This War of Mine: Desková hra

xxxxxxxxxo hodnoceno 484x (Seznam vlastníků)

This War of Mine: Desková hra - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 6
Doporučený věk: od 18 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Současnost
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy, válečná
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
Albi - logo
Autoři: Jakub Wiśniewski
Michał Oracz
Rok vydání: 2016
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Dojmy atd.

Hra mi včera přišla. Je to opravdu poctivě odvedená práce - komponenty, balení, dárky pro KS backery. Pokusil jsem se obsah nějak roztřídit, ale hlavně kvůli strech goalům je toho neuvěřitelně moc! Snad se k tomu co nejdřív dostanu. Už někdo hrál?
10.6.2017 17:31:49

Dojmy
Jo, už jsem to hrál 2x - je to hodně promyšlený, noční výpravy, Fate karty, Narrative karty, atd. Trochu mi to připomíná Robinsona, člověk neví co dřív udělat, počet akcí se zmenšuje a situace je pořád horší :) Zatím to vypadá na super hru

10.6.2017 22:12:51

uf
Zkusil jsem si večer solo (žena tuhle depresi odmítá hrát :D) a odehrál 4 dny, potom jsem hru uložil (save). Tohle je hra, která vážně vypráví příběh, jsem vcelku přesvědčenej, že tohle první sezení nedopadne pro nebohou trojici dobře, mají hlad, neléčené rány se otevírají a kvůli postupujícímu chladu jsou i nemocní. Dvě postavy už pomalu a jistě upadají do deprese. Tady mě hodně pobavila situace, kdy jedna z postav vybírala v noci staveniště, kde se usídlili nějací chudácí (starci a děti) a bez jakýchkoliv výčitek je okradla o zbylé jídlo (s empatií 6 na kostce padlo 8 a 10 :D). Za odměnu mi pak nějací bezďáci vykradli zásoby a odnesli si všechny šperky - karma...
S čím akorát bojuju, jsou pravidla, systém učení za pochodu je docela fajn, ale když se objeví nějaká nejasnost, tak hledat v FAQ odpověď je za trest. Herní zážitek je jinak, ale parádní.

17.6.2017 00:02:26

Pecka
Je to pecka. Dvě hry jsme museli dostat od hry nakopano než jsme pochopili trochu víc co a jak. Ale ta třetí hra stála za to. Od začátku totální struggle o základní suroviny a přežití, ale tentokrát jsme dělali správnější rozhodnutí a i s kapkou štěstí jsme na potřetí úspěšně přežili až do příměří.

Je to božská příběhovka a pokud se do toho člověk opravdu položí, tak atmosféru to má úžasnou. Trvalo nám tak tři sezení než jsme hru porazili a musím říct že to bylo skoro jako seriál na pokračování.

Ale doporučuju hrát jen s někým kdo to opravdu chce dohrát. Kampaň se na jeden zátah těžko realizuje.

8.8.2017 22:38:57

Další dojmy?
Jak to vidí hráči postupem času? Dostanete hru na stůl? Stále baví (znovuhratelnost)? Plusy a mínusy? Přemýšlím o koupi české verze od Albi, tak bych se ještě něco rád dozvěděl, na BGG hra nešla moc vysoko.

7.11.2017 09:52:20

znovuhratelnost
Za mě je znovuhratelnost dobrá. Každá hra začne vyprávět trošku jinej příběh a možností je tolik, že nelze opakovat stejný postup, i kdyby člověk chtěl. A navíc mě teda bere zpracování. A s rozšířením to patrně dostane ještě větší náboj.

8.12.2018 12:55:13

nearis
Hodnotenie 7,96 od vyše 4tis. nie je dosť vysoko??? :O

k znovuhrateľnosti: každá hra je diametrálne iná (hrané 15+krát), okrem toho základná hra obsahuje okrem bežnej hry 2 scenáre a alternatívnu - ťažšiu stranu domu, čo okrem základnej hry pridáva teoreticky ďalšie rozličné setupy - a dosť odlišné.

8.12.2018 14:10:54

Těžké
Mě by jenom zajímalo, jestli je možné ve hře zvítězit. Mám za sebou už cca 8 partií a vždycky jsem prohrála. Ve většině případů za to mohla moje smůla na hody kostkou nebo jsem si pokaždé vytáhla nejméně vhodnou kartu.

