Válka o Prsten (druhá edice)

xxxxxxxxxo hodnoceno 197x (Seznam vlastníků)

Válka o Prsten (druhá edice) - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, strategická, válečná
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: REXhry
Ares Games
Devir
Galakta
Heidelberger Spieleverlag
Red Glove
Autoři: Francesco Nepitello
Marco Maggi
Roberto Di Meglio
Rok vydání: 2012
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Nejasnosti v pravidlech

Když povolám v průběhu hry (3 nebo 4 hráčů) Sarumana, kterého nechávám v Orthancu a vyšlu všechny jednotky do boje o Rohan, co se stane, když do hry přijdou Enti? Odstraním Sarumana? Pokud ano, už jej nelze vrátit? Co teda s armádou bojující v Rohanu, která tím pádem ztratila velení? A co s armádou Jižanů a Východňanů, ti mají pořád elitní jednotky jako vůdce? Díky za odpověď, časem určitě dojdeme k dalším nejasnostem...
27.12.2012 00:42:47

Andy
Odstraníš Sarumana. Pokud je prostě Saruman po útoku na Železný pas sám, je zabit. Už jej nevracíš. Armáda bojuje dál, jen už elitní jednotky nejsou velitelé, takže bojují s úrovní velení 0. Pokud tam třeba nepřiletí na pomoc Nazgul nebo jiný služebník. A co se týče Jižanů a Výchoďnanů, tak si neuvědomuji, že by Saruman nějakou svojí vlastností dělal z jejich elitních jednotek vůdce. Sice hraju jen hru dvou hráčů, ale tam by rozdíl být neměl. U hry rozsahu Wotr doporučuji pravidla přečíst několikrát.

27.12.2012 10:47:39

Příjdeš o velení
Ve hře 4 hráčů je napsánáo:
když je Saruman ve hře, jsou elitní jednotky
Jižanů&Východňanů také považovány (stejně jako elitní jednotky Železného
pasu) za vůdce pro účely všech akcí i boje.

Takže pokud přijdeš o Sarumana, máš smůlu a Východňané tu schopnost ztrácí taky.

28.12.2012 10:45:32

Co dál?
A co teda dál? To znamená, že už se do konce hry nemají šanci pohnout a jsou "zmražení"? To je nesmysl ne? To už pak Zlo nemá šanci.

28.12.2012 16:27:23

Lze s nimi hýbat.
Ale jo hýbou se, jen už se nepovažují za velitelé. Tedy už nemůžeš využít kostku se šavličkou, která umožňuje pohyb a útok armády, ve které se nachází velitel. Od té chvíle můžeš využít pouze kostku vlajky, která slouží k pohybu a útoku armád obecně.

Doporučuji ti přečíst si pravidla první edice jsou v češtině, je to tam poměrně jasně napsané. V základu jsou stejná.

29.12.2012 15:23:36

Andy
I kostku s šavlí můžeš využít, pokud k armádě přidáš nazgula, nebo služebníka, přidaně ji promícháš s jinou armádou. Opravdu ti unikly základy. Přečti pravidla k první edici, co jsem překládala. 99% je stejných.

30.12.2012 09:58:48

Taky pravidla...
Ahojte! Taky bych měl dotaz na pravidla.
1) Odhalování společenstva běhel lovu - v pravidlech je napsáno, že pokud je společenstvo odhaleno a od poslední známé pozice se pohybovalo přes, z, do, nebo zůstává v nepřátelské pevnosti, tak se automaticky tahá žeton lovu. To je celkem jasný ale podle těch příkladů, co jsou na straně 38, mě není jasný jestli je ta cesta společenstva pevně daná, nebo je flexibilní a dá se upravovat podle toho, jestli sem odhalen nebo ne. Z těch pravidel mě to zní tak, že je to flexibilní. Pochopil jsem a nebo se má mysl snaží najít nečestné cetičky k vítězství?
2) Efect of the hunt (strana 41-42) - tam jsem pochopil, že jedna z možností, jak se bránit je i boj společníka se Stínem...Ale nikde sem nenašel jak se to bojuje. Aaaa nebooo sem to pochopil špatně a ten boj je v tomto případě jako odůvodnění "smrti" společníka.
Může někdo poradit?

