Autor: Dejf | 23.3.2016 | 0

Kdy se narodil Charles Dickens? Jak široká je fotbalová branka? Kolik obyvatel má Papua-Nová Guinea? Kolik je na obrázku čepic? Má kelímek na obrázku červenou, modrou nebo bílou barvu? Že uvedené otázky spolu vůbec nesouvisí? Ale jděte! Vždyť jsou všechny v jedné krabici - v jednom BrainBoxu.

BrainBox (česky V kostce) je série vzdělávacích her, které se liší tématem, ale spojuje je elementární herní princip. Hráč dostane jednu ze čtvercových kartiček, z níž lze leccos vyčíst o konkrétním tématu - například státu nebo zvířeti, a má deset vteřin na to, aby se pokusil si co nejvíc informací z kartičky zapamatovat. Po uplynutí zmíněných deseti sekund hráč hodí kostkou a dostane otázku toho čísla, jaké padlo na kostce. Otázka se samozřejmě táže na informaci z přední strany kartičky. Odpoví-li hráč správně, kartičku si nechává, odpoví-li špatně, kartičku vrací.


Průběh hry:

Ani v deskové variantě se toto základní pravidlo nemění. Přibude však herní plán, skládající se z různobarevných čtverců. Hráč hodí kostkou a může se svou figurkou vydat jakýmkoli směrem (jednou za tah smí dokonce zatočit) o určený počet polí. Barva pole, na němž figurka svůj pohyb ukončí, určuje téma, z jehož zásoby si hráč vybere kartičku se zadáním. Témat je osm, a byť se v některých oblastech překrývají, desková hra nerecykluje žádné kartičky z menších vydání. Nejde tedy o kompilaci, jak by se mohlo na první pohled zdát.

Témata jsou následující: Zábava; Lidé a místa; Sporty; Zajímavosti; Umění a literatura; Jídlo a pití; Příroda a Historie. Poté co hráč pohne svojí figurkou, probíhá jeho tah standardně - dostane kartičku, během deseti vteřin si ji prohlédne, pak kartičku otočí, hodí kostkou, dostane otázku a buď odpoví správně a kartičku si nechá, nebo odpoví špatně a kartičku vrátí.

Speciální případ nastává ve chvíli, kdy hráč hodí číslo 8. V tom případě se nepohybuje, ale místo toho si může vybrat jedno z osmi polí (každé pro jedno téma) označených osmičkou a přejít rovnou na něj. Kromě toho se ve hře nachází ještě několik speciálních polí. Pole s otazníkem umožňuje si vybrat téma podle svého. Pole se žárovkou spouští takzvaný souboj. Aktivní hráč si vybere jednu z kartiček protihráče, o níž se souboj svede. Oba hráči si kartičku prohlížejí deset vteřin a pak střídavě odpovídají postupně na otázky, od 1 až do 8, dokud někdo neodpoví chybně. V tom případě kartičku získá/ponechá si jeho protihráč. Pokud hráči zodpoví správně všechny otázky, původní majitel kartičku ubránil. Poslední speciální pole nabízí možnost získat dvě karty najednou. Hráč si vybere dvě kategorie, dostane dvě karty, ale prohlíží si obě naráz a má na to klasicky pouze jedno přesypání hodin. Hráč musí zodpovědět správně otázku z každé z těchto karet, aby je získal. Pokud odpoví správně pouze jednou, nebo vůbec, nezískává nic.


Konec hry:

Vítězem se stává hráč, který jako první získá jednu kartu od každého z osmi témat. Hra obsahuje i variantu pro jednoho hráče - kdy lze měřit buď čas nebo počet tahů, za jaký je hráč schopen hru dokončit a tyto výsledky následně porovnávat.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Charitativní aukce

Dobročinná dražba: Zámky šíleného kr. Ludvíka+exp.
Dobročinná dražba: Zámky šíleného kr. Ludvíka+exp.
Akt. cena: 1441
Končí za: 17 hodin

Všechny tyto aukce >>

Vybíráme z Bazaru

Hra o Trůny (druhá edice)
Hra o Trůny (druhá edice)
Akt. cena: 500 Kč
Končí za: 17 hodin

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas