Twilight Imperium 3rd Edition

xxxxxxxxxo hodnoceno 62x (Seznam vlastníků)

Twilight Imperium 3rd Edition - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 3 - 6
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 240 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: desková hra, strategická, válečná, diplomacie
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Fantasy Flight Games
Autoři: Christian T. Petersen
Rok vydání: 2005
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Dotazy

Ahoj..
dnes jsme hráli TI3 a hned tu jsou dvě otázky :
1, Na strat. kartách jsou vždy dvě akce ( krom 1. ) vše nám je jasné krom 6 WARFARE a to 2. akce. Přijde nám naprosto k ničemu.
Nevíte někdo jak se používá?
2, Jednotky PDS. -> Když se vynoří nepřátelská flotila do systému kam může PDS pálit, a zasáhne flotilu. Jak se to vyhodnocuje? Víme, že útočník si zvolí jakou jednotku to zasáhne. Ale co když letí naložený Cerrier s 6 Fightery. Může si útočník zvolit jednoho Fightera? Nebo by mu k zemi šla celá lod Carrier?
Když by platilo, že hráč musí dát pryč celou loď, pak by třeba 2 PDS na planetě byla hrozně moc silná. Např : Máme hex, na které do ktrého mohou střílet 4PDS.. To by znamelalo zkázu skoro celé flotily ( když by PDS uspěla. ). Díky moc za radu...
18.10.2009 00:15:35

Odpověď
ad 1.) na rovinu řeknu, že ta druhá akce u warfare je asi nejmíň používaná a efektivně se dá zahrát jen párkrát za hru. Je to ale proto, že zase primární akce je nejvíce využívaná. Takže jak se to používá? V podstatě jde o to, že si na ne-domácí systémy, který neobsahují žádné jednotky lze přemístit až dva destroyery nebo cruisery. Tím je jaksi vytvořena jakási obrana, protože pokud by někdo chtěl hráče napadnou, třeba použitím akční karty kde se zvyšuje rychlost jednotek, tak se hráč musí zastavit na políčku s cizími loděmi. A tou je právě onen jeden destroyer nebo cruiser. Takže je to vlastně taková hlídka, což je i popis této strategické karty (patrol)

ad 2.)ufff, napřed, útočník si nevolí koho zasáhne. Hodí si za každé PDS kostkou a za každé 6 a více utrží aktivní hráč ztráty, takže on si zvolí kam půjdou. Ideální je narvat ztráty do Dreadnoutů nebo War Sunů. Pokud by jsi ztráty dal do Carieru a měl tam naložené i Fightery tak přijdeš o všechno, jelikož Fighter nemůže být sám ve vesmíru, samozřejmě vyjma některým technologiím a situaci kdy máš Fightery na základně. Další věc je, že majitel PDS může střílet do jemu aktivovanému systému aniž by tam přesouval nějaké jednotky. Takže zdržovat se kolem nepřátelských PDS je velice nebezpečné. Je to velice oblíbená strategie mít PDS tak aby na jeden hex útočilo víc, ale k tomu PDS jsou. Ale s dobrými akčními kartami a dobrou letkou a technologiemi se to dá. proto je lepší nedávat k soupeři při stavění vesmíru moc planet na jednom systémeu, protože pak si s velkou oblibou dá na každou planetu 2 PDS (což je limit na planetu) a je skoro nedobitelná.

18.10.2009 20:59:13

upřesnění
Ad 1) Funguje to tak, že až 2 destroyery/cruisery je možno přesunou do jejich SOUSEDNÍHO prázdného systému (včetně případu, kdy se tyto jednotky už hýbaly). Systémy, do kterých byly jednotky přesunuty, se pak aktivují tím, že se na ně položí counter ze zásob hráče.
Ad 2) Kam směřují zásahy si VŽDY vybírá cíl útoku a podle toho, jak to my hrajeme, mohou zásahy absorbovat i stíhači. Pozemní jednotky pochopitelně ne, ale pokud dobře chápu pravidla, stíhači tak nějak patrolují kolem lodí, takže přepravní loď/War Sun je sice má "na palubě", ale v reále poletují kolem.
Co se týče absorbování zásahů do Dreadnoughtů či War Sunů, pro mě je to vždy jedna z posledních variant, protože soupeř může mít kartu "Direct hit" a pak.......

18.10.2009 21:49:41

To Kolouch a Adalpo
Děkuji za rady v bodě 1 a i v bodě 2. :D Ale u dvojky jsme na tom stejně.. jedna polovina tvrdí, že stíhačky poletují kolem flotily a druhá, že se stíhačky vynoří až po skoku do systému ve fázi bojeKdyž se útočník rozhodne zasáhnout stíhačku tak je mi PDS reltivně na nic. Na druhou stranu by pak v případě zásahu vždy lodi nikoli stíhačky byla PDS strašně silná.. Nevíme si moc rady.. Já si to představuji jako v battlestar Galactice, která taky vypouští stíhače až teprvé po skoku..

19.10.2009 00:29:39

Pravidla
Ano, také si to vykládám tak, že "po skoku" se vypouští stíhači. A v pravidlech je u PDS tato zmínka:

----------------------
After the active player has finished moving his ships
into the activated system, enemy PDS in range may
fire at the active player's fleet. For every "hit," the
activating player must remove a casualty from the
fleet
----------------------

Dále se tam píše:
----------------------
Fighters are always considered to be in space, even
while being transported. Thus fighters will always
participate in any Space Battle in their system.
----------------------

A navíc:
----------------------
Note that a system's Fighter capacity is not relevant
during a Space Battle. This means that Fighters participating
in a Space Battle can continue to fight even if
their Carrier has been destroyed
----------------------

Ať se na to koukám jakkoli znamená to, že stíhači jsou "ve vesmíru" vždy.

19.10.2009 09:26:00

Další dotazy k pravidlům:
Rád bych se poradil ohledně následujících nejasností:

1) Pokud některá rasa může díky své speciální schopnosti zahrát místo sekundární schopnosti některé strateg. karty její primární schopnost (např. Jol Nar u technologií nebo Xcha u Diplomacie) platí za to command counterem nebo ne?

2) Při hře 3 nebo 4 hráčů, kdy si každý hráč bere 2 strateg. karty. Na kartě Iniciativy je napsáno, že v tomto kolo hráč nemá k dispozici strategickou akci. Předpokládám, že ho to ale nijak neomezuje v zahrání jeho druhé strategické karty. Nebo snad ano?

3) Při hře 3 nebo 4 hráčů, když se prochází čísla tažených strategických karet. Funguje to tak, že se musí projet všech 6 či 8 čísel a pak končí tah (turn), nebo se projedou jen 3 nebo 4 nejnižší čísla (u každého hráče) a pak tah končí. V prvním případě by totiž měl každý hráč 2 akce za tah, což je v rozporu s pravidly.

Díky za radu.

19.10.2009 10:19:01

laredo
1)ano platí, tedy aspoň tak to hrajeme. Já si "when executing the secondary ability" vykládám tak, že "pokud využívá sekundární schopnost" a aby ji mohl "hrát" potřebuje žeton...
2) ne, ten text je kartě Iniciativy jen proto, aby upozoronil, že karta nemá žádnou vlastní akci
3) tomu dotazu úplně nerozumím, hráči se pořád střídají v hraní akcí, jen mají dvě strategické karty, tedy musí v celém daném tahu obě dvě odehrát (postupně)

19.10.2009 16:12:21

ad Fighter
my to hrajeme tak, že fighter může být jako "oběť" určen kdykoli, tedy i když se neúčastní bitvy, tedy i při střelbě PDS. Pokud by to tak nebylo, bylo by PDS skutečně neskutečně smrtící, už takhle je těžké pronikat obranou dobře sladěných PDS s Deep space cannon technologií...

19.10.2009 16:15:03

To Eyron
Díky moc.. To víš.. koukal jsem asi moc na BG.. :D Pravdou je, že by pak palba PDS byla strašně silná. Padl i názor, že připustit takové pravidlo ( tzn. že nemůže být zvolen Fighter ) ale hráč může mít v každém Systému jen jedno PDS. To mi zase přišlo nevyrovnané v tom, že by byl ohromný rozsah PDS.Obvzlášť s technologii Deep space cannonu... :)
Takhle hra je opravdu super..
Jo, ještě k tobě nebo i k jiný,m hráčům jeden dotaz. Když hrajete hru ve 4 hráčích.. jak se určuje pořadí? Díky.. :)

20.10.2009 00:44:22

pořadí
Pokud se hraje ve 3/4 určí se pořadí podle nejnižšího čísla Strategické karty, kterou si hráč vytáhl.
Např:
Adam má Iniciative(1) a Warfare (6)
Bedřich má Logistic (4) a Technology (7)
Cecil má Dimplomacy (2) a Politics (3)
Dáša má Trade (5) a Imperial (8)

Pořadí tedy je: Adam, Cecil, Bedřich, Dáša...

