X-Wing - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 2
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 20 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: neuvedeno
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Fantasy Flight Games
Autoři: Jason Little
Rok vydání: 2012
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Tak už je to venku...

FFG začli prodávat X-Wing

Video: http://www.fantasyflightgames.com/edge_news.asp?eidn=3571

Chystané lodě: http://www.fantasyflightgames.com/edge_news.asp?eidn=3565

Co na to říkáte? Mě osobně se to hodně líbí, ale jen proto, že to je Star Wars. Hraní nebude nějak extra komplexní. Naplánovat pohyb a PEW PEW!. Toť vše. Ale jsou tam i nějaké mise. Piloti mají různé vybavení a schopnosti, takže proběhne určitý "deckbuilding", protože je hráč limitován body. Každá loď má jinou bodovou hodnotu a vybavení a schopnosti taky.

Je mi jasné, že to bude velký vysávač peněz. Rozšíření vychází zatím po 4 lodích, takže jsem zvědav na frekvenci, zatím se to tváří dráž než LCG :(

Odolávám, ale asi podlehnu...
15.9.2012 17:35:04

X- wing
Asi do toho půjdu, tedy pokud udám Wings of war. Jde jenom o to kde to sehnat za rozumnou cenu. Do začátku bych chtěl 2 core sety a všechny čtyři packy z první vlny. Celkem by to ale nemělo překročit 2500,- .

15.9.2012 18:17:44

Stepan
V tom případě hodně štěstí.

2 x 899
4 x 325
... to na 2500 nevypadá.

16.9.2012 16:56:54

HAvelock
Samozřejmě nebudu nakupovat tam kde je to nejdražší.
Sledoval jsem evropský trh a německé Grundspiele vyjdou na 675, hra v polštině také stále o 15 - 20 procent levnější. Anglický originál je bohužel dražší, ale když člověk hledá, najde rozhodně levnější variantu, než jsou zmíněné ceny. Do těch 2500 se vejdu v pohodě jen jde o to v jakém jazyce.

16.9.2012 18:31:52

Stepan
Dobrá práce :)

16.9.2012 21:22:09

Tak je to doma
a je to krásné. Lodičky jsou drobné, ale parádní. Hru ještě nehodnotím, ale zde je několik poznatků.
1: 1 Core set opravdu nestačí - dva jsou nutnost - kvůli kostkám například. Další jen pokud budete proxovat další piloty z jednotlivých rozšíření.
2. Velký stůl není až tak potřeba - 90x120cm by mělo stačit i pro větší bitvy
3. Modely působí opravdu křehkým dojmem, ale insert v krabici je vynikající.
4. Cena je trošku brutální, naštěstí jsem na Bookdepository chytil nějakou akci.

S dalšími poznatky přijdu během dalších dnů

2.10.2012 18:35:06 | Upraveno autorem (porovnej)

Stepan
1. Proč by core set nestačil? Z jakého důvodu? Proč kvůli kostek? Posílat si je, jeden druhému snad není až takový problém. Z nedostatku lodí pro větší bitvy? K tomu slouží rozšíření ne? Jen se ptám, aby bylo jasno, no flame :)

4. Blbé je, že rozšíření vycházejí na bookdepository podobně jako u nás. Na první pohled je to brutální - jedna lodička + pár karet a žetonů za 300+ Kč, hlavně v návaznosti na to, že rozšíření jsou ve vlnách po 4 lodích (a fanda je prostě bude chtít všechny) a frekvence vydávání vln zatím vypadá jako celkem častá. Na druhou stranu ve srovnání s LCG karetkou - 60 papírových karet za podobnou cenu, je to OK

2.10.2012 20:34:38

>> Beholder
Ad 4: Jak se to vezme - LCG packy nemusíš už více jak rok kupovat ve více kopiích. U nás je to asi jedno, jelikož žádné turnaje nebudou a nebo dlouho nevydrží (jen názor btw), ale třeba v Americe se nevyhnou tomu, že budou muset hráči kupovat více balení, a to jak Core, tak i expanzí (hlavně imperiálních).

I v samotných pravidlech je uvedeno, že dané scénáře jsou "nejlepší" při 100 bodech na jednotlivé squady, kdežto při jednom Core Setu je limit pouze třetinový (31 bodů...).

Já osobně jsem si hru objednal, zítra si ji jdu vyvednout, zahraji, ale muselo by to být něco echt, aby jsem to příští týden nedal zde do bazaru :-))

2.10.2012 20:45:58

JayDee
ok, pokud bude vybudována nějaká turnajová základna, pravidla atd. tak to chápu.

