nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Sylvion

Počet hráčů: 1 - 2
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 15 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: neuvedeno
Čeština:
Vydavatelé: Filosofia Editions
Z-Man Games
Autoři: Shadi Torbey
Rok vydání: 2015
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

Sylvion je karetní hra, ve které hráč (či nanejvýš dva spolupracující hráči) usilují o záchranu lesa před blížícími se ohnivými elementály. S pomocí zvířat a vodních fontán odráží útočící plameny a snaží se uchránit stromy před zničením. Hlavním herním principem je „tower defense“, kdy se v každém ze šestnácti kol přiblíží k lesu vlna plamenů.


Průběh hry:

Samotná herní plocha je tvořená 4x4 sítí pozic. Tyto pozice postupně zprava doleva obsazují útočící plameny, přičemž hráč jim do cesty staví fontány, případně využívá jednorázového efektu zvířat, jež mu umožňují např. přesunout jeden plamen, uhasit, odstranit plamen ještě v zárodku, líznout další karty atp. Za seslání karty (postavení fontány či využití zvířete) platí hráč odhozením požadovaného počtu dalších karet z ruky, jako např. ve hrách San Juan či Dobyvatelé vesmíru.

Útoku elementálů a obraně lesa předchází fáze tzv. mobilizace, kdy hráč postupně draftuje karty fontán, zvířat a stromů, jež pak tvoří balíček pro nadcházející střet. Herní kolo vypadá následovně:

  • Útočná fáze: Hráč otočí horní karty z každého balíčku elementálů. Nejprve vyhodnotí ty karty, které ovlivňují elementály (urychlují a nebo posilují), poté karty, jež ovlivňují složení hráčovy ruky či odhazovací hromádky. Poté posune všechny elementály na ploše o jeden sloupec blíže k lesu. Dojde-li ke střetu elementála s fontánou, porovnají se jejich hodnoty a slabší je odstraněn. Pokud elementál dorazil až k lesu, spálí tolik stromů, kolik odpovídá jeho síle (0 až 4) a je odstraněn.
  • Obranná fáze: Hráč si lízne tři karty ze svého balíčku. Pokud to nelze, zamícháním své odhazovací hromádky vytvoří balíček nový a lízne si z něj. Poté může použít libovolný počet karet, je-li pochopitelně schopen zaplatit jejich sesílací cenu.


Konec hry:

Pokud je po poslední šestnácté vlně les plně zdráv, hráč zvítězil. V jiném případě prohrál, pociťuje zmar, smutek a výčitky svědomí. Celá hra je nejen svým výtvarným laděním, ale i obskurním tématem nezaměnitelnou součástí podivného světa Oniverse (kam ještě patří další autorovy dřívější hry Onirim a Urbion).

Autor: tracnik