Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 5 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 100 min |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | strategická, ekonomická |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | Feuerland Spiele MindOK |
Autoři: | Helge Ostertag Jens Drögemüller |
Rok vydání: | 2012 |
Sdílej: |
Teraformace delší cestou
U souboru FAQ ke stažení zde se objevil komentář uživatele Kaibaba, ze které se rozvinula diskuse o tom, jak je to vlastně s teraformací na domácí terén delší cestou. Zajímaly by mě na to názory zkušených hráčů.terraformace
Moc pekne zpracovane FAQ vcetne uvedeni oficialnich zdroju
http://boardgamegeek.com/wiki/page/Terra_Mystica_FAQ
Is 3 the maximum amount of times you can transform one Terrain space in one action?
No. When you transform, you can follow the Transformation cycle in either direction, not necessarily taking the short route to your Home terrain type. You cannot change directions in one action, so the maximum transformations in one action is 6. However, you have to stop transforming when you have reached your Home terrain.
Takze ano lze transformovat libovolnym smerem (nejen kratsi cestou). Nelze menit smer, takze maximum je 6. Na domovskem terenu je nutno transformaci zastavit. Ale lze domovsky transformovat, pokud na zacatku akce byl domovsky (prave o tech 6).
robkin
Ano ano, super. Ale to je i v těch českých faq. Otázka je, jestli to třeba nenarušuje vyváženost národů, protože to autoři původně netestovali. Má někdo zkušenost, že by na tom bylo něco špatně?
Roberte máš tam nějakej překlep - podle toho, jak jsi to myslel.
Věta "Ale lze domovsky transformovat, pokud na zacatku akce byl domovsky (prave o tech 6)." mi nedává smysl.
Nicméně: myslím, že to nijak nic nenarušuje.
K druhému dotazu: Samozřejmě! Nerozumím, na co se vlastně ptáš. Samozřejmě, že to má smysl a to dost zásadní... Tedy pokud tím není myšleno více najednou v rámci jedné akce, to samozřejmě nejde...
Transformace domovskeho terenu.
Nejak tam preklep nevidim, ale zkusim to napsat v prikladech:
Podle tech FAQ IMO plati:
1) pokud transformuji nejaky cizi teren nelze "prejet domovsky" a pokracovat. Lze to ale vzit delsi cestou.
Priklad - jsem cerny:
LZE: Modra->Cerna - tj. o 1
LZE: Modra->Cerna delsi cestou tj. a o 6
NELZE Modra->Hneda za 2 (protoze to bych musel pres ten domovsky).
2) Nicmene lze transformovat domovsky na jakykoliv jiny, ale jen pokud uz je to na zacatku te akce domovsky (tj. neni to ten vyse uvedeny priklad 1) ) Nicmene plati to omezeni na 6 max
Priklad - jsem cerny:
LZE: Cerna -> Modry (tj. o 1) nebo delsi cestou za 6
NELZE: Cerna -> Cerna tj. za 7 kolem dokola
Vyvazeni:
No ty narody nejsou vyvazene.
A ty z rozsireni uz vubec ne. Dokonce je nekolikrat upravovali (viz. riverwalkers v2..v4 popr. shapeshifters v2..v5) http://terra.snellman.net/stats/
Tim ale PROSIM NECHCI rict, ze Terra je nevyvazena hra - je to proste hra kde vychozi pozice neni stejna (a to je dobre, protoze to tu hru dela dobre znovuhratelnou). Porad mnohem vice udela dobra hra nez nejaka nevyvazenost.
Take zalezi na kombinaci narodu, ktere si lidi vybrali (nalosovali/vydrazili), zalezi jak se lidi rozmistili na mape atd. Ty kombinace mohou nekterym narodum pomoci, jinym uskodit. V rozsireni je nova mapa - tam to take s vyvazenosti nejspis bude vypadat jinak.
(OK za fakyry se hrat IMO neda, ale aspon pro ne existuje to mesto z rozsireni - ze muzou letat dal - jeste jsem nezkousel jestli to ma sanci jim pomoci ) :-)
rob
jo jasně... máš pravdu, špatně jsem tě pochopil - teď když jsem si to přečetl znovu a zamyslel se, jak jsi to myslel, tak je to správně...
.
Kvuli teraformaci delsi cestou doslo k uprave pravidel, takze se nesmi davat bonus +2 body/ryc na posledni 2 kola. Toto pravidlo v prvni verzi hry nebylo.
bibus - bonus za rýče v 5.+6. kole
Máš pravdu. V českých pravidlech toto ale už zapracováno je. Cituji:
strana 6 Vylosujete-li na pole 5. či 6. kola žeton s rýčem v levé části (na obrázku níže na pozici 3. kola), vylosujte místo něj jiný a žeton s rýčem zamíchejte zpět mezi ostatní žetony
Bonus za rýče
Tento postup znevýhodňuje bonus za rýče, proto se doporučuje ještě drobná úprava losování bonusů. Spočívá to v tom, že se vylosuje příslušná šestice, zbytek se zahodí a poté se skládá od 6. kola. Pokud by v 5. nebo 6. kole byl bonus za rýč, zamíchá se zpět mezi tu původní šestici.
Smysl té úpravy je, aby všechny bonusy měly stejnou pravděpodobnost nalosování do hry.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
My Monopoly (vytvořte si vlastní hru)
Akt. cena: 300 Kč
Končí za: 7 dnů