Balík - PRÁŠENÍ (VOROTT) formát standard

Autor: Para99 | 23.11.2019 | 0

Vyložíte kupu orků sice se zoufalým vítězstvím, ale za to s ohromnou silou. Např. za 4 zl. orka se silou 7 nebo za 5 zl. se silou 9 a podobně. Což už samo osobě je natolik hrozivé, že si s tím mnohé balíky nedovedou poradit.

Aby byl důraz na sílu ještě větší, v balíku je mnoho karet na posilování, z nichž některé s klidem přidají i +9 do síly. A jako bonus lze prášit opakovaně. Takže se může úplně klidně stát, že nepříteli zničíte polovinu armády jen jedním orkem.


HERNÍ MECHANISMY


Hlavní mechanizmy

  • Vyložení maximálního počtu orků s ohromnou silou
  • Posilování jednotek v boji vysokými bonusy do síly
  • Opakované prášení

Podpůrné mechanismy

  • Lízání akčních karet
  • Snižování soupeřových bonusů do síly

Doplňkové mechanismy

  • Ničení soupeřových jednotek, když si přidají velký bonus do síly


SEZNAM KARET


Každá karta je propojena s odkazem, takže se na ni můžete podívat:

Armádní balík (30 karet)

3x Whirly Skinripper                     
3x Vorott The Masher                 
3x Manmangler's Wild Boar Boyz
3x The Skull Pack            
3x Ha'asek's Knights of Terror  
3x Voland's Venerators               
3x Manmangler's Armoured Orcs
3x Humiesplitter's Hackers
3x Nuznar the Destroyer
3x C'Ulvan's Chosen

Akční balik (31 karet)

3x Everyone Loves a Winner                    
2x Death Is My Mistress                             
3x War Is My Master                                   
2x To the Bone
3x Lessons Learned                      
3x Matter of Honor                                      
3x War of Attrition                                        
1x The Silver Serpent Sheds its Skin      
3x Pessimitic Planning  
2x Unseen Lurker                          
2x Change of Plan                          
1x Borgokk's Fog of WarTahle
3x Stand Together As One


JAK S BALÍKEM HRÁT


I přesto, že je v něm poměrně hodně herních mechanismů, hra jako taková za Prášení není nijak složitá a rychle se vám dostane pod kůži.

Jednotky

Ne vždy se zadaří dostat do hry úplně vše potřebné, ale u tohoto balíku to nevadí. Takže mít ve hře níže uvedené jednotky je spíše ideální stav nežli nutnost. Jednotky, které budu níže popisovat, mějte v záložní linii. Do bojové linie dávejte bijce nejlépe bez podpůrných efektů.

Vorott The Masher: Má skvělé staty a ještě si umí zvednout sílu. Ale jeho hlavním trumfem je jeho reakce. Pouze vyložení této karty odrovná mnoho balíků. Protože když soupeřova jednotka dostane bonus do síly vyšší, než je její cena ve zlatých, rovnou ji bez diskuze zničíte a automaticky prášíte (stojí vás to zahození karty z ruky, ale to je za takový efekt jen drobnost). Dokud máte tuhle kartu odemčenou, protihráči velmi zkomplikujete posilování jednotek. Nicméně soupeř na Vorotta může zaútočit letecky a tento balík se tomu neumí bránit. Proč? Nepotřebuje to. :)

Manmangler's Wild Boar Boyz: Za cenu 5 zl. dostanete orka se silou 9 a reakci, která soupeři sníží jakýkoliv bonus do síly o 1. Navíc není unikátní. Touhle kartou v podstatě kompletně zrušíte balíky s podporami. Podpory standardně dávají +1, výjimečně pak +2 do síly.

Voland's Venerators: Tahla jízda vám celou hru znatelně usnadní. Nemusíte čekat na strategii Matter of Honor, která má stejnou schopnost. Jezdec soupeři redukuje jakýkoliv bonus do síly z taktické karty na její cenu. Př.: Pokud soupeř své jednotce například přidá +10 do síly taktikou, která stála 2 taktické, pak bonus snížíte na +2 do síly. Efekt je silný sám o sobě, ale u prášení je především užitečný proto, že balík používá ohromné bonusy do síly, které ovšem zvedají sílu i soupeři. Sice ne o tolik jako vám, ale stále je to pro nepřítele výhoda. Touto jednotkou bonusy soupeři snížíte a vy si tak přidáte např. kartou Stand Together As One za 0 taktických +9 do síly a nepřátelská jednotka nedostane nic.

The Skull Pack: Není úplně nezbytné vykládat, v zásadě je lepší do hry dostat bijce než tuhle jednotku za 3 zl. Ale od druhé bitvy se to už rozhodně vyplatí. Jednotka má pro tento balík skvělou reakci: když prášíte, líznete si kartu.

Ha'asek's Knights of Terror: Za zmínku ještě stojí jednotka za 3 zl., která rozdává podpůrnou taktikou Terror 1. Její vyložení je na vašem zvážení. V akčním balíku jsou nízké kostky. Tato jednotka to částečně kompenzuje. Klíčové je v prvním boji neplácat karty na prášení. Bez nich však riskujete, že neprojdete přes autoritu, zatímco s touto jízdou se vám šance na úspěšné prášení rapidně zvedá.


Vybavení

Whirly Skinripper: Za 1 zl vybavení +2 do síly orkovi. Navíc má podporu, díky níž můžete vybavení přesunout na jiného orka, kterého máte v boji. Takže mu zajistíte v případě potřeby další bonus +2 do síly. Vybavení mějte ze začátku v záložní linii, abyste ho mohli použít právě jako podporu. Když bude vybavení v bojové linii, zvedne vám bonus do síly, který dostanete kartou Stand Together As One.


Akční karty

Karty na lízání

Everyone Loves a Winner: Za 2 taktické bojovým pokřikem dostanete +2 do síly a když vyhrajete, líznete si dvě karty! Ve standard formátu je líznutí dvou karet zahráním jedné akční karty ohromně vzácné. Podmínka je pro mnohé balíky limitující, ale když v prášení zahrajete tuto kartu na jednotku se silou 7, máte sílu 9 a to už mnohdy na vítězství stačí. Když ne, s tímto balíkem si sílu můžete stále ještě výrazně zvýšit. Tahle karta je proto dokonalá a umožní vám se rychleji dostávat ke kartám na prášení a ke kartám, co vás budou posilovat. Zničení soupeře si tak nezanedbatelně pojistíte.

Death Is My Mistress: Tentokrát se jedná o reakci. Když prášíte, líznete si dvě karty. Nic dalšího to sice neumí, ale na druhou stranu tahle reakce nestojí taktické a můžete zahrát v jednom okamžiku klidně tři. Díky tomu ještě rychleji dostanete důležité karty na ruku.

Karty na prášení

War Is My Master: Bojový pokřik vám za 3 taktické dá +4 do síly, pokud útočíte a vaše síla je po započtení bonusu vyšší než soupeřova. Sám bonus +4 za 3 taktické je velkorysý a to, že pak můžete automaticky prášit, je ryze úžasné.

To the Bone: Druhá karta je poněkud univerzálnější. Buď s ní zdvojnásobíte sílu svou i soupeřovu (tento balík umí soupeřův bonus snížit na +1 např. kartou Matter of Honor) nebo vítěz automaticky práší. A to vše za 1 taktický v bojovém pokřiku.