5.12.2019 23:31:20

Simca12
Ano da sa, tych 30+ partii mame urcite za sebou. A uz ovela viac vyhravame ako prehravame, ale ked ma clovek velku smolu samozrejme s tym cic neurobi, ale aj tak mam pocit ze je to ovala viac "ukočírovanejšia" hra ako napr. Eldritch, kde clovek nema nic pod kontrolou. Odporucam tu prelistovat vlakna, kde som ja aj ludomyl pisali typy a triky ako na to. Aj take rozsiahlejsie. Neviem to teraz najst, ale niekde to tu urcite je. My uz mame zauzivane postupy co a ako a celkom to vychadza. Hrali sme asi 4dni do zadu. Zomrela len jedna.postava a dasie dve sme pribrali do partie :). Skus to tu pohladat, ked tak zajtra v praci to prebehnem a poslem.link ak nezabudnem.

6.12.2019 00:06:03 | Upraveno autorem (porovnej)

Výhry
My už doma taky celkem vyhráváme. Tedy do té doby, než přidám prakticky libovolný modul z rozšíření. To nastane zase peklo. Samostatné scénáře jsou dost brutální a přidat k nim nějaký modul, třeba ty kupce, tak to jde celé do háje :D Ale pořád je to super skvělé a tu hru mám velice rád.
____________________________________________________
Natáčím deskoherní videa na Youtube na kanále Bartyx Gaming!

6.12.2019 07:22:44

Bartyx
Myslim ze modulom farmari nic nepokazis, tam ťa nema co "podelať" pokial vela nekradnes (trochu sa da), alebo rovno nevypalis trziste :). To je len plus. Sice si bez vody alebo jedla na zaciatku (uz si nepamatam) ale zabit kozu sa vzdy oplati :). Stoky su len o stasti ako samotny prieskum. Zufale opatrenia su super, mozes aj nemusis pouzit kartu. Podla mna moduly skôr hru zlahcuju ako stazujú. A obcas ich aj preto vynechávame. Inak k scenárom sa vôbec neodpurúča pridávať moduly, ale ked to chce mat clovek este tahsie, budiš :) .

6.12.2019 09:34:34 | Upraveno autorem (porovnej)

JAHMANsvk
"My uz mame zauzivane postupy co a ako" - a není to pak trochu nuda, že ve hře s tolika možnostma děláte vždy to stejné? Zatím jsem to hrál jen párkrát a tudíž bez výhry, ale přijde mi, že pokud pojedu nějaký optimální postup, tak se ke spoustě obsahu nemam šanci dostat.

6.12.2019 09:57:57

Gepvun
To nie je pravda podla mna. Zauzivane veci myslim ako, ze vzdy stavame: postel, zabednenia, kotel neskôr postel atd.. Zauzivane veci znamenaju, ze musis mat lokaciu na obchod. Nuda to urcite nie je, kedze pestrost a rehratelnost hry spociva v dennikoch pribehov a to je ta sila hry. A tam zauzivane postupy teda nie su :). To ani nie je mozne, kedze vzdy tahas inu farbu a inu kartu a citas iny epilog a maś iny vzacny nález s ktorým mozes hrat zbytok hry. Neviem preco by som mal stavat "kovovu dielnu" ci "zberac vody", ked su mi v 95percentach na nic, len aby som vyuzil tieto karty, lebo sú v hre? Sú hry, kde más napr. nejakych "vodcov", "osobnosti" ci "hrdinov", niektorý sú slabsí iny silnejsí. Tak co si vyberieš a na čo budeš hrať? Vyberieš si slabšiu kartu len preto, aby si ju hral? Ked chcem prezit viem, ze musim mat zabednenia, inak pri udalostiach budu postavy nemocne, a nocne najazdy budu o hodne tvrdsie na zranenia. Ked chcem mat dostatok denných akcii viem, ze musim stavat postel minimalne jednu. To mi nepride ani ako nuda, ani ako ze sa nedostanem k obsahu hry. Samozrejme vzdy sa prisposobujes svavu hry, obcas ked je vela nalezov stavame aj ine veci. Napr. take rádio je super vec. Ale su tam veci ktore je stavat pre nas uplne zbytocne a je to skoda zdrojov, ked chces prezit do konca vojny su dôlezitejsie veci aby som prezil. Stavat zberac vody, len aby som sa dostal ku karte a postavil ju, ked si vody mozem zobrat kolko unesiem z prieskumu, mi pride nezmysel. Ako vravim sila, rehratelnost a hlavne atmosfera sa skryva v denniku pribehov a to dava tejto hre tu atmosferu, preto je aj na bgg tam kde je, co sa tyka tohto. A kazdu hru mame inu, ine postavy, ine zazitky, ine veci musis riesit a ine boje prezivas s obyvatelmi pogorenu s inymi zbranami. Na tuto hru nedam dopustit, a keby to bola nuda tak to nehravame tak casto :).

