nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Teenage Mutant Ninja Turtles: Shadows of the Past

Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: neuvedeno
Herní kategorie: desková hra
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Pandasaurus Games
Autoři: Kevin Wilson
Rok vydání: 2016
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

Když poprvé v roce 1984 vyšly TMNT neboli Teenage Mutant Ninja Turtles, česky Želvy Ninja, nikdo netušil, že se z nich stane fenomén 90. let. Původně nešlo totiž o nic jiného než komiksovou parodii na superhrdinský komiks, jehož první vydání čítalo pouhých 3000 výtisků. Jedním ze současných milníků v historii čtyř želvích mutantů ovládajících bojové umění ninjutsu je rok 2016. V tomto roce jednak vychází 2. film série TMNT s podtitulkem Out of shadows (Ze stínů), ale také desková taktická hra TMNT Shadows of the past (Stíny minulosti). Pojďme se podívat, jak se tato hra hraje.

Teenage Mutant Ninja Turtles: Shadows of the Past je hra s miniaturami. Jedná se o taktickou hru, kde čtyři želví hrdinové: Leonardo, Raphael, Michelangelo a Donatello bojují proti Trhačovi a jeho Foot klanu. Hra obsahuje ještě další méně známé záporáky Old Hoba, Alopex a Karai. Každá z těchto postav je ve hře zastoupena figurkou a kartou hráče obsahující statistiky (pohyb, obrana, útok apod.), schopnosti a počet životů. Hra obsahuje 4 scénáře, každý scénář pak v průměru obsahuje 4 mise, které vypráví příběh. Hra je asymetrická. Čtyři nařachané Želvy proti podstatně slabší, ale mnohem početnější skupině figurek pouličních rváčů, ozbrojených gangsterů, agresivních členů Foot klanu a jejich vůdců.

Akce ve hře jsou zastoupeny symboly:

  • Skateboard = Pohyb
  • Katana = Útok na blízko (kontaktní souboj)
  • Hvězdice (shuriken) = Útok na dálku (bezkontaktní souboj)
  • Krunýř = Obrana (nejedná se o akci jako takovou, ale Obrana je součástí herní strategie)

Zatímco hráči Želv mají symboly uvedené na kostkách, jejich soupeř používá k plánování svých akcí karty.

Celá hra pak funguje tak, že podle konkrétní mise (bitvy) si hráč hrající za záporáky sestaví baliček 25 karet, pomocí kterých bude určovat akce svým figurkám na herním plánu. Proti němu budou (v ideálním případě) hrát 4 hráči za Želvy Ninja. Každá Želva má svou unikátní sadu kostek, kterými si hodí vždy na začátku kola. Symboly hozené na kostkách určují, jaké akce budou Želvy během daného kola mít k dispozici.

Následně se hráči střídají v jednotlivých tazích. Nejprve některá z Želv vyčerpá akce zastoupené symboly na kostkách. Po ní hráč „záporák“ zahraje dvě akční karty, následuje další Želva a opět „záporák“ atd., dokud některá strana nedosáhne cíle určeného pro danou bitvu, daný scénář.

Hra obsahuje ještě další prvky, které hru tematicky doplňují. Jsou to karty Chvatu a karty Spojenců, jako je Mistr Tříska, které dávají Želvám další benefity a efekty do hry. Velmi důležité jsou karty terénu, které definují další pravidla podle toho, na jaké herní mapě se hraje. Mezi karty terénu patří střechy budov, překážky, auta, požární schodiště, popelnice, kontejnery apod. Hráči díky těmto kartám mohou po sobě házet poklopy od kanálu, spadnout ze střechy na dlažbu, nebo do kontejneru s odpadky, šplhat po stěnách, nebo hlídat prostor pomocí kamer.

Autor: Rukavička