Ale mě to nepříjde až tak turnajové jako třeba LCG karetky, kde jsou traity, které spolu souvisí a jde kolem nich stavět decky a jsou tam mechanismy, které spolu rovněž souvisí a postavíš na nich deck. Nemám X-Wing nastudovaný, ale tam nic takového není, nebo ano? Budou se tam stavět flotily okolo nějakých traitů a mechanismů, čímž se budou tvořit zcela konkrétní flotily se zcela konkrétními počty kopií apod.? Bude limit na počet kopií, rare lodě, které mouhou být jen 1x?

Pokud ano, tak je to pro mě nová informace. Já k tomu budu přistupovat tak, že bych chtěl mít core set a od každého rozšíření jeden kus a stavět flotily tak nějak podle pocitu.

Shodou okolností, taky čekám na core set z bookdepository a ač miluju SW, tak to nehodlám doma skladovat ve skříni, pokud se to přítelkyni nezalíbí :)

2.10.2012 20:54:39 | Upraveno autorem (porovnej)

>> Beholder
Nečetl jsem zatím "game rules," spíše pravidla okolo, takže možná uvedu něco chybně, ale:

- na hru si spoluhráči domluví bodový limit (třeba těch 100 bodů)
- za uvedené body si postaví letku, započítávají se nejen lodě, ale i různí piloti, upgrade karty, sekundární zbraně, droidi atd. (základní xwing má tuším 23 bodů)
- unikátní jsou určitě piloti, tzn. nemůžeš mít v letce 2x Wedge :-))

Koncept tedy stejný jako v jiných figurkovkách, máš limit a za to tvoříš. Expanze dle mého budou krom lodí přidávat další karty, tzn. piloty potažmo jejich nové verze. Traity asi nějaké budou, aby to fluffově sedělo, imho že určitě zbraně/droidy může mít jen určitý druh lodi, apod.



A abych doplnil - z komentářů na BGG jsem nějak vypochopil, že imperiálních lodí bude potřeba více, protože budou mít obecně nižší bodové náklady, což je tak nějak patrné už ze složení Core Setu. Což je príma, když vezmu v potaz, že ať už xwing nebo TIE, tak je cena 15 dolarů, respektive 30 u velkých lodí, ale tam snad bude něco navíc.

2.10.2012 21:09:09 | Upraveno autorem (porovnej)

JayDee
jasně, ale já měl na mysli traity typu např. "knight" a karta, která říká "all knights...", nebo mechanismus - developmentů u Warhammer LCG (a deck postavený okolo developmentů), nebo trpasličí balík v LOTR LCG atd...

Příjde mi, že pro normální domácí hraní i turnajové s přáteli stačí vše 1x. Nevím co by mě motivovalo k tomu abych kupoval 2x Millennium Falcon nebo měl letku jen z X-Wingů

2.10.2012 21:17:45 | Upraveno autorem (porovnej)

Beholder
A: Turnajové to podle mě není.
B: Kostky prostě nestačí - při střelbě na nejbližší vzdálenost by se mělo házet o kostku navíc a ta už prostě není. Ještě na to musím kouknout, ale pravděpodobně to tak je.
C: Dnes jsem hrál na 36 bodů a je to prostě nouze. Jeden x-wing toho moc nevymyslí, i když je to Luke.
D: Těším se na millenium falcona, ale ten stojí zase spoustu peněz. Další rozšíření (kromě první řady) už mi přijdou trošku překombinované (budou se asi smazávat rozdíly mezi frakcemi). Zase tolik prostoru k úplně novým věcem tam také není.
E: Některé fanouškovské mise jsou velice zajímavé. Doporučuji kouknout na toto:
Trench run
http://www.boardgamegeek.com/thread/859775/dagobah-daves-death-star-trench-run-mission
A tohle jen pro zasmání
http://www.boardgamegeek.com/thread/861747/episode-15-save-garven-dreis

2.10.2012 21:18:27

Stepan
A: souhlas. Turnaje asi budou, turnajová pravidla jsem už na FFG taky zaregistroval (nějak mi to uniklo, že už zveřejnili pravidla), ale příjde mi to ještě méně turnajovější než LOTR LCG

B: Dá se to řešit jednoduše tak, že kostky nad 3 prostě dohodím z těch již hozených :). A nebo koupit jen kostky či aplikaci z appstore. Druhý core set mi nepříjde ekonomický.

C: Od toho jsou rozšíření ne? :)

2.10.2012 21:24:19

Jop, dají se koupit i jen samotné kostky.

>> Beholder: Tak to asi ne, nic jako konkrétně Warhammer nebo AGoT tam není, zatím.

Jinak na GenConu turnaj byl, myslím že na něm bylo něco málo přes 40 lidí. Předpokládám, že v zahraničí se to ponese zhruba v takovém duchu jako Dust Tactics, k LotR LCG bych to nepřirovnával, tam je to turnajové hraní fakt na houby.

2.10.2012 21:33:17

JayDee
"Tak to asi ne, nic jako konkrétně Warhammer nebo AGoT tam není, zatím."

Právě to je to, co mě nenutí kupovat další core sety a rozšíření abych měl "vše 3x" jako u LCG karetek.

Proto bych to s tím "druhý core set je nutnost" neviděl tak horké. Rovněž kupovat stejné rozšíření vícekrát mě vzhledem k ceně, počtu a frekvenci vydávaní rozšíření neláká a ani mi to nepříjde nutné.

2.10.2012 22:24:34 | Upraveno autorem (porovnej)

Core set
Nejde jen o kostky, ale také manévrovací pomůcky - jedna sada pro jednu stranu. Potom už jenom miniatury. Pořád je to nejvíce muziky za danou částku.

2.10.2012 22:47:21

Stepan
Souhlasím, že výjde asi výhodněji koupit další core set než rozšíření - X-wing+Tie Fighter. Na druhou stranu v těch rozšířeních budou určitě jiní piloti, schopnosti, vybavení...

2.10.2012 22:57:41

DD

Coreset
No podle mne se tady pocita ze kazdej bude mit svuj coreset a pripadne sva rozsireni a postavi si svoji letku. Je to jako u LCG. Hrat to stylem ja ti postavim balik a zahrajem si proti sobe neni ideal.

2.10.2012 23:05:57

Rozšíření
Piloty a vybavení z rozšíření (x-wing a tie fighter) budu proxovat. Jsou tam určitě zajímavé kusy. Hlavně Wedge - nejlepší pilot rebelů a takový Backstabber taky není k zahození - hlavně už může mít marksmanship. Trochu problém vidím právě v marksmanship, což je fajn karta, ale není jasné jaká strana ji bude brát první. Stejně je to se všemi upgrady medailemi.

2.10.2012 23:49:15

první dojmy
Tak to mají kluci americký vymyšlený hezky… Samotný core set je pro hraní fakt málo a souboj X-wing vs 2 TIE fightery musí být suchej, jak troud… My včera testovali dva základy, tedy 2x X-wing vs. 4 TIE a bylo to fajn. Systém Wings of War je hezky vylepšený (trajektorie pohybu, karty zranění, upgrady…), jen mě štve, že nevymysleli nic pro označení pozice stojanu lodě, kterou je třeba na chvilku odstranit kvůli měření průletu jiné lodě… Samozřejmě to není žádná herní revoluce, spousta náhody u kostek, ale je to sranda…

11.10.2012 09:16:46

Nový Core set?
http://www.strangeassembly.com/2015/x-wing-miniatures-game-the-force-awakens-core-set-released

7.9.2015 20:15:58

reedice
jiste maji to I na officialni strance: https://www.fantasyflightgames.com/en/news/2015/9/4/man-your-ships/

8.9.2015 17:14:06

nové frakce
a dokonce jdou už předobjednat ;o) http://www.fantasyobchod.cz/star-wars-xwing-miniatures-game-the-force-awakens-core-set

8.9.2015 17:31:49

Nový Core set
Čím se The Force Awakens liší od původního Core setu. Půjdou oba sety smíchat dohromady?

19.12.2015 23:03:36

Domek
Jiný karty poškození, na turnajích budou myslím od příštího roku používaný už jen ty nové. Nové stíhačky, piloti a vybavení vycházející z nového filmu, nové žetony asteroidů. Pravidla rozdělený do dvou knížek jako u většiny novějších věcí od FFG. A ano smíchat to jde.

19.12.2015 23:13:31 | Upraveno autorem (porovnej)

Froggery
Dík

20.12.2015 17:57:53

Vybíráme z Bazaru

Jízdenky, prosím!: Asie
Jízdenky, prosím!: Asie
Akt. cena: 435 Kč
Končí za: 1 den

Offcanvas