Zombicide: Černý mor

xxxxxxxxxo hodnoceno 300x (Seznam vlastníků)

Zombicide: Černý mor - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 6
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Fantasy, Horror, Zombie
Herní kategorie: desková hra, kooperativní
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
ADC Blackfire Entertainment - logo
Autoři: Jean-Baptiste Lullien
Nicolas Raoult
Raphaël Guiton
Rok vydání: 2015
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Pohyb zombií

Str.24 1:Zombie si zvolí cílovou zónu.
"Ani v jednom případu nehraje vzdálenost žádnou roli. Zombie si vždy vybírá ten nejhlasitější cíl v dohledu nebo doslechu.

Takže příklad: 3 chodci mají v dohledu dvě skupinky. Nelly je sama v zóně sousedící se skupinou choodců a nevydává hluk (1 žeton hluku(Nelly)). Tři další přeživší jsou viditelní ve vzdálenosti 5 zón od chodců a mají u sebe celkem 5 žetonů hluku (8 žetonů hluku).

Otázka je, opravdu se chodci vydají na dlouho cestu přes 5 zón? Místo, aby jednoduše šly po Nelly?

Zdá se mi to nelogické. Nemělo by platit, že v případě viditelných přeživších jdou zombie po nejbližším cíly?
29.6.2017 18:56:32

Pohyb
Vzdálenost nehraje roli ...
Jako premisu ber, že zombie nejsou z nejchytřejších, jednají spíš pudově.

29.6.2017 19:52:20

Já nevím> Já nevím, nechci to hrát špatně, ale zdá se mi, že i pud by zabil nejbližší krev. - Nearis

Zombie
Taky jsem z toho byl špatnej a nedávalo mi to smysl..... hledal jsem ruzne po netu, ale nic mi nepomohlo.... Pravidla výslovně upozornuji, ze zombie nechapou co je to vzdalenost...

Doporučuji si vždy hlídat aby existoval (v pozdější fázi hry) na mapě jeden nejhlučnější bod... jinak se dočkáš pro nás ne-zombie tvory nepochopitelného půlení, které musíš řádně propočítat :P na ulici kde jdou za sebou vlny a pak se najednou z duvodu stejneho hluku nekde na druhe strane ulice zacne kazda zona půlit... to je hnus

1.7.2017 02:51:28

Stupid zombies
Bylo by logicke peidat paragraf "pevne jdou zombici po nejblizsim cili v dohledu, az pak po nejhlucnejsim". Pokud vam ofiko pravidla nevyhovuji, upravte si je

2.7.2017 22:06:14

pohyb zombikov
po niekolkych, aj tematických scenároch , sa nam najviac osvedcil tah zombikov :

1. utocia v zone kde maju ciel

2 .pohnu sa k najvacsiemu -VIDITELNEMU hluku.

3. pohnu sa k najvacsiemu -NEVIDITELNEMU hluku.

niektore scenare su prave zalozene na linie vyhladu, preto mi logicky, ako priorita vychadza - najvacsi ciel co vidim, az potom pripadne aj hlucnejsie neviditelne ciele

22.7.2017 21:38:34

...> vzdialenost nie je podstatna, tiez taktika... - dedodusi

Úprava> Jestli se dostanu k hraní, mám zatím v úmyslu hrát to právě takhle upravené, jak píšeš. Přijde mi to, takové, hmm, více atmosférické :-) - Mathyas

Pohyb zombie
dedodusi, Mathyas: Ale takto to je podle pravidel, ne? Nevidím v tom žádnou úpravu.
- prioritně řeším LOS. Pokud je v LOS více cílů, vyhrává největší hluk = nejvíce žrádla.
- pokud zombie nemá žádný cíl v LOS, řídí se podle největšího hluku

Taky jsem rád, když to dává nějakou logiku a příběh, ale není dobré ohýbat pravidla za každou cenu, ale zkusit vymyslet svůj příběh na daná pravidla. Mám možná naivní představu, ale čekám že dané pravidlo/scénář je otestovaný, odladěný a má nějaký smysl.

27.7.2017 14:50:10

Pohyb Zombie
Já myslím že v pravidlech je to jasně napsáno, cituji:

• Nejvyšší prioritu má zóna
s přeživšími, kterou zombie vidí,
a je v ní umístěn největší počet
žetonů hluku. Pamatujte, že
každý přeživší se počítá za jeden
žeton hluku.
• Pokud nejsou v dohledu žádní
přeživší, zombie se pohybují
k nejhlučnější zóně.
Ani v jednom případu nehraje
vzdálenost žádnou roli. Zombie
si vždy vybírá ten nejhlasitější
oběd v dohledu nebo doslechu

28.7.2017 09:14:02

Půlení
Nevím, jestli se to neřešilo už jinde, vláken je tu spousta. Jak se díváte na zmiňované "půlení" zombíků? Respektive na vyskakování nových, když nejde skupina rozdělit na poloviny? Pravidlo chápu, ale v několika herních skupinách jsem se při jeho vysvětlování setkal s nesouhlasem/nepochopení. A vlastně ani já si ho nedokážu logicky a příběhově zdůvodnit. Poznámka o posilách apod. nefunguje, jelikož zombíci vyskakují jakoby z ničeho. Napadla mě domácí úprava např. hodit si kostkou, kterým směrem se skupina vydá (či každý člen skupiny). Aby se hra nezjednodušila, lze přidat do balíčku drsnější zombíky. Jak pravidlo o půlení vysvětlujete hráčům vy?

4.3.2018 17:40:31

puleni
Ja to beru tak, ze se k prochazejicim pridala dalsi zombie, ktera vylezla z trosek/sutin/hromady mrtvol a do te doby byla ve vegetativnim stavu nebo jeste neobzivla... To same je i karta "aaargh", kdy se z nicehonic pri prohledavani objevi zombie. Je potreba trochu popustit uzdu predstavivosti. Vzdycky budou rejpalove, kteri budou zpochybnovat to ci ono pravidlo ...

4.3.2018 18:08:59 | Upraveno autorem (porovnej)

...> No jo, obecně máš pravdu. Na různé dotazy na smysluplnost pravidel jsem zvyklej a dokážu si poradit. Jen tady je to navázané na mechaniku, která mi k tomu příběhově až tak nesedí. Nález zombíka při prohledávání místnosti si dovedu představit spíš, než když vyleze poté, co se jiná banda nedokáže rozdělit na poloviny. Já to možná nakonec fakt vyřeším ztížením balíčku... pár vlků navíc či nějaká ta abominace to vyřeší... ještě uvidím :) - adrie

Vybíráme z Bazaru

Life of a Chameleon
Life of a Chameleon
Akt. cena: 410 Kč
Končí za: 7 hodin

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas