PJ

Obec: Plzeň (Okres: Plzeň-město)

Úroveň: Král

Další úroveň: 1185 / 95000

Bazar index: 105 0 0

Zatroleným hráčem: 5636 dnů

Naposledy přihlášen: před 43 dny

Další informace: Redaktor Říše her, recenzent Zatrolených her a občasný překladatel pravidel.

Hodnocené hry

Hodnocení hráče: xxxxxooooo Pěkná semikooperativní hra s vyšším podílem náhody, ale také atmosférou a příjemnou herní dobou.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Vynikající jednoduchá karetka s dech beroucí grafikou, skvěle hratelná (i) ve vysokém počtu (ne-)hráčů, nabízí poměrně hodně cest k vítězství a dá se dohrát za 30 minut.
Pro mě nejlepší karetka roku 2010 těžce dýchající na záda mému favoritovi - Dobyvatelům Vesmíru.
Určitou nevýhodou je velmi přepálená cena a poněkud horší kvalita karet :-(

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Perfektní převedení skvělé karetní draftovací hry do perfektní do dvojkovky, která zachovává jednoduchá pravidla i herní hloubku a vícero strategických možností a přidává další možnosti výhry. To vše v perfektním vizuálu a s příjemnou herní dobou, kdy je za večer bez problému možno odehrát vícero partií. Obecně jedna z nejlepších her určená pro dva hráče.

Acquire (1964)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Takové bohužel v našich končinách poněkud zapadlé Monopoly, které však stojí za to hrát - začátečníky nezaskočí, hermany neunudí. Minimalismus až na kost a přesto dokáže vyčarovat až nečekané napětí.

Vzhledem k fantastickému stáří nelze jinak než hodnotit absolutně.

Hodnocení hráče: xxxooooooo Špatně přeložená a příšerně vyvážená party provařenost pro masy. Říkal někdo Dixit? Hammsterrolle? Time's up? Kragmortha? Bamboleo? No prosím, to je jiná káva ;-)

Hodnocení hráče: xxxxoooooo Vysloveně klubová hra. Krátkodobě a příležitostně pobaví, ale je příliš lineární (a velmi špatně znovuhratelná) a i přes pěkný mechanismus (čím víc nesu, tím postupuji pomaleji a vystavuji se většímu riziku smrti) je zde až příliš vysoký vliv náhody.

Agricola (2007)

Hodnocení hráče: xxoooooooo Těžkopádné, překombinované, zdlouhavé a nezáživné euro s páchnoucím tématem. Odstrašující hra.

Hodnocení hráče: xxoooooooo

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo

Aqua Romana (2005)

Hodnocení hráče: xxoooooooo V praxi se bohužel ukázalo, že hra spíše budí pouze dojem možnosti volby, rozhodování a taktizování. Systém posouvání stavitelů zejména v případě hry více hráčů vnáší takový prvek chaosu, že na nějaké složitější plánování lze zapomenout. Hra tak trochu připomíná snahu usměrnit neřízenou střelu. Chaotické posouvání stavitelů zachraňuje prvek unikátní bodovací stupnice, bohužel nemáte tolik prostoru, aby bylo možné bodování nějak výrazně ovlivnit. Dále může vadit i zvláštně pojaté téma - místo, aby hráči usilovali o propojení dvou míst akvaduktem, vyrábí roztodivné slepence, u kterých jde pouze o délku - jde o typický příklad eurohry se špatným pojetím tématu resp. jeho propojení s herním mechanismem, které zde vyznívá poněkud křečovitě a dalo by se jistě zužitkovat mnohem lépe.

Aquarius (1998)

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo Takové barevné karetní domino pro nejmenší. Největší přínos vidím právě v přístupnosti, může to být (s příslušnou modifikací už tak extrémně triviálních pravidel) jedna z vůbec prvních dětských her, resp. her pro nejmladší hráče. Na rozdíl od luck-festů typu člobrd a jejich klonů tolik nenudí dospělé a hezky se na ní kouká.

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo I samostatně hratelné rozšíření k Římu. I když přidává další akci, karty bohužel nejsou tak zajímavé jako v základní hře. Co se výrazně nepovedlo, je nahrazení přehledné a jazykově nezávislé ikonografiky ze základního Říma texty, hra bohužel nebyla (a nejspíš ani nikdy nebude) lokalizována. Přesto může zpestřit základní hru.

Arkham Horror (2005)

Hodnocení hráče: xxxxxooooo

Aton (2006)

Hodnocení hráče: xxxxxooooo

Bamboleo (1996)

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Taková postřehová/"dexterity" blbinka, u které roste zábavnost úměrně s podroušeností. Spolu s Křeččím kolem využívá poměrně originální nápad/provedení. Zkrátka velmi příjemný filler s mottem "kde je dole, tam beru".

Bang! (2002)

Hodnocení hráče: xxoooooooo Hra, u které mohu vypadnout ještě než se dostanu na tah, je pro mě nezajímavá.

Hodnocení hráče: xooooooooo

Hodnocení hráče: xxxxxooooo Ve své době docela dobrá karetka, která v roce 2022 už nemá moc co nabídnout ani v podobě zajímavých mechanismů, ani v podobě komponentů nebo zajímavého uchopení už milionkrát ohraného tématu.

Bizzarie (2010)

Hodnocení hráče: xxoooooooo Docela dobrý nápad zkažený minimalistickou a z dnešního pohledu (r. 2022) i silně poddimenzovanou podprodukovaností typu plastových figurek z člobrda a nečitelných pravidel. Ani výtvarný styl mně příliš nekonvenuje. Škoda.

Bylo nebylo (1993)

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo

Cabo da Roca (2007)

Hodnocení hráče: xxxxoooooo

Can't Stop (1980)

Hodnocení hráče: xxxxoooooo Hospodská party hra typu "push-your-luck". V zásadě jde o naprosto minimalistický přerod tohoto mechanismu do formy hry. Po několika pivech a/nebo panácích může být zábavná, ale bez intoxikace různými substancemi by mně nejspíš ani nenapadlo ji tahat na stůl - hráčsky není ničím zajímavá.

Carcassonne (2001)

Hodnocení hráče: xxxxxooooo

Hodnocení hráče: xooooooooo

Hodnocení hráče: xxxxxooooo

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo

Hodnocení hráče: xxxxxooooo Patříte-li mezi zkušenější hráče či už nějakou carcassonní krabici doma máte, nejspíš se bez Safari v klidu obejdete. Pokud však s deskovkami začínáte nebo hledáte nějaký kousek pro rodinné hraní s dětmi, které nejspíš ocení exotická zvířátka o něco více než francouzské středověké opevnění, může být pro vás Safari příjemnou branou do světa deskovek a/nebo rodinné deskoherní zábavy, kde obohatí děti i rodinu rozhodně zajímavějším a chytřejším herním zážitkem než různá „člobrda“ a podobné vykopávky nepatřící do tohoto století.

Hodnocení hráče: xxxxxooooo Ve své době (kolem r. 2008), kdy toho moc nebylo, bavila velmi. Dnes působí spíše jen takové torzo převahové eurovky s dražbou pořadí hráčů. Mechanický princip anektování území a sjednocování říše krví a železem má však dodnes nepopiratelné kouzlo.

Cashflow (1996)

Hodnocení hráče: xooooooooo

Caylus (2005)

Hodnocení hráče: xxxooooooo

Hodnocení hráče: xxoooooooo

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Pokud nebudete očekávat moc, příjemně překvapí. Přes svojí jednoduchost nabízí i určitý prostor pro taktiku a vnáší do závodních her oživující mechanismy. Velmi jednoduchá, ale příjemná entry-level hra s pěkným tématem vhodná pro celou rodinu.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Cestou necestou je bezesporu originální a těžko jednoduše zařaditelná hra s příjemným a nenáročným „worker-placementovým euro-jádrem“ tematicky balancovaným a skvělým „ameri-touchem“ ve formě příběhů, hra s neskutečným množstvím herních variant a volitelných pravidel umožňujících ušít si hraní téměř na míru vlastním potřebám, hra s vysokou mírou svobody herních rozhodnutí, záležitost s obrovskou mírou znovuhratelnosti (přinejmenším v ranku vyprávěcích her), hra, která je tak našlapaná rozmanitými komponenty se svébytnými ilustracemi, že v krabici není téměř žádný vzduch. Navíc obsahuje rozšíření, které velmi přidává na hratelnosti a osobně si už bez něj nedovedu hraní samotného základu představit a doporučuji všem začínajícím poutníkům hrát i první partie přímo s ním. Cestou necestou je téměř hra, jak má být: nedosáhla totiž svého plného potenciálu např. doladěním trochu rozkolísané dynamiky stavění táborů nebo kompilací setkání míst a postav do jednoho ultimátního vyprávěcího formátu.

Citadela (2000)

Hodnocení hráče: xxxooooooo

Hodnocení hráče: xxxxxooooo

Comuni (2008)

Hodnocení hráče: xxxxxooooo

Cyclades (2009)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Pro mě asi nej hra roku 2010. Mix € i AT (patrně vůbec první takovéhoto typu), budování, dražba i válčení a figurky. Pokud by nebylo několika nedotažeností - jako přílišná síla Pegase, bájné bytosti pouze na jedno kolo a trochu vyšší rozptyl náhody na kostkách - byla by to slečna Dokonalá :-)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo

Hodnocení hráče: xxxooooooo Trochu slabší než klasika právě díky jevu, že dít se může cokoliv a že vlastně díky žánru neplatí žádná pravidla...

Hodnocení hráče: xxoooooooo

Hodnocení hráče: xooooooooo Etalon mizerné hry. Nebavila mě ani v dětství v osmdesátých letech...

D-Day Dice (2011)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Drobným mínusem je druhá světová (i když to téma z toho přímo dýchá a má to atmosféru, není to můj šálek čaje), plusem kooperace a velkým plusem kostky se systémem RWB. Velmi zdařilá kostkovka s jednoduchými pravidly, přesto náročná na taktická a strategická rozhodnutí. Rozumná herní doba. Skvělá hra :-)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Skvělé rozšíření a snad zatím (podzim 2012) jediné, které hru obohacuje zcela zásadně. Možnost hry v pěti, možnost udělat z kooperačky boj jednoho proti ostatním. Hra za Němce je citlivě a inteligentně vsazena do základního konceptu, který nijak nenarušuje a je neskutečně zábavná, pokud rádi prasíte ostatním ;-)

Dáma (1150)

Hodnocení hráče: xxxooooooo

Darjeeling (2007)

Hodnocení hráče: xxxooooooo

Diamonds Club (2008)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo

Divukraj (2018)

Hodnocení hráče: xxxooooooo Přehypovaná hra a zklamání. Na jednu stranu přeprodukované (strom, zbytečně velký herní plán), na druhou stranu chybí tak základní věc jako bodovací arch. Ve srovnání s jinými enginovými hrami, i staršími (San Juan, Dobyvatelé Vesmíru, Settlers, z novějších Na Křídlech) působí gameplay poněkud těžkopádně a dost závisí na kartách/náhodě, některé mechanismy působí nelogicky (různí hráči mají různá roční období). Přes jednoduchost pravidel vzniká dost otázek ohledně hraní určitých karet. Nebýt roztomilého vizuálu a líbivých ilustrací, nejspíš by nezaujala.

Hodnocení hráče: xxoooooooo Celkově se jedná o příjemné malé rozšíření, které však nepřináší ani větší množství herního materiálu, ani žádné výrazné změny v hratelnosti. Mohlo by to stačit, je tu však jedno ale: cena, která začíná t.č. na nehorázných cca 1200 korunách českých – za to dostanete přídavný herní plán (vcelku zbytečný stejně jako prastrom ze základní hry), novou sadu vydřích figurek (hru stále nelze hrát v počtu pěti hráčů, takže v zásadě také zbytečné), pět figurek žabáků, čtyři kartonové dílky divů, několik plastových perliček a 40 karet (na podobné peníze vyjde kupříkladu hra Marco Polo II, která obsahuje obří herní plán, přes 190 dřevěných komponent, přes 40 karet a přes 100 kartonových dílků a komponentů). Bez jakéhokoliv přehánění lze tak konstatovat, že je to hodně málo muziky za opravdu hodně velké množství peněz – i ve srovnání se základní hrou.

Dixit (2008)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Král(-vna) asociačních her a patrně vůbec první trochu známější hra tohoto typu, po jejímž vydání a úspěchu následovala hromada pokračování, rozšíření a více- či méně úspěšných klonů. Ve své třídě komukoliv přístupných her podporujících kreativitu a fantazii a smazávajících hranice mezi dospělým a dětským hráčem jednoznačně pecka i po téměř 15 letech od jejího prvního vydání.

Dixit Jinx (2012)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Tak trochu jiný Dixit. Více na cesty (vskutku kompaktní balení), více na postřeh - všichni hráči se snaží najít popisovanou kurtu mezi aktuálně vyloženými a rozhoduje tedy i rychlost. Perfektní abstraktní karty (je mi jasné, že jsem v menšině, když říkám, že se mi líbí) a rozumná herní doba - moc pěkná a tak trochu jiná party hra. Jediné povzdechnutí - že těch karet není víc a znovuhratelnost tedy není ideální (ovšem ne tak bídná jako u Timeline).

