nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Slavika

Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 30 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: karetní hra
Čeština:
Vydavatelé: REBEL.pl
Autoři: Marcin Welnicki
Rok vydání: 2012
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

Nad močálem se válí mlha, na kraj padá soumrak. Do mrtvolného ticha se ozývají opatrné kroky a cinkání výstroje. To z nedaleké vsi přicházejí po zuby vyzbrojení hrdinové, které vyslaly na nebezpečnou misi jejich klany. Když se z lesa ozve skřek hejkala, výprava na okamžik zastaví. Zachmuřený Domazyr položí dlaň na jílec svého meče a krásná Czcibora přejede prsty po tětivě luku. Na hranici lesa odvážlivci míjejí rozsápané tělo - neklamnou stopu řádění vlkodlaka. Když průvod zmizí v temnotě hvozdu, ještě nikdo z nich netuší, že v jejich řadách se ukrývá zrádce.

Ve hře Slavika ovládá každý hráč jeden z klanů z blíže neupřesněného slovanského prostředí. Klany posílají své hrdiny do boje proti netvorům, při čemž se snaží z každého střetu vytěžit co nejvíce pro svůj klan. Odměnou za vítězství nad silami zla jsou totiž poklady, trofeje a sláva.

Hráči obdrží po šesti kartách hrdinů (v každém klanu jsou funkce hrdinů totožné) a pěti kartách netvorů. Na stůl se umístí karty lokací (les, močál...), k nimž se budou postupně přikládat hrdinové a netvoři. Pod každé prostředí se ještě skrytě uloží poklady.

Ve svém tahu hráč standardně umísťuje 3 karty: dva hrdiny a jednoho netvora. Každá karta musí být umístěna k jiné lokaci. Nakonec hráč odhodí jednu kartu netvora z ruky a dobere si z balíčku netvorů do 5.

Pro přehlednost se hrdinové umisťují do řady na pravou stranu lokace, netvoři na levou. Každá lokace má omezený počet hrdinů a netvorů, které může pojmout. Ve chvíli, kdy je tento počet naplněn, hra se přerušuje a nastává vyhodnocení lokace. Na základě součtu síly netvorů a síly hrdinů se určí vítězná strana. V obou případech se netvoři odkládají na odhazovací balíček a hrdinové se vrací hráčům do ruky. V případě vítězství hrdinů hráči inkasují odměny v podobě slávy (udává karta lokace), pokladů (karta pokladu) a trofejí (některé nestvůry), které se ihned přepočítávají na body a sledují na stupnici. Body se rozdělují na základě podílu klanu na vítězství - čím silnější hrdiny hráč do boje poslal, tím bude jeho odměna vyšší. Vyhodnocená lokace se takto "vyčistí", doplní se k ní poklad a je znovu připravena na střet dobra a zla.

Tento prostý systém je obohacen zvláštními schopnostmi hrdinů a netvorů. Např.: Lučištník snižuje sílu všech (silnějších) netvorů na 4; zvěd je schopen vyměnit si své místo s kterýmkoli kolegou z klanu; zloděj je schopen ukrást poklad i v případě, že na něj jeho klan nemá nárok; hejkal sníží pro účely rozdílení odměn sílu nejsilnějšího hrdiny na 0; rusalka při svém nástupu odstraní libovolného hrdinu; sudičky duplikují schopnost kterékoli nestvůry; atd.

Mezi kartami pokladů se vyskytuje 5 karet s fázemi měsíce. Ve chvíli, kdy je při vyhodnocení odhalena čtvrtá z těchto karet, hra končí. Vítězem je hráč s nejvyšším počtem bodů na své stupnici.

 

 

 

Autor: ilgir