Terra Mystica - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 100 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: strategická, ekonomická
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: Feuerland Spiele
MindOK
Autoři: Helge Ostertag
Jens Drögemüller
Rok vydání: 2012
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Teraformace delší cestou

U souboru FAQ ke stažení zde se objevil komentář uživatele Kaibaba, ze které se rozvinula diskuse o tom, jak je to vlastně s teraformací na domácí terén delší cestou. Zajímaly by mě na to názory zkušených hráčů.
V základních pravidlech autory nenapadlo, že by to někdo mohl chtít dělat. Ale některé národy za teraformaci získávají vítězné body a mohou tak mít motivaci teraformovat co nejdelší cestou.
Co myslíte - je to nějaké narušení vyrovnanosti jednotlivých národů? Máte s tím někdo nějaké zkušenosti?
Stejně tak zajímavý je dotaz, zda lze do jednoho kultu vyslat více vlastních šamanů. Nejsem si vědom, že by to někde nějaké pravidlo zakazovalo, a nejsem si ani jistý, zda to může mít pro nějaký národ či nějakou situaci ve hře obecně smysl. Co o tom soudíte?
23.1.2016 10:11:22

terraformace
Moc pekne zpracovane FAQ vcetne uvedeni oficialnich zdroju
http://boardgamegeek.com/wiki/page/Terra_Mystica_FAQ

Is 3 the maximum amount of times you can transform one Terrain space in one action?

No. When you transform, you can follow the Transformation cycle in either direction, not necessarily taking the short route to your Home terrain type. You cannot change directions in one action, so the maximum transformations in one action is 6. However, you have to stop transforming when you have reached your Home terrain.

Takze ano lze transformovat libovolnym smerem (nejen kratsi cestou). Nelze menit smer, takze maximum je 6. Na domovskem terenu je nutno transformaci zastavit. Ale lze domovsky transformovat, pokud na zacatku akce byl domovsky (prave o tech 6).

23.1.2016 10:56:37

robkin
Ano ano, super. Ale to je i v těch českých faq. Otázka je, jestli to třeba nenarušuje vyváženost národů, protože to autoři původně netestovali. Má někdo zkušenost, že by na tom bylo něco špatně?

23.1.2016 11:23:04

Roberte máš tam nějakej překlep - podle toho, jak jsi to myslel.
Věta "Ale lze domovsky transformovat, pokud na zacatku akce byl domovsky (prave o tech 6)." mi nedává smysl.

Nicméně: myslím, že to nijak nic nenarušuje.

K druhému dotazu: Samozřejmě! Nerozumím, na co se vlastně ptáš. Samozřejmě, že to má smysl a to dost zásadní... Tedy pokud tím není myšleno více najednou v rámci jedné akce, to samozřejmě nejde...

23.1.2016 17:32:52 | Upraveno autorem (porovnej)

Transformace domovskeho terenu.
Nejak tam preklep nevidim, ale zkusim to napsat v prikladech:
Podle tech FAQ IMO plati:
1) pokud transformuji nejaky cizi teren nelze "prejet domovsky" a pokracovat. Lze to ale vzit delsi cestou.
Priklad - jsem cerny:
LZE: Modra->Cerna - tj. o 1
LZE: Modra->Cerna delsi cestou tj. a o 6
NELZE Modra->Hneda za 2 (protoze to bych musel pres ten domovsky).
2) Nicmene lze transformovat domovsky na jakykoliv jiny, ale jen pokud uz je to na zacatku te akce domovsky (tj. neni to ten vyse uvedeny priklad 1) ) Nicmene plati to omezeni na 6 max
Priklad - jsem cerny:
LZE: Cerna -> Modry (tj. o 1) nebo delsi cestou za 6
NELZE: Cerna -> Cerna tj. za 7 kolem dokola

23.1.2016 18:54:05 | Upraveno autorem (porovnej)

Vyvazeni:
No ty narody nejsou vyvazene.
A ty z rozsireni uz vubec ne. Dokonce je nekolikrat upravovali (viz. riverwalkers v2..v4 popr. shapeshifters v2..v5) http://terra.snellman.net/stats/

Tim ale PROSIM NECHCI rict, ze Terra je nevyvazena hra - je to proste hra kde vychozi pozice neni stejna (a to je dobre, protoze to tu hru dela dobre znovuhratelnou). Porad mnohem vice udela dobra hra nez nejaka nevyvazenost.
Take zalezi na kombinaci narodu, ktere si lidi vybrali (nalosovali/vydrazili), zalezi jak se lidi rozmistili na mape atd. Ty kombinace mohou nekterym narodum pomoci, jinym uskodit. V rozsireni je nova mapa - tam to take s vyvazenosti nejspis bude vypadat jinak.
(OK za fakyry se hrat IMO neda, ale aspon pro ne existuje to mesto z rozsireni - ze muzou letat dal - jeste jsem nezkousel jestli to ma sanci jim pomoci ) :-)

23.1.2016 19:00:24 | Upraveno autorem (porovnej)

rob
jo jasně... máš pravdu, špatně jsem tě pochopil - teď když jsem si to přečetl znovu a zamyslel se, jak jsi to myslel, tak je to správně...

23.1.2016 19:50:26

.
Kvuli teraformaci delsi cestou doslo k uprave pravidel, takze se nesmi davat bonus +2 body/ryc na posledni 2 kola. Toto pravidlo v prvni verzi hry nebylo.

24.1.2016 02:42:30

bibus - bonus za rýče v 5.+6. kole
Máš pravdu. V českých pravidlech toto ale už zapracováno je. Cituji:
strana 6 Vylosujete-li na pole 5. či 6. kola žeton s rýčem v levé části (na obrázku níže na pozici 3. kola), vylosujte místo něj jiný a žeton s rýčem zamíchejte zpět mezi ostatní žetony

24.1.2016 09:42:52

Bonus za rýče
Tento postup znevýhodňuje bonus za rýče, proto se doporučuje ještě drobná úprava losování bonusů. Spočívá to v tom, že se vylosuje příslušná šestice, zbytek se zahodí a poté se skládá od 6. kola. Pokud by v 5. nebo 6. kole byl bonus za rýč, zamíchá se zpět mezi tu původní šestici.

Smysl té úpravy je, aby všechny bonusy měly stejnou pravděpodobnost nalosování do hry.

24.1.2016 20:47:25

Vybíráme z Bazaru

My Monopoly (vytvořte si vlastní hru)
My Monopoly (vytvořte si vlastní hru)
Akt. cena: 300 Kč
Končí za: 7 dnů

Offcanvas