Doba Kamenná (2008)

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Dobyvatelé Vesmíru jsou karetní hrou, která vznikala paralelně se San Juanem a v úzké spolupráci s jejím autorem. V porovnání se San Juanem se však jedná o komplexnější hru s velmi propracovaným designem, stylovou grafikou a v euro hrách neokoukaným tématem. Hráče zaujme na karetní hru nevídanou hloubkou, příjemnou hratelností ve dvou, třech i čtyřech hráčích a krátkou herní dobou. Ačkoliv se jedná o karetní hru, nehraje zde náhoda zásadní roli. Dobyvatele považuji za nejzdařilejší moderní nesběratelnou karetní hru na našem trhu - napsal jsem to v roce 2009 a troufám si to tvrdit i o 13 let později. Škoda jen, že v češtině nevyšla rozšíření - v tomto ohledu si troufám tvrdit, že Dobyvatelé v našem českém deskoherním brčálníku předešli svoji dobu o takových 10 let.

Dominion (2008)

Hodnocení hráče: xxxxoooooo Deflace CCG hry do primitivního, avšak chytlavého eura prakticky bez tématu a atmosféry. Zpočátku bavila, pak omrzela - i díky vlně rozšíření (které vzhledem k jejich počtu odkazují velmi silně opět na CCG :o)). Spíše než o samostatnou hru se jedná o dobře vymyšlený mechanismus. V současnosti lze nalézt mnohem zajímavější hry implementující torzo Dominionu do komplexnější a bohatší hratelnosti.

Hodnocení hráče: xxxooooooo

Hodnocení hráče: xooooooooo

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo

Dračí srdce (2010)

Hodnocení hráče: xxxxoooooo Přes krásné provedení a na jednoduchou eurovku i určité provázání tématu s mechanismy nemá kromě extrémní jednoduchosti (která může být mnohými vnímána i jako nevýhoda) příliš co nabídnout.
Napadají mě prostě lepší stávající jednoduché karetky pro dva: Ztracená města nebo Jaipur, které nejsou výrazně složitější nebo pomalejší a přesto taktičtější - a pro mě tím zábavnější.

Hodnocení hráče: xxxxxooooo S Dunou je to ošemetné. Neřadí se mezi ty nejlepší WP ani deckbuildingové hry, ale nabízí zajímavý a zábavný mix obou mechanismů, který je však zatížen značnou porcí náhody i nevyváženosti a vykoupen mnoha kompromisy. Bohužel i kompromisy stran komponentů a uchopení tématu. Přesto patří k tomu lepšímu, co letošní rok 2021 nabídl.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Ujetá hra, jednak parodizující graficky i verbálně fantasy klišé, ale také klasické herní mechanismy, kdy např. sice házíte kostkami, ale na terč. Každopádně sranda i napětí a atmosféra, baví skoro každého, kdo se nebere tak úplně vážně a nevadí mu balancovat kostky třeba na špičce nosu :o)

DVONN (2001)

Hodnocení hráče: xxxxoooooo Klasika abstraktního žánru. Ve své době lákala na prémiové provedení komponent, které už kolem roku 2022 nemají příliš šanci zaujmout. Postupem času jsem zjistil, že je pro mě téma dost důležité a abstraktní hry včetně této musely udělat místo atraktivnějším kouskům se zajímavým nebo zajímavě uchopeným tématem.

El Grande (1995)

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo

Esians (2008)

Hodnocení hráče: xxoooooooo

Hodnocení hráče: xxxooooooo

Factory Fun (2006)

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo

Fantastát (2009)

Hodnocení hráče: xxxooooooo Docela dobrý nápad zkažený minimalistickou a z dnešního pohledu (r. 2022) i silně poddimenzovanou podprodukovaností typu plastových figurek z člobrda a nečitelných pravidel. Ani výtvarný styl mně příliš nekonvenuje. Škoda.

Farmáři (2009)

Hodnocení hráče: xxxxoooooo Ukázka, jak vypadá špatné euro. Slátané mechanismy bez souvislosti s tématem, nulová přímá interakce, taktika omezená na přísští tah protihráče, protože déle plánovat nemá význam.
Je trochu škoda, že v záplavě nových kvalitních her se u nás vydávají zrovna Farmáři a jim podobné.

Fauna (2008)

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo V rámci kategorie tzv. vzdělávacích her patří ke špičce. Pěkná hra, snad jen trochu krátká...

Flanders 1302 (2004)

Hodnocení hráče: xxxxxooooo

Fuse (2015)

Hodnocení hráče: xxoooooooo Na první pohled skvěle originální kooperativní kostkovka fungující v realtimu. Po několika partiích se ale ukázalo, že hrajeme buď špatně nebo jsme příliš pomalí i pro nejjednodušší variantu hry. K velké lítosti nehratelné kvůli naprosto zdrcující obtížnosti a nulové chuti kdykoliv hrát znovu.

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo

GanXtaZ! (2008)

Hodnocení hráče: xooooooooo

Ghost Stories (2008)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo

Giants (2008)

Hodnocení hráče: xxxxoooooo

GIPF (1998)

Hodnocení hráče: xxxxxooooo Klasika abstraktního žánru. Ve své době lákala na prémiové provedení komponent, které už kolem roku 2022 nemají příliš šanci zaujmout. Postupem času jsem zjistil, že je pro mě téma dost důležité a abstraktní hry včetně této musely udělat místo atraktivnějším kouskům se zajímavým nebo zajímavě uchopeným tématem.

Hodnocení hráče: xooooooooo Bizár. Obyčejně mám bizáry rád, nicméně toto je bizár v tom špatném slova smyslu.

Graenaland (2006)

Hodnocení hráče: xxxooooooo Starší Chvátilkovka, na kterou přes deset let v ludotéce padal prach, aniž by byla jedinkrát hrána. Možná škoda, hlasovací systém se zdá být docela zajímavý, ale v záplavě nových her s produkční kvalitou o několik řádů vyšší, už nemá šanci zaujmout.

Hamsterrolle (2000)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx

Hodnocení hráče: xxxxoooooo Neuvěřitelně suchá a nezáživná eurohra. Pokud překousnete absanci tématu a nezáživnou grafiku, odmění vás opravdu dobrým, komplexním a přitom jednoduchým herním systémem bez jakékoliv náhody.

