Whitehall Mystery

xxxxxxxxxo hodnoceno 11x (Seznam vlastníků)

Whitehall Mystery - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 13 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: neuvedeno
Herní kategorie: desková hra
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Fantasy Flight Games
Galakta
Heidelberger Spieleverlag
Stratelibri
Autoři: Gabriele Mari
Gianluca Santopietro
Rok vydání: 2017
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

S končícím létem roku 1888 se v Londýně v ulicích Whitechapelu objevuje sériový vrah známý jako Jack Rozparovač, který nemilosrdně vraždí ženy a dívky věnující se nejstaršímu řemeslu světa. 2. října 1888 bylo ve čtvrti Whitehall při stavbě nového sídla Metropolitní policie objeveno ve sklepě torzo ženského těla zabalené v balíku. V průběhu vyšetřování se ukázalo, že amputovaná ruka nalezená v předchozích dnech na břehu Temže a považována za žertík studentů medicíny, patří k tomuto tělu. V následujících dnech byla poblíž stavby nalezena zakopaná amputovaná levá noha této neznámé oběti. Ačkoli novináři spekulují, že se jedná o další oběť běsnění Jacka Rozparovače, policie toto tvrzení tvrdošíjně odmítá. Dalším vyšetřováním se nepodaří objevit zbylé části těla a identita oběti zůstane navždy neznámá stejně jako identita jejího vraha.

Ve hře Whitehall Mystery se v rolích seržanta Arthura Ferrise, policejního chirurga Thomase Bonda, novináře Jaspera T. C. Waringa a jeho věrného psa Smokera se pustíte do vyšetřování záhadné vraždy a vydáte se po stopách neznámého vraha. Ať to byl Jack, nebo kdokoli jiný, je vašim cílem dopadnout člověka, který spáchal toto zvěrstvo. Pokud se vám podaří Jacka zatknout dříve, než dosáhne všech čtyř míst činu nebo jich nedosáhne v povoleném počtu 15 tahů, hru vyhrávají vyšetřovatelé. Pokud se Jackovi podaří dostat na všechna čtyři místa činu, aniž byste mu nasadili želízka, vítězí on.


Příprava hry:

Hra je určena pro 2 až 4 hráče, přičemž jeden z hráčů se ujme role prchajícího Jacka a zbývající hráči si rozdělí tři postavy, účastnící se vyšetřování. Jack si zvolí čtyři očíslovaná bílá pole na herním plánu, který představuje mapu Whitehall, každé v jiném kvadrantu a zapíše je do tabulky pohybu umístěné za zástěnou. Toto jsou místa činu, která musí Jack v libovolném pořadí projít. Následně umístí svoji figurku na dráhu pohybu. Vyšetřovatelé umístí po dohodě nebo dle svého uvážení své figurky na žlutě ohraničená pole na herním plánu. Hra může začít. 


Průběh hry:

Ve třech kolech hry se budou vyšetřovatele snažit překazit Jackovi přesun na další místo činu a Jack bude co nejrychleji prchat před dotírajícími vyšetřovateli na další místo činu. KAždé kolo se skládá z následujícíh fází:

  1. Útěk do temnoty: V úvodním kole oznámí Jack první místo činu, označí jej červeným žetonem a bude se snažit v následujících 15 tazích dostat na další místo činu, které má zapsané ve své tabulce pohybu. Pohybuje se skrytě po sousedících očíslovaných polích vždy o jedno pole a tento pohyb zaznamenává do tabulky pohybu, přičemž může využít dostupných žetonů speciálních pohybů. Žeton Drožky mu umožní přesun až o dvě pole a může projet křižovatkou obsazenou vyšetřovatelem, žetonem Temné uličky může využít přesun v rámci jednoho bloku domu a žetonem Člunu se pohybuje v rámci jedné vodní plochy.

  2. Lov monstra: Vyšetřovatelé se přesunují po černých přerušovaných čárách mezi křižovatkami až o 2 pole a na sousedních očíslovaných polích mohou provádět akce hledání stop nebo zatýkání.

    • Při hledání stop musí Jack oznámit, zda uvedené pole v aktuálním kole navštívil. Kontrolu si provádí ve svém záznamovém archu pohybu. V případě, že je hledání stop úspěšné, označí se dané pole žlutým žetonem.

    • Pokud si jsou vyšetřovatelé jisti přítomností Jacka na sousedním poli, mohou provést jeho zatčení. V případě, že je Jack na oznámeném poli přítomen, je zatčen a vyšetřovatelé vyhrávají hru. V případě, že bylo zatýkání neúspěšné, hra pokračuje. Vyšetřovatelé se střídají ve svých tazích dle stanovené priority. Nejprve provádí akce žlutý vyšetřovatel, poté modrý, a nakonec červený vyšetřovatel.

Pokud se vyšetřovatelům nepodaří zatknout Jacka dříve, než se dostane na další místo činu, anebo ho nedonutí využít více než 15 tahů na přesun mezi místy činu, kolo končí. Vyšetřovatelé umístí své figurky podle pravidel na další kolo a Jack vyráží z oznámeného a označeného místa činu na další.


Konec hry:

Pokud se ani v posledním, třetím kole, nepodaří vyšetřovatelům Jacka zatknout nebo ho nedonutí k většímu než povolenému počtu 15 tahů potřebných k přesunu na další místo činu, Jack vyhrává hru. V opačném případě vítězí vyšetřovatelé.


Varianty hry:

Hra obsahuje také volitelná pravidla, která usnadňují hru hráči hrajícímu za Jacka a stejně tak pravidla usnadňující hru vyšetřovatelům.

Autor: NikitaChruscov

Další názvy této společenské hry

Vybíráme z Bazaru

Zákon ulice
Zákon ulice
Akt. cena: 150 Kč
Končí za: 4 dny

Offcanvas