Temné Znamení - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 8
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Horror
Herní kategorie: karetní hra, kooperativní
Čeština: ke stažení
Vydavatelé:
ADC Blackfire Entertainment - logo
Autoři: Kevin Wilson
Richard Launius
Rok vydání: 2011
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Prvni dojmy

Za chvili jdeme s kamaradama dat prvni hru a musim uznat, ze ty obri karty od FFG vypadaji impozantne. Velikostne budou o neco vetsi nez ty dixitove a zpracovanim fakt pekne... Jinak zbytek asi standard FFG:)
16.9.2011 18:58:45

Zprava ze hry:)
Pisu v prubehu hry, kdyz dohledavame pravidla:) Prijde nam totiz, ze neco musime delat blbe, protoze je to tezke jak svin;) Jinak teda atmosfera pekna a vymyslene mi to prijde taky pekne, napoprve jsme dali dohromady 7 lidi a i tak to docela vali:)

17.9.2011 19:49:48

Dojmy
Tak nakonec pomerne pohodlna vyhra, jsme se naucili jak pouzivat stopy, ktere umoznuji rerolly, jenz jsou pro hru zasadni. Bez nich je totiz nektere kombinace tezke nahazet. Celkove super dojem, hral jsem dnes kostkove Quarriors a to bylo trochu zklamani, tu je spousta vyvazovacich mechanismu, takze ackoliv je to kostkovka, luck dependence je mensi, nez jsem cekal...;) Atmosfera velmi slusna a napeti u hodu by se dalo krajet, takze to rad nekdy zas dostanu na stul...:)

17.9.2011 22:03:35

re
Mně se to líbí. Nemá to sice tak hutnou atmosféru jako Arkham, ale ty velké karty jsou fakt parádní a herně je to hezké. Skončili jsme úspěšně někde tři žetony od konce doom tracku, ale samozřejmě jsme hráli dost věcí špatně (často ve prospěch nás, protože jak psal Aneken, ze začátku jsme hodně tápali).

17.9.2011 23:45:16

a + E
Pište dál :-)

18.9.2011 00:13:14

...
já bych řekl, že jsme se jen před hrou zbytečně radovali, že pravidla jsou krátká, přijde mi, že kdyby byla o něco delší a lépe napsaná, tak bychom možná při té první hře nedělali tolik chyb :)
ale jinak sdílím nadšení Eyrona i anekena, taky se mi to líbí (i když jsem hrozný smolař na kostky :D )

18.9.2011 00:45:09

Mě chvilku trápilo, že jsem si pravidla nenastudoval doma před hrou, ale nakonec musím říci, že to nebylo tak hrozné, jak se po prvních třech kolech mohlo zdát. Zpětně musím říci, že většinu věcí jsme hráli správně, až na pár drobností, ale opravdu za to částečně mohou špatně napsaná pravidla (na čemž se shodli i lidé na geeku a FFG).

Jednak není jasné, zda se předměty mohou používat i v kole jiného hráče (dle klarifikace "v případě že je vyšetřovatel na Adventure kartě" to zřejmě možné je).

Dále není jasné, zda je pomocí Clue tokenu přehodit všechny kostky, nebo jen jednu (wording "any or all of the dice" - implikace může být "any one die" nebo "all of the dice."

Zda je možné na kouzla, která podrží dvě kostky, dodávat kostky postupně (dle wordingu ano, chybí příklad).

Co jsme hráli špatně: Focus nic nestojí, a Assisting pouze v případě failu (teď nevím zda tasku nebo adventuru, ale je to tam psané). Dá se použít Focus i Assist najednou, ale za jeden HOD se může zvolit pouze jedno z toho (opět nejasnosti ve spojení s Clue tokeny). A minimálně mně unikal fakt, že seslaná (a nevyužitá) kouzla se přenášejí i s konkrétní kostkou do kol ostatních hráčů a jsou všem k dispozici, dokud někdo výsledek nepoužije, což může být určitě užitečné.

