nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Vampire: The Eternal Struggle

Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 13 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Horror
Herní kategorie: karetní hra, válečná, sběratelská
Čeština: není
Vydavatelé: White Wolf
Wizards of the Coast
Autoři: L. Scott Johnson
Richard Garfield
Robert Goudie
Rok vydání: 1994
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

Ve stínu noci zuří boje mezi klany Camarilly a Sabbatu. Staňte se součástí tohoto kultu, postavte se do čela jednoho z mnoha klanů a tahejte za nitky moci ve svůj prospěch. Vítejte ve světě, kde vytržený zub neznamená příchod víly Zubničky.

 

Vampire: The Eternal Struggle je karetní hrou, kde každý hráč představuje "Methuselaha", velmi starého a mocného upíra. Tito Methuselahové spolu svádějí boj o vliv a moc. Hráči se snaží eliminovat jeden druhého pomocí svých následovníků, mladších upírů.

 

Příprava

Každý hráč pro hru potřebuje svůj vlastní balíček, který se skládá ze dvou částí. První se nazývá "Crypt", tedy krypta, odkud hráč povolává postavy upírů. Minimální počet karet v kryptě je 12. Druhý se nazývá "Library", tedy knihovna, kde se nachází karty akcí, politických akcí, soubojů, modifikací, reakcí, vybavení a také karty Methuselahů. Minimální počet karet v knihovně je 60 karet s doporučeným počtem plus deset karet za každého hráče (tj. v pěti hráčích 90 karet). Posledním kusem povinné výbavy každého hráče je 30 žetonů. Doporučený počet hráčů je 5 a jejich pořadí ve hře určí náhodný los.

 

Průběh hry

Zmíněných 30 žetonů představuje kapitál každého hráče. Jakmile o žetony přijde, prohrál. Ovšem aniž byste nemuseli investovat, hru vyhrát nemůžete. Z žetonů platíte hlavně své upíry (dle schopností stojí od jedné do jedenácti), vybavení a platíte jimi i karty Methuselaha.

Hra se točí ve směru hodinových ručiček, kdy se každý hráč snaží vyřadit vždy hráče po své levici (hráč po levici je označen termínem "prey", tedy kořist) a vás se tak snaží vyřadit hráč po vaší pravici (označen termínem "predator"). V pěti hráčích je tedy dobré kooperovat s ostatními dvěma protisedícimi hráči ("grandprey" a "grandpredator"), ale jen do té doby než zmíněné termíny přijdou o svou předponu "grand".

Každý hráč má své vlastní kolo, kdy může hrát karty v následujícím pořadí:

  • Master fáze - umožnuje hrát karty Methuselaha. Standardně jen jeden za kolo, ovšem karty s označení Trifle poskytují možnost zahrání ještě jednoho dalšího.
  • Minion fáze - v tuto chvíli přichází na řadu vaši upíři. Každý z nich umí nějaké základní akce nebo můžete hrát akční karty, politické karty nebo karty vybavení z ruky. Veškeré akce pak mohou získat nějaké bonusy patřičnými karetními modifikátory. Na akce vašich upírů mohou oponenti reagovat reakčními kartami, které se hrají skrze jejich upíry. V případě jejich úspěchu Vám pak mohou v souboji vysvětlit, jak moc byly Vaše akce opovážlivé.
  • Influence fáze - příležitost naverbovat další upíry z krypty. Každý upír něco stojí. Čím schopnější, tím také dražší. Tuto cenu platíte z 30ti výšezmíněných žetonů, se kterými začíná hru každý hráč, ale můžete investovat maximálně čtyři žetony za kolo.
  • Discard fáze - možnost odhodit jednu kartu z ruky a hráč pak předá kolo dalšímu hráči. Netradiční pro karetní hry je, že v této si vždy dobíráte novou kartu z balíčku okamžitě po zahrání karty z ruky do sedmi.

 

Konec hry

Jak již bylo zmíněno, hráč, který přišel o všechny své žetony, vypadl ze hry. Hráč po jeho pravici za něj získává jeden vítězný bod. Další bod získává poslední hráč, který zůstal ve hře, čímž hra končí. V tu chvíli se sečtou všechny body a ten, který získal nejvíce bodů, vyhrál. Mohou nastat i situace, kdy poslední hráč není vítězem a nejvíce bodů má hráč, který již ze hry vypadl.

 

Historie hry

Vampire: The Eternal Struggle je sběratelská karetní hra z pera Richarda Garfielda (autor legendární hry Magic: The Gathering). Od roku 1994 distribuována pod značkou Wizards of the Coast. Původní název Jyhad byl v roce 1995 změněn na její současný Vampire: The Eternal Struggle kvůli přílišné podobnosti s islámským termínem Jihad. V roce 1996 Wizard of the Coast pozastavují tisk a distribuci a po čtyřech letech se hry ujímá společnost White Wolf. Rok 2010 znamená další pozastavení distribuce z důvodů vypršení vydavatelských práv (podíl na vydavatelských právech je rozdělen mezi několik větších společností a dohoda se zdá být prozatím nereálná).

Autor: Sjone

Další názvy této společenské hry

  • Jyhad