Autor: tracnik | 26.7.2015 | 0

Tyrion Lannister: „Pode?“
Podrick Payne: „Ano, můj pane?“
Tyrion Lannister: „Bylo by příliš troufalé požádat tě, abys mi během jediného týdne zachránil život hned dvakrát?“

Ve hře Medieval Academy se hráči stávají panoši v rytířské škole. Jejich cílem je dosáhnout co nejlepších studijních výsledků. Během šesti kol budou nejprve draftovat a poté hrát karty, které vyjádří jejich rozvoj v následujících rytířských kvalitách: galantnost, rytířský souboj, vzdělanost, dobročinnost, etiketa a pochopitelně i drakobijectví.

Příprava hry:

Herní plochu tvoří sedm oboustranných čtvercových desek, které odpovídají jednotlivým rytířským kvalitám. Každá z těchto desek obsahuje stupnici, na jejichž výchozí pozice hráči umístí své žetony. Tyto žetony budou pak hráči posouvat podle toho, jaké karty během hry získají a zahrají. Vedle toho desky obsahují ještě údaje o tom, ve kterém ze šesti kol dochází k vyhodnocení postupu na dané desce, a také informaci, po kterém kole se žetony na dané desce vrátí zpět do výchozí pozice.

Vedle toho hra obsahuje balíček karet. Ten obsahuje karty s hodnotami 2-5 příslušející jednotlivým rytířským kvalitám; čím vyšší číslo později hráč zahraje, tím větší bude jeho studijní postup na odpovídající desce. Každý z hráčů poté dostane náhodně vybraných pět karet z balíčku.

Průběh hry:

Hra se hraje v šesti kolech. Každé kolo se skládá ze tří fází.

První fází je draftování, kdy si hráč vybere jednu kartu ze své ruky, položí ji před sebe lícem dolů a zbytek karet pošle hráči po levici (v lichém) či po pravici (v sudém kole). Poté si vezme čtyři karty, jež mu poslal soused, jednu si opět vybere a zbytek pošle dál. Na konci této fáze má tedy každý z hráčů před sebou pět karet lícem dolů.

Druhou fází je hraní karet. Počínaje prvním hráčem každý postupně hraje jednu zvolenou kartu ze své ruky. Hodnota a typ karty určuje postup daného hráče v dané kategorii, tj. posun jeho žetonu na odpovídající desce o odpovídající počet polí. Hráči takto postupně odehrají čtyři karty ze svých pěti nadraftovaných, poslední pátá karta nemá žádný účinek. Důležitou strategickou složkou hry je i pořadí odehrávaných karet - a to z toho důvodu, že jsou-li žetony různých hráčů na téže pozici, vítězí ten, jehož žeton je na dané pozici nejvýše, tj. ten, který se tam zahráním odpovídající karty dostal jako poslední.

Třetí fází je vyhodnocení. Hráči postupně procházejí ty desky, které se v daném kole hodnotí, a přidělují hráčům podle jejich pozice na desce odpovídající množství vítězných bodů. Přední pozice na určitých přináší kladné body, zadní pozice na jiných deskách znamenají záporné body. Desky se vyhodnocují v následujícím pořadí: 

  1. galantnost (přední pozice umožní posunout žeton na jiné desce)
  2. turnaje (dvě identické desky, přední pozice přináší kladné body)
  3. učení (zadní pozice přináší záporné body)
  4. etiketa (vyhodnocuje se pouze ve třetím a šestém kole, přináší kladné body)
  5. dobročinnost (vyhodnocuje se pouze v šestém kole, zadní pozice znamená hodně záporných bodů)
  6. výprava na draka (vyhodnocuje se pouze v šestém kole, přední pozice znamená hodně kladných bodů)

Poté začíná další kolo. Každý hráč obdrží pět náhodných karet z balíčku a další draftovací fáze může začít.

Konec hry:

Po vyhodnocení šestého kola vyhrává hráč s nejvyšším celkovým počtem bodů. Ten se stává rytířem. Ostatní hráči bohužel projevili během hry příliš mnoho charakterových nedostatků - rytířství zkrátka není pro každého.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

Za hranou (+ miniaturky)
Za hranou (+ miniaturky)
Akt. cena: 510 Kč
Končí za: 4 dny

Offcanvas