nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Sword & Sorcery

Počet hráčů: 1 - 5
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, kooperativní
Čeština:
Vydavatelé: Ares Games
Autoři: Nunzio Surace
Simone Romano
Rok vydání: 2016
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

Zlo je znovu v pohybu. Po staletích krveprolití a války padli poslední hrdinové pod rostoucím přílivem zrůd a jejich vzpomínka mizí pryč jako písek ve vichřici. Lid pobřeží Talonu je bezmocný, protože armády temnoty pohybující se vpřed, hrozí uhašením samotného světla Slunce. Ale je tu jedna poslední bašta naděje, jeden poslední pokus: Claudius, velekněz chrámu Heavenshine, obětuje nejposvátnější relikvii, aby přivedl padlé hrdiny zpět k životu! Oslabeni svým vlastním vzkříšením, ale rozhodnuti vrátit naději a spravedlnost do Talonu, povedou znovuzrození hrdinové válku proti tomuto intrikujícímu zlu v jeho mnoha odporných formách.

Sword & Sorcery je epická kooperativní hra pro 1 - 5 hráčů, přičemž minimální počet hrdinů ve hře jsou 2. Hráči samotní představují kouzlem vzkříšené hrdiny, kteří jsou povolání k záchraně království. Po vzkříšení jsou prozatím slabí, nicméně postupně zvyšují svou úroveň („soulrank“) získáváním tzv. „soul points“ a bojují proti nepřátelům, kteří jsou kontrolováni hrou samotnou, kdy není třeba gamemastera (pána jeskyně). Nepřátelé mají několik úrovní (zelená, modrá, červená a elitní růžová), stylů boje, různé druhy odolnosti nebo naopak zranitelnosti a další vlastnosti, které je identifikují. Hrdina nemůže být zabit, pokud mu dojdou životy, je jeho karta otočena a stává se z něj tak duše, která má omezené aktivity a lze ji opětovně „oživit“. Postupem hry hráči plní v rámci questu jednotlivé podquesty v daném scénáři, získávají poklady, mince, schopnosti, položky inventáře (lektvary apod) a soul points pro získání vyšší úrovně („soulrank“).


Příprava hry:

Příprava hry je závislá na questu, kteří hráči zamýšlejí hrát (lze hrát celou kampaň). Veškerá počáteční nastavení herního plánu jsou určovány knihou scénářů. Každý hráč si vybere svého hrdinu a k němu odpovídající figurku. Dále k hrdinovi obdrží:

  • kartu hrdiny - určuje vlastnosti hrdiny: jméno, třída, bojový styl, vrozené schopnosti, kapacitu inventáře, hod na záchranu proti postihům typu otrava apod., pohybové body
  • list hrdiny - list, na který se umisťují: soul gem, primární zbraň, sekundární zbraň, položky inventáře, zbroj, karta hrdiny, artefakty, schopnosti
  • žeton Soul Gemu - určuje aktuální úroveň hrdiny (soulrank), který ovlivňuje: počet životů HP, počty schopností a talentů hrdiny, počet bojových aktivit hrdiny, počet akcí hrdiny

Dále scénář určí mapové dílky pro daný scénář, balíček karet Událostí, balíček karet setkání, balíček karet nepřátel, počáteční umístění stínů (stín = neznámá postava na mapovém dílku, jakmile je stín v zorném poli hrdiny, je odhalen ve formě NPC, nebo nepřítele, případně klíčového momentu questu), tokenů (poklady, teleportační místa nepřátel a další) a karet na mapové dílky.


Průběh hry:

Sword & Sorcery je hra, která se hraje na variabilní počet kol. Jejich počet je určen knihou scénářů. Každé kolo je rozděleno do několika fází a podfází:

  • fáze času
    • Vyhodnocení účinku efektů (zranění - otrava, slepota apod.; obnova magických štítů apod.)
    • Obnova schopností hrdiny
    • Vzkříšení hrdiny (je-li hrdina ve formě Duše)
  • fáze boje (každý hrdina)
    • 1x pohyb (počet kroků podle karty hrdiny)
    • útoky a akce (počty obou závisí na úrovni hrdiny a jeho třídě a jejich pořadí je libovolné)
    • Tah nepřátel: jsou-li nějací nepřátelé ve hře, hráč odebere vrchní kartu z balíčku setkání a vyhodnotí, kteří nepřátelé budou aktivováni. Karty nepřátel jsou rozdělovány dle pravidel jednotlivým hráčům a každý tak ovládá některý typ nepřátel na základě jejich karty a svitku, který určuje AI nepřátel (jejich pohyb, útoky, preferovanou oběť apod.). Proto není zapotřebí ve hře gamemaster, který by hrál za stranu nepřítele.
  • fáze událostí
    • je-li vrchní karta balíčku událostí neodhalena, hráč odebere vrchní kartu balíčku událostí a vyhodnotí ji, jinak odloží vrchní kartu z balíčku událostí
    • kontrola konce questu (vítězství, částečné vítězství, prohra)   


Konec hry:

Hra končí, proběhl-li počet kol určený ve scénáři, případně hráči v nějakém kole na konci fáze událostí zjistí, že splňují podmínku pro ukončení questu.

Autor: Bary