nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Wilderness

Počet hráčů: 2 - 8
Doporučený věk: od 13 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: neuvedeno
Herní kategorie: závodní
Čeština:
Vydavatelé: FryxGames
Autoři: Daniel Fryxelius
Thomas Fryxelius
Rok vydání: 2011
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

V noci se nad kraj přihnala bouře. Blesky osvětlovaly prales přízračným světlem a dunění hromu děsilo skupinu nešťastníků, kteří uvízli v divočině. Jeden se ukryl pod vývratem, druhý se třásl zimou v jeskynní díře a další vzdal myšlenku na spánek úplně. Přehodil si přes záda kožešinu, již včera stáhl z vlastnoručně ubitého vlka a vyrazil do deště směrem, kterým tušil vesnici.

Hráči představují cestovatele, kteří se z nějakého důvodu ocitli uprostřed divočiny. Zcela bez prostředků, pouze s mlhavou představou, kterým směrem leží civilizace. Cílem je dovést svou postavu jako první do cíle (vesnice) v protilehlém rohu herního plánu nebo přežít jako poslední.

Nejprve je třeba sestavit herní plán. Čtyři náhodně vybrané trojúhelníkové desky s hexy se složí k sobě tak, aby vytvořily podlouhlý obdélník, který se doplní deskami se shrnutím pravidel a "kompasem". Každý hráč obdrží 3 event karty, pomocí nichž může při hře buď pomoci vlastní postavě nebo uškodit postavám soupeřů (každá karta se dá použít dvěma způsoby). Další event karty dostanou hráči na základě karty počasí pro první den. Každý hráč obdrží kartu postavy se stupnicemi žízně, hladu a vyčerpání. Pak už je třeba jen umístit figurky postav na startovní pole a hramůže začít.

Průběh hry se dělí na dny. Každému dni odpovídá karta počasí, jež ovlivňuje hru a určuje také, kolik event karet si hráči doberou na začátku dne. Den se dělí (standardně) na čtyři denní a dvě noční kola. V každém kole odehrají nejprve hráči a poté přichází na řadu příroda. Ve svém tahu hráč koná akce, které platí energií, jež je závislá na jeho aktuálním vyčerpání. Příklady akcí: pohyb, pití z vodního zdroje, hledání potravy, odpočinek. Tah přírody spočívá ve zvýšení žízně, hladu a vyčerpání všech hráčů a v pohybu zvířat (viz dále).

Hexy, po nichž se postavy pohybují, určují typ terénu. Tak například shánět potravu je možné pouze v lese nebo ve stepi, pohyb pouští vás stojí jednu žízeň za kolo a při vstupu do močálů si koledujete o nějakou chorobu. Na plánu se rovněž mohou objevit nebezpečná zvířata, která se pohybují náhodně (alespoň dokud nezvětří kořist), a která dokážou postavu při střetu pořádně pocuchat.

Rozhodne-li se hráč putovat i v noci, vystavuje se riziku zbloudění. Postavě, která zabloudila okamžitě končí tah (i když má ještě nějakou energii) a navíc se pohne o jedno pole náhodným směrem. K tomu účelu je součástí hry "kompas", jehož střelku hráč roztočí a sleduje, v jaké poloze se zastaví.

Interakci do hry vnášejí event karty, pomocí nichž je možné soupeřům pořádně zatopit. Můžete na ně například nasměrovat blízkého medvěda, prohlásit, že si jejich postava zlomila nohu nebo vyvolat bitku mezi dvěma soupeři stojícími na stejném poli.

Hra končí ve chvíli, kdy se jedna z postav dostane do vesnice, nebo okamžikem, kdy ve hře zůstane jediný přeživší. Tento hráč je vítězem.

 

Autor: ilgir