohledu klacky pod nohy neházíme.

24.4.2017 20:40:01

.
A já si naivně myslel, že volná hospodářská soutěž je o tom kdo dokáže nabídnout kvalitní zboží za nížší cenu než konkurence :-) Osobně tedy nakupuji tam kde dostanu nejlepší cenu, pokud tedy není jinde nabízen exkluzivní obsah. Do obchodu si nechodím pro radu, ale pro už předem vybrané zboží.

24.4.2017 21:12:58

David Rozsíval

.
To samozřejmě je. Zároveň ale platí zákon nabídky a poptávky - s klesající cenou klesá nabídka - v tomto případě ochota našich odběratelů hru nabízet, což vede k nižším prodejům a to zase třeba k tomu, že se nějaká hra nedotiskne a nebo nevydá. A to je pak ztráta pro všechny zúčastněné. Vím - jde o akademický ekonomický případ - v realitě je to mnohem komplikovanější, ale v principu ne o tolik odlišné.

24.4.2017 22:14:30

Elessar+Slevomanie
Klidne nakupuj na dobre-knihy. Ale muzes pak zjistit, ze az budes chtit ten exklusivni obsah tak ho nebudes mit kde koupit, protoze specialky s timhle pristupem nutne zkrachuji.

Jinak ono dnes je dnes cela soutez redukovana na "poskytnuti" co nejvetsi slevy. Bohuzel v CR co neni ve sleve se neproda. A zacina to uz tim, ze se nahodi nerealna MOC, za kterou to nekoupi nikdy nikdo a to jen proto, aby se mohlo z pohledu nejakych "statnich kontrol" tvrdit, ze ta sktrnuta cena je nejak puvodni. To ostatne potvrzuje prave ta cena v Albi eshopu - pausalni 10% sleva. Ale chapu, ze v dnesni dobe "nemit vsechno ve sleve" je jak jit hlavou proti zdi.

24.4.2017 22:20:45

David Rozsíval

Slevomanie
V paušálu se s tím dá souhlasit. Musím se ale ohradit proti "nereálné" MOC. Na všech Albi prodejnách prodáváme právě za MOC a těší nás, že i tak si k nám zákazníci pro hry cestu najdou.

24.4.2017 22:37:07

robkin
Po přečtení diskuze jsem postoj albi tak nějak pochopil, nicméně jako student, který musí počítat každou korunu 2x jsem si nemohl nerýpnout. (i když zrovna případ Scythe se mě nijak nedotkne, zrovna tuhle hru nemám v plánu kupovat) Chápu, že je dobré podpořit někoho kdo zvedá popularitu celému odvětví. (To je vlastně způsob reklamy a ta se většinou zadarmo nedělá) Já sám ale zůstávám u své strategie nejlepší ceny a je to způsobeno i tím, že žádnou takovou speciálku, která by si zasloužila podporu neznám. V Olomouci žádná není, drtivou většinu her o které mám zájem, prostě v blízkém okolí v kamenné prodejně neseženu. Ano Albi má v Olomouci svůj vlastní obchod v nákupním centru Šantovka, kde jde sehnat alespoň něco, ale nemám důvod proč kupovat hry tam s cenovkou o stokoruny dražší, žádnou přidaná hodnota tam neexistuje. Přijdu, vyberu, zaplatím - stejně jako v eshopech, ale ti mi to navíc přivezou až do baráku.

24.4.2017 22:55:22

David Rozsíval

Elessar
A je to naprosto pochopitelný a validní přístup. Jen jsem doufám zasadil trochu do kontextu proč to, co je dobré pro individuálního zákazníka (nízká cena) nemusí být nutně prospěšné nejen nám jako vydavateli, ale celému ekosystému.

24.4.2017 23:14:53

CMON
CMON si na hry taky dává časovou exkluzivitu :). Teď se to třeba týká připravovaného Kmotra.
Osobně mi přijde přístup Albi OK. Sám to při nákupu střídám, něco jsem bral na netu, něco v kamenném obchodě. Často objednám na internetu a vyzvednu na prodejně.

24.4.2017 23:37:40

kamenné prodejny
Nesouhlasím úplně s názorem, že jsou kamenné prodejny vůči eshopům úplně diskriminovány. Mnohokrát jsem zažil při návštěvě kamenné prodejny, že nakupující přijde prostě shánět nějakou hru pro své děti, jako dárek, pro manželku,... nechá si doporučit a koupí třeba i více her, nebo dražší, protože si může hru osahat, případně ho přesvědčí doporučení prodávajícího. To eshop, i přes spoustu psaných lákadel nesvede. A není to vždy tak, že kupující poděkuje a maže na internet hru koupit. Vím to z vlastní zkušenosti, vlastním přes 130 her, hraju hry přes dvacet let a mnohokrát hru v kamenné prodejně koupím jen proto že mě chytne když ji držím v ruce (a už jsem o ní třeba na webu mnoho načetl).
Tedy tyhle čachry s preferovanými prodejci a do-"poručenou" cenou považuji za nesmyslné.

