Autor: JeSSi | 27.4.2022 | 0

Skoro každý má rád pohled na exotické akvárko. Matka příroda jde na to rafinovaněji a na dně oceánu si vytváří své vlastní. Puklina v zemi, odkud vyvěrá teplo a živiny, pár rostlinek a rybky například s bioluminiscancí. Jenom aby to nepřehnala s predátory a neměla to své hlubinné akvárko nakonec prázdné. Ve hře Deep Vents se na tu krásu můžete podívat a třeba tomu konci s predátory i zabránit.

Ve hře Deep Vents se ujmete role matky přírody a budete se snažit váš nově vznikající ekosystém dovést k vítěztví. Hra se skládá z Hexagonových dílků tvořící váš ekosytém, kostiček Archea (wikipedie…) coby platidla a žetonů mušlí coby štítů + pár drobností, co najdete v pravidlech.

Příprava hry: 

Mezi hráči se z hexů vytvoří nabídka šesti dílků a společná zásoba komponent. Každý hráč pak dostane startovní dílek, pár kostiček archea a může se začít.

Průběh hry:

Hra se hraje na jednotlivá kola, tah hráče můžeme rozdělit na dvě části: přidání nového hex dílku do jeho ekosystému a aktivování všech hex dílků v ekosystému.

Přidání hex dílku je celkem prosté, z nabídky si hráč vybere vhodný dílek a přidá si ho do svého ekosystému. Dílky samy o sobě jsou zdarma, ale platí se za jejich pozici v nabídce. Nejkrajnější je zdarma a každý dílek, který je přeskočen, se musí vyplatit kostičkou archea. Pokud jsou na dílku, který si hráč bere, nějaké kostičky, berou se samozřejmě i s dílkem - pozor, kostičky na dílku zůstávají. Nabídka se posune a doplní. Nový dílek si hráč přidá do svého ekosystému na libovolné místo, respektive na místo, které je pro něj nejlepší, protože dílky se navzájem ovlivňují.

Pro aktivování hexů je potřeba si trochu popsat samotné dílky, ty krom pěkného obrázku a názvu mají řekněme 3 sekce - produkce, akce, pasivní vlastnost.

  • Produkce znamená produkovat archea, ať už přímý počet nebo počet v závislosti na okolních dílkách.
  • Akce se musí spustit, většinou zaplacením archea, které musí být na dílku, a efekty jsou různé. Například stažení zbývajících archea z hexu do své zásoby, přesunutí archeaa mezi hexy, útok (teď mají význam mušle coby štíty).
  • Pasivní vlastnost nepřináší danému hexu žádný užitek, ale slouží pro okolní hexy, které se odkazují na pasivní vlastnosti – např. produkce archea je tolik, kolik je okolních hexů s „touto“ vlastností.

Aktivování hexů má svůj řád, kde začít a kam postupovat (podle pravidel) a musí se aktivovat každý hex. Vybrat si lze mezi produkcí, a nebo akcí. U každého hexu lze zvolit jinak, ale nelze provést obojí.

Konec hry:

Hra končí po odehrání devíti kol sečtením bodů, což jsou nahromaděné archa a mušle, nebo eliminací - úpadkem protihráčů. Eliminace nastane, pokud hráč skončí kolo se dvěma úpadky, což zkráceně znamená, že neměl na zaplacení po útoku protihráče a nebyl schopen do konce svého kola dluhy zaplatit.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

They Come Unseen
They Come Unseen
Akt. cena: 500 Kč
Končí za: 2 dny

Offcanvas