Zima mrtvých: Cesty osudu

xxxxxxxxoo hodnoceno 396x (Seznam vlastníků)

Zima mrtvých: Cesty osudu - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 13 let
Herní doba: 100 min
Herní svět: Horror, Zombie, Post-apokalypsa
Herní kategorie: kooperativní
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
MindOK - logo
Autoři: Isaac Vega
Jonathan Gilmour
Rok vydání: 2014
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Drobné úpravy pravidel a herní módy.

Aneb, aby hra lépe fungovala.
5.1.2016 10:05:05

Přesun v prvním kole
Občas se nám stalo, že hráč v prvním kole prostě musel moc riskovat (ve hře nebylo moc benzínu) a při přesunu mu umřela postava. Hráč má pak na dlouhou dobu díky počáteční náhodě, kterou neměl moc ovlivnit, jen jednu postavu. Proto navrhuji tuto úpravu:
V prvním kole, pokud si hráč hodí při přesunu na kostce následku "rozsápání" není jeho postava mrtvá, ale utrží dvě zranění a zahodí náhodně dvě karty z ruky. V dalších kolech, by vše již fungovalo podle pravidel.

5.1.2016 10:18:34 | Upraveno autorem (porovnej)

Úprava
A není lepší hráče motivovat, aby v prvním kole použili benzín?

EDIT: Pokud benzín není a nikdo nedá, tak je tam holt to riziko s kterým se musí počítat. Problém to je u nováčků, kteří si toho rizika nejhsou vědomi a je nutné je na to upozornit. Já bych to teda neměnil. Samozřejmě je to ale tvá hra a hrát si ji můžeš, jak chceš. :)

5.1.2016 10:22:30 | Upraveno autorem (porovnej)

úprava
Přesně jak píše Kurdt. Od toho je benzín případně možnost předání karty vybavení. Nebo sedět na prdeli v kolonii (alespoň na začátku) a nechat riskovat druhé :-)

5.1.2016 10:33:56 | Upraveno autorem (porovnej)

změna pravidel
Už se zde v jiné diskuzi řešilo, že jakákoliv změna pravidel hru ničí. Moje první seznámení se hrou bylo, že jsem šel s bezvadnou postavou z kolonie hledat a šup zoubek. Ta hra taková je a je to správně ... zombie jsou zombie....

5.1.2016 10:50:57

úprava
Nejde o nováčky, každý kdo se takto přesouvá, s tím rizikem počítá.
Hráči, kterým se to stalo, si na to nestěžovali.
Ale přijde mi to jako docela drsný postih na začátku hry vzhledem k jednomu náhodnému hodu kostkou.
Přesunout se dříve či později prostě musíš, bez přesunu nenajdeš benzín, jiné postavy, jídlo pro kolonii.
Spoléhat na to, že někdo třeba časem najde benzín a dá ti ho, není moc řešení.
Třeba nám se stalo, že hráč se přesunul, umřela mu postava a to ho donutilo, riskovat se zbylou postavou další přesun, protože bez toho by se nedostal nikam dál, neměl by šanci najít nějakou další postavu, vybavení apod. Hra by se pro něj stala nudnou. Pokud by se stalo, že by mu umřeli takto v prvním kole náhodou obě dvě postavy, tak je něco špatně a považuji to za chybu jinak dobré hry, než chybu hráčova rozhodnutí.

5.1.2016 11:19:42

úprava
Pokud ten tvůj spoluhráč v prvním kole umřel, hned v prvním kole klesne morálka o 1 a pokud takto náhodně popadají i další jede morálka dolů a je v zájmu celé kolonie dalšímu poklesu předcházet (třeba předáním benzínu aktivnímu hráči). Nevím teď přesně, ale benzín tuším v základním vybavení je.

5.1.2016 11:39:43

úprava
Benzín tam je, ale není ho dost na to, aby se přesunula alespoň polovina postav.
Jak říkám, jde mi o první kolo nebo přesněji první přesun hráče, jinak proti pravidlům vůbec nic nemám. Statisticky tak umře max. 1 postava v prvním kole, takže nijak velké ohrožení pro ostatní to není, spíš pro hráče je to škoda.

5.1.2016 12:43:08 | Upraveno autorem (porovnej)

úprava
Jasně rozumím. Ignorováním zubu v prvním kole při přesunu rozhodně hra neutrpí. Otázkou je zda si tím až tak pomůžeš, protože nejpozději ve druhém kole (záleží samozřejmě na scénáři) už se stejně většinou musí zahájit čištění, tedy kostka následků jen lítá.

5.1.2016 13:08:50

úprava
Myslím, že mu to pomůže, protože mezi tím, už hráči mají šanci najít nebo použít jiné vybavení, najít dalšího přeživšího, udělat zátarasy apod. Hra není zas tak moc o náhodě jak vypadá. Čím má hráč víc postav a víc vybavení je rozhodnutí víc na něm. V prvním kole to vidím jako poser, který hráč moc neovlivní.

Samozřejmě by šlo udělat jiné pravidlo než to co jsem navrhl prvně - například:

Hráč si může zvolit zda si vezme dvě omrzliny (jako, že šel obtížnou a nepřístupnou cestou) nebo bude riskovat a hodí si kostkou následku (a pokud je rozsápán je to jeho blbost).

Nebo pro přesun musí využít nepoužitou kostku apod.

5.1.2016 13:21:41 | Upraveno autorem (porovnej)

lamkal
Jestli ti to vyhovuje, neboj se toho. Ten můj post jinde bych možná měl zpřesnit - pravidla jsou napsaná tak, jak je autor opravdu zamýšlel. Neměla by v nich být nějaká zásadní chyba, že něco je napsáno jinak, než mělo být. Ovšem záměrné domácí pravidlo podle vlastního gusta je jistě výsostným právem každého hráče - uživatele hry.
Budu zvědavý, když to vyzkoušíš a dáš vědět, jaká varianta se ti osvědčila nejvíc.

7.1.2016 00:11:24

odzkoušená úprava.
Po několika odehraných hrách, nám funguje toto:
Hráč si může při přesunu zvolit, zda si hodí kostkou nebo automaticky získá jednu omrzlinu (jako, že šel bezpečnější, ale náročnější cestou). Přidalo nám to ještě na variabilitě hry. Pravidlo platí po celou hru mimo posledního kola.

10.4.2017 12:31:40

Vybíráme z Bazaru

Descent + rozšíření Stín Nerekhallu
Descent + rozšíření Stín Nerekhallu
Akt. cena: 2375 Kč
Končí za: 4 dny

Offcanvas