Hera and Zeus (2000)

Hodnocení hráče: xxxxoooooo

Hex up! (2020)

Hodnocení hráče: xxxxoooooo Pokud patříte mezi příznivce abstraktních her, v této kategorii bohužel Hex up! naráží na tvrdou konkurenci nejen starších abstraktek typu GIPF projektu, ale hlavně těch moderních a populárních jako jsou Azul, Sagrada či Nova Luna – ty sice nabízejí ve svých krabicích jen jednu hru, zato však propracovanější, s luxusním a kvalitním provedením komponent a najdeme zde i téma. Úplně si nedovedu představit, že osloví náročnější hráče, ale může posloužit těm začínajícím jako jakási ochutnávka nejrůznějších mechanismů s přístupnými pravidly i pořizovací cenou. Jako optimální herní skupinu si dovedu představit děti, kde může hra skvěle posloužit k rozvoji kognitivních funkcí a abstraktního uvažování a stejně tak seniory, kde může najít využití jako pomůcka trénování paměti. Pokud tedy výše uvedené skupiny překousnou frikulínskou anglickou terminologii a spojí se dohromady, může být Hex up! skvělou a finančně dostupnou sadou pravidlově nenáročných rodinných miniher.

Himalaya (2002)

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo

Ice Flow (2008)

Hodnocení hráče: xxxxxooooo

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Skvělá oddychovka s překvapivě nízkou mírou náhody a naprosto geniálními komponentami - krom komických vyobrazení různých ryb obsahuje především báječné gumové červy :o)

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Velké nesnáze v malé Číně určitě neosloví široké hráčstvo. Rozhodně nezaujme příznivce ameritrashe, je to naprosto typická „rigidní“ eurohra. Hodně lidem vadí tvrdost tématu i mechanismu a určitá nepřívětivost hry; pro mnohé i vizuální. Určitou nevýhodou může být i pouze nepřímá interakce a dlouhá příprava hry. Na druhou stranu zde najdeme jednoduchá pravidla, rozumnou herní dobu, vyváženou hratelnost v libovolném počtu hráčů (2-5) a prakticky nulovou míru náhody, což dělá hru vzhledem ke spíše střední míře komplexity do určité míry unikátní a pro mnohé atraktivní.

Indus (2004)

Hodnocení hráče: xxxooooooo

Infarkt (2011)

Hodnocení hráče: xxoooooooo Ohavnost, postavená na rádo-by-humoru, který nefunguje. Tváří se to jako party hra, ale "party" je pouze téma, veskrze se jedná o jednoduchou taktickou hru s vyřazováním a kýblem náhody => kdo vypadne na začátku, čeká ho půl hodiny nudného pozorování stále hrajících spoluhráčů. Skutečně party jak má být :-(

Infinite City (2009)

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo Infinite City je graficky originální hrou oprašující klasický systém přikládání kartiček a budování. Mezi nesporné výhody patří extrémně jednoduchá pravidla, extrémně krátká příprava hry a krátká doba jedné partie. Je dostatečně variabilní a bez problémů se dá hrát ve dvou i pěti hráčích. Přes jednoduchá pravidla nabízí slušné taktické možnosti a vysokou míru interakce, zejména škození. Toho je ve hře opravdu hodně, takže pokud vám ve hrách tento prvek vadí, Infinite City se obloukem vyhněte. S náhodou se dá jakž/takž pracovat, bohužel čím více hraje lidí, tím méně se dá hra ovlivnit. Hra by určitě neměla uniknout vaší pozornosti, pokud hledáte něco jednoduššího rychlejšího a škodolibého...

Iniciativa (2021)

Hodnocení hráče: xooooooooo Nevyužitý a zahozený potenciál geniální myšlenky hry ve hře. Samotná "vnitřní hra" je k uzoufání nudná a repetitivní a podstatně horší než třeba starý Pandemic. Příběh, tajemství a šifry jsou zajímavé, ale pochopitelně pouze při jednom zahrání. Příběh však bohužel nikam nevede, postavy se chovají nelogicky, zápletka nemá smysl a rozuzlení žádné. Vhodné nejvýš pro děti a pubescenty, ale i pro ně existují mnohem zajímavější, promyšlenější a zábavnější hry.

Inovace (2010)

Hodnocení hráče: xxxxoooooo Tématem nesmírně zajímavá karetka, která sice dnes (2022) patří vyhledávané sběratelské kousky, ale nezaujala jednak díky divné a chaotické hratelnosti, i díky doslova odpudivé ikonografice.

Jaipur (2009)

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo

Jambo (2004)

Hodnocení hráče: xxxooooooo

Hodnocení hráče: xxxxxooooo

Justinian (2006)

Hodnocení hráče: xooooooooo Nuda nuda, šeď šeď. Vlastně jen jediný mechanismus, který ale nemá hloubku a bohužel ani žádný zajímavý nebo aspoň zábavný element.

Kaleidoskop (2004)

Hodnocení hráče: xxxxxooooo

Hodnocení hráče: xxoooooooo

Karak (2017)

Hodnocení hráče: xxoooooooo Plochý, nudný, nedotažený, nevyvážený a ošklivý luckfest údajně pro děti. Pro dospělé není určitě a popravdě nevím, co by tohle mohlo dát dětem kromě možnosti zabití času (a taky mozkových buněk). Doporučuji se obloukem vyhnout nejen Karaku, ale i "Karak-matkám", což je velmi bizarní kategorie lidí deformující deskoherní komunitu hákem mimibazaru. Děkujeme, odejděte.

Kartografové (2019)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Domácí hit Vánoc 2020 a zřejmě nej. hra typu "liž a piš" (roll/flip & write) - díky celkem zdařilé implementaci tématu a příběhu do mechanismů a bodování, interakci a pastelkové kontemplaci.

Hodnocení hráče: xxxxxooooo Kemet je velmi jednoduchý na naučení a velmi jednoduchý na hraní – to z něj činí téměř unikátní rubací záležitost: hráči se nemusí prokousávat komplikovanými pravidly (ve smyslu náročnosti na pochopení, jinak jsou pravidla zmatečná a nedotažená), hra příjemně rychle plyne a současně díky absenci kostek netrpí příliš vysokým vlivem náhody, resp. v žánru podobných her je v Kemetu vliv náhody až překvapivě nízký. Silná orientace víceméně pouze na konflikt však činí z Kemetu hru, která nezaujala.

King of Siam (2007)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo

Hodnocení hráče: xxxxoooooo Herní fastfood a neatmosferický luckfest, který mě ale, sám nevím proč, zatím hodně baví :-) Taková byla realita v roce 2012. Po deseti letech skutečně musím potvrdit, že jde o šílený junk-food, který se postupem času omrzí stejně rychle, jak moc na začátku chutná. Škoda, dalo se z toho vytěžit více...