20.10.2009 11:52:44

To Eyron
Díky moc.... A prosím tě, obě strateg. karty mohu zahrát v libovolném pořadí?

21.10.2009 11:04:04

re
Přesně tak, to je jen na tobě, strategické karty můžeš hrát jak se ti zlíbí a libovolně je střídat s taktickou/transfer akcí, důležité je ale doržet toto pravidlo: Pokud má hráč k dispozici strategickou kartu,kterou ještě nezahrál, nesmí pasovat.

21.10.2009 11:32:07

karta Diplomacy
Ahoj,
na kartě Diplomacy je text "Name an opponent. For the remainder of this phase, neither you nor that opponent may activate a system containing units of the other player (including Ground Forces and PDS)."
Můžu (a mám) tomu rozumět tak, že pokud má hráč systém, v něm 2 své planety a žádnou jednotku, tak mu tam můžu naburácet a obsadit obě planety?

22.10.2009 20:32:07

Kolouch
Přesně tak ;-) Nevyplácí se nechávat planety nebráněné...

23.10.2009 11:42:03

Obchodování, vůdci, strategie...
a) Schopnost Hacanů: Během Stavové fáze můžeš obchodovat s kartami akcí.

Jak to přesně funguje? Mění se stylem kus za kus, nebo se mění za zboží, či za obojí?

b) Když dostávám zboží za své aktivní obchodní smlouvy, berou se v potaz smlouvy s mým logem u soupeřů nebo smlouvy mých soupeřů v mé herní oblasti. Z pravidel vyplývá 2. možnost, ale mně spíš přijde logická ta první.

c) Pokud nějaký zákon (polit. karta) navýší cenu pořízení nějakého typu technologir o X zdrojů, znamená to, že těchto X zdrojů zaplatím i při provádění primární schopnosti technologické strategie?

d) Může se žeton vůdce nacházet na planetě samostatně, tj. bez pozemní jednotky?

Je-li akční kartou Local unrest zlikvidována poslední pozemní jednotka, je automaticky zabit i vůdce (tam přítomný)?

Pžedpokládám správně, že vůdce může být přepravován libovolnou lodí, která může přepravit alespoň 1 pozemní jednotku (včetně technologie Stasis capsules), a přitom nezabírá žádné místo?

Díky za radu.

26.10.2009 07:46:46

laredo
a) mění se karty za karty, a to v poměru na kterém se hráči dohodnou, pozor, Hacan nesmí mít ani přechodně víc než 7 akčních karet
b)je to ta druhá možnost, bereš si tolik zboží, kolik je na kartě soupeře
c)ne, aspoň tak to hrajeme
d) ano, může, ale nesmí planetu obsadit, i kdyby byla neutrální nebo na ní soupeř neměl jedntoky.
Local unrest: já bych to hrál tak, že nezabije, pokud to karta přímo nestanoví.
Vůdce může být přepravován jakoukoli lodí, včetně Fightera, je to na str 34 úplně vlevo dole

26.10.2009 11:28:33

Další dotazy ...
Domain effects žetony:

a) u Biohazardu, pokud provádím invazi se 2 pěšákama, tak předpokádám, že jeden automaticky zahyne, ale druhý přežije a můžů pak odstranit tento žeton.

b) pokud bombarduji (razing) Dreadnougtem planetu s neodhaleným doménovým žetonem, předpokládám, že tam nemůžu zároveň vylodit pěchotu (podobně jako u zkoumámí - probing).

c) Ještě k tomu měnění akčních karet coby schopnosti rasy Hacanů.
Probíhá tato výměna skrytě - tj. mění se kus za kus, ale mikdo neví co to bude. Nebo se tato karta soupeři ukazuje a on mi ukáže někakou svou, kterou za ni nabízí. Takhle se ale můžu podívat co má za karty a pak od toho cuknout.

d) Můžu zahrát kartu Sabotáž, nebo použít schopnost agenta, abych zrušil efekt akční karty zahrané proti spoluhráči (spojenci)? Nebo toto zrušení může použít jen hráč, proti kterému je namířeno?

e) Provádí se dynamická kontrola v každé status fázi ohledně cílu typu ovládám XY. Např. Pokud splním cíl, který říká, že ovládám 5 planet mimo domovský systém, dostanu 1 VB. Pokud v dalším kole o jednu planetu přijdu, ztratím i tento vítězný bod, nebo se tento cíl bere za splněný a už se znovu neověřuje jeho platnost.

f) Nějak mi uniká smysl jednoho veřejného úkolu 1. fáze: něco ve smyslu "I control enough planets to have at least one technology in each of 3 different specialities" Znamená to, že musím ovládat alespoň 3 planety, kde každá má jinou technologickou specializaci?
Je to tak divně formulovaný.

