Autor: martinsun | 20.7.2020 | 0

Té vody je proklatě málo. Potřebujeme nejmíň 30 dalších galonů. Všichni do práce! Do rána jí budeme mít dost, jak na novou dodávku Nuka-coly tak pro naši výpravu do pustiny.

Ve hře Fallout Shelter se hráči stávají jedním z potenciálních správců atomového krytu. Soupeří mezi sebou o uvolněnou pozici vrchního správce. V průběhu hry získávají žetony spokojenosti, které slouží na konci hry jako vítězné body. Vítězem se stává ten hráč, který jich má na konci hry nejvíce.


Příprava hry:

Na začátku hry si každý hráč vybere figurky obyvatelů krytu v odpovídající barvě a k tomu si vezme malou hrací desku. Ta slouží hlavně k zaznamenávání stavu surovin. Doprostřed stolu se položí 6 základních karet místností, které tvoří první patro krytu. Pod tyto základní karty si hráči postupně umístí kartu výtahů ve svých barvách. Tím označí své patro, do kterého budou stavět své nové místnosti. Nad první patro se nachystá nabídka místností, které bude možné stavět a zároveň nabídka předmětů a také balíček karet s hrozbami.


Průběh hry:

Ve svém tahu hráči postupně umísťují své obyvatele (figurky) do jednotlivých místností. Za jejich umístění získávají suroviny, které jsou u použitého pole v místnosti zobrazeny. Některé místnosti vyžadují platbu již získanými surovinami, a až poté poskytují vyobrazené suroviny. Na začátku hry má každý hráč k dispozici pouze dva obyvatele. Ostatní může získat v průběhu hry. K dispozici jsou základní tři suroviny: energie, jídlo a voda. Jakmile hráči umístí všechny své obyvatele, nastává konec kola a hráči si stahuji figurky zpět k sobě.

Na začátku kola se určuje, zda do hry přichází hrozba. Příchod hrozby je určen hodem dvěmi kostkami. Hrozby se vyhodnocují pro všechna využitá patra. Podle součtu na kostkách se do dané místnosti umístí vrchní karta z balíčku hrozeb. Ta danou místnost dočasně blokuje, dokud není odstraněna. Hrozby neumožňují využít standardních schopnosti dané místnosti a musí být odstraněny, aby mohla být místnost opět využívána běžným způsobem. Způsob odstranění hrozby záleží na jejím druhu. Někdy je tomu potřeba daná surovina, jindy je potřeba bojovat s nepřáteli. Boj probíhá pomocí hodu kostkami. Hozené číslo musí být větší než číslo na kartě hrozby. Odstraňování hrozeb je jedním ze způsobů jak se dostat k žetonům spokojenosti a k dalším surovinám. Další žetony spokojenosti lze získat za využití k tomu určených místností.

Hráči mohou využívat předměty získané ve hře tak, že je jednou za tah použijí a čerpají výhody uvedené na jejich kartě. Některé předměty poskytují výhodu v boji (tj. přidávají určitou hodnotu k hozeným kostkám nebo umožní přehoz). Jiné přinášejí vítězné body na konci hry.

Některé místnosti umožňují trénovat (tj. vylepšit jednu vlastnost) obyvatel, kteří do nich vstoupí. Takový obyvatel se na konci kola vrací k hráči jako vytrénovaný. To mu umožňuje v dalším kole při využití místnosti, která má u sebe uvedený symbol trénované vlastnosti, získat dvojnásobek surovin.


Konec hry:

Konec hry nastává v okamžiku, kdy některý z hráčů postaví ve svém patře šestou místnost nebo je vyčerpán balíček hrozeb. Na konci kola, kdy došlo k jedné ze dvou uvedených skutečností, si hráči sečtou vítězné body (žetony spokojenosti), které v průběhu hry získali. Za každou hrozbu, která zůstala na jejich patře neodstraněna si naopak body odečítají. Vítězem se stává hráč, který má na konci hry nejvíce vítězných bodů.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

Arnak: pátrání po profesorovi Kutilovi
Arnak: pátrání po profesorovi Kutilovi
Akt. cena: 25 Kč
Končí za: 4 dny

Offcanvas