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Krásná grafika, lepší systém než u předchůdce a rovnou tři minirozšíření v základní hře. Rozhodně jedna z těch lepších karetek pro dva hráče.

Koncept (2013)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo I s velkým odstupem času od původního přijetí v roce vydání se pořád jedná o velmi zábavnou a do jisté míry unikátní party/asociační hříčku originálně využívající systém nápověd pomocí pole ikon a symbolů. Celkový dojem poněkud strhává nedomyšlený bodovací systém a značná nesourodost obtížnosti na jednotlivých úrovních karet s tématy. Jasný "must-have" pro semiotiky-deskovkáře :o)

Hodnocení hráče: xxoooooooo Luckfest tahání akcí ze sáčku - naprosto randomizující a netematický element. Sice zajímavý prvek s umíráním členů rodiny, ale nesmyslné barevné kostičky táhnout toto nudné euro ke dnu.

Kuba (2007)

Hodnocení hráče: xxxxoooooo

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo

Le Havre (2008)

Hodnocení hráče: xooooooooo Tohle je pro mě dokonalá ukázka, jak nemá vypadat euro. Špatné provedení, nehezká grafika, nesmyslné mechanismy naprosto nesouvisející s tématem ("živení" dělníků), smrtící downtime, devastující nuda. Hodiny nudy.Agricolu bych vzal ještě na milost, ale tohle je hrůza...

Legie (2005)

Hodnocení hráče: xxxxoooooo

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Nejlepší euro za několik posledních let a kromě Temného znamení jediná deskovka, kde mě bavil solitér. Dokonalé provedení a výtvarné řešení, atmosféra, historická autentičnost, propojení historie/téma/mechanismy. Nevýhodou je delší herní doba či čekání na tah, pokud se sejdou bezohledně hloubaví hráči...

Livingstone (2009)

Hodnocení hráče: xxxxxooooo Livingstone nezaujme komplexností, ale to asi ani neklade za cíl. Mnohé naopak odradí házením kostek a ještě taháním něčeho poslepu (dvojitá náhoda - a to nezmiňuji akční karty). Pokud hledáte příjemnou rodinnou a/nebo kostkovou hru, která navzdory svému vzhledu není úplně blbá, zapřemýšlejte o něm. Mezi Yspahanem, Dobou Kamennou a Vzducholoděmi jej osobně považuji za favorita. S desetiletým odstupem od původního hodnocení i recenze nutno dodat, že zub času zapracoval a dnes lze najít v podobném ranku pravidlově jednodušší, ale hratelností komplexnější hry s nižším vlivem náhody.

Lost Valley (2004)

Hodnocení hráče: xxxxoooooo

Louis XIV (2005)

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo

Hodnocení hráče: xooooooooo Ohavnost vhánějící slzy do očí :'-(

Lovci noci (2005)

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Fajnová oddychovka a současně zábavná skoro párty záležitost pro větší masy lidí. Podobná BANGU (skryté role, blafování) - ale na rozdíl od BANGu mě baví, dá se lépe zjistit kdo je kdo. Značně velký vliv náhody - silně kostky, hodně karty, ale slušná, nenáročná zábava...

Mám to! (2008)

Hodnocení hráče: xxxxxooooo

Marco Polo II (2019)

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Klasické euro s příjemným (byť však neoriginálním) mechanismem dice-placementu, velmi příjemně nízkým vlivem náhody a bohužel i velmi nízkou interakcí mezi hráči. Pokud se považujete za hard-euraře či pokud u her rádi usilovně přemýšlíte , moc vás nebaví, když vám do předem pečlivě spočítaných báboviček mlátí spoluhráči lopatičkami a téma je pro vás nepodstatné, druhý Marco vás bude nejspíše bavit. A co když už původního Marca máte? To je těžké. Pokračovatel není rozhodně žádnou revolucí, spíše takovou evolucí, jakousi verzí 1.5. Základní mechanismus je zcela totožný, některé akce jsou vylepšené, hra má větší dynamiku, hratelnost je pocitově příjemnější, ale stále jde v zásadě o stejnou hru vycházející ze stejného prototypu; s nadsázkou lze prohlásit, že pokud by původní Marco Polo nevyšel a doteď se vyvíjel, byla by nová dvojka starou jedničkou...

Mariposas (2020)

Hodnocení hráče: xxxxoooooo Po pecce "Na křídlech" velké zklamání s prostým mechanismem "zahraj jednu kartu ze dvou". Téma se odráží v mechanismech jen částečně a jako celek působí spíše abstraktně. Velmi frustrující je pak element návratu motýlů, kdy i při maximální snaze jich obvykle drtivá většina pochcípá...

Hodnocení hráče: xxxxoooooo

Mondo (2011)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Nečekal jsem, že to kdy řeknu, ale nemůžu si pomoct:
zábavnější než GT a rozhodně přístupnější...

Mr. Jack (2006)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo

Hodnocení hráče: xxxxoooooo

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Objev v zatuchlých vodách her pro dva! Výborná dedukční taktická hra s velmi krátkou herní dobou, jednoduchými pravidly a přitom dostatečnou herní hloubku s nepřevažujícím faktorem náhody. To vše ve slušivém grafickém kabátku (z jackovské série zpracované nejlépe) a v opravdu skladném kapesním balení.

Mykerinos (2006)

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo

Mysterion (1994)

Hodnocení hráče: xooooooooo

Mysterium (2015)

Hodnocení hráče: xxxxxooooo Asociační hra typu Dixit kombinovaná s detektivním narativem o duchovi ve strašidelném domě. Za mě to všechno, co je navíc oproti Dixitu, v téhle hře prostě nefunguje a spíše to hře škodí v podobě zdlouhavého vysvětlování, přípravy a odlišné roli jednoho z hráčů.

Na louce (2021)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo WP/karetka, která zaujme především vynikajícími ilustracemi a velice příjemnou a pohodovou atmosférou procházek do přírody. Herní jádro je poměrně jednoduché, spočívá ve výběru karet z nabídky (přímá hráčská interakce v podstatě schází). Hra nijak při výběru akcí nešikanuje, jde především o optimalizaci tahů, kterou však kazí určitý podíl náhody (inu, karty).

Nefertiti (2008)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Příjemně překvapí herní dobou do hodiny, originálně skloubenými mechanismy a příjemnou atmosférou. Stejně jako mě, který nemá aukční hry příliš v oblibě. Pokud je v oblibě máte, zvažte, jestli tenhle kousek do sbírky opravdu potřebujete: nejspíš už doma máte lepší a komplexnější dražební hry. Přemýšlím-li, čím bych vás v zájmu recenzentské objektivity odradil, napadá mě snad jednoduchost (pro některé výhoda), nevyváženost/přílišná síla některých akčních karet (Písař a jeho parta), časem možná stereotyp a nutnost hry minimálně v počtu tří hráčů. Příjemná, svěží hra, která ukazuje, že ani aukce nemusí být suchařina. Určitě nezapadne coby součást každé trochu obskurnější geekovské sbírky...

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo

Niagara (2004)

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo

Notre Dame (2007)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Ideál dobré středně náročné eurovky: příjemný vzhled, rychlost, variabilita, nízký vliv náhody, pravidlová nenáročnost. Super :-) Pro mě Notre Dame téměř dokonalou ukázkou, jak má vypadat dobrá eurohra. Jednoduchá pravidla, není prvoplánově přímo konfliktní, výtečná grafika a provedení s pěknými kartónovými a dřevěnými komponenty, kvalitní a promyšlené mechanismy s určitou, nikoli však převažující mírou náhody, velice rozumná herní doba do jedné hodiny, dobře hratelné v jakémkoliv počtu hráčů (2-5). Jedinou vadou na kráse je snad až příliš nízká míra interakce mezi hráči.

Obrázky (2019)

Hodnocení hráče: xxxxxooooo Komponenty jako jsou oblázky či tkaničky zajímavá asociační rodinná hra, kterou sráží ke dnu průměrná úroveň fotografií z fotobanky (namísto ilustrací), herně naprosto nedotažený koncept s obrovskou mírou náhody a v neposlední řadě naprosto přepálená cena. Jako hra funguje naprosto mizerně, jako kreativní volnočasová aktivita funguje naprosto skvěle. Celkově tedy hodnotím průměrně (více důvodů uvádím v recenzi).

Hodnocení hráče: xxxooooooo Luckfest, nedomyšlenosti v pravidlech, nebaví, neoslovilo...

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Klasika, ke které jsem si našel cestu překvapivě až poté, co jsem poznal spoustu jiných deskovek.
Do jisté míry stále nepřekonaná, ideální "deskovková gateway" a s pomocí vhodného mixu několika rozšíření se z ní dá udělat i strategická zajímavost pro náročnější.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Patrně nejlepší rozšíření k Osadníkům. Hra je více komplexní, nabízí více strategických možností a cest vedoucích k výhře, celkově je hra "epičtější".
Na druhou stranu je zde pořád relativně vysoký podíl náhody, mnohem delší herní doba a celá hra je poněkud těžkopádnější.

Hodnocení hráče: xxxxoooooo

Hodnocení hráče: xxxxoooooo Ve své době docela zábavná alternativa klasických Osadníků pro dva hráče. V současnosti (2022) nemá šanci zaujmout díky naprosto ohavným renderům namísto poctivých ilustrací. Podstatně zajímavější i po herní stránce je dvojková alternativa "Knížata z Katanu".

Hodnocení hráče: xxoooooooo

Palazzo (2005)

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo

Pandemic (2008)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo

Patrician (2007)

Hodnocení hráče: xxoooooooo

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Hra roku 2020 - zaslouženě a po právu. Vzhledově a prémiovými materiály komponent jedna z nejkrásnějších her vůbec; z hlediska mechanik (v zásadě "vykonej 2/6 možných akcí") geniální vstupní hra do světa paxových her, na rozdíl od kterých lze pravidla v pohodě vysvětlit i nováčkům (a hru si společně užít už prvním zahrání). Navíc jedna z mála her, která díky systému bodování dovede udržet v napětí do konce partie i naprosté outsidery, kteří mají možnost na v závěrečném bodování nečekaně zazářit.

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Hra je na první (i druhý) pohled prostě velmi příjemná, čemuž kromě hracího plánu dopomáhá i krásný a bohatý dřevěný hrací materiál. S hratelností samotnou je to horší... zprvu jsem si kladl otázku, pro koho je hra vlastně určena. Zkušení a ostřílení hráči vytýkají hře značný podíl náhody a jednoduchost, pro úplné začátečníky je zase hra často příliš složitá. Hra je tedy určena "mírně pokročilým", kteří si nechtějí tři hodiny lámat hlavu nad strategickým mozkolamem typu Caylus a současně jim Osadníci z Katanu či Carcassonne a jiné "startery" už připadají příliš triviální.

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo

Pitchcar Mini (2004)

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo Výhodou této hříčky jsou její skutečně kapesní rozměry, relativně originální téma a příjemné zpracování. Herně to není žádný zázrak.... sice jde taktizovat, ale postrádám větší možnosti interakce a více herních prvků. Na odreagování dobré...

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo

Hodnocení hráče: xxxxoooooo

Project L (2020)

Hodnocení hráče: xxxxoooooo Skvělá abstraktní engine-building věcička, přístupná a překvapivě velice zábavná. Hlavní a zatím jedinou výtkou je přílišná "osekanost" retail verze oproti KS: Ghost blocky, finesy, bonusové mince umožňující další akce, možnost přidat další hráče - kdyby tohle všechno bylo v normální retail verzi, tak je to naprostá bomba... V základu retail verze časem omrzí a nebaví.

Puerto Rico (2002)

Hodnocení hráče: xxxxxooooo

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Abstraktnější, ale velmi příjemná kostkovka s krátkou herní dobou a příjemnou hratelností, která je někde mezi rodinou a hráčskou úrovní.

Rampage (2013)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Krystalicky praštěná a ulítlá zábava s animálními pocity destrukce ^_^ a určitě jedna z nej party her. Potvrzení, že Bauza prostě umí a jeho hry jsou originální, tematické a zábavné. Škoda jen poněkud větší ceny a nemožnosti hrát ve více jak 4 hráčích...

Res Arcana (2019)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Miniaturní, přesto perfektní engine-building - aneb co se dá vytvořit s pouhými osmi kartami během pouhých 5 kol. Chtělo by to nějaké rozšíření, ale spíše pro zvýšení variability a pestrosti karet, v zásadě funguje základ velmi dobře. Nejvíc citelně schází přehledná bodovací stupnice pro každého hráče, jelikož neustálý přepočet bodů na vyložených kartách je pro mě u všech her naprostá opruda. Na druhou stranu vše v přívětivém zpracování jednak formou příjemně ilustrovaných karet s nezbytnou dávkou new-age eklektiky a hezkých dřevěných žetonů esencí.

Root (2018)

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Perfektní asymetrická hra. Nejvíc jí však škodí právě ta asymetrie přinejmenším z pohledu přístupnosti a příliš nevyhovuje ani podvojnost pravidel €uro/wargame. Pro hloubavější intenzivní hráče skvělá volba.