Celkově vzato ve více hráčích určitě sranda, v menším počtu určitě jednodušší, a hlavně nad vším převažuje krásná grafika, což byl hlavní důvod, proč jsme si jednu krabici musel hned odnést domů :-))

18.9.2011 01:54:26

Aneken
Tak ti teda pěkně děkuju za takovouhle recenzi. Po překladu jsem si říkal, že tomu asi odolám, že mi to nepřijde zas jako taková pecka... A te´d si přijdeš ty a vykládáš, že to vůbec není špatný, ba naopak. To mi děláš naschvál, jsem tě prokoukl ;) Uvědom si, že už to skoro nemám kam dávat =D

Přiznám se, že pravidla mi přijdou poměrně jednoduchá a docela jasná. Ačkoli to možná bude tím, že jsem na nich při překladu nějaký čas strávil a vrtal se v nich do větší hloubky.

18.9.2011 08:57:02

Morthe
No me pravidla teda prisla pomerne unfriendly a nektere veci jsme si museli dost vyjasnovat a nektere nevyjasnili, jak pise Jaydee. Ale co me dostalo byla ta moznost opravnych mechanismu, diky kterym to neni jen dalsi nahodna kostkovka, ale da se tam toho docela vymyeslet;)

18.9.2011 11:07:44

FAQ
snad by mohla pomoct. Jsou suce neoficiální, ale zpravidla vycházejí z nepřímých svědectví autorů či testerů...

http://www.boardgamegeek.com/thread/691023/elder-sign-faq

18.9.2011 13:22:02

Někdo
kdo to hrál, můžete popsat systém hry? Jaké hře se to podobá nebo jak se to hraje. Zatím vím jen, že se tam háže kostkami. Z Vašich popisů se toho zatím moc vyčíst nedá ....

18.9.2011 23:13:55

Sinuhet
Mas tam karty s jednotlivyma lokacema, na ktere chodis, plnis tam kostkama ukoly. Za splnene ukoly dostavas odmeny (predmety, kouzla, spojence), ktere ti pomahaji plnit dalsi ukoly. Ucelem je sehnat dostatek elder signs (taky odmeny za ukoly) na to, abys zastavil prichod prastareho. Do toho se ti tam rodi prisery, ktere plneni ukolu znesnadnuji. Je to vlastne dost jednoduche, ale chytlave;)

18.9.2011 23:46:08

Dotaz
o splnění úkolů rozhoduje opravdu jen hod kostkou? Můžeš to nějak ovlivnit (zvýšit pravděpodobnost na úspěch) svoji hrou? Můžeš nějak efektivně s náhodou bojovat a tím zajistit vítězství?

19.9.2011 10:47:53

Sinuhet
Vybiras si, ktery ukol budes plnit, tim padem, jake kostky musis hodit. Kazda postava vysetrovatele, za kterou muzes hrat, ma nejakou specialni schopnost, ktera treba muze zvysovat pravdepodobnost hozeni konkretniho symbolu na kostce (ve zkratce receno). A jak uz tu Aneken psal, mas moznost utracet zetony stop a tim prehazovat kostky, ktere ti nevyhovuji.
Osobne se tesim, az si to vyzkousim - zatim pisu jen z pozice cloveka, ktery studoval pravidla, protoze me tenhle kousek celkem zajima

19.9.2011 11:15:55

Kew
díky za info. Mě ta hra taky zajímá, hlavně z pohledu solo hry a zatím to na mě dělalo dojem, že v podstatě vše záleží na hodu kostkami, což mi nevadí ale 100% náhoda není rozhodně ideální. Pravidla jsem čet, ale nějak jsem z nich pocit, že můžu něco ovlivnit nezískal. Ale je to jen můj dojem, skutečnost může být diametrálně odlišná.

19.9.2011 15:06:06

Sinuhet
Je tam poměrně dost mechanismů, jak eliminovat případný dicefest - předměty umožňující házet "lepšími" kostkami, několik možnách způsobů odložení kostek s vhodnými symboly stranou pro pozdější využití (soustředení vyšetřovatele, podpora jiným vyšetřovatelem, zaklínadlo), přehazování díky stopám apod.
Takže člověk se může před případným neúspěchem docela dobře pojistit, když bude trochu hrát hlavou.

