Autor: Martin296 | 3.3.2020 | 0

Nacházíme se ve středověku, kde se budeme podílet na stavbě měst, klášterů, cest a rozvoji venkova. Vyplatí se víc chovat zvířata, nebo stavět města?

Car(d)cassonne je rychlá karetní hra, ve které jde o to získat co nejvíce bodů. Postupným vykládáním karet do řad se snažíte získat nejvýhodnější skupiny karet.


Příprava hry:

Na kraj hrací plochy rozložte čtyři desky tak, aby na sebe správně navazovalo počítadlo bodů. Zároveň je třeba dbát na dostatek prostoru napravo od nich. Každý hráč obdrží přehledovou kartičku, dvě figurky ve své barvě (malou na zaznamenávání bodů a velkou pro zabírání karet) a truhlu. Nejmladší hráč ze zamíchaných karet postupně deset položí do odpovídajících řad k počítadlu bodů. Následně jsou hráčům rozdány karty do ruky v závislosti na počtu hráčů ve hře.


Průběh hry:

V rámci jednotlivých tahů se hráči rozhodují, zda umístí kartu do odpovídající řady (existují 4 typy řad podle barev, které jsou naznačeny na počítadle bodů) či umístí svojí velkou figurku na konec určité řady. V jedné řadě se může nacházet i více figurek. První karta každého hráče v rámci kola se vykládá rubem vzhůru a její barva nemusí odpovídat řadě. Žolíky je možné umístit kamkoli. Ve chvíli, kdy všichni hráči umístili všechny své karty a svou velkou figurku, nastává vyhodnocení a konec kola. Každý hráč vyhodnotí všechny karty, které se nachází nalevo od jeho velké figurky po jinou figurku (nebo začátek řady, pokud je jeho figurka první v řadě):

  • Karty osob (hodnota 1-3): Jejich hodnota se sečte a vynásobí počtem těchto karet. Po vyhodnocení se tyto karty odstraní ze hry.
  • Karty zvířat: Tyto karty si hráči vykládají viditelně před sebe a bodují se podle přehledové tabulky. Možný bodový zisk z nich tedy během hry roste.
  • Karty měst: Karty se symbolem truhly se ihned po získání uloží do truhly (rubem vzhůru pod truhlici). Budou se hodnotit až na konci hry, a proto se na ně hráči (ani vlastník truhly) nesmí do konce hry podívat.
  • Žolíci drak a víla přinesou 10 bodů.
  • Městští a zvířecí žolíci se vyhodnocují společně s kartami daného typu. Výjimkou je, pokud hráč získá jako první zvířecího žolíka a žádnou jinou zvířecí kartu. V tom případě přinese karta 3 body. 

Po vyhodnocení kola nastává nové kolo. Rozdávajícím hráčem je ten, který jako poslední umístil svou velkou figurku. Tento hráč opět rozdá všem hráčům předepsaný počet karet.


Konec hry:

Konec hry nastává ve chvíli, kdy není možné hráčům rozdat daný počet karet. V tuto chvíli hráči „otevřou“ své truhlice a vyhodnotí podle přehledové tabulky městské karty (chybějící karty může nahradit městský žolík). Vítězí hráč, který získal nejvíce vítězných bodů.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

Sid Meier's Civilization: Desková hra (2010)
Sid Meier's Civilization: Desková hra (2010)
Akt. cena: 500 Kč
Končí za: 1 den

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas