Autor: čínan | 15.5.2018 | 0

Klan Shirakawů upadl v nemilost, jeho síla zmizela jak mlha nad údolím s posledním potomkem (který trávil svých posledních 50 let v místním nevěstinci). Lenní vesnice Shirakawů se ocitli bez vedení a ochrany. A vesnice Tamame je na tom úplně nejhůř, protože na sousedním kopci má sídlo nindžovský klan Kabutó . Těm se zrovna nepovedla poslední akce na Ósackém hradě, kdy jejich elitní skupinu při předadu zmasakrovala dámská ochranka a tak si potřebují schladit žáhu. Navíc se blíží zima a kde jinde brát zásoby než v sýpkách vesnice, která je bez klanové ochrany. Konflikt je na spadnutí, ctihodný mnich Tasuo cítí pohromu v kostech. Ještě že se nakonec vesnická rada shodla. Prodají dva místní sirotky do města a roztaví stříbrnou sochu Kóbó Daishiho. Z toho by mělo být dost peněz na pár nájemných róninů - potulných samurajů bez pána. Á až se objeví nindžové, budou nemile překvapeni. Tasuo měl vždy skvělý čich na hrdiny.

Hra 7 Rónin je asymetrická hra pro dva ze starého Japonska. Jeden hráč hraje za skupinu samurajů - róninů, kteří se snaží ubránit vesnici před nájezdem nindžů. Za ty hraje druhý hráč. Jeho cílem je zmasakrovat róniny a nebo alespoň obsadit velkou část vesnice.


Příprava hry:

Hráč hrající za róniny obdrží destičky a žetony 7 róninů. Hráč hrající za nindži dostane 40 malých šurikenků (žetonků ve tvaru hvězdy). Oba si také vezmou zástěnu (bambusový háj) a desky vesnice. Mezi oba hráče je pak položena deska s mapou vesnice s vyznačeným počítadlem kol a rozdělená do desíti sektorů.


Průběh hry:

Hraje se na 8 kol. Každé kolo se skládá ze tří fází: plánování útoku a obrany, boj a ukončení kola.

  1. Fáze plánování: Tuto fázi hrají oba hráči současně. Každý tajně za zástěnou připraví své jednotky na určité sektory vesnice. Hráč hrající za róniny smí umístit na každý sektor pouze jednoho rónina (má jich 7, ale sektorů je 10). Hráč hrající za nindži má omezený počet sektorů, kam smí nasazovat, a má určeno minimální množství ninjů (šurikenů), které musí nasadit (může totiž prohrát na to, že mu dojdou – viz dále). Navíc se na každý sektor vejde jen určité množství nindžů. Poté, co mají oba nastaveno, zvednou své zástěny a přesunou své bojovníky (žetony) do sektorů na centrální mapě vesnice – nyní je jasně vidět, kdo a kam útočí.

  2. Nastává fáze boje: Nejprve se řeší schopnosti jednotlivých róninů. Každý rónin umí provést určitou specifickou akci: odehnat nindži z pole, léčit zranění, zabít nindžu v sektoru nebo v zásobě atd. Některé schopnosti mohou róninové využít jen, pokud jsou na sektoru sami a není tam žádný nindža. Následně všichni nindžové, kteří zůstali na polích s róniny, udělí těmto róninům zranění – tj. odeberou se z mapy vesnice a položí se na ukazatel zranění konkrétního rónina (na jeho destičku). Každý rónin má jiný počet životů. Pokud přijde o všechny, je mrtvý a jeho žeton je odstraněn ze hry. Pokud na nějakém sektoru ještě nyní zústane nindža, spustí efekt tohoto území. Každý sektor má jiný efekt – přidává nindžy do zásoby, blokuje efekty róninů v dalším kole, uděluje zranění róninům, atd. Tyto efekty využívá pouze hráč hrající za nindži.

  3. Poté, co se vše dořeší, přichází fáze úklidu: Hráč hrající za róniny si stáhne neblokované žetony róninů zpět k sobě za zástěnu. Žetony nindžů zůstávají na hrací desce vesnice. Posune se ukazatelem kol na další políčko a pokud je na něm lebka, ztrácí hráč hrající za nindži jednoho nindžu. Poté začíná další kolo.

Konec hry:

Hra končí vítězstvím jednoho z hráčů. Hráč za róniny vítězí, pokud během hry dojdou soupeři nindžové (nemá žádného ani v zásobě ani na mapě vesnice) a nebo pokud vydrží 8 kol, aniž by jeho soupeř dosáhl vítězných podmínek. Hráč za nindži zvítězí, pokud během hry pozabíjí všechny róniny a nebo pokud během hry obsadí 5 sektorů vesnice.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

Box One by Neil Patrick Harris (EN)
Akt. cena: 800 Kč
Končí za: 12 dnů

Offcanvas