PS: A pokud jde někomu vyloženě o cenu, pak počká 2-3 měsíce a koupí Scythe ve zdejším bazaru od někoho, kdo rychle koupil a následně zjistil, že ti mechové v hře až tolik nebojují jak to z krabice ma první pohled vypadalo :-)

25.4.2017 00:17:40

Podpora prodeje
K tomuto tématu jsem se dostal přes diskuzi na Deskožroutovi. Prvně jsem si říkal, co to dělá Albi za blbosti. Po pročtení diskuze začínám chápat. Já asi patřím mezi ty, co mají oblíbený obchod a nenakupují skoro nikde jinde. Planeta her může potvrdit, kolik a za co jsem u nich utratil ;-) Důvod je jasný, prostě se rád kouknu na police s hrami, pak si třeba něco načtu o něčem a koupím. U nich.

Prvně jsem si myslel, že se embargo vztahuje na všechny. Ale vypadalo to, že Planeta má předobjednávky spuštěné a počítá s tím, že je bude dodávat už teď. Proto jsem byl hodně zmaten. Pokud to má sloužit k podpoře prodeje u speciálek s osobním přístupem, je to rozhodně zajímavý krok a uvidíme, co se bude dít. Sám jako zákazník na to nemám vyhraněný názor.

26.4.2017 13:03:22

další názor koncového zákazníka
Upřímně řečeno, tu snahu o podporu FLGS ("místních přátelských kamenných obchůdků") moc nechápu. Ale tak ono se to řeší jak ve světě, tak u nás.
Bydlím v zapadákově a nikdy jsem v žádném kamenném obchodě s deskovkama ani nebyl. Před (téměř, ehm) každou koupí si dělám důkladný research na internetu, procházím si recenze, komentáře, let's playe atd., abych si vybral tu hru, kterou opravdu chci. A hry si kupuju víceméně* dle ceny v eshopech. Tudíž nechápu, proč bych měl dotovat kamenné obchody, když pro mě žádnou užitnou hodnotu nemají. Nejen, že poslední dobou asi tak třetinu deskovek kupuju s tím, že si je minimálně rok stejně nezahraju (ale prostě jsou cool a chci podpořit lokálního distributora). Ale navíc já deskovky doporučuju a půjčuju kudy chodím (a snažím se tak k nim přivést další lidi) (jak mě podporujete?)... a jsem z generace, která ráda chodí do čajoven... a v těch občas mají spousty deskovek k dispozici (jak ty podporujete?)... a taky si občas pořídím nějakou hru v bazaru tady na z-h. (jak tohle bazarování podporuje prodejce nebo distributory?)
Pointa by měla být v tom, že pokud si vám prodejny stěžují na to, že ony doporučují a učí a půjčují hry potenciálním zákazníkům... a ti si je pak kupují na eshopech za nižší ceny, tak... to není váš problém. Prodejny o tom mají (jemně) informovat právě ty zákazníky, že prostě servis něco stojí a pokud si v nich lidi hry kupovat nebudou, tak specializované prodejny zaniknou. V ostatních odvětvích to tak funguje... pokud vím. Jak příklad bych uvedl komiksové nakladatelství Crew, které u nás funguje taky nějakých pár let, cílí na podobnou geekovskou skupinu... ale když ne-dávno zavedli vlastní eshop, kde pochopitelně neměli zrovna ty nejlevnější ceny na trhu, tak na rozpačité dotazy fanoušků, kde si mají komiksy kupovat, odpověděli slovy, že tam, kde se jim to hodí nejvíc a že oni tu hru prodávají prodejcům za stejné peníze a jejichž marže je už prostě jejich věc. A prostě pokud jim ve fyzickém knihkupectví doporučí komiks ale bude je to stát o něco víc, tak... dneska už s tím snad každý počítá.
A prostě tak to má být. Kamenné obchody mají sice přidanou hodnotu, jenže tu hodnotu mají komunikovat směrem k zákazníkům (a ne k vám, abyste udělali něco s těmi, co ji nenabízejí). A pokud je chcete podpořit, tak kamenným obchodům nabízejte promo karty/figurky/whatever (a chtějte je po vydavatelích)... ale prostě snažit ostatní cenově nebo datem vydání znevýhodnit, tak to je dle mě opravdu krok zpět.

* většinou si hry kupuju ve větším množství najednou a přikupovávám k nim obaly na karty, takže... není eshop jako eshop.

30.4.2017 06:04:24

Bilbo

Albi a ceny
Pan Rozsival píše o tom, že Albi na svých prodejnách prodává za doporučené ceny, to je ale dost matoucí. Albi pravidelně a opakovaně nabízí na svých prodejnách vysoké slevy. Hra se tam pak dá koupit za nižší cenu než u kteréhokoli jejich partnera. Vyjádření o dodržování cen pak působí spíš směšně.

30.4.2017 22:59:56

Vybíráme z Bazaru

Byl jednou jeden život
Byl jednou jeden život
Akt. cena: 4500 Kč
Končí za: 6 dnů

Offcanvas