6.12.2019 10:16:50 | Upraveno autorem (porovnej)

Simca12
Nasiel som to :) tak skus precítať.

https://www.zatrolene-hry.cz/spolecenska-hra/this-war-of-mine-deskova-hra-5837/otazky/obtiznost-a-cas-19076/

Inak rozmyslam, ze by som spisal nejaky clanok : "Typy a triky“. Máme nahraté naozaj vela a vela ludí sa stazuje, ze hra je tažká a ze "hral som to uz 8x a stále prehra" atď. Myslím, že by to mohlo niekomu pomôct si hru viac užiť a mať radosť z prežitia na konci hry. Samozrejme pokial má clovek velku davku smoly, tak ho nezáchráni ani ten najlepsi postup. Predsa je to AT. Typicky priklad: Nemám zabednenia pride nocny najazd ktorý dáva 4 a viac zranení, postava na hliadke bez zbrane, alebo smola pri hadzaní kockou, ci ziadna zdatnost a je vymalované. Ešte častejší príklad: Som na prieskume, riskujem pri overovaní hluku a prídu násilníci či vojaci, Kde ihned začína boj. Majú silné strelné zbrane a aj zdatnost a ty mas smolu a navyse más dáku "trapnú" sekerku ci nožíček, nehovoriac že si bez zbrane :D. Takže nepriatel hádže prvý, väcsinou sú traja. Prvý hod tri zranenia "bum", druhý hod, tri ci dve zranenia "bum". Tvoja jedna postva mrtva, hádžes ty a tretí nepriatel pri štastí s chladnou zbranou. Aj ked zabijes jednu postavu musis overovat zufalstvo (okrem nasilnikov), ak maju postavy vysoku empatiu opať "bum". Ako tak utečies z boja, alebo prezije jedna uz zranena postava z prieskumu. Nemas obvazy, za sumraku vytiahnes kartu osudu, ktora zvyšuje zranenia- "bum" Mrtva dalsia postava-prinajhosrsom. Overujes empatiu prezivsich, lebo ti umrela prinajmesom jedna postava. Zly hod kockou a zufalstvo o dva hore na poslednej postave čo bola na hliadke"bum". Ostala jedna postava so zvyseným zufalstvom a malo volnymi akciami-"bum" a môžeš to rovno zabaliť :D. Proste ked ma clovek smolu a nevyhýba sa obyvatelom na prieskume a nie je opatrný, tá hra ta zareže kludne v druhom ci tretom dni. Preto sú dobré veci na kartach priskumu ako skrýš, ci posledna záchrana, kde sa obyvatelia dajú eliminovať. Alebo Arica, ktorá moze raz znížit uroven hluku. Nosné piliere hry su podla mna mat moznost obchodovat, preto je dobra expanzia s trhoviskom, ked nechodia dobre lokácie na obchod a urcite sa vyhýbať obyvatelom hlavne vo fáze, ked su do balíčka pridané karty s červeným výkričníkom. Tri zabednenia su proste alfa a omega! Ale myslim zo skúseností, ze je ovela lahsie držat opraty tejto hry a dokoncit do úspešného konca ako ine AT, z takého Eldritchu mi stavali vlasy dupkom tak, ze siel z domu. Navyse tu, ked všetci zahynú a prehráš je to aspoň krásne tématické :D .

6.12.2019 10:34:16 | Upraveno autorem (porovnej)

JAHMANsvk
Zkusím to tady projít, ale myslím si, že na to časem přijdu i sama :) Jako u Robinsona, protože jak tady už někdo psal, občas je to stejná beznaděj, kdy člověk neví, co má dělat dřív a potřeboval by udělat všechno najednou. A to hlavně v momentě, kdy jsou všichni nemocní a nikdo nemá pomalu ani jednu akci. Jinak souhlasím s tebou - člověk postupuje podobně, protože ví, co mu hru může pomoci vyhrát. Ale nuda to určitě není, protože každá hra je úplně jiná a vyvíjí se zcela jinak. Mě se povedlo zabednit jenom jednou, protože na to nikdy nemám dostatek zdrojů. A když jsem myslela, že už všechno bude dobrý, hodila jsem jedničku při prohledávání a postavy zabili nájezdníci. A ten poslední, který měl ještě reálnou šanci, ztroskotal na své empatii, protože jsem mu musela dát -3 a na začátku rána si vytáhla špatnou kartu události, kdy chudák postava přišla i o ten zbytek naděje, kterou měla.
Ale taky na hru nedám dopustit, i když mě trápí.

6.12.2019 10:38:07

Simca12
Presne tak ako pišeš a aj v tom, že je to ako s Robinsonom. V tomto tie hry su si podobne, že clovek musí príst ako na to. Ale malé rady nezaskodia :) .

