Autor: enzo | 18.7.2018 | 0

Dark Souls: The Card Game je kooperativní karetní hra pro 1-4 hráče. Hráči se setkávají a bojují s nepřáteli a získávají poklady a duše. Ty pak používají k úpravě a vylepšení svého balíčku karet a připravují se tak k rozhodujícímu boji se dvěma bossy.


Příprava hry:

Na stůl se rozloží jednotlivé herní desky - bitevní deska postav, bitevní deska nepřátel a dvoustranná deska průzkumu. Vedle nich se umístí žetony (duše, zranění, zvláštní efekty aj.). Hráči si vyberou kartu postavy, za kterou budou hrát. K dispozici je Assassin, Herald, Knight a Sorcerer. Každá postava má jednu speciální schopnost a unikátní balíček 28 karet, který současně slouží jako počítadlo životů postavy. Připraví se tři balíčky karet střetnutí a tři balíčky karet nepřátel - jednotlivé balíčky představují různé obtížnosti. Dále se připraví karty pokladů, které hráči získávají porážkou nepřátel. Čím silnější nepřítel, tím více pokladů lze získat. Karty energie slouží postavám k používání zbraní, výstroje, sesílání kouzel a vůbec k zahrání karet ze svého balíčku. Vylepšené karty energie lze zakoupit za získané duše po porážce nepřátel. Ve hře jsou také 4 bossové. Každý boss disponuje sadou 9 karet - kartu základní vlastnosti a navíc 8 karet, které určují, jak se bude chovat v boji. 5 karet kempu hráčům poskytuje drobné výhody do dalšího postupu hrou, každá z nich navyšuje limit karet v ruce pro příští sekvenci střetnutí a současně odpočítává čas zbývající k porážce obou bossů. Není-li k dispozici dostatek pokladů nebo karet energie, slouží k doplnění balíčku karty humanity.


Průběh hry:

  1. Průzkum: Hráči rozmístí své karty postav na bitevní desku postav. Poté zvolí jednu z lokací na desce průzkumu. Vytáhnou kartu střetnutí odpovídající obtížnosti, která určí složení a umístění nepřátel na bitevní desce.
  2. Střetnutí: Nejdříve se aktivují nepřátelé. Útočí na hráče na základě údajů na kartách nepřátel. Hráči se mají možnost bránit hraním karet z ruky. Po aktivaci nepřátel si hráči dobírají do šesti karet v ruce. Pokud si kterýkoliv hráč nemůže pro nedostatek karet v dobíracím balíčku dobrat do šesti karet, hráči prohrávají střetnutí a jsou nuceni k odpočinku v kempu. Poté se aktivují postavy a útočí na nepřátele. Během aktivace postav mohou hráči provést během aktivace následující akce:

    • odhození jedné nebo více karet a dobrání stejného množství karet
    • pohyb karty postavy na bitevní desce postav o jednu pozici (vpravo, vlevo, nahoru, dolů)
    • útok
    • zahrání neútočné karty
    • použití speciální schopnosti postavy

      Každou akci lze v rámci aktivace postavy zahrát pouze jednou. Hráči mohou hrát své akce v libovolném pořadí a libovolně se v provádění akcí střídat. Po aktivaci postav si hráči dobírají do šesti karet v ruce. Pokud si kterýkoliv hráč nemůže pro nedostatek karet v dobíracím balíčku dobrat do šesti karet, hráči stejně jako v předchozím bodě prohrávají střetnutí a jsou nuceni k odpočinku v kempu.

      Hráči střetnutí vyhrají, pokud eliminují všechny nepřátele na bitevní desce nepřátel. Hráči ukořistí počet duší vyčíslený na kartách poražených nepřátel a získají počet pokladů určený kartou střetnutí.

      Po vyhraném střetnutí se hráči mohou rozhodnout buď pokračovat na další lokaci vstříc novému střetnutí, mohou se rozhodnout pro boj s bossem nebo pro odpočinek v kempu.

  3. Odpočinek v kempu: Odhalí se nová karta kempu a vyhodnotí se její efekt. Pokud nezbývá žádná karta kempu k odhalení, hráči prohrávají hru. Zbývá-li další karta kempu k odhalení, hra pokračuje. Hráči si mohou rozdělit lup z předchozích střetnutí a za získané duše nakoupit karty energie. Hráči mohou navýšit počet karet ve svém balíčku na limit uvedený na aktuální kartě kempu. Pokud hráč nemá plný povolený počet karet v balíčku, může svůj balíček doplnit o karty humanity. Hráči promíchají získané karty se zbývajícími kartami z dobíracího balíčku i odhozené karty z předchozím střetnutí a vytvoří si nový balíček s plným počtem karet - životů pro další hru. Po odpočinku v kempu se hráči vydávají vstříc dalšímu střetnutí.

Střetnutí s bossem: Střetnutí s bossem probíhá podobně jako s běžnými nepřáteli s tím rozdílem, že boss bojuje sám a jeho chování v každé jeho jednotlivé aktivaci je dáno aktuální aktivační kartou.


Konec hry:

Hráči prohrávají, pokud při návratu do kempu nezbývá k odhalení žádná karta kempu. Skupina naopak vítězí, pokud porazí oba bossy.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

Dark Souls: Gaping Dragon
Dark Souls: Gaping Dragon
Akt. cena: 890 Kč
Končí za: 2 dny

Offcanvas