Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 4 |
Doporučený věk: | od 13 let |
Herní doba: | 180 min |
Herní svět: | neuvedeno |
Herní kategorie: | desková hra, strategická, budovatelská, ekonomická |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | ADC Blackfire Entertainment Fantasy Flight Games Galakta |
Autoři: | Kevin Wilson |
Rok vydání: | 2010 |
Sdílej: |
pravidla boje - základní, pro tupce
Prosím vás, už dva dny ležím v pravidlech.. Během první hry jsme se dostali do bodu, kdy protihráč vstoupil s jednou bojovou figurkou na políčko nepřátelské vesnice...Geraldina
Není to tak složité, budu se držet toho příkladu, jedna figurka armády útočí na vesnici.
Ty si dobereš karty za vesničany, tj. 1 kartu pěchoty, 1 jízdy, 1 střelců
Protivník si zamíchá všechny kartičky co má a vezme si z nich náhodně karty. Základ jsou vždy tři karty, toto množství se pak může zvedat, třeba pokud útočí více figurkama armády, má bonus +2 karty za každou nad tu jednu - za tři figurky si tedy táhne 7 karet (3 jako základ který táhne vždy, a má tam dvě figurky navíck té jedné, za ty má +4 karty) - samozřejmě pokud tolik karet v zásobě nemá, vezme si prostě všechny co má. Další bonus je třeba +3 pokud hráč brání město a pokud nehrajete s rozšířením, které mění politiky, tak Fundamentalismus myslím dává taky +1 kartu.
Ale pokud jde o tvůj příklad žádný další bonus nemá, takže bere tři karty.
Pak by se ml určit bojový bonus, máš to napsané v pravidlech, to záleží na počtu kasáren a případně vojevůdců, v tomhle případě vesnice určitě žádný nemá, protivník by se měl mrknout jestli nemá nějakou budovu nebo vojevůdce který by mu ho dával. Pro zjednodušení ho teď řešit nebudeme.
Jako první kartu vyloží obránce, takže to bys byla ty když se bráníš za vesnici (vyjímka je pokud někdo napadne město s hradbami, tam vykládá jako první útočník) Poté je na tahu protivník, může položit kartu zvlášť (založí novou frontu) nebo ji přiložit proti tebou vyložené kartě, pokud ji vyloží proti kartě je důležité, co to je za jednotku, protože některé jednotky triumfují nad jiným typem jednotek. Takže dejme tomu, že vyložíš střelce, protivník proti němu může vyložit střelce v tom případě si dáte zranění navzájem ve stejnou chvíli. Nebo proti němu může vyložit jízdu a jízda je triumfující jednotka proti střelcům (na kartě je nakreslený pod silou útoku malý luk) v tom případě jízda udeří jako první, pokud lukostřelce zabije, neutrpí jízda žádné zranění, pokud lukostřelci přežijí, oplatí jízdě ránu a zraní ji. Nebo poslední případ, může proti lukostřelcům vyložit pěchotu, jenže lukostřelci triumfují nad pěchotou, takže jako první dají ránu lukostřelci a jen pokud by pěchotu nezabili, tak by pěchota udeřila lukostřelce. Pak zas hraješ ty a zas můžeš buď přiložit kartu k nějaké volné protivníkově jednotce nebo založit novou frontu a tak dokola.
A co se týče vyhodnocení, tak pokud byla přiložena nějaká karta k protivníkově kartě, tak se provede to co jsem popisoval výše (mrk zda nějaká netriumfuje nad tou druhou, udělí se zranění) jednotky se buď zabijí navzájem nebo se jen zraní navzájem nebo jedna sejme druhou a sama je buď bez zranění nebo přežije ale má nějaké zranění. Každopádně pokud zůstala nějaká jednotka sama, může k ní protivní příště zas nějakou kartu vyložit a boj proběhne znovu (dají se tak dorazit poraněné jednotky), takže je to spíš o tom zvážit zda je pro mě výhodné tu jednotku přiložit k jiné nebo ji radši dát zvlášť do fronty.
Když všichni zahráli své karty, tak každý hráč odstraní všechny žetonky zranění, sečte sílu svých vyložených přeživších jednotek a pak ještě přičte případný bojový bonus (za kasárna, vojevůdce). Kdo má vyšší výsledné číslo, zvítězil. V případě rovnosti vyhráů obránce
Poté už jen pamatovat na to, že ten co prohrál přijde o všechny figurky na mapě, v případě vesničanů tedy jen zmizí z mapy vesnice a její žetonek si bere vítěz. A vítěz ztratí jednu figurku armády za každé své dvě zabité karty jednotek v tom boji, s tím, že mu samozřejmě musí minimálně jedna figurka vždy zůstat (je nesmysl aby vyhrál a následně celá jeho armáda zmizela :-D - jen pozor tahle zásadní věc se z novějšího vydání pravidel od BF bohužel záhadně vytratila)
No a pokud došlo k boji dvou hráčům, nebo byl sejmut osamělý osadník protivníka, tak ještě vítěz získá buď 1 kořist (porážka figurek) nebo 2 kořisti (dobytí města), neche se mi je rozepisovat máš to na straně 25.
V tvém příkladu s vesnicí se to neřeší.
Jinak ještě je možnost zahrát efekt z nějaké karty vynálezu co má vliv na boj, ale to je stejně jen jednou za boj a je to ve chvíli, kdy je dotyčný hráč na tahu.
Snad jsem nic neopomněl, jsem zvyklý hrát s rozšířením a tam se to vyhodnocuje trošku jinak protože jednotky mají odděleně životy, ale myslím, že snad tady bude vše sedět. Tak kdyžtak se ještě ptej.
Prohra v boji> " ... Poté už jen pamatovat na to, že ten co prohrál přijde o všechny figurky na mapě, v případě vesničanů tedy jen zmizí z mapy vesnice a její žetonek si bere vítěz."
Je to opravdu tak, že po prohrané bitvě přijdu o všechny figurky na mapě? Tedy i o figurky armád, které se bitvy nezúčastnili a i osadníků, kteří jsou daleko od bitvy? Nebo se to týká všech figurek na políčku? - MerlinX
pro Froggery
DĚKUJU, přesně toto jsem potřebovala přečíst, můžeme hrát dál :-)
MerlinX
Aha asi jsem to měl napsat jinak. Jde jen o figurky na políčku kde probíhal boj.
Bojový bonus
Řeší se tento bonus nejak v průběhu bitvy nebo rozhoduje pouze bitvy ve kterých zůstali na obou stranách po vyložení všech jednotek přeživší? Dekuji
Nyziel> Započítá se vždy na konci boje a to i když ti nezbyly vyložené žádné jednotky. - Froggery
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Vládce Tokia + dvě rozšíření
Akt. cena: 900 Kč
Končí za: 5 dnů