6.12.2019 10:49:41 | Upraveno autorem (porovnej)

Četla jsem
Díky - prolezla jsem to a zjistila jsem, že máme podobnou taktiku a strategii. Tak mám asi jenom kopec smůly a budu to zkoušet dál :)

6.12.2019 10:52:23

Simca12
Inak na drevo a komponenty, ktore treba na zabednenia je super akcia "porozhlednite sa", ale zas ked neni stastie na konce, tak s tym clovek nic neurobi, alebo zobrat drevo a komponenty z prieskumu tolko, kolko postavy unesu, ale zas ked neni miesto a treba brat surove jedlo a vody opat smola, ale to asi vieš, tato hra je super :). 3 zabednenia su podla mna alfa a omega na uspešne prežitie.

6.12.2019 11:35:05 | Upraveno autorem (porovnej)

JAHMANsvk
Tuto akci samozřejmě využívám, ale ve většině případů je dřevo více potřeba na zátop :/ A když si na začátku hry vyberu postavy s nejnižší nosností a musím nosit vodu, dřevo a komponenty nemám šanci z prohledávání přinést..Takže je to tak trošku jedno s druhým :)

6.12.2019 11:58:35

Simca12
Podla man je lepsie najprv robit zabednenia, lebo tie eliminujú jednak mráz na poli mrazu, lebo aktualny pocet zabednení sa odpocítava od poctu mrazov, a jednak to eliminuje zranenia a skody na zetonoch v nocnych najazdov. A az potom stavat kotol a odhadzovat mrazy. Lebo ked najprv staviam kotol sice eliminujem mraz, ale neeliminujem zranenia v nocnych najazdoch. Pricom zabednenia robia obidve veci NARAZ. A ked postavym kotol a stale kurim (minam drevo), velmi tazko potom dokazem postavit dielnu na zabednenia a po zvysok hry nebudem mat -3 zranenia/skody z nocnych najazdov.

6.12.2019 13:12:08 | Upraveno autorem (porovnej)

JAHMANsvk
Jasně - to zní logicky. Hned v příští hře vyzkouším ;)

6.12.2019 21:41:46

ďalšie dojmy po rokoch?
Veľmi ma zaujíma, ako je to so znovuhrateľnosťou.
V hre asi nejde o kampaň, ale samostatné scenáre?
po dvoch rokoch na trhu - koľko máte odohrané?

24.12.2019 23:51:36

znovuhrateľnosť
je obrovská... hrali sme 20+ krát a snáď ani jeden príbeh z knihy príbehov sa nám neopakoval...

v tejto hre je toľko náhody, ktorá určuje, čo sa ti stane, že šanca, že zažiješ dve rovnaké alebo čo i len podobné partie je malá.

už len to, že máš iné postavy, iné lokácie, v inom poradí nájdeš predmety v dome, čím musíš urobiť akcie inak, prídu ti iné udalosti, iné lokácie, iné nálezy... ono mnohokrát len to, že máš o jeden mráz viac alebo menej zmení celý tok príbehu a celej hry inam

dokonca v základe máš dva hracie plány, my sme sa na druhý ešte ani nedostali, a máš v základe dva scenáre, oba sme hrali asi raz alebo dvakrát, ale nie kvôli tomu, že by boli zlé, ale kvôli tomu, že sme potom kúpili rozšírenie a hrávame radšej scenáre z neho

25.12.2019 07:32:01

Aj po rokoch

Nas to stale bavi a este dlho bavit bude, hier mame tak 30+ ale uz hrajeme aj s rozsireniami a tesim sa na to dalsie. Znovuhrayelnost ako pise ludomyl je obrovska. Navyse ked nahodou natrafis na ten isty pribeh mozes sa zachovat uplne inac ako ked si ho hral, ak si to bude clovek ofšem pamatat :).

25.12.2019 11:18:06

Znovuhratelnost
Hra nastavuje pokaždé jiné výzvy, takže jsem zatím nezaznamenal nějakou vítěznou strategii, která by se pořád musela opakovat. Pokaždé je třeba stavět jiná vylepšení a shánět jiné věci. Scénáře a rozšíření pak přináší zase úplně jiné výzvy.

25.12.2019 19:03:28

příběhy města sutin

A prvé rozšírenie - je zásadné, alebo základ stačí?

26.12.2019 20:24:50

Vybíráme z Bazaru

Zaklínač: Dobrodružná hra
Zaklínač: Dobrodružná hra
Akt. cena: 1025 Kč
Končí za: 3 dny

Offcanvas