nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Snowblind

Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: neuvedeno
Herní kategorie: neuvedeno
Čeština:
Vydavatelé: Pleasant Company Games
Autoři: Simon McGregor
Rok vydání: 2016
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

Tento popis ještě nebyl definitivně schválen. Pokud chcete, můžete zkusit navrhnout vhodnější verzi, která by lépe odpovídala ideálnímu popisu.

V roce 1911 se vydaly směrem k Jižnímu pólu dvě výpravy. Norové vedení Roaldem Amundsenem a Britové, které vedl Robert Scott. Obě expedice svého cíle dosáhly, avšak jen jedna se vrátila nazpět. Roald Amundsen zabodl na pólu norskou vlajku 14. prosince 1911 a zanechal zde dopis pro svého rivala. O více než měsíc později se zde objevil Robert Scott, který postupoval s mnohými obtížemi. Na úspěšnou cestu zpět již jeho muži neměli dost sil, postupně všichni podlehli krutému antarktickému počasí.

Hráči představují národní polární expedice, které se vydávají dobýt Jižní pól. Každý hráč má figurky polárníků, mezi nimiž je jeden vůdce. Cílem hry je dojít s vůdcem na Jižní pól (donést tam vlajku) a vrátit se s celou posádkou zpět na loď.

Herní deska je rozdělena na rastr polí. Ve východo-západním směru jsou čtyři "poledníky", každý z nich se stane trasou výpravy jednoho hráče. Herně jsou všechny trasy stejné a není dovoleno přecházet z jedné do druhé. V severo-jižním směru je pět "rovnoběžek", které hráči překonávají při svém postupu k jihu. Každý hráč obdrží svou vlajku dle zvoleného národa, sadu polárníků a zásob, které umístí na základnu. Tou je nejsevernější pole přiděleného "poledníku", tedy pobřeží Antarktidy, kde přistála expediční loď. Polárníci jsou rozděleni na námořníky (modré), vědce (žluté) a jsou vedeni vůdcem výpravy (červený). K dispozici mají bedny s potravinami a stan.

Hráči připraví desku akcí - na každou akci umístí příslušnou akční kostku. Tyto kostky během hry hráči volí a používají, aby mohli provést akce. Pomocí akcí hráči posunují své polárníky po trase, staví stany, získávají jídlo a podobně. Dále je třeba připravit sadu karet počasí, mezi které se do spodní části balíčku zamíchá karta zamrzání pobřeží. Ta určuje konec hry.

Hra je tahová, rozdělená do kol. V jednom kole se hráči střídají v tazích do té doby, dokud všichni neohlásí "pas". Kolo tedy může mít mnohonásobně více tahů, než je počet hráčů. Během svého tahu hráč zvolí akci z desky akcí, vezme si příslušnou kostku a provede akci. Poté hodí všemi kostkami, které si nabral v minulých tazích. Výsledek hodu porovná s přehledovou kartou a zjistí, zda jeho expedice byla zasažena nepříznivým počasím či nikoli. V případě zásahu je třeba odhodit bednu s jídlem (nebo "rozbalené jídlo"). Pokud hráč nemá k dispozici jídlo, jsou ohroženi polárníci. Kostky se tedy z desky akcí postupně přesouvají k hráčům. Nelze zvolit akci, u níž chybí kostka.

V okamžiku, kdy všichni hráči postupně vyhlásí "pas", vrací se kostky zpět na desku akcí a začíná nové kolo. Kolo vždy začíná vyhodnocením karty počasím, která působí podobně jako hod kostkou.

Hra končí poté, co se při začátku kola objeví karta zamrzání namísto karty počasí. Hráči mají poslední kolo na to, aby provedli své akce. Na konci jsou bodování podle několika kritérií: pozice, kam vůdce donesl vlajku, počet postavených stanů, živých polárníků na základně, nespotřebovaných beden s jídlem. Extra body získá ten, kdo jako první donesl vlajku na jižní pól a vrátil se na základnu. Počet bodů určuje vítěze, případně více vítězů (remíza je možná).

Autor: ilgir