Autor: IusedToBeMoony | 11.11.2012 | 0

Království je ovládnuto zlou královnou Vanestrou. Ta svedla starého krále, který hned po svatbě záhadně onemocněl a nyní už ani není schopen opustit své lože. Jen hrstka statečných v čele s princem Collinem se postavila na odpor, ale skončili v temné cele. A jedinou cestou ven je trvalá proměna v myši

Hluboko ve stěnách
jsou nepřátelé tiší,
o těch nikdo neví
jen hrdinové myší.

Mice and Mystics je plně kooperativní hra s neotřelým tématem a silným pseudopohádkovým příběhem. Nemá nijak komplikovaná pravidla a úspěšné splnění kapitoly nezabere déle než hodinu a půl. Zároveň je možno ji hrát i v menším počtu, než je počet myších hrdinů pro daný příběh a plná kooperace dovoluje užívat si hry i mladším hráčům a hráčům bez znalosti angličtiny. Základem hry je Kniha příběhů (dále jen Kniha). Ta je rozdělena do jednotlivých kapitol – dobrodružství – a utváří příběh, který bude hráče provázet celou hrou. Kapitol je celkem jedenáct a už od první z nich je jasné, že to myší hrdinové nebudou mít vůbec jednoduché.


Příprava hry:

Hra začíná výběrem kapitoly z Knihy. Ta hráčům ve svém úvodu poví, jak sestavit mapu z jednotlivých oboustranných dílků lokací a hlavně určí cíl – utéct, někoho zabít, zachránit, něco získat, nebo kombinaci těchto cílů. To ale není vše, klíčovým faktorem je čas, který ve hře zastupují otočené stránky. Stejně jako má každá kapitola knihy určitý počet stran, má i dobrodružství určitý počet stran. Kdykoli je někdo z myších hrdinů zajat nebo boj s nepřáteli probíhá moc dlouho, dojde k otočení pomyslné strany a dobrodružství se tím stává obtížnějším a blíží se k pochmurnému konci.


Principy:

Základním principem hry je boj s nepřáteli a následný útěk do dalších lokace (ten je možný až po kompletním vyčištění aktuální lokace). Typ a počet nepřátel v každé místnosti určují karty setkání. Při vstupu do neprozkoumané místnosti dojde k tažení jedné z nich. Podle počtu otočených stran poté dojde k vyhodnocení umístěných nepřátel. Boj probíhá hodem příslušného počtu kostek dle útočného čísla útočníka (+ bonusů za zbraň) a obranného čísla obránce (+ bonusů za zbroj). Meč/luk určují úspěšný zásah, štít úspěšné vykrytí. Pokud myší hrdina obdrží tolik zásahů, kolik má životů, je zajat a musí počkat, než je boj v dané lokaci u konce a jeho společníci ho mohou osvobodit.

Dalším klíčovým prvkem je pořadí iniciativy, které určuje, v jakém pořadí budou hráči a nepřátelé hrát. Každá miniatura ve hře je zastoupena kartou. Při táhnutí karty setkání dojde k vytvoření balíčku, ve kterém je zastoupena svou kartou každá miniatura v aktuální lokaci. Po zamíchání a následném vyložení dojde k vytvoření pořadí.


Tah hráče:

Hráč může ve svém tahu využít pohyb a akci v libovolném pořadí.

  • Pohyb je ovlivněn základní rychlostí myšího hrdiny + hodem kostkou a přičtením číselné hodnoty.
  • Za akci se považuje útok, další pohyb, hledání vybavení (každý hrdina může najít jen jednu kartu z balíčku nálezů v každé z lokací), průzkum nové lokace nebo zotavení se (někteří speciální nepřátelé mohou myšího hrdinu uvěznit do sítě nebo omráčit).

Nepřátelé ve svém tahu hledají nejbližšího myšího hrdinu pomocí pohybu, který funguje stejně jako u hráčů, a pak se ho pochopitelně snaží zajmout.


Konec hry:

Cíl scénáře je jasně daný dle popisu zvolené kapitoly z Knihy. Vždy jde o to projít celou sestavenou mapu a na úplném konci uprchnout do dutiny stromu, popřípadě zachránit ztracenou myš z pasti atp. Hra končí nezdarem, pokud dojde k zajetí všech myších hrdinů nebo je otočena poslední pomyslná strana.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

Warhammer 40,000: Terminator squad (nové modely)
Warhammer 40,000: Terminator squad (nové modely)
Akt. cena: 850 Kč
Končí za: 5 hodin

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas