Autor: Pips | 30.5.2019 | 0

Než byl Dagult Neverember odvolán z pozice Open Lorda a vyhnán z města Waterdeep, zpronevěřil půl milionu zlatých dragonů a ukryl je ve skrýši kdesi ve městě. Zvěsti o jeho skrytém pokladu začaly kolovat mezi lidmi. A zejména takovými lidmi, kteří by o něm skutečně neměli nikdy slyšet, jak Neverember vždy doufal. Zatímco zvěsti o tajné skrýši začaly přitahovat do Waterdeepu dobrodruhy ze všech stran, zločinné frakce již dávno působící ve městě začaly jednat a rekrutovat stoupence, se kterými prohledávají město a přilehlé kobky, aby jako první našli proslulý úkryt se zlatem.

Hráči ve hře Vault of Dragons vysílají stoupence své zločinecké frakce do města Waterdeep a přilehlých sklepení. Pokouší se ovládnout části města, které jim vynáší odměny ve formě zlata či zvěstí, provádí zde akce, kterými mohou získat poklady, magické předměty, zvěsti, či další zlato. V podzemí pak sbírají hlavně tajemství - pokud získají tři, objeví skrýš plnou dragonů, které si tam ukryl Lord Neverember a kterou mohou zkusit vyloupit jako první a tím vyhrát hru.


Příprava hry:

Hráči si vyberou zločineckou frakci, za kterou budou hrát. Vezmou si kartu frakce (každá disponuje speciální akcí), její figurky, žetony akcí a kostky. Na stůl se vyloží 12 oboustranných dílců města (do mřížky 3×4). Na ně se náhodně umístí žetony hlídky. K dílcům města se umístí velký dílce hospody Yawning Portal a dílce podzemí (od nejnižší úrovně po nejvyšší). Vedle nich se připraví lícem dolů žetony tajemství a vrchní žeton tajemství se položí lícem dolů na první dílec podzemí. Zamíchají se karty pokladů a magických předmětů. Na stůl ještě přijde do dosahu hromádka žetonů zvěstí, zlatých dragonů a taolů. Každý hráč do začátku hry dostane 10 dragonů. Nakonec se hodem kostkou určí začínající hráč - ten dostane žeton iniciativy.


Průběh hry:

Hra se skládá z kol, každé kolo pak že čtyř fází. Každou fázi odehrají vždy všichni hráči počínaje hráčem se žetonem iniciativy.

  1. Akce: Hráči se po sobě střídají ve vykonávání vždy jedné akce. Tou může být získání 1 zlatého dragonu, najímání stoupenců (bojovníci, lupiči a kouzelníci), jejich pohyb mezi dílci města, akce na dílci města, boj se stoupenci jiných frakcí nebo s městskou hlídkou, či výprava do podzemí. Hráč po každé akci umístí jeden ze svých 5 žetonů akce stranou „Used“ na její místo a ve stejném kole již žádný další hráč již tuto akci nemůže vykonat. Pokud hráč prováděl pohyb či boj, otočí si na stranu „Used“ jeden ze svých zbylých žetonů. Žetony slouží tedy i jako počítadlo zbylých akcí. Po vyčerpání akcí následuje další fáze.

  2. Získání odměn a příjmů: Hráči získávají odměnu, která je vyznačena v pravém horním rohu dílce města, pokud jsou na dílci pouze jejich figurky. Některá místa jsou naopak nebezpečná a hráči na nich mohou o stoupence přijít. Když jsou odměny vybrané, hráč, který je přítomen sám na nejvíce dílcích, získává žeton iniciativy.

  3. Následování zvěstí: Zvěsti jsou často pravdivé a mohou frakci pomoci získat cennosti a magické předměty. Podle počtu hráčů se z balíčků karet pokladů a magických předmětů otočí patřičný počet karet. Hráči, kteří mají žetony zvěstí, si z nich vybírají  v pořadí určeném počtem těchto žetonů. Hráči, kteří nemají žádný žeton zvěstí si neberou si žádné karty, ale získávají jeden žeton. Zvěsti ovšem zastarávají, takže všichni s novými zvěstmi, kromě těch hráčů, kteří zvěsti získali nyní v této fázi, si otočí žetony zvěstí na staré. Pokud již mají nějaké staré zvěsti, ty se vyřazují a žetony odhodí.

  4. Odpočinek a reset akcí: Hráči seberou své žetony akcí z a připraví si je stranou „Action“ nahoru poblíž své karty frakce.

Cílem hry je získat tři žetony tajemství a objevit skrýš se zlatem a to se pokusit uloupit. Žetony tajemství se získávají z akcí na dílci města, efekty některých karet, ale hlavně výpravami do dungeonů. Výprava do dungeonu probíhá přes dílec hospody Yawning Portal, kde hráč musí zaplatit vstupní poplatek. Jeho stoupenci se pak přesouvají na dílec podzemí a otáčí se žeton tajemství. Hodí se kostkami za každý typ figurky. Výsledný hod se sečte a hráč si vezme všechny odměny z políček s čísly nižšími než je výsledek hodu. Pokud má nárok na všechny odměny, získá také žeton tajemství. Každý hozený symbol lebky však znamená ztrátu jednoho stoupence. Nezbyde-li žádná figurka na dílci, odměny nemá kdo vzít.


Konec hry:

Jakmile jeden z hráčů nasbírá tři žetony tajemství, přichází do hry dílec Vault of Dragons - objevitel skrýše se na ni může přesunout. Kdokoliv se třemi žetony tajemství má na dílec ve svém tahu přístup bez dalších poplatků, ostatní hráči sem mohou vstoupit za cenu běžného poplatku pro vstup do podzemí. Hráč ve skrýši si hodí kostkami a musí hodit 20+, aby peníze a vítězství bylo jeho. K hodu si může dopomoci různými modifikátory. Jakmile hráč hodem docílí modifikované hodnoty 20+, bere lup a stává se vítězem hry. Nehodí-li, opouští skrýš a o výhru se může pokusit některý další hráč.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

Marvel Champions Hulk
Marvel Champions Hulk
Akt. cena: 250 Kč
Končí za: 3 dny

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas