Autor: otmon | 2.6.2022 | 0

TEN je abstraktní karetní hra pro 1 až 5 hráčů na principu push your luck, kdy hráč na tahu může otáčet a vykládat karty z balíčku, jak dlouho chce, ale pokud součet jejich hodnot překročí stanovenou mez, má smůlu a končí. Pokud přestane včas, může si vzít buď vyložené číselné karty, nebo peníze z vyložených peněžních karet. Cílem je vytvořit v každé ze čtyř karetních barev co nejdelší souvislou postupku číselných karet.

Příprava hry:

Hrají-li méně než 4 hráči, vyjmou se z balíčku některé karty. Pak se balíček zamíchá a položí doprostřed stolu. Do začátku dostane každý hráč 5 mincí, které jsou reprezentovány černými žetony.

Druhy karet

Ve hře TEN jsou karty tří druhů:

  • Číselné karty, každá z nich má jednu ze čtyř barev a hodnotu 1 až 9, přičemž čím větší hodnota, tím méně často se tato karta vyskytuje v balíčku.
  • Žolíky, které ve vytvářených postupkách zastupují číselné karty. Mohou nahradit buď libovolné číslo v určité barvě, nebo pevně dané číslo v libovolné barvě. Existuje i žolík univerzální, který může nahradit libovolnou kartu.
  • Peněžní karty s hodnotami od 1 do 5 mincí.

Průběh hry:

Hráči se střídají po směru hodinových ručiček. Když je hráč na tahu, otáčí karty z balíčku a vykládá je lícem vzhůru na stůl.  Dokud nezkrachuje (viz níže), může se kdykoli po otočení karty rozhodnout, zda bude otáčet dál nebo přestane otáčet a vezme si jednu z těchto odměn:

  • Tolik žetonů mincí, kolik je zobrazeno celkem na vyložených peněžních kartách - nesmí jich však celkem mít více než 10. Vyložené číselné karty se umístí na trh, odkud si je později hráči budou moci kupovat.
  • Všechny vyložené číselné karty. Peníze z vyložených peněžních karet pak získají všichni ostatní hráči - ovšem opět jen do limitu 10 mincí pro jednoho. Pak si může koupit jednu číselnou kartu z trhu, která ho bude stát tolik peněz, jaká je její hodnota.

Dražba

Když hráč otočí žolíka (jakéhokoli druhu), proběhne o něj jednokolová dražba. Každý hráč může buď nabídnout, kolik za něj zaplatí (samozřejmě od druhého hráče musí každý nabídnout více, než ten před ním), nebo vynechat. Žolíka pak získá ten, kdo za něj nabídl nejvíc.

Krach

Hráč zkrachuje tehdy, když otočí takovou kartu, že:

  • buď celková hodnota vyložených peněžních karet překročí 10,
  • anebo celková hodnota vyložených číselných karet mínus celková hodnota vyložených peněžních karet překročí 10 - v tomto případě všichni ostatní hráči získají peníze z vyložených peněžních karet.

Po krachu jdou vyložené číselné karty na trh a krachující hráč získá bílý žeton krachu, který má hodnotu 3 mincí, avšak nepočítá se do limitu 10 mincí na hráče, nelze ho nijak rozměnit za mince a při placení z něj hráč nedostane nazpět drobné.

Konec hry:

Hra končí po otočení poslední karty z balíčku. Aktivní hráč dokončí svůj tah a pak ještě každý hráč má možnost koupit si jednu kartu z trhu.

Následně hráči přiřadí své žolíky do svých postupek a pak si spočítají body - každý získá v každé barvě tolik bodů, kolik jeho karet tvoří v této barvě nejdelší nepřerušenou postupku. Komu se podařilo získat všech 9 karet jedné barvy, získá jeden bod navíc (tedy za kompletní postupku 10 bodů místo 9). Kdo získal nejvíce bodů, vítězí.

Sólový režim

Hra obsahuje i sólový režim, při němž hráč hraje proti virtuálnímu protivníkovi. Ten otáčí karty jen tak dlouho, než jejich celková hodnota překročí předvolenou hodnotu, kterou si hráč vybere na začátku hry (4 až 10 - čím vyšší, tím je hra obtížnější), a pak si vezme vždy číselné karty. Při dražbách se vždy snaží vyhrát, tedy nabídnout co nejvíce, pokud možno tolik, kolik má lidský hráč. Úkolem lidského hráče je získat více bodů než protivník.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

Tudor
Tudor
Akt. cena: 450 Kč
Končí za: 4 dny

Offcanvas