Autor: enzo | 4.11.2019 | 0

Dragonfire je kooperativní kampaňová deckbuildingová hra ze světa Dungeons & Dragons pro 2-6 hráčů. Pří výběru postavy mají hráči na výběr z mnoha ras (např. Human, Elf, Dwarf, Orc) a jejich podskupin (např. Moon Elf, Wood Elf, Gold Dwarf, Ffolk Human) i povolání dělených do skupin (Fighter / Ranger / Barbar; Druid / Cleric; Wizard / Sorcerer / Warlock; Rogue / Bard). Povolání udává základní zaměření postavy, rasa pak nabízí různé modifikace, případně vlastnosti v rámci povolání. V průběhu kampaně postavy vylepšují své vlastnosti a získávají zbraně, zbroj a vybavení. Jednotlivá dobrodružství kampaně představují rozdílné výzvy a herní zážitky a odehrávají se v různých lokacích a prostředích. 


Příprava hry:

Každý hráč si na začátku hry a celé kampaně zvolí postavu. Vezme si odpovídající desku postavy. Na deskách postavy je předepsáno počáteční zdraví postavy, množství zlata, se kterým postava začíná každou hru, základní unikátní balíček karet a počáteční počet karet v ruce. Dále se provedou úpravy svých základních balíčků v závislosti na již získaných vlastnostech, vlastněných magických předmětech (zbraně, zbroj, lektvary a další), případně na dalších okolnostech hraného dobrodružství.

Z balíčku pokročilých karet se připraví nabídka karet (v základu 6 karet - může obsahovat i více karet díky vlastnostem postav). Balíček pokročilých karet obsahuje vždy 60 karet ze základní hry. Je možno přidat až 20 dalších karet z balíčků dobrodružství v závislosti na zvolené strategii. Připraví se také jeden nebo více balíčků střetnutí pro dané dobrodružství. Většinou se jedná o dva balíčky, z nichž druhý obsahuje silnější nepřátele. Nepřátelé jsou charakterizováni hodnotou zlata (které si hráči rozdělí při porážce tohoto nepřítele) a silou (určuje, kolik poškození nepřítel hráči udělí ve fázi útoku nepřítele). Karta také udává, jak je možné nepřitele porazit -  udává počet a druh poškození, které je třeba nepříteli uštědřit, a to postupně shora dolů. Dále se připraví balíček karet Dragonfire (událostí). Mimo události samotné zvedá také každá Dragonfire karta v odhazovacím balíčku obtížnost hraného dobrodružství. Jednak spouští nebezpečnější události a také udává, kolik silnějších nepřátel hráči potkají v dalším průběhu hry.


Průběh hry:

Každé dobrodružství je rozděleno do dvou až tří scén. Na začátku první scény čelí každá postava většinou jednomu nepříteli. S každou další scénou nepřátel přibývá a jsou silnější, ale také postavy se díky nákupu pokročilých karet stávají silnějšími. Scéna většinou končí, jsou-li všichni nepřátelé poraženi. Hra samotná se pak skládá z jednotlivých kol. V průběhu kola bojují hráči s nepřáteli, získávají zlato za poražené nepřátele a za něj nakupují pokročilé karty. Jedno kolo pak vypadá takto:

  1. První hráč otočí a vyhodnotí Dragonfire kartu.
  2. Hráči hrají své tahy:
    • Aktivní hráč útočí hraním karet z ruky na nepřátele. Může útočit na nepřátele před sebou nebo na nepřátele ohrožující jiné hráče. Ostatní hráči mohou asistovat, mají-li v ruce  karty, které to dovolují.
    • Po zahrání karet se udělí zranění nepřátelům. Je-li nepřítel poražen, hráči si mezi sebou rozdělí získané zlato v hodnotě uvedené na kartě nepřítele.
    • Aktivní hráč čelí útoku nepřátel před sebou a na desce hráče zaznamená utržená zranění.
    • Má-li aktivní hráč na konci tahu tři a méně karet, dobírá dvě karty z balíčku a může nakoupit pokročilé karty z nabídky. Tyto karty si vezme ihned do ruky. Pokud kartu nekoupí, odstraní jednu kartu z nabídky a vymění ji za jinou.

Krátký odpočinek: Jsou-li na konci tahu hráče poraženi všichni nepřátelé, scéna končí a začíná fáze krátkého odpočinku. Každá postava si přidá jeden bod zdraví a ostatní hráči si mohou koupit jednu pokročilou kartu z nabídky. Po krátkém odpočinku hra pokračuje další scénou.


Konec hry:

Jsou-li někdy všechny postavy současně v bezvědomí, dobrodružství končí porážkou dobrodruhů. Jsou-li během poslední scény všichni nepřátelé poraženi, případně jsou-li splněny jiné podmínky vítězství, hráči hru vyhráli. Postavy získávají plný počet zkušeností (XP) a tahají z balíčků magických předmětů svoji trofej. Tou mohou být zbraně, zbroj, lektvary, jedy, svitky a další.


Kampaňové hraní:

Postavy získávají XP obecně podle toho, jak daleko v dobrodružství došli. Množství XP určuje úroveň každé postavy. Tato úroveň má pak vliv na získávání a používání magických předmětů. Mezi jednotlivými dobrodružstvími hráči mohou utratit získané XP na vylepšení svých postav formou samolepících štítků, které se umisťují na desku postavy (není nutno lepit). Postavy tak získávají např. více bodů zdraví, více počátečních karet v ruce nebo více zlata. Později pak lze získat vlastnosti zaměřené např. na specializaci postavy nebo na spolupráci s jinou postavou. Hráči jsou tak lépe připraveni na další, obtížnější dobrodružství.

Kromě pěti dobrodružství kampaně základní hry vychází průběžně navazující balíčky dobrodružství a nové kampaně. V současnosti Dragonfire nabízí přes 20 navazujících dobrodružství zvyšující se úrovně a obtížnosti.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

Sanctum
Sanctum
Akt. cena: 621 Kč
Končí za: 20 hodin

Offcanvas