nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Siedler von Catan, Die - Kartenspiel: Zauberer & Drachen

Rozšíření pro hru: Osadnící z Katanu: Karetní hra
Počet hráčů: 2 - 2
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Období kolonizace
Herní kategorie: karetní hra, budovatelská
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: 999 Games
Filosofia Editions
Kosmos
Autoři: Klaus Teuber
Rok vydání: 1999
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

Balíček Čarodějové a draci (v originále Zauberer & Drachen) je jedním ze sedmi rozšíření pro karetní hru Osadníci z Katanu a samostatně jej tedy hrát nelze. Balíček obsahuje celkem 45 nových karet.

Obsah hry:

  • 5 Citadel (stejný typ karty jako města a vesnice)
  • 6 čarodějů (jeden od každého typu krajiny; jde o karty krajinné výstavby)
  • 2 draci (stejný typ jako rytíři)
  • 10 knih kouzel
  • 5 fialových karet územní výstavby (staví se k Citadele)
  • 14 žlutých akčních karet
  • 3 modré karty událostí

Příprava a průběh hry:

Na začátku hry se z balíčku rozšíření vytřídí všechny citadely a umístí se mezi ostatní centrální karty (města, vesnice, cesty, atd.) doprostřed stolu. Dále se vytřídí karty událostí a zamíchají se mezi karty událostí ze základní hry. Zbylé karty rozšíření se zamíchají a utvoří se z nich dva stejně velké balíčky. Karty ze základní hry se rozdělí do 4 místo 5 balíčků.
Průběh hry je stejný jako v základní hře.

Nové druhy karet:

Citadely: Citadela se staví přes karty vesnice. Nejdřívě se položí rubovou stranou nahoru; tou s textem "čaroděj nepřítomen" a Citadela má nyní hodnotu 1vb. K Citadele se smí stavět všechny zelené karty územní výstavby, všichni rytíři a všechny fialové karty (čarodějné budovy, draci a Knihy kouzel). Jediné co k Citadele stavět nelze, jsou červené budovy. Karty, které mají vliv na město (například Mor) nemají vliv na Citadelu. Dvě Citadely nikdy nesmí stát přímo vedle sebe (samozřejmě odděleny cestou), ale musí mezi nimi být alespoň jedno město nebo vesnice.

Čarodějové: Čarodějové jsou karty krajinné výstavby a umisťují se tedy nad nebo pod vybranou krajinu (typ čaroděje musí být shodný s typem krajiny, kromě jednoho) u libovolné Citadely. Citadela se tímto "aktivuje" a ihned se otočí na lícovou stranu a má nyní hodnotu 2 vb.
Každý čaroděj začíná se dvěma jednotkami kouzelné síly. Tato kouzelná síla se používá ke hraní Knih kouzel a speciálních akčních karet. Symbolem je blesk na fialovém podkladě. Kouzelná síla se mění v poměru 1:1 se surovinami z krajiny, u které čaroděj leží. Tato výměna je pouze jednostranná. Důležité: Jakmile hráč v jednom tahu vymění suroviny za kouzelnou sílu, smí tuto kouzelnou sílu využít až v následujícím tahu!

Knihy kouzel: Tyto karty nejsou ani budovy, ani jednotky a neplatí na ně tedy události a akce vztahující se na budovy a jednotky. Staví se k Citadele a jejich položení nic nestojí. Je-li hráč na tahu, smí jeho Čaroděj kdykoliv vyřknout zaklínadlo. Za příslušné kouzlo hráč zaplatí požadovanou sílu od libovolného Čaroděje (pokud je potřeba kouzelné síly více než jedna, nemusí být od stejného Čaroděje.). Efekt Knihy kouzel se vykoná a stejná Kniha kouzel nesmí být znovu použita v tomtéž tahu.

Konec hry:

Hra končí tehdy, jakmile jeden hráč dosáhne 13 vítězných bodů.

Autor: Fenrir

Další názvy této společenské hry

  • Osadnící z Katanu: Karetní hra - Čarodějové a draci