Autor: pilchowski | 19.11.2017 | 0

Arkham obepínají neviditelná chapadla, obyvatelé rozšiřují řady temných uskupení fanatiků, která vzývají konec světa a navzájem se nenávidí. Neviditelná válka o nadvládu je doprovázena rozsévaním šílenství a děsivými rituály na dobře ukrytých místech ve všech arkhamských čtvrtích. Vyšetřovatelé, kteří do města přijíždějí, aby tyto aktivity rozkryli, sledují krutý boj mezi šílenými vůdci sekt, jejichž cílem je ovládnout město a uspíšit příchod konce světa z rukou prastarých bytostí naplněných hněvem, pohrdáním a krutostí.

Hráči ve hře Cthulhu: Rise of Cults vystupují jako vedoucí kultů vzývající Prastaré - monstra ze vzdálených dimenzí a časů, která usilují o zotročení či zničení lidstva. Každý hráč představuje odlišný kult, který soupeří o vliv ve městě Arkham. Pomocí intrik a provádění rituálů se snaží získat největší vliv pro svého Prastarého a porazit tak ostatní kulty. To jim znesnadňují vyšetřovatelé podivných událostí, kteří se Arkhamem pohybují, a samozřejmě ostatní hráči.

Příprava hry:

Hra se odehrává na kruhové desce představující město Arkham a jeho čtyři čtvrti. Každý hráč obdrží na začátku hry komponenty představující jeho kult a kultistické aktivity a malou zástěnu ve své barvě, za niž si schová své komponenty. Na hrací plán se podle pravidel umístí balíčky karet a žetony. Je vytvořena také společná zásoba dalších karet a žetonů. Vedle hracího plánu se připraví menší deska Plánování, na niž hráči v průběhu hry umisťují žetony plánování. Hráč, jehož ruce nejvíce připomínají chapadla, obdrží žeton prvního hráče

Při hře 3 a 2 hráčů jsou určité části města uzavřeny a pro hru nedostupné. Při hře jednoho hráče si hráč připraví ještě balíček NPC karet, podle nichž vyhodnocuje jednání soupeře, a vylosuje jednu kartu cíle hry, která určuje vítězné podmínky pro hráče.

Průběh hry:

Každé kolo, (kterých je ve hře 6) se skládá z několika fází. Hráči provádí jednotlivé akce po směru hodinových ručiček od prvního hráče a to tak, že nejdříve proběhne jedna fáze u všech hráčů, než se hra přesune k další fázi. Po skončení každého celého kola se žeton posouvá ve směru hodinových ručiček. Fáze kola jsou následující:

  1. Fáze města: Je tažena karta města a nahlas přečten její efekt, aby s ním byli všichni hráči seznámeni. (Tato fáze se v prvním kole hry přeskakuje).
  2. Fáze kultu: Sestává ze dvou úkonů - nejdříve si hráč lízne 6 karet ze svého balíčku, poté hodí 5 rekrutačními kostkami a vezme si příslušné členy kultu ze společné zásoby. Tyto kostky může až 2× přehodit.
  3. Fáze plánování: Hráči postupně umístí všechny své žetony plánování do města - všichni musí umístit všechny 4 žetony. Ty se umisťují postupně po jednom na sebe, v každé čtvrti tak může vzniknout jeden sloupeček žetonů plánování.
  4. Fáze akcí: Počínaje prvním hráčem, hráči provedou jednu z 5 možných akcí určenou dostupným (horním) žetonem plánování v některé ze čtvrtí:
    • Nákup karet
    • Příprava rituálu
    • Posílení vlivu ve čtvrti
    • Pokus o zisk dominance ve čtvrti
    • Vzdání se akce

      Kromě blafování smí každý hráč v jednom kole zahrát maximálně dvě totožné akce. Jakmile jsou všechny žetony z města umístěny na desku plánování, nastává poslední fáze kola.

  5. Fáze úklidu: Každý hráč zahodí karty ve své ruce na odhazovací balíček a všechny žetony kultistů tak, aby mu jich zbylo nanejvýš pět, a vezme si zpět všechny své žetony plánování. První hráč předá žeton prvního hráče hráči po své levici a ten zahájí další kolo. Tato fáze se přeskakuje na konci posledního kola.


Konec hry:

Hra končí po uplynutí šestého kola. Poté všichni hráči sečtou své vítězné body - po jednom bodu hráč získá za:

  • každý rituál ve městě (bez ohledu na jejich úroveň)
  • každý žeton dominance ve městě
  • každý žeton kultovního místa, pokud je v téže čtvrti alespoň jeden jeho rituál

Vítězem se stává hráč s nejvíce vítěznými body.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

7th Citadel Playmat
7th Citadel Playmat
Akt. cena: 790 Kč
Končí za: 9 dnů

Offcanvas