Autor: Ondřej Podavka | 23.8.2022 | 0

Krále zachvátila těžká choroba a churav ulehl na lože. Když viděl, že těžkost jeho choroby vzrůstá, povolal k sobě pány opaty; zamýšlel totiž učinit před nimi slavnostní závěť. Když pak přišli, promluvili s ním jen velmi málo slov. Téhož dne král, pozbývaje sil a docházeje k poslední hodince, odevzdal duši Bohu a šťastně zesnul v Pánu. Zemřel v prvním roce svého panování a nezanechal po sobě žádného dědice, neboť byl ženatý se svou manželkou necelý jeden rok, totiž po dobu, co kraloval.

Petr Žitavský, Zbraslavská kronika, kap. 85 (upraveno).


Nový král již po roce vlády zemřel a opět nastává soupeření o královskou korunu ‒ a to ve štychové hře Claim 2 (Trůn 2), která je samostatně hratelným pokračováním hry Trůn. Stejně jako u předchozího titulu, je cílem hráčů získat podporu většiny frakcí rozhodujících o nástupci nečekaně zesnulého panovníka. Hra přináší pět nových frakcí, z nichž dvě jsou opět navzájem propojené (gnómové a obři, dále trollové, draci a věštci), a lze ji hrát buď samostatně, nebo v kombinaci s původní hrou; kombinace frakcí z obou her navíc umožňuje také hru ve třech či čtyřech hráčích (k této variantě viz konec popisu).

Příprava hry:

Před samotnou hrou lze zkombinovat různé frakce obou her, vždy se však hraje s pěti frakcemi: s jednou dvojicí propojených frakcí ‒ goblini & rytíři (ze hry Trůn), nebo gnómové & obři (dohromady 22 karet) ‒ a libovolnými třemi ze šesti ostatních frakcí obou her (po 10 kartách). Celkově se tak hraje s 52 kartami.
Hráči zamíchají karty, každý jich obdrží 13. Balíček zbylých karet umístí lícem dolů na dosah obou, vrchní kartu z balíčku otočí lícem vzhůru a položí vedle balíčku.

Průběh hry:

Hra má dvě fáze, v každé hráči zahrají 13 štychů: v první z nich hráči soupeří o karty pro druhou fázi, ve druhé fázi se snaží tyto karty zahrát tak, aby získali od jednotlivých frakcí více karet než soupeř. V obou fázích hry vynese hráč (s výjimkou začátku hry je to vítěz štychu předchozího) z ruky kartu, a poté druhý vynese kartu téže „barvy“ (tj. frakce), pokud takovou disponuje ‒ v tom případě vyhrává štych hráč, který vynesl kartu s vyšší hodnotou. V případě, že druhý vynášející hráč nemůže zahrát kartu téže frakce, smí zahrát libovolnou kartu, avšak štych vyhrává první hráč. Po určení vítěze štychu hráči postupují následovně:

  • První fáze ‒ verbování následovníků: Vítěz štychu si vezme otočenou kartu, poražený hráč si takto vezme vrchní kartu z balíčku karet a každý si získanou kartu položí před sebe lícem dolů (se získanými kartami poté budou hrát ve druhé fázi). Následně hráči otočí další vrchní kartu z balíčku (bude se o ni hrát v následujícím štychu), zahrané karty jsou odhozeny.
  • Druhá fáze ‒ boj o přízeň: Vítěz štychu si vezme obě zahrané karty a umístí je na svůj skórovací balíček.

Obě fáze končí po zahrání všech karet z ruky, přičemž základní mechanismy hry mohou být pozměněny schopnostmi jednotlivých frakcí. Těmi jsou konkrétně: 

  • Věštci: Pokud vítěz štychu v první fázi hry zahrál věštce, může se podívat na vrchní kartu z balíčku a rozhodnout se, zda si vezme tuto kartu, nebo kartu otočenou lícem vzhůru.
  • Draci: Je-li zahrán alespoň jeden drak, v příštím štychu vynáší kartu ten hráč, který jako poslední vynesl kartu draka, bez ohledu na to, kdo štych vyhrál.
  • Trollové: Ve druhé fázi lze získat pouze jednoho trolla. Pokud byly vyneseny dvě karty trolla, vítěz štychu získá pouze trolla s vyšší hodnotou a druhého získá vítěz příštího štychu.
  • Gnómové & obři: Pokud hráči ve druhé fázi hry získají karty gnómů, neumisťují je na skórovací balíček, ale před sebe; pokud některý hráč poté získá kartu obra v hodnotě, kterou má některý ze soupeřem získaných gnómů, je tento gnóm odstraněn ze hry.

Konec hry:

Hra končí poté, co hráči zahrají ve druhé fázi všechny karty. Hráči spočítají, kolik karet mají od jednotlivých frakcí ve svém skórovacím balíčku. Mají-li od některé z nich více karet než soupeř, získávají podporu této frakce (v případě shodného počtu karet je vítězem ten hráč, který získal kartu dané frakce s nejvyšší hodnotou). Hráč s podporou alespoň tří frakcí vítězí.


Úpravy pravidel ve variantě pro tři nebo čtyři hráče:
Pro hru tří či čtyř hráčů budou hráči potřebovat kombinaci frakcí z obou her ‒ jednu z uvedených dvojic propojených frakcí a dále libovolných pět ze šesti ostatních. Ve třech i ve čtyřech se tak hraje se sedmi frakcemi (72 karet). Hráči si poté rozdají po 12 (hra ve třech), resp. 9 kartách (hra ve čtyřech) a v jednotlivých fázích odehrají odpovídající počty štychů.
V první fázi jsou otočeny dvě vrchní karty balíčku karet. Vítěz štychu si může vybrat, kterou z nich si vezme, druhý hráč si vezme zbylou otočenou kartu, další hráč(i) vrchní kartu/-y z balíčku. Pořadí hráčů je určeno následovně: za vítězem štychu následují nejprve hráči, kteří „ctili barvu“ (v pořadí od vyšší hodnoty zahrané karty po nižší), poté jsou na řadě ti, kteří zahráli jinou frakci než vynášející hráč (opět v pořadí od vyšší hodnoty po nižší, nehledě na frakci).
Ve druhé fázi si vítěz štychu vezme všechny zahrané karty a umístí je na svůj skórovací balíček.
Některé frakční schopnosti jsou mírně upraveny.
Při hře ve čtyřech tvoří hráči naproti sobě dvojice a na konci hry spojí své skórovací balíčky. Teprve poté vyhodnotí podporu jednotlivých frakcí. Hráč, resp. dvojice s podporou největšího počtu frakcí vítězí.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

Mozkožrout
Mozkožrout
Akt. cena: 350 Kč
Končí za: 12 dnů

Offcanvas