Autor: mimozakon | 24.5.2022 | 0

Prequel k hře Fresco. Jako samostatná hra vypráví příběh o tom, jak barvy přišly na trhy ligurských měst, aby malovaly krásné fresky.

Hráči ve hře Liguria v rolích obchodníků přepravují barevný náklad přes Ligurské moře, obchodují s jinými kupci, kolonizují ostrovy a získávají diplomatické kontakty. Při tom všem je nesmírně důležité nakoupit vhodné barvy, aby byli schopni splnit kontrakty uzavřené s biskupem. Ten, kdo přiveze nejkrásnější barvy na domovský trh a komu nejvíce záleží na nádherně vymalovaném stropě katedrály, se stane vítězem.

Příprava hry:

Každý hráč si vezme zástěnu, přístav, kupce, ministry, loď, startovací dilky a stříbrnou minci. Rozmístí komponenty před sebe a ministry, kupce a minci za zástěnu. 2 libovolné barevné kostky umístí na svou loď. Následně se po zamíchání žetony ostrovů (6) rozloží spolu s přístavy do kruhu kolem hlavního herního plánu.

Dílky palety se vhodí do pytle, karty se zamíchají, utvoří se z nich dobírací balíček a po určení prvního hráče si každý položí svého kupce na ukazatel pořadí hráčů.

Průběh hry:

Příprava kola je jednoduchá: z pytle se vytáhne 15 dílků palety a rozmístní se na herní plán. Za každého hráče se vytáne jedna karta lodě a položí se na herní plán. Následně hráči od konce pořadí umístí kupce na volná políčka trhu a vykonají akce. Ty se vykonávají na trhu, a to zleva doprava:

Získání dílků a mincí:

Dle pozice na trhu si hráč vybere počet dílků palety a mince. Když bere sousední dílky, neplatí nic; když přeskočí posloupnost na paletě dílků, platí za každý přeskočený dílek palety minci.

  • Dílky s rytíři, diplomaty a biskupové s kontrakty jdou za zástěnu.
  • Dílky lodí, obchodníků, budov, mnichů jdou do přístavu.

Po svém výběru posune hráč všechny dílky palet doleva a zaplní mezery.

Získání karty a vylepšení dílků: 

Dle ukazatele pořadí si každý hráč vezme jednu kartu a položí ji vedle zástěny, následně vykoná:

    • Hráč si musi vzít ze společné zásoby barevné kostky dle karty a umístí je na molo svého přístavu.
    • Hráč si může vylepšit(otočit) jeden dílek palety ve svém přístavu za každou hnědou šipku z karty. Otočením dílku získá hráč více bodů přestiže, ale ztratí schopnost dílku z lícové strany.

Pohyb lodě:

Na začátku hry má každý hráč svou loď ve svém přistavu. Ve svém tahu pohne hráč lodí minimálně o 1 a maximálně o počet symbolů na kartě + dílky palety v přístavu. Loď může změnit svůj směr jenom v případě, že začíná v nějakém přístavu.

Konec hry:

Hra končí po 8 kolech (9 kol pro 3 hráče). Před závěrečným bodováním je ještě pohybové kolo lodě, a když to pozice dovolí, vyložení nákladu ve svém přístavu. Následně se herní plán otočí na bodovací stranu a každý hráč položí svého kupce na 0. Hráči získavají body za:

  • kontrolované ostrovy
  • body prestiže ze svého přístavu
  • součet bodů na kartách + mniši + poražení rytíři. V případě záporného výsledku je ztráta 5 bodů za každý záporný bod
  • barevné kombinace kostek spolu s biskupovými kostkami
  • každá trikolora nepoužitých kostek
  • každý dílek palety v přístavu ve stejném řádku, jako má ministr

Hráč s nejvyšší hodnotou prestiže vyhrává.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

DUCHOVÉ OSTROVA (akrylové žetony strachu + mince)
DUCHOVÉ OSTROVA (akrylové žetony strachu + mince)
Akt. cena: 200 Kč
Končí za: 5 dnů

Offcanvas