nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Soviet Dawn

Počet hráčů: 1 - 1
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 200 min
Herní svět: Současnost
Herní kategorie: válečná
Čeština: není
Vydavatelé: Victory Point Games
Autoři: Darin A. Leviloff
Rok vydání: 2009
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

 

Soviet Dawn je hra nakladatelství VPG, mnohými považované za lehce „alternativní“. VPG se zaměřuje spíše na wargames a klade důraz spíše na herní princip, než na esteticko – kvalitativní stránku věci. Někdo s tím má problém, někdo ne.

Hra samotná je solitérní hra tzv. „State – of – Siege“ typu. Jedná se o jednoduchý herní systém (pravidla mají do 8 stran s příklady a obrázky) s mnoha možnostmi, co může hráč dělat. Při hře hráč neví, co dělat dřív, proto je považována za hru spíše těžkou a náhodnou (aby hráč často nevyhrával a měl motivaci hrát dál), neboť o úspěchu akcí rozhodují kostky.

Systém State of Siege využívají různé hry vycházející z Velké francouzské revoluce (Levée en Masse), heroického výkonu britských vojáku při odolávání náporu válečníků afrických Zulu (Zulus on Ramparts) a další…

Soviet Dawn vychází z bolševické revoluce roku 1917 v Matičce Rusy a následných událostí. Úkolem hráče je udržení nově etablované vlády a její uznání ostatními národy. Přitom ale čelí postupům pěti armád a politickým tlakům a snaze o převrat.

Vyhrát se dá buď udržením armád (resp. nedobytí Moskvy) a nebo politicky (postoupit na stupnici Political Level Track reprezentující mezinárodní prestiž nového režimu na políčko „Victory“). Potom se spočítají body a zjistí se, jak moc byl hráč úspěšný.

Balení

Hru dostanete v obálce zhruba A5, obsahující:

  • 8 stránková pravidla
  • 28 různě velkých žetonů
  • 48 karet událostí
  • mapu 11 x 17“
  • poznámky autora a několik ukázkových kol.

K zakoupení je rovněž rozšíření popisující některá rozšířená pravidla a 12 nových karet událostí.

Průběh hry

Herní kolo vypadá takto: Otočením karty zjistí hráč, které armády se mají posunout blíže k Moskvě. Rovněž může být popsána nějaká změna na stupnici Political Level, případně modifikátory pro dané kolo.

Na kartě je rovněž uveden počet akcí, které může hráč provádět a nezbytný flavour text popisující historickou událost. Na výběr máte:

  1. Bojovat na některé frontě (znamená to hodem 1k6 přehodit číslo uvedené na žetonku armády) a vrátit nepřátelskou armádu o políčko zpět
  2. Pokus o posunutí se na stupnici Political Level (opět přehození čísla z tabulky)
  3. Hod na restrukturalizaci armády (nejdřív musíte hodit 6 a potom dalším hodem určíte, jakou výhodu vám restrukturalizace přinesla)

Pokud prestiž režimu klesne na 0, nebo některá z armád vstoupí do Moskvy, prohráli jste. Nenechte se zmýlit, stačí pár nešťastných hodů kostkou a hru jste prohráli pár minut po rozbalení…

Ještě je dobré se podívat na balík karet. Ty jsou rozděleny do tří kategorií (period): Twilight, Darkness a Dawn. Ve hře se vždy používá jen jedna kategorie, po otočení určité události ale nastane převratná událost (Treaty of Brest-Litovsk, Capitulation of Germany), která do hry dostane další balíček karet. Zajímavá je i možnost různě reagovat na smlouvu z Brest-Litovsk. Buď ji přijmete, nebo odmítnete. Obojí má za následek trošku jiné události… Po dobrání třetího balíku hra končí a počítají se body (ubránili jste Moskvu).

Autor: Polda