Karty na zvyšování síly 

Stand Together As One: Za 0 taktických si vy i protihráč vyberete jednotku v bojové linii a přidáte si její sílu. No a když máte v bojové linii orka se silou 9 a soupeři bonus snížíte na cenu taktických (takže 0), je to velmi nadějná cesta k vítězství. Co víc si přát, když tu kartu můžete zahrát za tu cenu klidně 3x. :D

Lessons Learned: Dalším zdařilým zástupcem je strategie. Jak jste si možná všimli, v balíku je mnoho pokřiků. Strategie přidá podporou +2 do síly, pokud jednotka v boji hrála bojový pokřik. Když máte vyložené třeba 2 tyto strategie, místo +4 do síly za 3 taktické dostanete +8 do síly. Jedinou nevýhodou je nutnost strategii dostat do hry a i to, že může být zničena. (Její zahrání se nepočítá jako pokřik, takže za její zahrání v boji nemůžete její podporu použít). Ale za ten ohromný růst síly dává smyl strategii alespoň vyzkoušet. Nicméně tato karta v balíku není stěžejní a můžete ji nahradit např. za Enough! nebo Confidence.

Karty na snižování síly

Matter of Honor: Strategie, jejíž efekt jsem popsal u jednotky Voland's Venerators. Ve stručnosti: když soupeřova jednotka dostane bonus do síly taktickou kartou, snížíte tento bonus na cenu zahrané taktické karty.

War of Attrition: Reakce se sice odstraňuje za hry, ale její efekt je tak silný, že se ji i tak vyplatí hrát. V praxi bohatě stačí, když ji v jedné bitvě zahrajete jednou. A co dělá? Když vám soupeř nějakým záhadným způsobem v boji zničí jednotku třeba se silou 7 (nezapočítávají se bonusy ze zahraných taktických karet), zahrajete reakci a na jeho jednotku umístíte tolik žetonů „-1 do síly“, kolik měla sílu vaše zničená jednotka. V tomto případě byste umístili 7 „-1“ žetonů. Tím výrazně redukujete vítězství soupeře a ještě mu jednotku zcela znehodnotíte, takže ji nepřenese do další bitvy. Hlavně je to skvělý moment překvapení. Soupeř vyhraje a vy mu dáte jasně najevo, že je vám to jedno, protože ho s touhle reakcí vítězství přišlo tak draho, že jste na prohře v podstatě vydělali. :D

Karty na obranu

Pessimistic Planning: Reakce, která zruší soupeřův efekt zamčení vaší jednotky, což je v tomto balíku klíčové. Nejlepší na této kartě je, že ji můžete využít i ke snížení bonusu do síly. Když si soupeř přidá +4 nebo víc, snížíte mu bonus na +3.

Change of Plan: Ničení strategie s pětkou kostkou hraju 2x. Do třetice hraju 1x Borgokk's Fog of War - tahle karta totiž zničí za 1 magický všechny soupeřovy strategie. Hraju ji jen jednou, aby bylo možné každou kartu v balíku za magické jednou použít. Ničení strategií je nutnost, protože pokud proti vám oponent vyloží Matter of Honor, neskutečným způsobem vám to zkomplikuje hru.

Karta na útok zamčenou jednotkou

The Silver Serpent Sheds Its Skin: Umožní vám na konci bitvy před vyhodnocením vítězství ještě provést jeden útok vaší libovolnou jednotkou. A i když ji budete mít zamčenou, při výhře soupeře zničíte. Skvělý způsob jak zvrátit porážku nebo se v závěru zbavit nějaké otravné podpory. Kartu hraji jen jednou, vícekrát to nemá smysl.

Situační karty

Jejich zahrání má smysl jen za určité situace. Jinými slovy - mohou vám hodně pomoci, ale jindy vám budou jen překážet na ruce a místo nich byste mohli mít něco jiného. To vše závisí na balíku, proti kterému budete hrát. Místo Unseen Lurker (který hraju) můžete v balíku použít například níže uvedené karty.

Unseen Lurker: Tuhle kartu aktuálně hraji. Její použití je nejjistější. S velkou pravděpodobností bude mít soupeř v záloze nějakou podpůrnou jednotku, která vám bude vadit. Za dva magické vyhlásíte neblokovatelný útok jednou vaší jednotkou proti jakékoliv soupeřově jednotce. Tím máte možnost kompletně rozhodit koncept opozičního balíku. Zničíte podporu a ještě budete prášit. U Prášení je schopnost neblokovatelně útočit do zálohy vyloučena, o to víc je pak použití Unseen Lurker překvapující a pro soupeře zničující.

Test Of Will: Pokřik za nula taktických a dva magické. Obě jednotky přijdou o všechny taktické a za každý ztracený taktický udělá každý hráč jeden test na autoritu. Za každý úspěšný test dostane daná jednotka +1 do síly. Soupeři bonus zredukujete na 0 pomocí Matter of Honor a boj jste v podstatě vyhráli, protože oponent nemá taktické a vaše síla je o hodně vyšší. Proti slabým jednotkám vám to moc nepomůže, proti silným je karta skvělým řešením.

Make The Most Of What You Have: Nenechte se oklamat, kartu nehrajete proto, abyste reakcí za dva magické zvedli svůj bonus do síly o +3. Ale proto, abyste zvedli soupeřův bonus do síly a díky tomu byl vyšší než cena jednotky ve zlatých. Možná už tušíte, hned na to zahrajete schopnost z Vorott The Masher. Je to extrémně zákeřné a pro soupeře nečekané. Je potřeba se zeptat, potřebuje to tenhle balík? Většinou ne. Ale mohou nastat situace, kdy čelíte drahé silné jednotce, vaše bonusy do síly nestačí a přesně tahle karta by vám situaci vyřešila. Bohužel, když nemáte Vorotta, pak je vám tahle karta v podstatě k ničemu.


JAKÉ BALÍKY JSOU PRO PRÁŠENÍ VÝZVOU


Masakr: Balíky zaměřené na masakr jsou sami o sobě poměrně dost nekonvenční a jen máloco jim dokáže zdatně oponovat. Prášení proti masakru v zásadě nemůže vyhrát. Takže máte ne výběr dvě možnosti. Buď to se s tímto faktem smířit, nebo do balíku přidat obranu proti masakru. Vtip je v tom, že proti dobře postavenému masakru vám to stejně nepomůže a proti jiným balíkům vám obrana bude úplně k ničemu. :)

Svarm: Tenhle balík je univerzální a umí znepříjemnit hru v zásadě všemu. V první bitvě dokáže vyložit minimálně 10 jednotek a když se pochlapí i více. Umí si přidávat hodně do síly, zakazovat prášení atd.

Mohl bych uvést i další balíky, ale to už bych zbytečně natahoval. V zásadě platí, že na každý balík existuje nějaké řešení. Pouze u některých balíků je jeho nalezení obtížnější.


ZÁVĚR 


Vím, že sehnat všechny uvedené karty je v dnešní době velmi obtížné. Ale nutno přiznat, že tahle skutečnost je platná plošně pro většinu balíků. Tím se od stavby nových balíků nenechte odradit. Karty, které nemáte, nahraďte těmi, které vaše sbírka obsahuje. Někdy to bude rozumný kompromis, jindy budete nuceni hrát karty, co se do balíku vůbec nehodí. Ale takhle prostě stavba a testování probíhá. Než se mi podařilo postupně sehnat všechny karty do Prášení, zabralo to nějaký ten čas a stálo nějaký ten peníz.

Akční karty se vám budou nahrazovat snáze - zpočátku není ani nutné třeba opakovaně prášit a prolízávat se akčním balíkem. Zásadní je utlouci soupeře silou. A karet, které vám v tomto balíku pomohou, je mnoho. Některé jsem výše i vypsal. S armádou je to horší, ale i tak je slušný výběr bijců za málo zlatých.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

Eclipse Second dawn
Eclipse Second dawn
Akt. cena: 2700 Kč
Končí za: 3 dny

Offcanvas