19.9.2011 15:19:07

elder sign
Tak právě poprvé přečteny pravidla. Krátká, vcelku srozumitelná, ale jak už tu třeba JayDee zmínil, tak tam jsou menší díry. Prošel jsem toho dost na BGG a ofiko FAQ by docela bodlo, ale zatím to nemám v ruce, tak to třeba nebude nakonec tak hrozný. Jakmile jsou pravidla trochu odfláklý, tak sem z toho pak trochu nervozní, protože na tohle si dost potrpim.:) No ale nicméně se těšim fest a snad se už tenhle tejden dočkám.

19.9.2011 16:19:02 | Upraveno autorem (porovnej)

První dojmy
Moje dojmy z (bohužel nedohrané) předváděcí hry najdete v sekci hraní. Nebudu lhát, líbilo se moc. ;-)

21.9.2011 00:22:59

první dvě hry, ve třech a čtyřech
a fakt super. Trochu jsem se bál, protože jeden z hráčů je (byl...) zarytý eurař, ale tohle je tak skvěle udělaný, že to chytlo i jeho.

Lovecraftova tvorba mě k smrti nudí, ale když se vám třikrát - čytyřikrát nepodaří splnit celkem jednoduchou adventure, to zoufalství je nefalšovaný. A ta radost když to pak ve vypjatém finále posledním klíčovým hodem proti všem zákonům statistiky padne, taky :-)

Artwork je fenomenální!!

Když to porovnám s Ghost Stories, tam je sice obtížnost neporovnatelně vyšší, ale když člověk prokoukne systém, přestane si zoufat a už jenom počítá. Je to logicky správně, protože neúspěch je pro vás výzvou ke zlepšení.
Kdyby se stejně postupovalo při ladění obtížnosti Elder Sign, výsledkem by byla jen frustrace, protože ačkoli můžete jít štěstíčku hodně naproti, kostky mají vždycky poslední slovo. Kdybysme obě hry projeli jako ty první krůčky s Ghost Stories, zadupu ty kostky do země :-)
Velkým plus, které převažuje misku vah s ES a GS na stranu prvně jmenovaného je ale unikátnost všech komponent. V parádně vyvážených GS jsou duchové kvůli opakování jednotlivých typů, i přes unikátní ilustrace a mou upřímnou snahu, jen čísla a symboly. V rozmanitém ES to je skutečné dobrodružství, unikátní tasky nejsou kartám určeny nahodile, ale za každým na první (ok, maximálně druhý) pohled vidím i jednoduchý a srozumitelný flavor. I přes schématičnost efektů většiny předmětů a kouzel mám dokonce pocit skutečného vybavení. Co na tom, že skoro všechny unikátní předměty jen přidávají červenou kostku k hodu... když vyřešíte dobrodružství "Dreamland" pomocí karty "Dynamit" tak to ve vás něco zanechá :D

U obou her se střídaly chvíle usilovného přemýšlení a okamžiky odevzdání se do rukou osudu, zoufalství z občasné neschopnosti našich vyšetřovatelů střídalo nadšení z nečekaného příklonu štěstěny a obě hry jsme nakonec velmi těsně vyhráli. Jak říkal ve své videorecenzi UndeadViking: "I even like the box!" :D

Pozn. k pravidlům: Hráli jsme to podle doporučovaného "homerule", kdy se monstra umísťují na karty rovnoměrně. Při představě otrockého dodržování přiznaně děravých pravidel, která umožňují vylézající monstra fixovat na jedinou - ignorovanou - kartu, jsem se musel otřást. Nedovedu si představit, že by Launius - vyhlášený to perfekcionista - něco takového přehlédl, a na cca 80% to očekávám v nejbližších oficiálních faq.

22.9.2011 02:46:13 | Upraveno autorem (porovnej)

gev

První "kooperativní" hra
Tak jsme dali včera úvodní hru ve dvou, víme minimálně a jedné "výjimce" z pravidel, kterou jsme si naordinovali a celé to ulehčili, ale nakonec jsme my vyhráli.

Teda my - já jsem se svými celkem třemi průzkumníky postupně udělal celá dvě dobrodružství a v závěrečném boji sebral celý jeden token, ale protože to je kooperativka, mohu hrdět prohlásit, že společnými silami jsme to zvládli! :-) Ještě že PerPer umí s kostkama o hodně líp, než já!

22.9.2011 08:48:26

na nevydržanie
Neviem sa dočkať zajtrajšieho večera, kedy mi sestra Elder Sign prinesie z Bratislavy. Slintám nad vašimi dojmami a už to chcem vyskúšať aj jaaaaaaa. :)

22.9.2011 09:07:46

gev

acedrac:
Studuj zatím pravidla. My tohle podcenili a dost se to na první hře projevilo...

22.9.2011 09:09:49

gev
Pravidlá: checked! S každým ďalším preštudovaním pravidiel, je to to čakanie ešte horšie :).

22.9.2011 09:11:37

První sólo hra
Včera jsem před půlnocí zkusil jednu solóvku. Vylosoval jsem si myslim Amandu, která měla schopnost na jeden roll plnit více tasků. Proti mě stál Ithaqua, jehož schopnost je, že detektiv za použití Unique Item nebo Spell odevzdá 1 staminu. Bylo potřeba nasbírat 11 signů, což se ve výsledku celkem v pohodě povedlo, ale bylo to za 5 12, protože dobrodružství už byla plná příšer a každé další udělat už by mohlo být malej problém.

Ohledně obtížnosti. Kostky byly tak v průměru. Někdy podržely, někdy ne a jednou se docela vycajchovaly a porazily slušnou pravděpodobnost. Karty dobrodružství jsem měl řekl bych taky celkem v poho...žádnej lock se nekonal. Celkově jsem asi chytnul lehčí rozdání. Jinak jsem okamžitě udělal house rule, že příšery se dávaj na karty rovnoměrně (pokud není zrovna volnej žádnej monster task). V týhle části se mi pravidla zdají neuvěřitelná. Takovouhle díru (s přidělováním moster) museli přejít snad jen shodou blbejch náhod. No ale s house rule už je to ok a hra chytne víc feeling zoufalství, jak se dobrodružství plněj příšerama a hráč pak chtě nechtě musí s nima bojovat.

No celkově mě to bavilo dost a moc se mi líbí artworky, i když na detektivy, nějaký itemy apod. už člověk kouká potřetí:) Těšim se dnešek na další hru..doufám, že vylosuju něco těžkýho:)

22.9.2011 09:15:13 | Upraveno autorem (porovnej)

Lotr lcg
Není systém této hry podobný jako má Lotro lcg doplněný o kostky a atmosféru světa Cthullu?

22.9.2011 10:53:28

Sinuhet
Ne, takhle snadno to srovnat skutečně nejde. Ačkoliv by se na první pohled mohlo zdát takové přirovnání rozumné, tak má tahle hra překvapivě blíž k Arkhamu. Pravda, hráči musí plnit úkoly umisťováním symbolů padlých na kostce a v tomhle směru to připomíná umisťování žetonů na příběhy v CoC LCG, ale 1) hráči hrají společně a ne proti sobě, na čemž je postavený celý systém hry a 2) hra připomíná kompaktnější verzi Arkhamu, kde pro zrychlení hry většinu mechanismů setkání nahradily hody kostkami (stejně jako předměty, kouzla apod.). Takže oproti LCG je tam ten rozdíl opravdu výrazný. Ale myšlenku jsi měl dobrou. ;-)

22.9.2011 11:44:41

Vybíráme z Bazaru

This War of Mine: V Obležení CZ
This War of Mine: V Obležení CZ
Akt. cena: 2400 Kč
Končí za: 4 dny

Offcanvas