Řím (2005)

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo Jak to tedy s Římem vypadá - palec nahoru či dolů? Určitě nahoru, je třeba ovšem dodat jedno velké ALE. Skoro všem hráčům připadá tato hra více či méně nevyvážená. Jde hlavně o karty Mercator, Forum a Gladiator. Pokud soupeř vyloží více fór či k nim přiloží doplňující karty, může se stát, že nestihnete včas vytvořit odpovídající obranu. Mercatora lze syslit v ruce, střádat peníze, pak ho legantně vyložit a jediným "bouchnutím" vyhrát. Nejsilnější karta je dle mého Gladiator. Strategie s věštci, gladiátory a legáty v mém případě vždy vedla k vítězství. Trošku to zamrzí, člověk pak nemá příliš motivaci (kromě okamžité reakce na aktuální hru soupeře) zkoušet jiné strategie. A to je škoda... Přesto zůstává i do současnosti poměrně oblíbenou dvojkovkou.

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo

San Juan (2004)

Hodnocení hráče: xxxxxooooo

San Marco (2001)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo

Santa Monica (2020)

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Originální (tématem), atraktivní (vizuálem), přístupná (pravidly), překvapující (hratelností) a příjemná (celkově). Jistě, najdou se se zde chybičky, třeba možnost nějakého odhazování karet z nabídky či možnost prolistování balíku, aby se snížil ne zcela zanedbatelný vliv náhody (přeci jen je to karetka); někdo zase může postrádat dnes tolik populární a žádanou sólovou variantu hry (na té se však v současné době pracuje a její hrubý koncept je k dispozici zde). Nejde však o nic zásadního. Převládají příjemné zážitky z hraní a ačkoliv nejsem nějak do hloubky seznámen s ostatními nominovanými hrami v kategorii Lehkých her v anketě Golden Geek Awards 2020, myslím, že Santa Monica si druhé místo zaslouží, už jen pro svůj neotřelý vzhled a téma a především pro netriviální hratelnost, která u lehkých her bývá spíše výjimečná.

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo Příjemný WP filler, který byl původně koncipován jako zjednodušená varianta složitější WP hry Cuba. Osobně považuji Santiago za sice jednodušší, ale zato mnohem vydařenější hru, která je výrazně kratší, zábavnější a s vyšší mírou interakce mezi hráči. Dalším plusem je příjemné zpracování a hezké Menzelovy ilustrace. V roce 2022 už nenabídne tolik zajímavého, ani originálního, přesto však mírně lepší průměr.

Scrabble (1948)

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo Kreativní hra jejímž hraním si rozšíříte slovní zásobu a ještě se pobavíte. Každá hra je jedinečná a pokud hrajete častěji, stojí za to si jednotlivé partie zaznamenávat. Scrabble je i výborná pomůcka při výuce jak mateřského, tak cizího jazyka. Drobnou vadou na kráse může být zdlouhavost některých partií, zavedením časového limitu na tah se tomu ale elegantně vyhnete. Za největší problém a v zásadě naprostou degradaci výukového potenciálu považuji turnajové hraní, kde nejde o herní mistrovství, nýbrž nadrcení se lexikálního slovníku nazpaměť - aniž by byli takoví hráči často schopni vysvětlit význam jednotlivých hesel...

Hodnocení hráče: xxxxoooooo

Small World (2009)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Jedna z nejlepších her roku 2009 a důkaz, že Francouzi hry opravdu umí.
Jednoduchá a s rozšířeními až neúprosně variabilní válečná hra s lákavou tematikou, výbornou přístupností, rozumnou herní dobou a skvělou vyvážeností a přitom velmi nízkým vlivem náhody. Neoddiskutovatelně 100% hodnocení.

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Další minirozšíření v řadě ostatních. Nijak vynikající samo o sobě, ale v synergii s ostatními minirozšířeními dělá ze základní hru báječnou dobrotu ;-)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Výborná a extrémně jednoduchá a hlavně rychlá postřehovka, partie trvají 5 minut. Kromě největších sucharů pobaví každého.

Hodnocení hráče: xooooooooo Nenulové hodnocení za humor a téma. Bez přehánění jedna z nejhorších her, kterou jsem kdy hrál a vzhledem k tomu, že se pořád relativně úspěšně prodává, tak i velmi smutná ukázka herního vkusu nehráčských mas :-(

Space Alert (2008)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo Jde o skvěle přístupnou malou karetku, která v jednoduché hratelnosti i přes určitý vliv náhody přináší v každém tahu zajímavé strategické hráčské volby a možnosti. Máte možnost „pušovat svůj lak“, můžete počítat karty, můžete se pokusit jít na jistotu či ukončit předčasně hru sebráním větší porce nevalných karet a překazit tím plány soupeřů. Můžete pást po co nejhodnotnějších kartách nebo zkusit vybudovat obří grupu sousedících karet stejné barvy či zkusit své štěstí ovládnutím nejvýnosnějších vodních lokací nebo získat titul perlového magnáta. Výše popsané způsoby a strategie je samozřejmě zábavné zkoušet různě kombinovat a je až (příjemně) překvapivé, kolik jich tak minimalistická hříčka přináší. Nejde o žádnou pecku, o které budete psát dopisy domů, ale ve své třídě muší váhy (tj. fillerů do 30 minut) jde rozhodně o jednu z lepších her poslední doby, nadto dostupnou za velice příjemnou cenu.

Spoj 5 (2021)

Hodnocení hráče: xxxooooooo Spoj 5 je výborný nápad, který jistě dobře poslouží při procvičování slovní zásoby nebo jako myšlenkový trénink nejen pro seniory. Jenže hotová a kvalitní hra představuje víc než pouhý nápad, který můžete snadno realizovat svépomocí za náklady několika potištěných stránek na domácí tiskárně a bude fungovat lépe než komerční produkt, který sice obsahuje na pohled líbivé (leč funkčně zbytečné až obtěžující) kostky a šablonky, nicméně vyjde v na nějakých cca 450 korun. A to se mi zdá za něco, k čemuž postačí tužka, papír a pár nastřihaných stránek s tématy, poněkud málo muziky za hodně peněz…

Hodnocení hráče: xooooooooo

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Moje první větší "seriózní hra". I přes větší vliv náhody, než by mně byl milý (hody 6k s velkým rozptylem)

Hodnocení hráče: xxoooooooo "Člověče nezlob se" doplněné o "AZ kvíz"...

Šachy (1475)

Hodnocení hráče: xxoooooooo Nikdy nebavily. Beru je jako kulturní dědictví a duševní sport, ne jako hru, protože se z nich necítím hravost.

