Vydavatelé: Edge Entertainment
Twilight Creations, Inc.
Autoři: Todd Breitenstein

recenze hry Zombies!!!

Autor: panzer | 12.7.2009 | 5

"Já myslím, že nejsou mrtví..."

Zombies!!! je nenáročná hra z prostředí malého městečka zaplaveného hordami krvelačných spoluobčanů. Každý ze šesti možných hráčů (živých hráčů! na rozdíl od desítek ostatních postav) se snaží dostat z počátečního dílu mapy až na cílový díl s helipadem, který jim umožní opustit zamořenou zónu. První hráč který dojde na střed dílu přistávací plochy vítězí. Druhým možným postupem k vítězství je zabití 25 zombíků. Záleží čistě na vás, jste-li více běhavý typ nebo si spíš libujete v řezničině.

Hráči se střídají v tazích, kdy jeden tah sestává z těchto kroků:

1. Otočení a přiložení nového dílu mapy - tímto se buduje plán města a odkrývají nové lokace s ulicemi, obchody, přistávacími plochami (i když ta je vlastně jenom jedna, bohužel :)
  2. Boj se zombie v okolí hráčovi figurky
  3. Líznutí akční karty nebo karty vybavení
  4. Pohyb hráčovi figurky včetně boje se zombie
  5. Zahrání za tolik zombie, kolik hodíte kostkou - slouží buď k vlastnímu uvolnění cesty, nebo zaškození protihráčům pochodem zombíků jejich směrem

Figurky zombie jsou vtipně rozděleny, tak jak to v běžném životě bývá, na muže a ženy (ženy jsou rozpoznatelné ukousnutou lidskou hlavou, kterou svírají v ruce). Během hry lížete a používáte karty událostí a karty vybavení. Karty událostí mohou mít efekt na všechny hráče nebo pouze na hráče, který ji zahrál, případně jenom na zombie. Karty vybavení obsahují nové zbraně a další vybavení pro jejichž použití nestační pouze kartu se zbraní získat, nýbrž musíte na mapě navštívit patřičnou budovu, ze kterého zbraň pochází (zbraní je míněna i samozřejmě např. motorová pila, proto ne každá budova musí být nutně obchod se zbraněmi, je zde např. i hračkářství, zahradnictví, hasičská zbrojnice, policejní stanice atd ). Dílek s budovou musí už být v mapě umístěný (viz bod 1 hráčova tahu). Návštěvou budovy zbraň aktivujete a tedy je připravena k použití - jednorázovému, nebo opakovanému.

Každý hráč začíná s určitým počtem žetonů života a žetonů kulek, které lze také během hry sbírat. Po prohraném souboji se zombie (souboje principu hod kostkou 1,2,3 - smůla, 4,5,6 - zásah) musíte odevzdat patřičný počet žetonů života. Pokud nehodíte zásah, můžete použít žetony kulek (co žeton to +1 k hozenému číslu) a v případě vyhraného souboje se stává zombie vaší trofejí . Všechny zombie, které se vám podaří skolit si přidáváte na svoji hromádku (25=vítězství).  Pokud se náhodou, zcela vyjímečně (resp. zcela pravidelně :)  stane, že je hráč sežrán (tedy přijde o všechny žetony života), jeho figurka je posunuta zpět na startovní dílek, přichází o polovinu nalovených zombie, doplní zdraví a kulky a pokračuje dále ve hře.

Karty událostí a karty vybavení hráč postupně dobírá, používá, nebo odhazuje. Tyto dělají hru nepředvídatelnou. Karty jsou velmi morbidně a vtipně provedeny a navozují atmosféru klasických béčkových hororů. Můj čtyřletý syn si je zamiloval a hledá si v nich zajímavé obrázky, např. pána s prstama v pusince, nebo zlého pána co papá ručičku :)

Pravidla hry jsou velmi jednoduchá a je tedy prostor pro jejich vylepšování. Na BGG se nachází několik verzí House Rules, které přidávají do hry takové chuťovky jako boj s hordou zombies, hru za zombie-mastera, upravená pravidla pohybu - rychlost v závislosti na počtu žetonů života, oddělení balíčků akčních karet a karet vybavení atd.

Závěrem, stejně jako na začátku,  ještě jedna vypovídající citace z názvů akčních karet: "Hej, podívej... brokovnice!"