Autor: Boocheck | 19.4.2018 | 0

Od Území Stínů na jihu po Horké Písky na severu, od Soumračných hor na západě až po ostrovy Hedvábí a Koření na východě, se rozpíná říše Rokugan - Smaragdová říše, existující po více než tisíc let díky sedmi velkým klanům, sloužící císaři. Jako ochránci, politici, strážci a rádci, plní každý klan svou roli ve společnosti a i přes svou různorodost, poutá je ten stejný kód cti. Kód Bushido. Čest znamená vše a nemístná poznámka může být stejně smrtelná jako ostří nepřítele. Čest je zde silnější než ocel.

Legend of the Five Rings: The Card Game je hra zasazená do fantasy světa inspirovaného východní asijskou historií a kulturou. Název hry vychází ze slavné knihy od Miyamoto Musashiho - Kniha pěti kruhů. Kniha byla rozdělena do pěti kapitol pojmenovaných podle pěti japonských elementů - ohně, vody, vzduchu, země a nicoty. Tyto elementy hrají významnou úlohu i v této karetní hře.

Přestože hra vyšla v závěru roku 2017, její kořeny lze vysledovat zpětně do roku 1995, kdy vycházela jako sběratelská karetní hra vydávaná jinou společností. Úžasným a hlavně nosným prvkem předchozí hry byl „legacy systém“, kdy samotní hráči mohli ovlivnit příběh hry a vítězové turnajů ovlivňovali události - například výsledek důležité bitvy apod. Za oněch 20 let spousta hráčů zažívala radost a vzrušení ve světě, který pomáhala utvářet a kde nikdy nebylo nic jisté. Ať už to bylo při karetní hře či hře na hrdiny z tohoto prostředí. Nemusíte mít však obavu, že pro vychutnání pokračovatele této hry je nutné nastudovat si 20 let historie, příběhů, map a fan-fikcí. Společnost FFG se rozhodla příběh „vyresetovat“ obdobným způsobem, jako tomu došlo u Star Wars či Star Treku.

Svět hry Legend of the Five Rings je zasazen do země nazývané Rokugan. Není zřejmé, jak je Rokugan rozlehlý, nicméně odhaduje se, že je čtyřikrát větší než území Japonska. Na severu se rozléhá mocné a nepropustné pohoří. Na východě je oceán, divoký a neprozkoumaný. Na Západě je les Shinomen ve kterém dlí zvláštní, někdy zlá, ale skoro vždy nebezpečná stvoření. Lidé Rokuganu věří, že za horami, oceánem a lesem nic není. Pro ně je říše Rokuganu světem. Říše byla založena, když z nebes padlo na zem deset Kami (bohů). Jeden z Kami na zem spadl již mrtvý a stal se strážcem podsvětí. Jeden Kami spadl na Území Stínů a stal se Temným Kami, zbylých osm padlo do říše lidí. Oněch osm Kami uspořádalo turnaj o to, kdo z nich bude císařem. Vítězem byl Kami Hantei a zbylých sedm Kami mu přísahalo věrnost a každý z nich založil svůj vlastní klan.

Hra je čistě konfliktní a hrána ve dvou hráčích, kde každý hráč reprezentuje jeden ze sedmi velkých klanů. Přestože některé karty ve hře zmiňují množné číslo pro protivníka, neexistuje zatím způsob, aby hrálo více hráčů téže partii. Obsahuje silný prvek tvorby balíčku před hrou.


Příprava hry:

Hra je zahájena tak, že si oba hráči připraví svůj balíček rodu a balíček konfliktu. Vyloží pět karet provincií a na jednu z nich umístí svůj rodový hrad. Dle hodnot uvedených na něm si následně vezme každý hráč žetony cti (honor) a osudu (fate), které jsou herní měnou. Následně vyskládá na zbylé čtyři karty provincií vždy po jedné kartě z balíčku rodu.


Průběh hry:

Během první fáze herního kola - rodové fáze - má hráč možnost vyložit z provincie do hry danou postavu za žetony osudu. Když je ukončena první fáze, tedy ani jeden z hráčů nemůže či již nechce umisťovat postavy do hry, přichází fáze konfliktu.

Nejprve stanoví oba hráči na číselníku cti skrytě hodnotu od jedné do pěti. Toto nastavení simuluje, kolik je každý klan ochoten obětovat žetonů cti v nastávajícím konfliktu. Následně oba hráči současně ukážou hodnotu na svém číselníku a každý hráč si líže tolik karet z balíčku konfliktu, jakou hodnotu nastavil. Pokud jeden z hráčů nastavil menší hodnotu než protivník, dorovná mu protivník rozdíl mezi hodnotami v žetonech cti. To simuluje ztrátu cti oproti čestnějšímu protivníkovi.

Poté útočí střídavě oba hráči na své provincie tím, že deklarují jeden vojenský a jeden politický konflikt v libovolném pořadí a dané deklaraci přidělí jeden z pěti elementů. Na provincii s rodovým hradem lze však útočit až po dobytí tří ze čtyř ostatních provincií. Ve hře je celkem pět elementů - oheň, země, voda, vzduch a nicota. Oba hráči nasazují následně do konfliktu své postavy. Každá postava má určitou vojenskou/politickou hodnotu a herní efekt. Přidělením ke konfliktu přispívá daná postava svou hodnotou do boje. Pokud hráč daný konflikt vyhraje, získává daný element na svou stranu a vyhodnotí jeho efekt (každý element má efekt odlišný).

Po ukončení fáze konfliktu dochází k čištění herní plochy a odstranění těch postav, které na sobě nemají žeton osudu, který je možné umístit na postavu při jejím vyložení do hry. Tyto žetony lze tedy použít i na prodloužení setrvání postav ve hře.

Hru provází ještě několik herních mechanik (duel mezi postavami) a typů karet (postavy, stavby, vybavení, události atd.).


Konec hry:

Cílem hry je porazit protivníka dosažením jedné ze tří možných vítězných podmínek:

  1. Dobytím soupeřova rodového hradu - pokud je součet hodnot pro daný konflikt větší, než je součet soupeřových spolu s hodnotou provincie, je provincie zabrána. Pokud hráč takto zabere tři provincie, může zaútočit na provincii s rodovým hradem a po jeho dobytí poráží soupeře.
  2. Získáním 25 žetonů cti - pokud hráč v průběhu hry získá uvedený počet Honor tokenů, vyhraje hru skrze čest.
  3. Ztrátou všech žetonů cti - ve hře jsou efekty které mohou odebírat Honor tokeny protihráči. Pokud má hráč v jeden moment hry 0 Honor tokenů, jeho klan je bez cti a rozpuštěn.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

Euthia: Fierce Powers and Crawling shadows
Euthia: Fierce Powers and Crawling shadows
Akt. cena: 4500 Kč
Končí za: 5 dnů

Offcanvas