Šestiměstí (2007)

Hodnocení hráče: xxxooooooo

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx

Taluva (2006)

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo

Terra Mystica (2012)

Hodnocení hráče: xxxooooooo Nudné, vizuálně ohavné, nesmyslně překombinované a zbytečně zdlouhavé zbastardizování skvělého Smallworldu do špatného a absurdně zhypovaného €ura.

Théby (2007)

Hodnocení hráče: xxxooooooo

Tikal (1999)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo

Time's up! (2000)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Velmi zábavná party hra, vynikající záležitost pro větší skupinu lidí obsahující i nehráče.

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo

Tobago (2009)

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo

Tokaido (2012)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Konečně - snad první hra, o které se dá mluvit ve spojitosti s uměním a nějakou myšlenkou. Stěžovat si na nějaké nevyvážení či mechanismy mně připadá v případě Tokaida naprosto liché - tohle je prostě NEhra ;-)

Tom Tube (2003)

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo

Torres (1999)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo

Továrník (2009)

Hodnocení hráče: xxoooooooo Hvězdička za to, že je to snad první Frieseho hra, které nemá vizuální stránku ohavnou jak Babicovy dobroty. Téma je vlastně taky fajn (ne tedy, že by bylo nějak propojené s mechanismy), ale pominu-li absolutní multiplayer-solitér, je to výrazně slabší a převýrazně nudnější postižený Funkenschlag. Absolutní zklamání.

Trajan (2011)

Hodnocení hráče: xxoooooooo Moje poslední Feldovka. Nesmyslně překombinované, suché jako Martini Philla Marlowa (resp. výrazně sušší), relativně zajímavé téma absolutně zahozené do koše přesně v duchu rigidního, v tomto případě enginem v zásadě abstraktního, nedobrého €ura.

Troyes (2010)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Vynikající kostkovka, snad nejlepší, co znám. Navzdory kostkám a kartám přiměřený vliv náhody, spousta možností a strategií, zajímavé mechanismy, přesto nepůsobí nezáživně jako jiné hráčské eurovky. Odpudivá grafika, na kterou si ovšem lze zvyknout a nakonec se zalíbí :-) Nevýhodou je náročnost a relativně delší herní doba - prostě hráčské euro...

Tsuro (2005)

Hodnocení hráče: xxxooooooo

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Velmi zdařilé budovací euro s příjemným vzhledem a komponenty - strategičtější hráčská alternativa k Době kamenné. V každém počtu hráčů jiné. Líbí, baví :-)

Vasco da Gama (2009)

Hodnocení hráče: xxxxoooooo Suché a tvrdé euro bez šťávy, chuti a zápachu. Dobře vymyšlená a fungující hra, avšak pro mě nezáživná.

Vikingové (2007)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo

Vše nej! (2006)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Velmi orgininální party hra, která pobaví i nehráče a napoví i něco o hráčích samotných...

Hodnocení hráče: xxxxoooooo

Vzducholodě (2007)

Hodnocení hráče: xxxooooooo

Walhalla (2006)

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo

Hodnocení hráče: xxoooooooo

Yggdrasil (2010)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Fajn kooperativka s příjemnou severskou tématikou; po Ghost Stories asi nejoblíbenější. Není tak náročná, ale na druhou stranu ani tak napínavá....

YINSH (2003)

Hodnocení hráče: xxxooooooo Klasika abstraktního žánru. Ve své době lákala na prémiové provedení komponent, které už kolem roku 2022 nemají příliš šanci zaujmout. Postupem času jsem zjistil, že je pro mě téma dost důležité a abstraktní hry včetně této musely udělat místo atraktivnějším kouskům se zajímavým nebo zajímavě uchopeným tématem.

Yspahan (2006)

Hodnocení hráče: xxxxxooooo Yspahan je poměrně zajímavou kostkovou hrou, která jde na věc trochu jinak, než jiné kostkovky. Hozené kostky se de facto mění na akce a jejich počet v dané akci znamená její „sílu“. To je sice originální a zajímavé, ale bohužel i ošidné. Jednak tím, že si první hráč, který kostkami hází, pochopitelně vybírá tu nejlepší akci (a padnou-li mu kostky dobře, může to být sakra zářez), jednak tím, že bude mít první hráč smůlu, protože ostatním prvním hráčům padlo něco výrazně lepšího. Poslední hráči v pořadí mívají většinou smůlu, protože zbývající akce jsou už poněkud nuzné. Sice si místo akce vždy můžete vzít akční kartu, ale i tam jsou dost rozdíly, některé jsou poměrně silné a hodí se na začátku hry, jiné použijete až na konci. Zkrátka i přes možnosti různých strategií je ve hře poměrně dost náhody - pokud vám toto vadí, ruce pryč.

Hodnocení hráče: xooooooooo Už jako maličkatý pacholíček odmítal jsem dohrát první a hrát další partie...

Zbloudilí (2019)

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo Zbloudilí jsou fajn malá hra. Nejde o žádnou pecku, která by rvala žíly nadšením, ale rozhodně si své hráče najde. Budou to ti, kteří hledají malou nenáročnou hru, která je snadno přístupná, časově nezatěžující a nabízí dostatečnou variabilitu herních režimů. Plusové body si zcela určitě mohou připočíst fanoušci a milovníci podivuhodného světa Arzie, pro které mohou Zbloudilí představovat nejen další přírůstek do sbírky, ale zejména vítanou alternativu v okamžicích, kdy na zapářku „dospělé“ epičtější arziácké hry není dost času a/nebo energie. V neposlední řadě vidím Zbloudilé jako zajímavou vstupní hru zejména pro hráče klasických abstraktních her. Hra se navíc prodává se velmi rozumnou cenu, která vyniká zejména v poměru k množství a kvalitě nejen komponent, ale i hry jako celku.

Hodnocení hráče: xxxxoooooo Příjemná, avšak silně prasící převahovka dobře hratelná i s nehráči. Ocení hlavně milovníci Zeměplochy (proto jsem si ji ostatně sám pořídil). Velký dík REXíkům za českou lokalizaci ^_^

ZÈRTZ (2000)

Hodnocení hráče: xxxxoooooo Klasika abstraktního žánru. Ve své době lákala na prémiové provedení komponent, které už kolem roku 2022 nemají příliš šanci zaujmout. Postupem času jsem zjistil, že je pro mě téma dost důležité a abstraktní hry včetně této musely udělat místo atraktivnějším kouskům se zajímavým nebo zajímavě uchopeným tématem.

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo

Vybíráme z Bazaru

Eldritch Horror
Eldritch Horror
Akt. cena: 1200 Kč
Končí za: 6 dnů

Offcanvas