Díky za radu.

9.11.2009 12:32:25

re
a) ano, tak
b) podle mě můžeš, bombardováním neodhaleného žetonu hlavně riskuješ tvrdý postih, pokud tam jsou Lazaxové
c) my to hrajeme tak, že měníme akční karty "odhalené" i skryté, např. stylem, že hráč Hacan řekne: Dám Sabotáž, co nabídnete? nebo Vyměním dvě akční karty za dvě jiné...
d) ano, my to používáme na jakoukoli akční kartu
e) ne, neprovádí se "dynamická" kontrola, pokud v některé status fázi podmínku splňuješ, má body a šmytec
f)chápeš to správně

9.11.2009 13:26:46

Karty cílů
Ahoj mám dotaz na karty cílů. Pokud někdo splní kartu veřejného cíle a položí na ni svůj kontrolní žeton, znamená to že už tento cíl nemůže znovu splnit pouze tento hráč, nebo ho už nemůže splnit nikdo další?

26.3.2010 13:48:07

Jouda
Samozřejmě že ne - karty veřejných cílů se plní na konci kola a jednu kartu můžou (i postupně) splnit všichni hráči.
Na druhou stranu hráč může za kolo splnit jen JEDNU veřejnou kartu cílů.

26.3.2010 14:04:14

Kolouch
k 18.10.2009 21:49:41 ohledně absorbování PDS-zásahů do WS a DN

V klidu můžeš absorbovat, protože podle FAQ se na PDS fire karta Direct Hit použít nesmí.

Q: If a Dreadnought is damaged by a pre-combat ability, can
it be destroyed by a Direct Hit card?
A: Yes, because pre-combat abilities happen during the Space
Battle step of an activation. Ships that are damaged by PDS
fire (or by space mines in SHATTERED EMPIRE) may not be
targeted by “Direct Hit,” since PDS fire does not occur in the
Space Battle step.

26.3.2010 14:31:21

Karta Plague
Hoďte kostkou za každou Pozemní jednotku na této planetě. Jestliže je výsledné číslo stejné, tato jednotka je zničena. - To je text na kartě jak ho chápu já, ale nejsem si jistý k čemu má být rovno hozené číslo na kostce, je tím myšlen počet jednotek na planetě?

27.3.2010 13:08:46

SW konverze
Ahoj, mám trochu netradiční dotaz. Nemáte někdo staženou konverzi TI3 na SW tématiku? Mluvím o tomhle: http://www.boardgamegeek.com/thread/508968/star-wars-imperium-full-game-conversion-ready-to
FFG požádalo autora, aby to stáhnul, což na jednu stranu chápu, na druhou stranu jako fanoušek SW by mi tohle rozšíření zastoupilo neexistující SW strategii. Nestahoval to někdo předtím, než se to smazalo? Doufám, že tímhle dotazem nikoho nenaštvu ohledně práv apod.

24.9.2010 19:28:40

dotaz na chyby
Jeden dotaz na hráče, kteří hru znají. Leech zmínil jednu připomínku v diskusi o 51st State. Konkrétně toto:

And now you have lost plenty in my eyes telling people to print it out by themselves! When FFG made mistake in Twilight Imperium 3rd edition they were sending cards on their own cost (!) even overseas (!!).
(Překlad: Všichni klesáte v mých očích tím, že radíte aby si žetony vytiskli sami! Když udělá chybu FFG ve hře, pošle vám náhradu na vlastní náklady! a dokonce přes oceán!)

Jak je to s chybami na kartách? Já jsem si hru koupil jako radost po Zatroconu a teď mě trochu zamrazilo, potože karty jsem ještě nerozbalil a hlavně nevím jaké chyby měl dotyčný pisatel na mysli. Mohl by mě někdo vysvětlit jak to je? Díky moc.

5.11.2010 11:03:11

Parxel
Na deskách ras je chybbně uvedena hodnota ceny PDS a některé akční karty mají chyby. Náhradní karty jsou v rozšíření Shattered Empire. Seznam těch karet je v pdf pravidlech k SE.

5.11.2010 11:06:15

sydo
Dík, rozšíření mám, takže si karty projdu.

5.11.2010 11:08:25

Vybíráme z Bazaru

Prodán Playmat ke hře Archa Nova
Prodán Playmat ke hře Archa Nova
Akt. cena: 950 Kč
Končí za: 11 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Offcanvas