Autor: Majdina | 16.9.2019 | 0

„Kdo je režisérem tohoto filmu?“ „Ve kterém městě najdete následující památky?“ „Znala Evropa ve středověku tuto potravinu?“ „Seřaďte města podle počtu obyvatel.“ „Kterému státu patří tato vlajka?“ „Co se měří v následujících jednotkách?“ „Ze které země pochází tato hudební skupina?“ „Ke kterému sportu se vztahuje tato událost?“ Budete hrát na jistotu nebo riskovat? 

Desítka je vědomostní hra zcela nového typu. Ve hře je 200 okruhů, 2000 otázek a 2000 možných odpovědí. To vše je v kompaktním balení zvaném smartbox s počítadly bodů a žetony odpovědí. Cílem hry je správně odpovědět na danou otázku, získat vítězné body a zbytečně neriskovat. Vítězem je ten, kdo první získá alespoň 20 bodů.


Příprava hry:

Hrají-li více než čtyři hráči, utvořte týmy. V rozích smartboxu se nacházejí počítadla bodů označená symboly. Každý hráč/tým si vybere jeden symbol, a tím i příslušné počítadlo. Přesvědčte se, že karty jsou ve smartboxu umístěny správně, tj. že odpovědi jsou v otvorech dobře viditelné. 10 žetonů odpovědí umístěte do otvorů ve smartboxu. Horní kartu vyjměte a umístěte ji dospodu balíčku karet otázek.


Průběh hry:

Hru zahajuje nejmladší hráč. Nahlas přečte okruh ve středu karty a může zkusit najít správnou odpověď na otázku dle svého výběru. Hráč na tahu má vždy možnost odpovědět, nebo pasovat (tj. vzdát se dalšího tahu). Pokud se aktivní hráč rozhodne odpovědět, řekne nahlas odpověď a vytáhne příslušný žeton odpovědi, aby si správnost odpovědi ověřil. Pokud je odpověď správná, hráč si ponechá žeton odpovědi před sebou. Pokud je odpověď špatná, hráč pro toto kolo vypadává ze hry a žeton odpovědi položí stranou. Nesprávnou odpovědí hráč zároveň ztrácí nárok na všechny žetony, které v tomto kole již získal. Jakmile hráč odpoví a zkontroluje správnost své odpovědi, předá smartbox dalšímu hráči. Další hráč postupuje stejně, buď odpoví, nebo pasuje. A tak dále... Pokud hráč pasuje (vzdává se dalšího tahu), smartbox předá následujícímu hráči. Neriskuje tak ztrátu žetonů odpovědí získaných v tomto kole. 

Kategorie otázek jsou následující: pravda/nepravda, číslo, pořadí, století/desetiletí, barva, otevřené otázky.

Kolo končí ve chvíli, kdy je buď odstraněno všech 10 žetonů odpovědí, nebo ve chvíli, kdy všichni hráči pasovali nebo vypadli v důsledku své nesprávné odpovědi. Všichni hráči si po skončení kola sečtou získané žetony odpovědí, za každý si připočtou 1 bod na počítadle bodů a žetony vrátí na jejich míst do smartboxu.

Dříve než zahájíte další kolo, ujistěte se, že všechny žetony ve smartboxu zakrývají odpovědi na otázky. Teprve pak odstraňte horní kartu a zasuňte ji dospodu balíčku karet.


Konec hry:

Hra končí ve chvíli, kdy některý z hráčů či týmů dosáhne alespoň 20 bodů (nebo jiného předem dohodnutého počtu). Tento hráč či tým vítězí.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

Bitva o hrad Cimburk - nová
Bitva o hrad Cimburk - nová
Akt. cena: 1000 Kč
Končí za: 3 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas