nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Twilight Imperium: Shards of the Throne

Rozšíření pro hru: Twilight Imperium 3rd Edition
Počet hráčů: 3 - 6
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 240 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: desková hra, strategická, válečná, diplomacie
Čeština: není
Vydavatelé: Fantasy Flight Games
Autoři: Christian T. Petersen
Rok vydání: 2011
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

Výňatek z večerních televizních zpráv vysílaných na planetě Mecatol Rex:

Dobrý večer, vážení diváci. Nyní bychom vás seznámili s několika znepokojivými událostmi, týkající se dnešního zasedání Galaktické rady a nevysvětlitelného zničení mentacké patroly na opačném konci galaxie.

Dnešní dopolední zasedání Rady bylo krátce po přečtení novely zákona, týkajícího se regulace velikosti vesmírných flotil, přerušeno bombovým útokem, jehož pachatelem byl neznámý špión rasy Letnevů. Výbuch si vzžádal životy 10 osob, mezi nimi i autora této novely, pacifistického poslance rasy Xxcha Ngu-Ha, několika členů jeho ochranky a také jednoho winnaranského strážce. Hlasování o schválení zákona bylo pochopitelně přerušeno a odloženo na příští týden. Už dříve projevovali letnevští političtí zástupci otevřený nesouhlas s tímto zákonem, nicméně takto extrémní přístup od nich nikdo nečekal.

Další zpráva je neméně otřesná. Máme k dispozici jen její útržky, které stihla odvysílat posádka mentacké patroly 2 křižníků a 3 torpédoborců, jejíž operační oblast se nacházela na okraji galaxie, poblíž maliceské křižovatky červích děr. Podle jejího posledního hlášení se dosavadní běžná rutina, narušovaná jen průlety obchodních lodí různých ras, rapidně změnila během pár okamžiků. Vyústění obou červích děr vyplnila během půlminuty neznámá flotila, odmítající se jakkoliv identifikovat. Její součástí prý bylo i obrovské plavidlo, snad ještě větší než legendární válečné slunce. Mentacká patrola vytvořila obrannou formaci a rychle odvysílala nouzové volání na všech dostupných kanálech. Neznámý nepřítel ale vůbec neváhal a udeřil jako první.

Roj stíhaček, který vyletěl z nepřátelské velitelské lodě, zaměstnal obranu torpédoborců, zatímco nepřátelské křižníky se pustily do zbylých mentackých lodí. Manévrovatelnost, rychlost i palebná síla nepřátelských lodí zdaleka převyšovala všechno, s čím se Mentakové dosud setkali. Když zůstala naživu jen poslední mentacká loď, velitelský křižník Morgan, vyslal jeho kapitán žádost o kapitulaci. V reproduktorech ale uslyšel pouze umělý, přiškrcený, robotický hlas, drmolící něco ve smyslu: „zemřít, smrt všem živým.“ Krátce na to vypálila nepřátelská velitelská loď ze svého hlavního děla a proměnila mentacký křižník v oblak kovových částeček. Ptáme se, co to bylo za neznámou a krvelačnou rasu, která bez jakékoliv snahy o komunikaci zničila cizí flotilu? Co má za lubem? Čeká flotily jiných ras stejný osud jako této mentacké?

Shards of the Throne je druhým rozšířením ke hře Twilight Imperium: 3. edice.Všechny nové prvky (tohoto rozšíření) jsou volitelné, tj. aplikovatelné v libovolném počtu. Toto rozšíření nevyžaduje, abyste vlastnili předchozí rozšíření Shattered empire.

Nové koncepty a prvky rozšíření:

  • Vlajkové lodě (Flagships): V daném okamžiku může mít každá rasa postavenu nejvýše jednu (svou) vlajkovou loď. Cena vlajkové lodě se pohybuje kolem 10 surovin a lze ji vyrobit jen ve svém domovském systému. Vlajková loď má vlastnost sustain damage, přičemž hodnota jejího útoku, stejně jako její jedinečná vlastnost a přepravní kapacita se liší případ od případu.
  • Mechanizované jednotky (Mechanized units).Vylepšená forma jednotek pozemních sil, která má vlastnost sustain damage a na útok si hází 2 kostkami. Efekty ovlivňující jednotky pozemních sil nepůsobí na mechanizované jednotky. Tato jednotka stojí 2 suroviny a lze je postavit až 4x.
  • Žoldnéři (Mercenaries). Jsou reprezentováni kartou a žetonem. Žoldnéře nelze vyrábět, pouze si je najmout, a to buď pomocí primární schopnosti nové karty strategie Obchod III, nebo pomocí některých nových karet akcí. Žoldnéř se dokáže pohybovat na zemi i ve vesmíru (má dvoje charakteristiky). Je třeba mu ale pravidelně vyplácet žold v podobě žetonu obchodního artiklu, jinak o něj přijdete. Ve hře se vyskytuje 16 žoldnéřů.
  • Političtí poslanci (Representants) a dlužní úpisy (Promissory notes), související s novou (upravenou) verzí karty strategie Politika II resp. Shromáždění II. Každá rasa dostává 3 různé, jedinečné, politické reprezentanty, ze kterých si vždy jednoho vybírá, coby svého zástupce při hlasování v Galaktické radě. Politický reprezentant může být buď špión, člen ochranky nebo samotný poslanec, přičemž každý typ má jiné vlastnosti, jiný počet bonusových hlasů a jinou schopnost. Reprezentanti pro dané hlasování se vybírají potají a odkrývají postupně. Může se klidně stát, že některý může být ještě před hlasováním zabit, ať už jako oběť či jako útočník.Dlužní úpisy jsou dalším prostředkem, jak přimět jinou rasu, aby hlasovala ve váš prospěch. Bohužel obsah daného dlužního úpisu je pro vás závazný a protistrana ho po vás může kdykoliv (při odpovídající příležitosti) vyžadovat. Existuje 5 různých druhů těchto úpisů, přičemž každý hráč dostává stejnou sadu úpisů jako ostatní.
  • Karty počátečních úkolů (Preliminary objectives). Analogie klasických karet tajných úkolů. Na začátku hry si každý hráč tajně vylosuje jeden tento úkol, místo normálního tajného úkolu. Teprve po splnění tohoto počátečního úkolu, si vylosuje svůj tajný úkol. Tyto úkoly jsou ohledně splnění jednodušší, a proto mají hodnotu jen 1 VB.
  • Doménové žetony prázdného prostoru. Analogie klasických doménových žetonů varianty Distant suns, třebaže tyto žetony se umísťují (na začátku hry) lícem dolů na hexové díly představující prázdné systémy (nikoliv na planety).
  • Scénář Pád Impéria. Simulace situace těsně před pádem posledního lazaxského císaře. Existuje předgenerovaná mapa galaxie pro daný počet hráčů (4-7) a také předvybrané rasy (včetně Lazaxů). Nejsou povolena žádná volitelná pravidla hry kromě mechanizovaných jednotek. Při scénáři se používají speciální karty úkolů (místo normálních) a také tzv. karty agend (místo politických karet) a karty aliancí. Také jsou nahrazeny karty strategie Politika a Imperiální I novými, speciálně pro tento scénář navrženými kartami strategií Civilizace a Průmysl.

Prvky navazující a rozšiřující předchozí rozšíření a/nebo základní hru:

  1. 4 nové rasy (se všemi nutnými proprietami)
    • Lazaxové: rasa Galaktických císařů, hratelná pouze ve scénáři Pád Impéria.
    • Duchové z Creussu: specialisté na využívání červích děr, ať už pro pohyb či boj.
    • Arborekové: biologická rasa rostlin, její jednotky pozemních sil se množí sami a mohou vyrábět jiné jednotky. Své jednotky pozemních sil ale nemohou vyrábět v loděnicích.
    • Smrtící viry: rasa vraždících strojů. Pokud při boji ve vesmíru či na planetě zničí soupeři jednotku, mohou mu zkopírovat libovolnou technologii, kterou má. Naštěstí už nemohou získávat technologie normálním způsobem a jsou omezeni při politických kláních.
  2. Technologie
    • 4 nové technologie, dostupné všem rasám, od každé barvy (technologie) jedna.
    • Další technologie specifické pro rasu. Spolu s rozšířením Shattered empire má každá rasa tyto jedinečné technologie dvě.
  3. Nové politické karty a karty akcí.
  4. Dodatečné žetony stíhaček, jednotek pozemních sil a obchodního artiklu.
  5. 16 nových hexových dílů systémů, včetně nového speciálního systému typu gravitační trhlina.

Autor: laredo