16.1.2013 23:21:18

Karhu
Vemu to od konce - ano, to, že bojuje Společenstvo se Stínem je reprezentováno právě tou smrtí společníka.
Co se týče té cesty, tak si nejsem jistý, zda ti správně rozumím. Pokud se ptáš, zda Společenstvo musí na mapě přes nějaké pevně dané lokality a podobně, tak pochopitelně ne. Ono tam jde spíš o to, že např. přes Morii je to o něco kratší, než vzít to přes ten průsmyk nad ní. S tím se pak dá pracovat a kalkulovat jak to třeba udělat, abych měl se společenstvem nejkratší možnou cestu a nebyl zbytečně odhalen (např. zkusit si nasbírat posun na ukazateli dost velký abych mohl projít Morií a pak se deklarovat, abych byl za ní bezpečně a nemuela mě dál zajímat v případě odhalení. Když to nevyjde a jsem v průběhu škudlení odhalen, tak to holt vzít průsmykem).

16.1.2013 23:52:16

Gaeirmund
Ok. To je přesně to, co sem se chtěl vědět. Díky!

17.1.2013 11:14:56

Výhra dobra nad zlom
Zdraví... takže, mám jeden taký blbý problém. Mám síce iba druhú edíciu tejto hry, ale myslím si, že som pravidlám aspoň z časti porozumel... trápi len zopár vecí a to napr.:
1.) Keď spoločenstvo prsteňa prijde do Mordoru tak sa automaticky do nádoby s žetónamy lovu pridávajú i tie s Mordorskými znakmi (alebo čo to je) a... moja otázka. Ako sa tie žetóny prejavujú v putované spoločenstva, keď ich náhodou hráč za tieň vitiahen - ako tieto žetóny "pracujú"???
2.) A druhá NAJPODSTATNJŠIA - hral som túto hru asi 5-krát a ani raz sa mi nestatlo, že by vyhralo DOBRO... vždy len zlo ??? Neviete v čom robím chybu ??? Vďaka

6.11.2013 15:19:43

Stokos
Já mám sice jen první edici, ale neměla by v tom být žádná změna:

Jakmile, společenstvo vstoupí do Mordoru, dáš zpět do "Hunt poolu" všechny dříve vytažené žetony s okem "eye" a také všechny speciální žetony (modré a tuším červené), které tam dříve vložili hráči pomocí karet.

Pokud máš tím Mordorským znakem na mysli právě oko, pak po jeho vytažení dostane společenstvo tolik "zásahů" kolik je v Hunt boxu kostek a to včetně kostek společenstva za opakovaný pohyb v rámci kola. !POZOR! to platí pouze až v Mordoru, do té doby je to tolik zásahů, kolik úspěchů padlo při hunt rollu.

K druhé otázce, těžko radit, když jsem to s Tebou ještě nehrál ;). Nezapomínáte běhat se společenstvem?

6.11.2013 15:28:37 | Upraveno autorem (porovnej)

Odpoveď od chilly
Ahoj... no pod tými morodrskými znakmi som myslel tieto znaky:

http://www.imaginaryatlas.com/wp-content/uploads/2013/03/wotrmtdoom.jpg

Tie čo sú okolo hory Osudu. Neviem ako sa hýbe spoločenstvo okolo tej hory...
A k tej druhej veci... mám pocit, že ZLO má strašne veľa výhod: vojaci, ktorí zomrú - sa znova môžu vrátiť; viac akčných kociek ako kedy môže získať hráč za dobro; atď.
A hráč za DOBRO nemôže míňať všetky akčné kocky na pohyb spoločenstva, lebo potrebuje zbrojiť, pretože armáda ZLA má takmer nekonečnú armádu. Hráč za dobro to má podľa mňa ťažšie... nemyslíš ?

6.11.2013 15:35:01

Stokos
Ty kolečka u hory osudu, nejsou nic jiného než políčka, alá člověče nezlob se.

V okamžiku, kdy se ve fázi společenství odkryje společenstvo v Minas Morgul, nebo v Morannonu tak figurku společenství přesuneš na první políčko.

Od té doby se společenstvo pohybuje po této stupnici, s tím, že pokud dosáhne hory osudu, bez toho aby dosáhlo max. korupce, svobodné národy vyhrávají.

Pozor na žetony "stop". Při jejich vytažení zůstává společenstvo na původním políčku.

6.11.2013 15:49:17 | Upraveno autorem (porovnej)

Červení a modří
Mě to přijde v zásadě vyrovnané. Jen asymetrické, tedy každá strana musí hrát úplně jinak.

Omezený počet vojáků je nepříjemný, nicméně v praxi jsem mockrát neviděl, že by opravdu došli.

Co se týče kostek - podle mého je třeba nutit Saurona dávat co nejvíce kostek na pátrání a to agresivním postupem společenstva. Je třeba si uvědomit, že první ránu stejně schytá Gandalf a to je vlastně dobře, protože si z něj uděláš Gandalfa bílého a tedy dostaneš kostku navíc.

Na webu výrobce je spousta článků o strategii. Na BBG to samé. Dokonce jsem četl názory, že vojenské vítězství za svobodné národy je velice jednoduché. Tomu tedy moc nevěřím.

Já osobně doporučuji hrát hodně se společenstvem, samozřejmě pokud není v hunt poolu šest červených kostek, hodně hrát karty a nezapomínat, že máš tři elfí prsteny.

6.11.2013 15:57:34

Vďaka
Vďaka chilly za vysvetlenie. Určite to znovu vyskúšam a už teda viem ako nato :D A ešte jedna posledná otázka s tým súvisiaca...
Armáda zma má v Morannone a v Minas Morgul najviac jednotiek od začiatku hry ??? Takže, je možné aby sa spoločenstvo deklarovalo i keď tam sú jednotky nepriateľa ???? Či ako to je vlastne s tým deklarovaním na území nepraitľa ??? Veľká vďaka

6.11.2013 16:11:56

Stokos
Společenstvo se může "deklarovat" kde chce.

Je ovšem třeba zdůraznit, že pokud je poslední známa pozice společenstva (figurka) v území kde je
o Shadow stronghold
o jedna nebo více červených jednotek
o jeden, nebo více Nazgulu

má při pátrání Sauron/Saruman za každý ze splněných bodů možnost přehodit jednu neúspěšnou kostku.
Při deklaraci v Minas Morgul, či Morannonu to ovšem nehraje žádnou roli, neboť společenstvo se stěhuje na na níže zmíněnou stupnici a žádné házení už se nekoná.

6.11.2013 18:17:02

Ešte raz vďaka
Veľká vďaka chilly... otvoril si mi more možností v hre War of the Ring (boardgame)... skutočne ďakujem !

6.11.2013 18:23:32

otazka
chcel som sa opitat ci to este niekto bude prekladat???

25.5.2014 11:01:04

Překlad
Také bych se rád přidal s prosbou o překlad druhé edice a rozšíření Lords Of Middle-Earth.

26.5.2014 07:36:05

Herní pomocník
Vytvořil jsem herního pomocníka (v sekci ke stažení http://www.zatrolene-hry.cz/spolecenska-hra/war-of-the-ring-second-edition-3221/k-stazeni/herni-pomocnik-7721/), kam jsem spoustu dovysvětlujících pravidel dodal (např. jak funguje pátrání ve středozemi, jak v mordoru apod.)

14.12.2017 08:14:11 | Upraveno autorem (porovnej)

Herní pomocník - aktualizace
Aktualizoval jsem herního pomocníka, kde jsem upřesnil několik nejasných věcí, např. cílová čísla v boji a co je považováno za polní bitvu).

12.11.2019 13:42:57

preklad pravidiel
SUPER! DIK! A do prekladu pravidiel sa ti nechce púšťať?
Viem, že na 1st edition preklad je, ale predsa, by trebalo ho trocha updatenúť aby bol v poriadku :)

12.11.2019 15:28:37

překlad pravidel
...za překlad pravidel II. edice bych se taky rád přimluvil...

12.11.2019 15:31:46

Plánuji video
Do překladu se mi moc pouštět nechce. Ale po novém roce plánuji video s představením hry a podrobným návodem včetně příkladů, tak snad se zadaří, jelikož to bude prvotina.

12.11.2019 19:15:27 | Upraveno autorem (porovnej)

Lamkal

No to je fantastická zpráva!!! Budu tvůj věrný odběratel a fanoušek :-)

13.11.2019 07:31:01

lamkal
Tak to bys byl bůh :-) Nedávno jsem hru pořídil a chystáme se jí v nejbližší době rozchodit, takže nějaké video pro základní představu by bodlo jako sůl ;-)

13.11.2019 07:57:03

Vybíráme z Bazaru

Ground floor
Ground floor
Akt. cena: 99 Kč
Končí za: 10 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Offcanvas