Twilight Creations, Inc.
Autoři: Todd Breitenstein
Rok vydání: 2004

Zombies!!! na další způsob

Autor: panzer | 17.11.2010 | 0

"Zlý zombie! Žádná sušenka."

Hra Zombies!!! 4: The End je samostatně hratelným rozšířením hry Zombies!!!. Místo krvelačných lidských zombíků zde řešíte problémy s neméně krvelačnými zombie pejsky. Pravidla hry jsou ještě jednodušší, než u základní hry Zombies!!!. Nejsou tu totiž žádné zbraně ani předměty. Pouze karty událostí a vytrhané listy Knihy mrtvých. Dostal jste se právě z města zamořeného lidskými zombíky a hlavě, už víte jak kletbu oživlých mrtvol zrušit. Uprostřed lesa musíte najít opuštěný srub a v něm přečíst pár listů z Necronomica. Zdánlivě jednoduchý úkol, kdyby onen les nebyl zamořen desítkami ne úplně živých rafanů.

Pravidla hry

Pravidla hry jsou hodně podobná těm původním ze hry Zombies!!!. Nebudu je zde rozvádět (stačí si přečíst recenzi na základní hru). Tedy jenom v krátkosti zrekapituluji:

Hra probíhá na tahy, kdy ve svém tahu provedete:

1. Líznutí mapového dílu a položení do hry
  2. Umístění mapového dílu na libovolné místo v aktuální mapě
  3. Boj proti zombie
  4. Líznutí nové karty události
  5. Pohyb hráče - hod 1k6
  6. Pohyb zombie - tolika zombie kolik hodíte 1k6
  7. Odložení jedné karty události z ruky

Je zde pár odlišností proti základní hře:

• zombie psi se mohou pohybovat až o 2 pole (human zombie pouze o 1 pole)
  • psi způsobují zranění za půl žetonu zdraví (human zombie za celý žeton zdraví)
  • na jednom poli mohou být až 2 zombie psi (human zombie pouze jeden)

Konec hry

Hra končí v okamžiku, kdy se některý z hráčů dostane do srubu, přečte stránky z Knihy mrtvých a zruší "kouzlo". Fakticky to znamená, že postupně sbíráte karty stránek a až se do srubu dostanete, musíte jedním hodem k6 přehodit číslo 6 mínus počet stránek které máte vyloženy před sebou. Nezdaří-li se pokus můžete ho opakovat v následujícím kole. Samozřejmě dalším "tradičnějším" způsobem jak hru vyhrát je pobít 25 zombies.

Složitost hry

Hru mohou hrát i malé děti, pokud jim tedy toto téma puritánsky nezakážete, případně je vhodná i do hospody k pivu a dalším zákuskům . Obsahuje sice 29 různých karet událostí s texty, avšak obrázky na kartách jsou tak "názorné" (je-li to správné slovo pro poněkud morbidní vyobrazené "scénky z lesa"), že po cca dvou hrách si význam karet každý zapamatuje.

Jaké to je

Co napsat k dojmům ze hry. Je to vlastně taková milá sranda hra. Jediné co v podstatě ovlivňujete je škodění soupeřům v tahu zombie (případně uvolňování si cesty) a vykládáte a používáte akční karty. Hra je především o kartách a jejich vhodném použití. V této hře není náhoda, tato hra JE náhoda celá a to od začátku do konce :) Přesto se u ní dokáže člověk bavit. Kosí zombie, uzavírá se soupeři pakty o neútočení aby je pak hned v zápětí porušil, zkrátka interakce je zde habaděj.

Propojení her

Proč ale hlavně tuto recenzi píšu je zdůraznění silné stránky této hry spočívající ve vzájemné kompatibilitě všech setů. Propojíte-li tuto hru např. se základním setem Zombies!!! tvoříte plán města i lesíka za městem zároveň. Hra se tak rozšíří na cca 200 zombíků třech druhů. Každý hráč může hrát za 2 shotgun chlapíky, kdy jeden běhá po lese snažíc se zrušit kletbu oživlých mrtvol a druhý, plně vyzbrojen, prolézá město, hledajíc, pro změnu, helipad. Mapové dílky jsou vzájemně promíchány, takže hráč neví kterou část mapy bude zrovna ve svém kole stavět. Tento způsob propojení jsem si zrovna vymyslel, ale to je vlastně poslední výhoda hry, kterou zmíním - implementace různých House rules. Během jediné hry vás napadne spousta úprav a rozšíření pravidel, ze kterých v podstatě vznikne nová hra. A nemusíte se bát, budou fungovat, stejně jako fungují základní pravidla.

Zombies!!! jsou prostě takový dobře připravený bešamel, ze kterého lze, domácími přísadami pravidel, ukuchit dobrou omáčku masitého pokrmu nasládlé chuti :). A to řádně hutnou a krvavou omáčku.

Přeji dobrou chuť :)

PS: další report u zombíků klaunů - tuším že díl 7