This War of Mine: Desková hra

xxxxxxxxxo hodnoceno 494x (Seznam vlastníků)

This War of Mine: Desková hra - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 6
Doporučený věk: od 18 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Současnost
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy, válečná
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
Albi - logo
Autoři: Jakub Wiśniewski
Michał Oracz
Rok vydání: 2016
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Modování?

Zdravím všechny,
předem se omlouvám za delší text, ale bohužel tuto myšlenku nedokáži dostatečně vyjádřit v kratším textu :D

Tak mě tak po rozdělání krabice a prohlédnutí všech komponent napadlo, že oproti PC předloze zde není například páčidlo, helma, vesta, tabák atp. Chápu, že je to pravděpodobně kvůli zjednodušení, ale některé věci mi svým způsobem chybí. Proto se mi v hlavě objevila myšlenka jistého "modování", přizpůsobení, vylepšení této, již tak skvělé hry.
Zůstanu u příkladu s páčidlem, protože mi přijde celkem logické, že pokud je možné sehnat věci od střelných zbraní až po zeleninu, nebude velký problém opatřit si i jednoduché a prachobyčejné páčidlo. Jeho herní efekt by mohl spočívat například v tom, že by se s ním dali otevřít dveře namísto šperháku (nepočítám Markovu schopnost se sekerou), otevření dveří by bylo automatické (neházelo by se kostkou), ovšem by se dotyčnému zvedla únava o 1 a při průzkumu by se zvýšila úroveň hluku o x (přeci jen pří páčení dveří naděláme více ruchu, než se šperhákem, že :) ).
Je to jen jeden příklad z mnoha možných, jak by se dala hra přizpůsobit k obrazu svému, aniž by ostatní herní mechanismy nějak utrpěly.
Jedna z dalších věcí, která mě napadla je ta, že v PC předloze je možné použít improvizované chladné zbraně jako lopatu, nebo již zmíněné páčidlo (opět mi to přijde logické, neboť v boji o život se bráním všemi dostupnými prostředky a proč by jedním z nich nemohla být lopata? :) ), což by znamenalo, že by postavy měli jednu zbraň již od začátku hry.
Jako v předchozím případě mi i tato úprava přijde poněkud tematická a reálně využitelná, ale zajímalo by mě, jaký pohled na věc máte práve vy. Za každou reakci budu rád.

11.1.2018 10:52:21

unava
Myslím že to myslíš dobře, ale není to dobrý nápad. Únava je často hodně nahraně a přidáním těchto dodatečných pravidel budou mít dost velký vliv na rovnováhu hry. Navíc, co se týče hratelnosti vlastně nic navíc nezískáš...

11.1.2018 13:15:50

Únava
S následným problémem v podobě únavy souhlasím. Hráli jsme několikrát a pokud nepostavíš co nejdřív postel, aby si daly postavy šlofíka přes den místo akce, tak letí únava rychle nahoru (vždy máme přes noc jednoho na hlídce a snažíme se prohledávat s co nejvíce postavami - kvůli nosnosti).

Každopádně se mi docela líbí nápad mít lopatu jako zbraň. Jen nevím jestli to pak bude vyrovnané, protože bys používal lopatu (která má hodnotu kolem 6 pokud se nemýlím) stejně jako sekeru (která je kolem 12? sorry nemám to u sebe tak nevím přesně). Možná to vyřešit tak, že by se v případě lopaty jako zbraně házelo jen šedou kostkou a mohli byste dát jen jedno zranění pokud byste hodili třeba 3 zásahy. Ale už se to pak začne dost komplikovat a měnit vlastně můžeš už skoro cokoliv :)

Navíc tím potom trochu padá strach z útočníků když máš hned od začátku zbraň. Hledání první zbraně by navíc nebylo tak akutní a stresující a myslím že by zážitek ze hry trochu spadl.

Nechal bych to tak jak to je, hra je fakt vyvážená a myslím, že dost promakaná. Za mě asi zbytečné do toho zasahovat :)

Ale moc rád si kdyžtak přečtu další návrhy ;)

22.1.2018 15:42:18 | Upraveno autorem (porovnej)

Vybíráme z Bazaru

Caverna: Sedláci z jeskyní
Caverna: Sedláci z jeskyní
Akt. cena: 900 Kč
Končí za: 4 dny

Nejnovější otázky

další >>

Offcanvas